aktywność fizyczna

Dlaczego warto się ruszać?

Bieganie
Mówi się, że ruch to zdrowie. Najczęściej jednak myślimy o nim wtedy, gdy chcemy wrócić do szczupłej sylwetki bądź ją utrzymać. Wiemy, że spacer czy proste ćwiczenia pomagają schudnąć i zachować sprawność. Ale to nie wszystko! Regularne ruszanie się, szczególnie na świeżym powietrzu, niesie ze sobą o wiele więcej korzyści. Niektóre spośród nich są naprawdę zaskakujące…
picie wody

Co najlepiej pić podczas ćwiczeń?

Ćwiczenia
Postanowiłaś więcej się ruszać, by zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Świetnie! Pamiętaj jednak, że podczas wysiłku tracisz niezbędne minerały. Niedobory musisz uzupełniać, pijąc dużo wody i zdrowych napojów. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, po jakie z nich sięgać,a z których lepiej zrezygnować. Poznaj też sprawdzone przepisy na w pełni naturalne koktajle, soki oraz napary ziołowe.
odchudzanie

Jak szybko schudnąć przed wakacjami?

Odchudzanie
Został miesiąc do wakacji! Na plaży chcesz zaimponować piękną sylwetką? Już dziś wskocz w strój sportowy i zacznij ćwiczyć. Te ćwiczenia pozwolą ci m.in. zwiększyć wytrzymałość, spalić tkankę tłuszczową, poczuć się silniejszą nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Trening, który ci proponuję, angażuje wszystkie partie ciała, kładąc duży nacisk na te, które eksponujemy na plaży – brzuch, przedramiona i nogi.
Szczupła szyja

Jak schudnąć na szyi?

Pielęgnacja skóry
Chcesz wiedzieć jak się szybko pozbyć tłuszczu na szyi? Jeżeli tak, to jesteś na właściwej stronie. Chcę Ci dać 12 wskazówek, które pozwolą szybko stracić tłuszczyk wokół szyi i które pomogą osiągnąć wygląd podbródka, o jakim zawsze marzyłaś. Jeśli zaczniesz stosować się do tych zasad, szybko zauważysz znaczną poprawę. Musisz również pamiętać, że istnieje kilka rzadkich przypadków, w których powiększona szyja może być objawem choroby. Zanim zabierzesz się do odchudzania szyi skonsultuj się wcześniej z lekarzem.
Ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy

Jakie ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy?

Rozciąganie
Proponowane tutaj ćwiczenia są specjalnie przygotowane dla osób, które mają problemy ze stawem krzyżowo-biodrowym. Jednak nie wykonuj tych ćwiczeń jeśli odczuwasz zbyt duży ból lub dyskomfort. Skonsultuj się ze swoim lekarzem i zapytaj, czy te ćwiczenia są dla Ciebie wskazane.
rozciąganie w pracy

Jak się rozciągać w pracy siedzącej?

Rozciąganie
Długie godziny spędzone przed komputerem, za biurkiem, w kasie czy w okienku bankowym na pewno nam nie służą. Niestety, jeśli taką mamy pracę nie mamy wyjścia jak tylko zmienić pracę, lub zacząć ćwiczyć poza pracą, a w pracy się rozciągać. Zastane mięśnie nie będą dobrze funkcjonowały, a długo zaniedbywane mogą być bardzo słabe. Musisz zdać sobie z tego sprawę i wziąć się za siebie. Pięć czy dziesięć minut w pracy wykorzystane na rozciąganie się nie tylko zadba o Twoje mięśnie, ale i o dobre samopoczucie. A wiadomo, dobry pracownik to zadowolony i zdrowy pracownik. Nie zapomnij jednak, że samo rozciąganie nie wystarczy. Podejmij jakąś aktywność fizyczną po godzinach pracy. To bardzo ważne dla Twojego zdrowia.

Jak bezpiecznie uprawiać spinning w ciąży?

Sport w ciąży
Jazda na rowerku stacjonarnym może złagodzić bóle pleców, polepszyć humor oraz poprawić sen. Należy jednak znać swoje limity i nie przesadzać z tym sportem. Poniżej przedstawiam 10 zasad bezpiecznego uprawiania spinningu w ciąży.
Mierzenie klatki piersiowej

Jak zmierzyć obwód klatki piersiowej?

Podstawy Fitnessu

Klatka piersiowa jest częścią składową tułowia i jest zbudowana z dwunastu par żeber i mostka oraz dwunastu kręgów piersiowych zamykających tylną ścianę klatki piersiowej. W obrębie klatki piersiowej występują ruchome połączenia żeber z kręgosłupem i żeber z mostkiem. Kościec klatki piersiowej oplatają trzy grupy mięśni. Pierwszą grupą są mięśnie powierzchowne, druga grupa to mięśnie głębokie. Trzecia grupa to jeden duży mięsień – przepona, która oddziela klatkę piersiową od jamy brzusznej i jest głównym mięśniem oddechowym. Klatka piersiowa spełnia rolę ochronną dla narządów leżących wewnątrz, głównie serca i płuc. Bierze również udział w procesie oddychania. W obrębie klatki piersiowej może wytworzyć się wiele wad które mogą negatywnie wpływać na pracę narządów wewnętrznych, a także znacznie pogorszyć wygląd zewnętrzny. Dlatego też bardzo ważna jest praca nad prawidłową budową i proporcjami klatki piersiowej względem całego ciała.

Obwód w biodrach

Jak zmierzyć obwód w biodrach?

Podstawy Fitnessu
Planujesz kupić sobie spodnie przez internet i potrzebujesz się zmierzyć, ale nie masz w domu miarki krawieckiej? Niewiele osób wie, że istnieje na to rada i można to zrobić przy pomocy przedmiotów, które każda z nas znajdzie w swoim domu. Nie będziesz potrzebowała nikogo do pomocy, z pewnością poradzisz sobie z tym zadaniem sama. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym bez problemu zmierzysz obwód swoich bioder.
ćwiczenia na piłce - pośladki

Jak ćwiczyć pośladki na piłce?

Ćwiczenia
Zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób wykorzystać piłkę gimnastyczną, aby wyćwiczyć nią pośladki? Tak? I co, wpadłeś na jakiś pomysł? Jeśli wpadłeś – plus dla Ciebie. Jeśli zaś nie, lub chcesz rozszerzyć wachlarz ćwiczeń proponuję przejrzeć zaproponowane niżej ćwiczenia. Z pewnością przydadzą się i pomogą w wyćwiczeniu i wymodelowaniu pięknych pośladków.