brzuszki

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha online?

Ćwiczenia
Szukacie zestawu najlepszych ćwiczeń, który pozwoli wam wyrzeźbić wspaniałe mięśnie brzucha? To się świetnie składa bo trafiliście właściwie. Zaproponowane przeze mnie metody gwarantują uzyskanie pożądanych efektów. Podstawową zasadą, którą powinniście powtarzać sobie jak mantrę jest zachowanie determinacji. Jeśli będziecie uparci, wasze starania bez wątpienia się opłacą. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w ćwiczeniu mięśni brzucha.
ćwiczenia w domu

Jak ćwiczyć fitness w domu? Zbiór najlepszych ćwiczeń online

Ćwiczenia
Nawet nie wychodząc z domu możesz pozwolić sobie na intensywne ćwiczenia z trenerem! Jak? Przeczytaj artykuł i poznaj strony, na których sławni trenerzy podpowiadają jak skutecznie dbać o swoją sylwetkę i mięśnie!
Płaski brzuch

Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch·

Ćwiczenie z Trenerem
A zatem chcesz mieć w końcu płaski, umięśniony brzuch? Wykonując pojedyncze ćwiczenia nie uda ci się tego osiągnąć. Aby mieć idealny brzuch musisz regularnie wykonywać zestaw różnych ćwiczeń oraz zastosować dietę, dzięki której pozbędziesz się tłuszczu z brzucha i odsłonisz wspaniale wyrzeźbione mięśnie. Poniżej przedstawiam 29 ćwiczeń na płaski brzuch dla zaawansowanych.
Mierzenie klatki piersiowej

Jak zmierzyć obwód klatki piersiowej?

Podstawy Fitnessu

Klatka piersiowa jest częścią składową tułowia i jest zbudowana z dwunastu par żeber i mostka oraz dwunastu kręgów piersiowych zamykających tylną ścianę klatki piersiowej. W obrębie klatki piersiowej występują ruchome połączenia żeber z kręgosłupem i żeber z mostkiem. Kościec klatki piersiowej oplatają trzy grupy mięśni. Pierwszą grupą są mięśnie powierzchowne, druga grupa to mięśnie głębokie. Trzecia grupa to jeden duży mięsień – przepona, która oddziela klatkę piersiową od jamy brzusznej i jest głównym mięśniem oddechowym. Klatka piersiowa spełnia rolę ochronną dla narządów leżących wewnątrz, głównie serca i płuc. Bierze również udział w procesie oddychania. W obrębie klatki piersiowej może wytworzyć się wiele wad które mogą negatywnie wpływać na pracę narządów wewnętrznych, a także znacznie pogorszyć wygląd zewnętrzny. Dlatego też bardzo ważna jest praca nad prawidłową budową i proporcjami klatki piersiowej względem całego ciała.

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Jak zbudować klatkę piersiową?

Ćwiczenie z Trenerem

Klatka piersiowa pełni niezwykle istotną funkcję jaką jest ochrona narządów wewnętrznych głównie serca i płuc. Jest zbudowana z dwunastu par żeber, mostka i kręgów piersiowych kręgosłupa zamykających ją od tyłu. W skład mięśni budujących klatkę piersiową wchodzą mięśnie powierzchowne i głębokie klatki piersiowej oraz przepona.

 

Oczywiście rozbudowa, czy wyrzeźbienie odpowiednich kształtów klatki piersiowej w znaczny sposób poprawi nasz wygląd zewnętrzny. Aby to zrobić można wykonywać różne ćwiczenia w domu, skuteczniejsze jednak będzie wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w siłowni w asyście trenera za pomocą odpowiedniego sprzętu.

Przysiady

Jak robić przysiady?

Ćwiczenie z Trenerem

Przysiady są jednymi z podstawowych ćwiczeń jakie wykonujemy. Są ćwiczeniami dość trudnymi technicznie do wykonania. Bardzo często ludzie wykonują przysiady bardzo źle, co ma przede wszystkim negatywny wpływ na stawy kolanowe i skokowe, które są wtedy zbyt mocno przeciążone. Jednak prawidłowo wykonany przysiad ma ogromną wartość i zastosowanie w wielu treningach, poczynając od ćwiczeń mających na celu rehabilitację pleców do ciężkiego treningu kulturystycznego. Zatem przysiady może wykonywać każdy bez względu na to jaką dyscyplinę sportu uprawia. Prawidłowo wykonywane przysiady ćwiczą przede wszystkim mięśnie czworogłowe ud, mięśnie kulszowo goleniowe, mięśnie pośladkowe, ale w mniejszym stopniu angażują również mięśnie brzucha pleców głównie dolnej części i mięśnie dolnej części nóg czyli stabilizatory postawy. Istnieje kilka rodzajów przysiadów i są to:

koktail proteinowy

Jak zrobić koktajl proteinowy?

Diety
Koktajle proteinowe są zwykle robione z owoców z dodatkiem białka serwatkowego. Są one używane do uzupełniania poziomu białka zwłaszcza dla kulturystów, oraz wegetarian. Mogą one znacznie przyspieszyć regenerację po wysiłku, wpłynąć na zwiększenie masy mięśniowej lub zastąpić posiłek. Poniżej znajdziesz instrukcje jak zrobić koktajl proteinowy w domu.
Ćwiczenia na plecy

Jak ćwiczyć plecy?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięśnie pleców, czyli prawidłowo mięśnie grzbietu, to bardzo duża grupa mięśniowa. Zajmują całą tylną powierzchnię tułowia przebiegając od czaszki, aż do miednicy. Są grupą mięśniową, której należy poświęcić sporo czasu podczas treningu, ponieważ są to mięśnie od których zależy nasza siła, ale przede wszystkim chronią i utrzymują kręgosłup. Dlatego prawidłowo wyćwiczone mięśnie grzbietu wpływają na ukształtowanie krzywizn kręgosłupa ułożenia łopatek, czy barków. Należy wykonywać ćwiczenia o różnym charakterze i pod różnymi kątami po to, aby zaangażować jak największą ilość mięśni. Oczywiście najpierw trzeba zaplanować jaki charakter przyjmą nasze treningi, na co będą ukierunkowane. Czy będzie to zwiększenie masy mięśniowej, czy np. wyrzeźbienie ładnych kształtów mięśnia. Można to zaplanować poprzez odpowiednie rozplanowanie treningów, czyli długość trwania treningu, liczba powtórzeń w serii, liczba samych serii, czas odpoczynku między seriami oraz czas w jakim chcemy osiągnąć zaplanowany skutek.

Zwiększenie masy mięśniowej

Jak zwiększyć masę mięśniową?

Ćwiczenie z Trenerem

Wydawać by się mogło, że nabranie masy mięśniowej jest bardzo proste - nic bardziej mylnego. Wszystko zależy od naszych indywidualnych możliwości i predyspozycji, a przede wszystkim typu budowy naszego ciała. Nie wystarczy dużo jeść, od czasu do czasu pójść na siłownię i trochę „popakować”. Niestety w ten sposób nie zwiększymy masy mięśniowej. Aby przyrost masy mięśniowej był zadowalający należy wszystko dokładnie przemyśleć, przeliczyć i zaplanować.

Pompki

Jak prawidłowo robić pompki?

Podstawy Fitnessu

Pompki to jedno z wielu ćwiczeń fizycznych, które można wykonywać codziennie, właściwie wszędzie i o każdej porze dnia. Pompki są ćwiczeniem dość popularnym przy czym dość trudnym i wymagającym odpowiedniej techniki, dużej koncentracji i sporej siły. Tak naprawdę ćwiczenie to nazywa się „zginaniem ramion w pozycji podpór leżąc przodem”. Popularne pompki rozwijają takie partie mięśniowe jak mięśnie klatki piersiowej, mięśnie obręczy barkowej, tricepsy, a poprzez to, że podczas robienia pompek musimy sztywno utrzymać ciało w podporze przodem dość intensywnie pracuje większość ważniejszych mięśni naszego ciała. Są nimi między innymi mięsień brzucha, mięśnie pośladkowe, mięśnie przedramion, mięśnie nóg i stóp. Poprzez zmianę ustawienia ciała podczas wykonywania pompek możemy wpływać na charakterystykę ćwiczenia dzięki czemu możemy wybrać, którą część ciała chcemy mocniej wyćwiczyć. Pompki możemy wykonywać na różne sposoby, a przez to w sposób świadomy wpływamy na poszczególne części ciała, lub konkretną część danego mięśnia.