Jakie sporty warto uprawiać jesienią?

Bieganie
Wielu z nas jesień kojarzy z przebywaniem w domu i spędzaniem chłodnych wieczorów z kubkiem herbaty i książką. Niestety, taki styl życia może owocować przybraniem dodatkowych kilogramów po okresie jesienno-zimowym. By tego uniknąć, nie należy rezygnować z czytania książek i dogrzewania organizmu, ale pamiętać o aktywności fizycznej. Wbrew pozorom jesień to doskonała pora na uprawianie różnego rodzaju sportów. Podpowiadamy, które z nich szczególnie dobrze sprawdzą się o tej porze roku.
bieganie tyłem

Retro running, czyli bieganie tyłem

Bieganie
Być może podczas codziennego treningu spotkaliście się z osobą biegnącą tyłem. Pierwsza myśl, która zapewne przyszła wam do głowy to „wariat” lub „buntownik”. Niekoniecznie. Bieganie tyłem staje się coraz bardziej popularne i nie jest to tylko prowokacyjny trend. „Za” bieganiem tyłem stoją bowiem mocne argumenty zdrowotne.
bieganie w zimie

Jak pozostać aktywnym fizycznie zimą?

Ćwiczenia
Okres zimowy nie sprzyja aktywności fizycznej. Wiele osób rezygnuje z uprawiania sportu w tym czasie. Jednak zima to czas, kiedy mróz i rześkie powietrze mogą zdziałać cuda.
naciągnięty mięsień

Jak leczyć naciągnięty mięsień?

Trening Siłowy
Naciągnięcie mięśnia może być bardzo bolesne. Dolegliwość ta może dać się nam we znaki nawet podczas wykonywania podstawowych czynności. Dzieje się tak wówczas, gdy nadmiernie chcemy wykorzystać nasze mięśnie i zbytnio je naciągamy. Może to prowadzić do znacznie poważniejszych powikłań. Najskuteczniejsze leczenie to przyjmowanie ibuprofenu i naprzemienne, ciepłe i zimne okłady. Poniżej znajdziesz dokładniejsze wskazówki.
zgrabne pośladki

Jak powiększyć pupę?

Ćwiczenia

Wiele kobiet jest zainteresowanych powiększeniem swoich pośladków. Nie tylko chodzi o to, by wyróżniać się z tłumu, ale by być bardziej seksowną i lepiej wyglądać. Jeżeli chcesz powiększyć pośladki, musisz przede wszystkim skupić się na budowaniu mięśni w tej części ciała Mięśnie muszą być tak ukształtowane, by nie wyglądały jak złogi tłuszczu. Poniżej znajdziesz wskazówki, co robić, by zwiększyć objętość pośladków.

jogging

Jakie są negatywne skutki biegania?

Biegi i Chody Sportowe
Bieganie jest obecnie chyba najbardziej popularną aktywnością fizyczną wśród Polaków. Jedni truchtają codziennie rano lub wieczorem po parkowych ścieżkach. Inni idą (czy raczej biegną) o krok dalej i uczestniczą w specjalnych maratonach organizowanych dla amatorów. Według zapalonych biegaczy sport ten ma pozytywny wpływ nie tylko na ciało, ale także na psychikę, ponieważ jest to okazja do zmierzenia się ze swoimi słabościami oraz odstresowania. Niestety, jak to zwykle bywa, wszystko, także regularne bieganie, ma swoje plusy i minusy. O tych drugich z reguły się nie mówi. Dowiedz się o nich już dziś!
bieganie

Jak zapobiegać skurczom mięśni?

Bieganie
Skurcze mięśni to dość często spotykana dolegliwość. Najczęściej dotyczy ona okolic łydek. Jest to dość bolesna sprawa, która może trwać nawet do kilku minut. Skurcze mięśni mogą dopaść nas w różnych sytuacjach. Często zdarza się to nocą bądź też w czasie wysiłku fizycznego. Niekiedy tego typu dolegliwość może być przyczyną zagrożenia życia, np. gdy złapie nas skurcz podczas pływania. Przyczyny skurczów mięśni mogą być bardzo różne. Niekiedy jest to po prostu zła dieta a niekiedy może to być związane z poważniejszymi chorobami. W tym artykule znajdziesz informacje na temat skurczów mięśni (w szczególności łydek) oraz dowiesz się jak im przeciwdziałać.
szybkie bieganie

Jak szybciej biegać?

Bieganie
Jeśli nauczysz się szybciej biegać, będziesz mieć większe szanse na wygranie w zawodach i będziesz lepszym zawodnikiem w sportach związanych z bieganiem. Nauczenie się szybszego biegania wymaga trochę determinacji z twojej strony. Łatwo można bowiem się zniechęcić i pozostać przy obecnej formie. Jeśli jednak podejmiesz jakikolwiek wysiłek, będziesz zdziwiony swoimi postępami.
skurcze mięśni

Jak leczyć skurcze mięśni?

Bieganie
Skurcz to nadmierne, długotrwałe skrócenie mięśnia. Pojawia się zwykle nagle i jest bardzo bolesny. Poniżej dowiesz się jak złagodzić skurcz i jak usunąć resztki napięcia.
tętno spoczynkowe

Jak obliczyć tętno spoczynkowe?

Podstawy Fitnessu
Ogólna zasada mówi, że im wyższe tętno spoczynkowe, tym dana osoba jest mniej sprawna fizycznie i na odwrót. Z tego powodu jednym ze skuteczniejszych sposobów sprawdzenia czy twój trening przynosi oczekiwane efekty jest badanie zmian tętna spoczynkowego w okresie kilku miesięcy aktywności fizycznej. Jeżeli trening jest skuteczny, tętno spoczynkowe będzie się powoli zmniejszać lub przynajmniej pozostanie na stałym poziomie. Jeżeli jednak tętno spoczynkowe wzrosło, posłuchaj swojego organizmu i zmniejsz częstotliwość treningów lub ich intensywność.