Jak przygotować organizm do wyjazdu na narty?

Narciarstwo
Uprawianie sportów zimowych wiąże się z utratą sporej ilości energii, możliwymi kontuzjami, a także z ryzykiem ochłodzenia organizmu i chorobą. Jednak szczególnie wtedy, gdy nie uprawiamy ich zawodowo i regularnie, ale jeździmy na nartach rekreacyjnie w czasie kilku dni w roku. Nagła zmiana powietrza i trybu życia nie zawsze pozytywnie wpływa na nasz organizm. Jeśli nie przygotujemy go odpowiednio na kilka dni wysiłku fizycznego na zimnym powietrzu, możemy nabawić się kontuzji, choroby i zakwasów. Podpowiadamy, o czym pamiętać, by wyjazd na narty nie skończył się katastrofą, a pozostawił po sobie dobre wspomnienia, zdrowy organizm i zgrabniejszą sylwetkę.

Jak wybrać klub fitness?

Sprzęt do Ćwiczeń
Wiele osób, chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów, wykupuje karnet do klubu fitness w nadziej, że z góry opłacone zajęcia i wydane pieniądze zmobilizują ich do regularnych treningów. Niestety decyzja często podejmowana jest zbyt pochopnie, okazuje się, że klub nie spełnia naszych oczekiwań i zaczynamy się wymigiwać od uczęszczania do tego miejsca. A kwestia zainwestowanych pieniędzy już nie ma dla nas takiego znaczenia.
jedzenie przed treningiem

Jakich produktów nie należy jeść przed treningiem?

Inne Treningi Sportowe
Twój organizm przed wysiłkiem wymaga odpowiedniego jedzenia, zwłaszcza jeśli trening jest intensywny. Spożywając odpowiednie produkty, zwiększysz efektywność treningu oraz poprawisz wytrzymałość. Oto czego powinieneś unikać.
naderwany mięsień - leczenie

Jak leczyć naderwany mięsień?

Snowboard

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

 

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

 

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

 

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.

Chodzenie po górach

Jak mieć lepszą kondycję?

Bieganie
Jak często zdarza ci się przystawać w połowie schodów i odpoczywać przed dalszą drogą, lub ledwo łapać oddech po kilkusekundowym biegu na tramwaj? Najczęściej mówimy, że „mamy straszą kondycję i musimy coś z ty zrobić” i równie często na tym stwierdzeniu się kończy. Tymczasem należałoby podnieść się z fotela i wprowadzić w życie nasze postanowienie, poprzez zastosowanie treningu wydolnościowego.
Szczupłe uda

Jak odchudzić uda?

Pielęgnacja skóry
W zależności od typy figury, kobiety mają zazwyczaj dwa poważne problemy. Panie o figurze typu jabłko walczą w oponką wokół brzucha, natomiast panie z figurą typu gruszka rozpaczają z powodu ud i pośladków. O ile na brzuch jest sporo sposobów i porad, a jego zgubienie jest całkiem realne, o tyle uda są już poważniejszym problemem.
ćwiczenia

Jak przygotować się do ćwiczeń fizycznych?

Aerobik
Moda na uprawianie sportów i prowadzenie zdrowego trybu życia zdobywa coraz szersze grono zwolenników. Jednakże bardzo wielu z nas zapomina o tym, że nie tylko ćwiczenia są ważne, lecz należy też odpowiednio przygotować się do uprawiania sportów. Bowiem nieodpowiednie przygotowanie własnego organizmu oraz nieprzystosowanie otoczenia do ćwiczeń może zniweczyć efektywne ich wykonywanie. O czym warto pamiętać przed rozpoczęciem ćwiczeń?
bieg na dalekie dystanse

Jak przygotować się do maratonu?

Bieganie
Po przebiegnięciu pierwszego w swoim życiu maratonu, pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić swój czas do następnego startu. Jeśli chcesz pobiec szybciej w następnym razem, skorzystaj z poniższych wskazówek.
bieganie, pulsometr, odchudzanie, tętno, marszobieg, nordic walking, rower, tętnomierz, jak biegać z pulsometrem

Jak biegać z pulsometrem?

Cardio
Pulsometr to obecnie najbardziej potrzebne urządzenie w szafce każdego biegacza. Nie wystarczą już dobre buty treningowe. By biegać dobrze, musisz posiadać pulsometr.
bieganie

Jak zapobiegać skurczom mięśni?

Bieganie
Skurcze mięśni to dość często spotykana dolegliwość. Najczęściej dotyczy ona okolic łydek. Jest to dość bolesna sprawa, która może trwać nawet do kilku minut. Skurcze mięśni mogą dopaść nas w różnych sytuacjach. Często zdarza się to nocą bądź też w czasie wysiłku fizycznego. Niekiedy tego typu dolegliwość może być przyczyną zagrożenia życia, np. gdy złapie nas skurcz podczas pływania. Przyczyny skurczów mięśni mogą być bardzo różne. Niekiedy jest to po prostu zła dieta a niekiedy może to być związane z poważniejszymi chorobami. W tym artykule znajdziesz informacje na temat skurczów mięśni (w szczególności łydek) oraz dowiesz się jak im przeciwdziałać.