napój izotoniczny

Jak zrobić napój izotoniczny?

Inne Treningi Sportowe
Osoby uprawiające sport, czy to zawodowo, czy amatorsko, po wysiłku potrzebują uzupełnić niedobory soli mineralnych i elektrolitów, które zostały wydalone z potem. Dlatego też przeważnie sięgają po napoje izotoniczne (nie mylić z napojami energetycznymi!). Jeśli i ty regularnie pijesz napoje izotoniczne, zachęcam cię do wypróbowania przepisu na domowy odpowiednik izotoników dostępnych w sklepie.
Trening Tabata

Na czym polega trening Tabata?

Inne Treningi Sportowe
TABATA to czterominutowy trening metaboliczny. Przeczytaj cały artykuł i dowiedz się, na czym polega trening Pana Tabaty! Już dziś rozpocznij trenowanie, aby poprawić swoją wydolność, samopoczucie, kondycję i zdrowie!
Rozciąganie

Jak rozgrzać się przed siłownią?

Podstawy Fitnessu
Rozgrzewka przygotowuje całe ciało a w szczególności mięśnie i stawy do wysiłku, dzięki czemu łatwiej sprostać sportowym wyzwaniom. Nie należy nigdy o niej zapominać i ją ignorować. Rozgrzewka powinna być rutyną ponieważ poprawia krążenie krwi dzięki czemu mięśnie i stawy są lepiej odżywione, ciało bardziej elastyczne i mniej podatne na kontuzje. Rozgrzewka powinna trwać co najmniej 5 minut.
bieg na dalekie dystanse

Jak przygotować się do maratonu?

Bieganie
Po przebiegnięciu pierwszego w swoim życiu maratonu, pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić swój czas do następnego startu. Jeśli chcesz pobiec szybciej w następnym razem, skorzystaj z poniższych wskazówek.
naderwany mięsień - leczenie

Jak leczyć naderwany mięsień?

Snowboard

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

 

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

 

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

 

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.

bieganie, pulsometr, odchudzanie, tętno, marszobieg, nordic walking, rower, tętnomierz, jak biegać z pulsometrem

Jak biegać z pulsometrem?

Cardio
Pulsometr to obecnie najbardziej potrzebne urządzenie w szafce każdego biegacza. Nie wystarczą już dobre buty treningowe. By biegać dobrze, musisz posiadać pulsometr.
bieganie

Jak biegać szybciej? Podstawy treningu.

Cardio
Chyba każdy się ze mną zgodzi, że bieganie jest nie tylko najprostszą formą ruchu, ale jest przede wszystkim korzystne dla naszego zdrowia. Wystarczy jedyne dobra para butów do biegania oraz odrobinę motywacji, by zacząć przygodę z tym sportem. Regularne bieganie pomaga zapobiegać wielu chorobom cywilizacyjnym i walczyć ze zbędnymi kilogramami. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam przyśpieszyć tempo waszego biegania.
karl bushby, dookoła świata

Jak motywować się do działania (np. sportu)

Inne Treningi Sportowe
Jeśli masz problemy z siadaniem do nauki, wyjściem na trening w deszczową pogodę lub wstaniem rano z łóżka, musisz zastosować kilka podstawowych rad.
gwiazda

Jak zrobić gwiazdę ?

Inne Treningi Sportowe
Chciałbyś się popisać przed znajomymi, ale nie wiesz w jaki sposób? Naucz się robić gwiazdy! To naprawdę proste ćwiczenie akrobatyczne. Sam się przekonasz! Tylko spróbuj!
Ćwiczenia na siłowni

Jak zacząć trening na siłowni?

Podstawy Fitnessu

Trening na siłowni wielu ludziom wydaje się bardzo prosty, wystarczy pójść na siłownie „pomachać” trochę ciężarami i już. Otóż nic bardziej mylnego. W siłowni znajduje się dużo sprzętu wymagającego odpowiednich ustawień dopasowanych do każdej osoby indywidualnie. Oprócz tego mamy do dyspozycji bardzo dużo z pozoru podobnych do siebie ćwiczeń, które tak naprawdę angażują zupełnie inne partie mięśniowe. Ważne jet też, aby nastawić się na jakiś jeden konkretny cel i nie skakać chaotycznie z jednego przyrządu na drugi.