Jak wzmocnić ręce?

Ćwiczenia Kondycyjne
Wiosna się zaczęła a z nią ciepłe dni sprzyjające wszelkim sportom i ćwiczeniom fizycznym. Poniżej przedstawiam plan na 20 minutowy trening interwałowy, który nie wymaga użycia żadnego specjalistycznego sprzętu. Wystarczy sama chęć i motywacja. Trening ten pomoże wzmocnić ręce oraz brzuch i plecy.
kontuzja kolana

Jak wzmocnić kolana?

Biegi i Chody Sportowe
Tę samą taktykę stosuje się chcąc wrócić do formy po kontuzji kolana, jak i w celu zapobieżenia jej. Najlepszym rozwiązaniem byłoby włączenie do rozgrzewki i wygaszania ćwiczeń rozciągających i treningu siłowego. Ćwiczenia rozciągające ochronią przed przeciążeniem pasma biodrowo-piszczelowego i wzmocnią odwodziciele stawu biodrowego oraz mięśnie pośladkowe. Pozwoli ci to uniknąć najczęstszych przypadłości biegaczy: syndromu pasma biodrowo-piszczelowego i zespołu bólu rzepkowo-udowego. Trening wzmacniający kolana znajdziesz poniżej.
tętno spoczynkowe

Jak obliczyć tętno spoczynkowe?

Podstawy Fitnessu
Ogólna zasada mówi, że im wyższe tętno spoczynkowe, tym dana osoba jest mniej sprawna fizycznie i na odwrót. Z tego powodu jednym ze skuteczniejszych sposobów sprawdzenia czy twój trening przynosi oczekiwane efekty jest badanie zmian tętna spoczynkowego w okresie kilku miesięcy aktywności fizycznej. Jeżeli trening jest skuteczny, tętno spoczynkowe będzie się powoli zmniejszać lub przynajmniej pozostanie na stałym poziomie. Jeżeli jednak tętno spoczynkowe wzrosło, posłuchaj swojego organizmu i zmniejsz częstotliwość treningów lub ich intensywność.
Ćwiczenia na siłowni w ciąży

Jak nie rezygnować z siłowni będąc w ciąży?

Sport w ciąży
Nie ma potrzeby rezygnować z siłowni będąc w ciąży. Odpowiednia, klimatyzowana siłownia, będzie doskonałym miejscem dla przyszłych mam. Postępuj zgodnie z poniższymi punktami, aby podczas ćwiczeń na siłowni, Twoja ciąża przebiegała swoim rytmem.
ćwiczenia fizyczne

Jak ćwiczyć, aby zachować zdrowe serce?

Ćwiczenia Kondycyjne
Według kardiologów właściwa dieta nie wystarczy by cieszyć się zdrowym sercem. Udowodniono, że najlepszym rozwiązaniem jest połączenie diety z regularną aktywnością fizyczną. Ćwiczenia są wskazane dla osób,u których istnieje ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu chorób serca. Pamiętajcie, ze serce też jest mięśniem i jeśli chcecie by właściwie pracowało musicie o nie zadbać. Poniżej znajdziesz porady, jak zadbać o serce, poprzez ćwiczenia.
nordic walking

Jak uprawiać nordic walking?

Chodzenie
Nordic walking to technika chodzenia ze specjalnymi kijkami. Rozróżnia się trzy rodzaje nordic walking: zdrowotny, fitness i sportowy. Korzyści płynące z nordic walking to ogólna poprawa stanu zdrowia, krążenia, a także dotlenienie całego organizmu. Zmniejsza napięcie w kolanach, biodrach i kostkach. Ponadto podczas marszu nordic walking spalamy więcej kalorii niż podczas zwykłego marszu. Jak zatem poprawnie uprawiać ten tak korzystny dla nas marsz? Odpowiedź poniżej.
Odchudzanie na rowerze

Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?

Cardio
Jazda na rowerze zbawiennie wpływa na nasz układ sercowo-naczyniowy. Dodatkowo wspomaga metabolizm – nasze ciało spala kalorie dużo szybciej. Jazda na rowerze poprawia też naszą kondycję. Istnieje wiele rodzajów jazdy na rowerze. Jeśli jednak chcesz zrzucić kilka kilogramów, ważna jest przede wszystkim systematyka. Co jeszcze? Odpowiedź w niniejszym artykule.
Bieganie na bieżni

Jak poprawić kondycję?

Cardio

Każda aktywność fizyczna prowadzi do poprawy ogólnego stanu zdrowia, chroni przed otyłością, a co za tym idzie poprawia stan naszego zdrowia. Kondycja zależy od bardzo wielu czynników z których jeden pozornie nie znaczący element może zaburzyć całą ogólną kondycję. Do najważniejszych czynników, składających się na kondycję, zaliczamy sprawność funkcjonalną układu krążeniowego, oddechowego, mięśni szkieletowych i układu nerwowego, odporność na zmęczenie jak i zdolność do szybkiej regeneracji w przypadku uprawiania sportu na wyższym poziomie. Bardzo istotna jest również równowaga nerwowa i psychiczna. Najważniejsze dla uzyskania dobrej kondycji jest to, aby człowiek doprowadził jak najwięcej czynników na które może mieć wpływ do stanu optymalnego. Dalszym warunkiem jest optymalizacja żywienia i rytmu dobowego. Aby optymalnie poprawić kondycję należy kierować się poniższymi wskazówkami.

Ćwiczenia fizyczne

Jak rozpoznać uzależnienie od ćwiczeń?

Ćwiczenia
Według zaleceń lekarzy każdy powinien przeznaczać na ćwiczenia co najmniej 30 minut każdego dnia. Pozwala to wyrównać nastrój, zrzucić wagę i zwiększyć wydolność układu krążenia. Codzienna dawka treningu na siłowni jest zalecana z powodów zdrowotnych. Jednak jeśli zdarza ci się stale ćwiczyć ponad normę i bardzo intensywnie, może się to przerodzić w uzależnienie. Możesz go uniknąć jeśli w porę rozpoznasz oznaki obsesji. Jesteś uzależniona od treningu, jeśli...
Ćwiczenia fizyczne

Jak ćwiczyć po 30-stce?·

Podstawy Fitnessu
Mam nadzieję, że zaczęłaś dbać o swój wygląd tuż po dwudziestce poprzez odpowiednie odżywianie. Jeśli nie to nic straconego - aktywność fizyczna jest idealną formą przywrócenia pięknego wyglądu ciała. Mimo tego, że przychodzi to odrobinę trudniej i wolniej niż w młodszym wieku to można osiągnąć naprawdę imponujące rezultaty. Specjalnie dla ciebie przygotowałam kilka zestawów ćwiczeń, które sprawią, że będziesz dumna ze swojego wyglądu.