Dziesięć najzdrowszych rodzajów sportu

Pływanie
Współzawodnictwo inspiruje nas do przekraczania naszych ograniczeń i bycia lepszymi. Jednakże nie wszystkie sporty są sobie równe. Wcześniej opublikowaliśmy listę dziesięciu najbardziej niebezpiecznych sportów, które wystawiają atletów na ryzyko poważnych uszkodzeń ciała. Teraz zaprezentujemy listę dziesięciu najzdrowszych sportów. Ich uprawianie niesie ze sobą małe ryzyko poważnych kontuzji, a zapewnia utrzymanie zdrowia fizycznego i psychicznego. Pływanie Pływanie jest absolutnie fantastycznym sportem dla twojego serca. Jest to także czynność nie wywołująca stresu. Pomaga utrzymać zdrową wagę ciała, poprawia wydolność płuc, buduje mięśnie i dodatkowo, pozwala spalić kalorie. Co więcej, na basenie można pływać przez cały rok.
pływanie

Jak pływanie działa na twój mózg?

Pływanie
Wszyscy wiemy, jak relaksujące jest pływanie. Dostarcza ono więcej tlenu do mięśni oraz reguluje oddech. Pływanie jest także wspaniałym sposobem na obniżenie stresu. Nurkowanie natomiast dostarcza niezapomnianych wrażeń, dzięki którym możesz poczuć się jak na innej planecie. Pływanie także zwiększa ekspozycję na słońce, co sprawia, że szybciej się opalamy.
dziecko pływające w basenie

Czy z niemowlakiem można chodzić na basen?

Bezpieczeństwo Niemowlaka
Od kilkunastu lat wciąż rośnie w Polsce popularność szkół pływania dla niemowląt. Na basenach pojawiają się już kilkumiesięczne smyki. Czy chodzenie z maleństwem na basen to dobry pomysł? Czy rzeczywiście tego rodzaju aktywność fizyczna służy już tak malutkiemu szkrabowi? Jeśli i ty masz takie dylematy, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Postaramy się rozwiać twoje wątpliwości.
Moda plażowa

Jak ubrać się na imprezę plażową?

Imprezy Plenerowe
Masz problem z tym, co ubrać na imprezę, która odbywa się na plaży? W trakcie wakacji może się trafić kilka takich okazji, szczególnie wtedy, gdy lato spędza się nad wodą. Imprezy w klimacie surf stają się coraz bardziej popularne, można się na nie załapać zarówno nad morzem, jak i nad jeziorem. Dlatego warto wiedzieć, jak najlepiej ubrać się na taką okazję.
skurcze mięśni

Jak leczyć skurcze mięśni?

Bieganie
Skurcz to nadmierne, długotrwałe skrócenie mięśnia. Pojawia się zwykle nagle i jest bardzo bolesny. Poniżej dowiesz się jak złagodzić skurcz i jak usunąć resztki napięcia.
kraul

Jak pływać kraulem?

Pływanie
Kraul jest jednym z czterech podstawowych, a jednocześnie najszybszym stylem pływackim. Różne jego odmiany są z powodzeniem wykorzystywane przez wielu pływaków. Pływanie kraulem umożliwia płynne ruchy rękami i dużą szybkość w wodzie, w przeciwieństwie do innych stylów pływackich. Na przykład w stylu grzbietowym nie ma możliwości tak swobodnych ruchów rąk jak w kraulu. Podczas pływania naprzemienne ruchy rąk dają pływakowi dużą prędkość w wodzie i piękny, płynny, swobodny ruch. Kraul jest również stylem bardziej naturalnym dla naszego ciała, niż pozostałe. Dużo łatwiej jest również dojść do siebie po dużej dawce pływania kraulem, niż innymi stylami. Aby pływać kraulem, trzeba najpierw zrozumieć jak to zrobić. Jak zatem nauczyć się pływać kraulem?
nauka pływania

Jak nauczyć się pływać?

Pływanie
Nauka pływania jest czymś zupełnie normalnym dla dzieci, jednak dla dorosłych może być nieco krępująca. Jeżeli jednak jesteś zmęczony smażeniem się w słońcu, gdy twoi przyjaciele bawią się w odświeżającej, chłodnej wodzie, nadszedł czas, abyś przełknął swoją dumę i pokonał lęki. Poniżej znajdziesz instrukcje jak nauczyć się pływać.
pływanie żabką

Jak pływać żabką?

Pływanie
Tradycyjna żabka jest jednym z najczęściej używanych stylów pływania. To gimnastyka dla całego ciała, dlatego też pływanie żabką jest również najbardziej popularne wśród ludzi, którzy pływają, by zachować nienaganną figurę. Pływanie żabką jest bardzo łatwe do nauki i z pewnością da ci taka gimnastykę ciała, jakiej szukałaś.
Oddychanie podczas pływania

Jak oddychać podczas pływania?

Pływanie
Pływanie jest dyscypliną sportową, wymagającą bardzo dużego wysiłku fizycznego, zatem musisz więc zmaksymalizować swoją energię tak mocno jak tylko dasz radę. Umiejętność efektywnego oddychania jest bardzo istotna w pływaniu, ponieważ nieregularny i nieprawidłowy oddech powoduje spowolnienie Twojego ruchu w wodzie i sprawia, że szybciej tracisz energię. Twoje zmęczenie będzie miało wpływ na twój rytm, technikę oraz jeśli bierzesz udział w zawodach pływackich, na osiągany przez Ciebie czas. Mówi się, że to nie mocne uderzenia czy silne wybicie się są najważniejsze w pływaniu, ale że właśnie prawidłowe oddychanie jest najbardziej istotne w tej dyscyplinie sportu. W zawodowym pływaniu istnieje wiele technik, które zakładają przestrzeganie pewnych zasad oddychania, np. robienie wdechu co cztery lub osiem uderzeń itp. Wprawdzie w tym artykule nie będziemy się skupiać na jakichś konkretnych wzorcach oddechowych, ale zawrzemy w nim pewne ogólne, przydatne informacje na temat tego jak zwiększyć efektywność swojego oddechu w wodzie.
szybkie pływanie

Jak szybko pływać?

Pływanie
Nieważne czy trenujesz, aby wziąć udział w zawodach, czy chcesz zostać zawodowym pływakiem, czy po prostu pływasz dla przyjemności na pewno chcesz pływać szybko i bardzo dobrze. Chcesz ciągle zwiększać swoje wyniki. Udowodniono, że Twoja forma polepsza się, jeśli regularnie zwiększasz tempo pływania. Oto kilka rad, co zrobić, aby szybciej pływać.