Jakie sporty warto uprawiać jesienią?

Bieganie
Wielu z nas jesień kojarzy z przebywaniem w domu i spędzaniem chłodnych wieczorów z kubkiem herbaty i książką. Niestety, taki styl życia może owocować przybraniem dodatkowych kilogramów po okresie jesienno-zimowym. By tego uniknąć, nie należy rezygnować z czytania książek i dogrzewania organizmu, ale pamiętać o aktywności fizycznej. Wbrew pozorom jesień to doskonała pora na uprawianie różnego rodzaju sportów. Podpowiadamy, które z nich szczególnie dobrze sprawdzą się o tej porze roku.

Błędy, które obniżają jakość treningu

Inne Sporty
Czy ty też zadajesz sobie pytanie: dlaczego nie widzę efektów mojego wysiłku fizycznego, skoro codziennie się ruszam i staram się ćwiczyć regularnie? Wiedz, że nie jesteś jedyną osobą! Prawdopodobnie popełniasz któryś z popularnych błędów obniżających jakość treningu. Często nie mamy ich świadomości, a efektem jest bezsensowne czekanie na wyrzeźbiony brzuch, szczuplejsze nogi czy lepszą kondycję fizyczną. Oto najczęstsze błędy, przez które nasz trening nie przynosi upragnionych efektów.

Jak wybrać klub fitness?

Sprzęt do Ćwiczeń
Wiele osób, chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów, wykupuje karnet do klubu fitness w nadziej, że z góry opłacone zajęcia i wydane pieniądze zmobilizują ich do regularnych treningów. Niestety decyzja często podejmowana jest zbyt pochopnie, okazuje się, że klub nie spełnia naszych oczekiwań i zaczynamy się wymigiwać od uczęszczania do tego miejsca. A kwestia zainwestowanych pieniędzy już nie ma dla nas takiego znaczenia.
Mierzenie klatki piersiowej

Jak zmierzyć obwód klatki piersiowej?

Podstawy Fitnessu

Klatka piersiowa jest częścią składową tułowia i jest zbudowana z dwunastu par żeber i mostka oraz dwunastu kręgów piersiowych zamykających tylną ścianę klatki piersiowej. W obrębie klatki piersiowej występują ruchome połączenia żeber z kręgosłupem i żeber z mostkiem. Kościec klatki piersiowej oplatają trzy grupy mięśni. Pierwszą grupą są mięśnie powierzchowne, druga grupa to mięśnie głębokie. Trzecia grupa to jeden duży mięsień – przepona, która oddziela klatkę piersiową od jamy brzusznej i jest głównym mięśniem oddechowym. Klatka piersiowa spełnia rolę ochronną dla narządów leżących wewnątrz, głównie serca i płuc. Bierze również udział w procesie oddychania. W obrębie klatki piersiowej może wytworzyć się wiele wad które mogą negatywnie wpływać na pracę narządów wewnętrznych, a także znacznie pogorszyć wygląd zewnętrzny. Dlatego też bardzo ważna jest praca nad prawidłową budową i proporcjami klatki piersiowej względem całego ciała.

Sześciopak na brzuchu

Jak zrobić sześciopak?

Podstawy Fitnessu

Trening abs wymaga wiele ciężkiej pracy i wyobraźni. Z wszystkich mięśni to właśnie brzuch ćwiczy się najgorzej, jednak to właśnie te mięśnie najbardziej rzucają się w oczy na plaży. Właściwie wyćwiczone mięśnie brzucha sprawią, że będziesz lepszy we wszystkich dyscyplinach sportowych a twój brzuch będzie wyglądać jak z obrazka.

 

Mięśnie brzucha najlepiej jest ćwiczyć codziennie po wykonaniu ćwiczeń aerobowych i siłowych. To co musisz zrobić, to wybrać 2 lub 3 różne ćwiczenia i ćwiczyć je wykonując po 5 serii w każdej 10-12 powtórzeń.

 

Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, ile będziesz ćwiczyć, to nie będziesz mieć sześciopaku na brzuchu, jeśli masz na nim sporo tłuszczu. Zanim zabierzesz się do ćwiczeń na sześciopak musisz schudnąć na tyle, aby wartość procentowa tłuszczu w twoim organizmie wynosiła 10% lub mniej. W innym przypadku twoje mięśnie brzucha nie będą widoczne. Jeśli chcesz mieć zatem sześciopak na brzuchu to rób dużo ćwiczeń kardio i trzymaj się zdrowej diety. I pamiętaj, że najlepszym ćwiczeniem abs jest 30 minut na bieżni!

 

Poniżej znajdziesz najlepszych 10 ćwiczeń abs. Niektóre z nich mogą się wydawać całkiem dziwne, zaś inne z pewnością już znasz.

Ćwiczenia

Ile czasu tak naprawdę trzeba ćwiczyć?

Podstawy Fitnessu

„Musisz ćwiczyć… tyle i tyle… inaczej nic Ci to nie da” "Jak będziesz ćwiczyć godzinę na tym, i pół godziny na tym to będzie super jak poćwiczysz na tym 10min. mniej to już nic z tego…" "Jak masz tyle ćwiczyć to lepiej nie ćwicz wcale…" Słyszałeś/łaś kiedyś coś w tym stylu? Najprawdopodobniej tak. To częste podejście samozwańczych fachowców, a czasem także nadgorliwych fascynatów sportu. Ile tak naprawdę trzeba ćwiczyć, żeby coś osiągnąć?

 

zakwasy

Jak uniknąć zakwasów?

Podstawy Fitnessu
Zakwasy są udręką, zwłaszcza gdy jesteśmy na wyjeździe na nartach czy na kilkudniowym wypadzie w góry na rowerze i nie możemy sobie pozwolić na przeleżenie całego dnia w łóżku. Jeśli nie jesteśmy przygotowani fizycznie do większego wysiłku może się okazać, że po aktywnie spędzonym dniu nie będziemy mogli na następny dzień ruszyć ani nogą ani ręką. Co zatem zrobić, aby uniknąć zakwasów? Poniżej podaję kilka porad.
Obwód w biodrach

Jak zmierzyć obwód w biodrach?

Podstawy Fitnessu
Planujesz kupić sobie spodnie przez internet i potrzebujesz się zmierzyć, ale nie masz w domu miarki krawieckiej? Niewiele osób wie, że istnieje na to rada i można to zrobić przy pomocy przedmiotów, które każda z nas znajdzie w swoim domu. Nie będziesz potrzebowała nikogo do pomocy, z pewnością poradzisz sobie z tym zadaniem sama. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym bez problemu zmierzysz obwód swoich bioder.
efektywny trening

10 sposobów, które zapewnią efektywny trening

Ćwiczenia
Próbujesz różnych rodzajów ćwiczeń, trenujesz regularnie, a mimo upływu czasu wciąż nie widzisz efektów swojej pracy? Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, czy nie popełniasz jednego z 10 podstawowych błędów, które sprawiają, że trening nie jest wystarczająco skuteczny. Dowiesz się również jak w łatwy sposób naprawić te błędy, by czerpać 100% pożytek z wykonywanych ćwiczeń.
płaski brzuch

Jak mieć płaski brzuch bez wysiłku?

Podstawy Fitnessu
Nadchodzi czas kostiumów kąpielowych. A w nich wałeczki na brzuchu nie dadzą się ukryć. Spróbujmy temu zaradzić. Nie ma cudów. W dwa czy trzy tygodnie nie schudniesz o trzy rozmiary. Ale możesz w tym czasie ujędrnić skórę i poprawić jej wygląd. No i oczywiście popracować nad mięśniami. Wciąganie brzucha nie będzie problemem, a naprężone mięśnie (nawet jeśli ukryte przed światem pod warstewką tłuszczu) sprawią, że cała sylwetka wyda się smuklejsza. Ponadto odciążą kręgosłup, tworząc jego dodatkowe wsparcie. A więc: wciągamy brzuch, pierś do przodu i do dzieła!