Dlaczego warto uprawiać pilates?

Rozciąganie
Pilates to coraz bardziej popularna forma dbania o swoje ciało oraz zdrowie. Ćwiczenia pilatesowe nie tylko wzmacniają mięśnie naszego ciała, poprawiają kondycję, ale także wysmuklają sylwetkę i pomagają utrzymać równowagę psychofizyczną. Pierwsze zestawy treningowe opracował Józef Hubert Pilates w dwudziestym wieku. Dzisiaj pilates praktykuje wiele osób na całym świecie. Podpowiadamy, dlaczego warto go uprawiać.

Jak walczyć z bólami karku?

Ćwiczenia
Bóle karku to zmora osób pracujących w pozycji siedzącej, jak i fizycznie. W pierwszym przypadku ból pojawia się w wyniku zastania mięśni. Z kolei w drugim na skutek ich przeciążenia. Ale to niejedyne przyczyny bólu karku. Zaliczamy do nich również: spanie w nieodpowiedniej pozycji, stres, a także przebywanie w pomieszczeniach, gdzie jest przeciąg. Jak sobie z nimi radzić? Podpowiadamy sprawdzone sposoby.

Jak pokonać jesienne dolegliwości?

Ćwiczenia
Jesień, choć bywa piękna i urokliwa, jest porą roku, w której łatwo złapać różne dolegliwości, a to dlatego, że nasza odporność jest wówczas słabsza. Również nasze ogólne samopoczucie może być pogorszone. Nie bez powodu mówi się przecież o jesiennej chandrze. Warto jednak wiedzieć, że z jesiennymi dolegliwościami nie musimy biec od razu do lekarza. Możemy poradzić sobie z nimi samodzielnie w domu. Podpowiadamy, jakie dolegliwości mogą złapać nas jesienią oraz jakimi metodami je zwalczać.
Ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy

Jakie ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy?

Rozciąganie
Proponowane tutaj ćwiczenia są specjalnie przygotowane dla osób, które mają problemy ze stawem krzyżowo-biodrowym. Jednak nie wykonuj tych ćwiczeń jeśli odczuwasz zbyt duży ból lub dyskomfort. Skonsultuj się ze swoim lekarzem i zapytaj, czy te ćwiczenia są dla Ciebie wskazane.
Szczupła szyja

Jak schudnąć na szyi?

Pielęgnacja skóry
Chcesz wiedzieć jak się szybko pozbyć tłuszczu na szyi? Jeżeli tak, to jesteś na właściwej stronie. Chcę Ci dać 12 wskazówek, które pozwolą szybko stracić tłuszczyk wokół szyi i które pomogą osiągnąć wygląd podbródka, o jakim zawsze marzyłaś. Jeśli zaczniesz stosować się do tych zasad, szybko zauważysz znaczną poprawę. Musisz również pamiętać, że istnieje kilka rzadkich przypadków, w których powiększona szyja może być objawem choroby. Zanim zabierzesz się do odchudzania szyi skonsultuj się wcześniej z lekarzem.
ćwiczenia na staw biodrowy

Jakie są ćwiczenia wzmacniające staw biodrowy?

Ćwiczenia
Siedzący tryb życia, nieodpowiednia dieta, brak ruchu – to wszystko może się przyczynić do problemów z poruszaniem się spowodowanych przez niesprawny staw biodrowy. Musisz pamiętać o tym, żeby dbać o swoje zdrowie w każdym wieku. Gdy dopadnie Cię ból, często nie można zrobić już wiele, aby on już nigdy nie powrócił. Można natomiast pomóc sobie i usprawnić biodra – bez nich nie ma mowy o prawidłowym poruszaniu się. Biodra połączone są bowiem z innymi ważnymi mięśniami. Zobacz jak możesz ćwiczyć biodra i staw biodrowy.
ćwiczenia na piłce gimnastycznej

Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

Sprzęt do Ćwiczeń
Ćwiczenia z piłką gimnastyczną są jednymi z najprzyjemniejszych. Zarazem są to ćwiczenia bardzo skuteczne. Mało jest akcesoriów do ćwiczeń, które działają tak skutecznie na wszystkie partie ciała. Gorąco polecam piłkę gimnastyczną. Poniżej przedstawiam zestaw podstawowych ćwiczeń na niektóre partie ciała. Wystarczy spędzić z piłką gimnastyczną kilka dni w tygodniu po kilkanaście, a później kilkadziesiąt minut, a efekty będą widoczne szybciej niż Ci się wydaje.
zgrabne pośladki

Jak powiększyć pupę?

Ćwiczenia

Wiele kobiet jest zainteresowanych powiększeniem swoich pośladków. Nie tylko chodzi o to, by wyróżniać się z tłumu, ale by być bardziej seksowną i lepiej wyglądać. Jeżeli chcesz powiększyć pośladki, musisz przede wszystkim skupić się na budowaniu mięśni w tej części ciała Mięśnie muszą być tak ukształtowane, by nie wyglądały jak złogi tłuszczu. Poniżej znajdziesz wskazówki, co robić, by zwiększyć objętość pośladków.

prawidłowa postawa

15-minutowy zestaw ćwiczeń na proste plecy

Ćwiczenia
Przygarbiona sylwetka, zapadnięte ramiona, wygięte w łuk plecy? Skończ z tym! Proste plecy nie tylko sprawią, że poczujesz się lepiej, ale również dodadzą ci pewności siebie. Droga do odpowiedniej postury jest prosta. Wystarczy zaledwie 15 minut dziennie i zestaw pięciu ćwiczeń opisanych poniżej. Pomogą ci one złagodzić napięcie, zbudować mięśnie i zyskać więcej energii. Pamiętaj jednak, że musisz ćwiczyć regularnie. Wyrób w sobie również nawyk prawidłowej postawy siedząc przy biurku: plecy oprzyj o oparcie, stopy ułóż płasko na podłodze. Gdy patrzysz na ekran monitora, twoje oczy powinny znajdować się na tym samym poziomie, co jego środek. Jeśli tak nie jest, obniż lub podwyższ monitor.
Mierzenie klatki piersiowej

Jak zmierzyć obwód klatki piersiowej?

Podstawy Fitnessu

Klatka piersiowa jest częścią składową tułowia i jest zbudowana z dwunastu par żeber i mostka oraz dwunastu kręgów piersiowych zamykających tylną ścianę klatki piersiowej. W obrębie klatki piersiowej występują ruchome połączenia żeber z kręgosłupem i żeber z mostkiem. Kościec klatki piersiowej oplatają trzy grupy mięśni. Pierwszą grupą są mięśnie powierzchowne, druga grupa to mięśnie głębokie. Trzecia grupa to jeden duży mięsień – przepona, która oddziela klatkę piersiową od jamy brzusznej i jest głównym mięśniem oddechowym. Klatka piersiowa spełnia rolę ochronną dla narządów leżących wewnątrz, głównie serca i płuc. Bierze również udział w procesie oddychania. W obrębie klatki piersiowej może wytworzyć się wiele wad które mogą negatywnie wpływać na pracę narządów wewnętrznych, a także znacznie pogorszyć wygląd zewnętrzny. Dlatego też bardzo ważna jest praca nad prawidłową budową i proporcjami klatki piersiowej względem całego ciała.