stepper

Jak ćwiczyć na stepie?

Step
Szukasz szybkiego, skutecznego i jednocześnie przyjemnego sposobu wyrzeźbienia dolnych partii ciała? Koniecznie weź pod uwagę proste ćwiczenia ze stepem! Intensywny trening z tym przyrządem w zaskakująco szybkim tempie pozwala spalić dużo kalorii i idealnie rzeźbi mięśnie nóg. Do dzieła zatem, to naprawdę proste!
odchudzanie

Jak szybko schudnąć przed wakacjami?

Odchudzanie
Został miesiąc do wakacji! Na plaży chcesz zaimponować piękną sylwetką? Już dziś wskocz w strój sportowy i zacznij ćwiczyć. Te ćwiczenia pozwolą ci m.in. zwiększyć wytrzymałość, spalić tkankę tłuszczową, poczuć się silniejszą nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Trening, który ci proponuję, angażuje wszystkie partie ciała, kładąc duży nacisk na te, które eksponujemy na plaży – brzuch, przedramiona i nogi.
płaski brzuch

Jak mieć płaski brzuch bez wysiłku?

Podstawy Fitnessu
Nadchodzi czas kostiumów kąpielowych. A w nich wałeczki na brzuchu nie dadzą się ukryć. Spróbujmy temu zaradzić. Nie ma cudów. W dwa czy trzy tygodnie nie schudniesz o trzy rozmiary. Ale możesz w tym czasie ujędrnić skórę i poprawić jej wygląd. No i oczywiście popracować nad mięśniami. Wciąganie brzucha nie będzie problemem, a naprężone mięśnie (nawet jeśli ukryte przed światem pod warstewką tłuszczu) sprawią, że cała sylwetka wyda się smuklejsza. Ponadto odciążą kręgosłup, tworząc jego dodatkowe wsparcie. A więc: wciągamy brzuch, pierś do przodu i do dzieła!
Mierzenie klatki piersiowej

Jak zmierzyć obwód klatki piersiowej?

Podstawy Fitnessu

Klatka piersiowa jest częścią składową tułowia i jest zbudowana z dwunastu par żeber i mostka oraz dwunastu kręgów piersiowych zamykających tylną ścianę klatki piersiowej. W obrębie klatki piersiowej występują ruchome połączenia żeber z kręgosłupem i żeber z mostkiem. Kościec klatki piersiowej oplatają trzy grupy mięśni. Pierwszą grupą są mięśnie powierzchowne, druga grupa to mięśnie głębokie. Trzecia grupa to jeden duży mięsień – przepona, która oddziela klatkę piersiową od jamy brzusznej i jest głównym mięśniem oddechowym. Klatka piersiowa spełnia rolę ochronną dla narządów leżących wewnątrz, głównie serca i płuc. Bierze również udział w procesie oddychania. W obrębie klatki piersiowej może wytworzyć się wiele wad które mogą negatywnie wpływać na pracę narządów wewnętrznych, a także znacznie pogorszyć wygląd zewnętrzny. Dlatego też bardzo ważna jest praca nad prawidłową budową i proporcjami klatki piersiowej względem całego ciała.

Obwód w biodrach

Jak zmierzyć obwód w biodrach?

Podstawy Fitnessu
Planujesz kupić sobie spodnie przez internet i potrzebujesz się zmierzyć, ale nie masz w domu miarki krawieckiej? Niewiele osób wie, że istnieje na to rada i można to zrobić przy pomocy przedmiotów, które każda z nas znajdzie w swoim domu. Nie będziesz potrzebowała nikogo do pomocy, z pewnością poradzisz sobie z tym zadaniem sama. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym bez problemu zmierzysz obwód swoich bioder.
Sześciopak na brzuchu

Jak zrobić sześciopak?

Podstawy Fitnessu

Trening abs wymaga wiele ciężkiej pracy i wyobraźni. Z wszystkich mięśni to właśnie brzuch ćwiczy się najgorzej, jednak to właśnie te mięśnie najbardziej rzucają się w oczy na plaży. Właściwie wyćwiczone mięśnie brzucha sprawią, że będziesz lepszy we wszystkich dyscyplinach sportowych a twój brzuch będzie wyglądać jak z obrazka.

 

Mięśnie brzucha najlepiej jest ćwiczyć codziennie po wykonaniu ćwiczeń aerobowych i siłowych. To co musisz zrobić, to wybrać 2 lub 3 różne ćwiczenia i ćwiczyć je wykonując po 5 serii w każdej 10-12 powtórzeń.

 

Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, ile będziesz ćwiczyć, to nie będziesz mieć sześciopaku na brzuchu, jeśli masz na nim sporo tłuszczu. Zanim zabierzesz się do ćwiczeń na sześciopak musisz schudnąć na tyle, aby wartość procentowa tłuszczu w twoim organizmie wynosiła 10% lub mniej. W innym przypadku twoje mięśnie brzucha nie będą widoczne. Jeśli chcesz mieć zatem sześciopak na brzuchu to rób dużo ćwiczeń kardio i trzymaj się zdrowej diety. I pamiętaj, że najlepszym ćwiczeniem abs jest 30 minut na bieżni!

 

Poniżej znajdziesz najlepszych 10 ćwiczeń abs. Niektóre z nich mogą się wydawać całkiem dziwne, zaś inne z pewnością już znasz.

fitness na schodach

Ćwiczenia na schodach – 15 minutowy trening cardio

Cardio
Natykamy się na nie wszędzie. W domu, na klatce schodowej, w pracy, na mieście. Schody. Większość z nas zdaje sobie sprawę z ich istnienia dopiero wówczas, gdy zepsuje się winda. To bardzo duży błąd, ponieważ schody są niezastąpionym „przyrządem” do skutecznego i intensywnego treningu cardio. Przyspieszają tętno, pomagają spalić tłuszcz, angażują wszystkie najważniejsze partie mięśni i to w sposób bardziej efektywny, niż ćwiczenia na płaskiej powierzchni. Poniżej znajdziesz kompleksowy 15-minutowy trening cardio na schodach. Pamiętaj, że muszą one mieć około 15 stopni.
zakwasy

Jak uniknąć zakwasów?

Podstawy Fitnessu
Zakwasy są udręką, zwłaszcza gdy jesteśmy na wyjeździe na nartach czy na kilkudniowym wypadzie w góry na rowerze i nie możemy sobie pozwolić na przeleżenie całego dnia w łóżku. Jeśli nie jesteśmy przygotowani fizycznie do większego wysiłku może się okazać, że po aktywnie spędzonym dniu nie będziemy mogli na następny dzień ruszyć ani nogą ani ręką. Co zatem zrobić, aby uniknąć zakwasów? Poniżej podaję kilka porad.
Joga w ciąży

Jak bezpiecznie ćwiczyć będąc w ciąży?

Sport w ciąży
Umiarkowanie trudne ćwiczenia są wskazane dla ciężarnych kobiet. Dodadzą Ci więcej energii i nie będziesz się martwić, że przytyłaś za dużo w ciąży. Po porodzie, Twoje ciało wróci do swojej sylwetki bardzo szybko.
ćwiczenie przed telewziorem

Jak ćwiczyć przed telewizorem? Ćwiczenia dla leniwych.

Aerobik
Przesiadywanie godzinami przed telewizorem nie tylko upośledza nasz mózg, ale i ciało. Jednak mimo to większość ludzi uważa, że chwila przed telewizorem jest najlepszą formą relaksu po ciężkim dniu. Dzieci uzależnione od telewizji często cierpią na nadwagę i problemy z kondycją. Zbyt mała ilość ruchu ma zły wpływ na zdrowie, niezależnie od wieku. Jednak można połączyć przyjemne z pożytecznym. Spożytkuj czas przed telewizorem aktywnie. W jaki sposób? Za każdym razem wykonując opisany poniżej zestaw „ćwiczeń dla leniwych”.