Jak przygotować organizm do wyjazdu na narty?

Narciarstwo
Uprawianie sportów zimowych wiąże się z utratą sporej ilości energii, możliwymi kontuzjami, a także z ryzykiem ochłodzenia organizmu i chorobą. Jednak szczególnie wtedy, gdy nie uprawiamy ich zawodowo i regularnie, ale jeździmy na nartach rekreacyjnie w czasie kilku dni w roku. Nagła zmiana powietrza i trybu życia nie zawsze pozytywnie wpływa na nasz organizm. Jeśli nie przygotujemy go odpowiednio na kilka dni wysiłku fizycznego na zimnym powietrzu, możemy nabawić się kontuzji, choroby i zakwasów. Podpowiadamy, o czym pamiętać, by wyjazd na narty nie skończył się katastrofą, a pozostawił po sobie dobre wspomnienia, zdrowy organizm i zgrabniejszą sylwetkę.

Jak wybrać klub fitness?

Sprzęt do Ćwiczeń
Wiele osób, chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów, wykupuje karnet do klubu fitness w nadziej, że z góry opłacone zajęcia i wydane pieniądze zmobilizują ich do regularnych treningów. Niestety decyzja często podejmowana jest zbyt pochopnie, okazuje się, że klub nie spełnia naszych oczekiwań i zaczynamy się wymigiwać od uczęszczania do tego miejsca. A kwestia zainwestowanych pieniędzy już nie ma dla nas takiego znaczenia.
jedzenie przed treningiem

Jakich produktów nie należy jeść przed treningiem?

Inne Treningi Sportowe
Twój organizm przed wysiłkiem wymaga odpowiedniego jedzenia, zwłaszcza jeśli trening jest intensywny. Spożywając odpowiednie produkty, zwiększysz efektywność treningu oraz poprawisz wytrzymałość. Oto czego powinieneś unikać.
naderwany mięsień - leczenie

Jak leczyć naderwany mięsień?

Snowboard

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

 

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

 

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

 

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.

gwiazda

Jak zrobić gwiazdę ?

Inne Treningi Sportowe
Chciałbyś się popisać przed znajomymi, ale nie wiesz w jaki sposób? Naucz się robić gwiazdy! To naprawdę proste ćwiczenie akrobatyczne. Sam się przekonasz! Tylko spróbuj!
bieganie

Jak zapobiegać skurczom mięśni?

Bieganie
Skurcze mięśni to dość często spotykana dolegliwość. Najczęściej dotyczy ona okolic łydek. Jest to dość bolesna sprawa, która może trwać nawet do kilku minut. Skurcze mięśni mogą dopaść nas w różnych sytuacjach. Często zdarza się to nocą bądź też w czasie wysiłku fizycznego. Niekiedy tego typu dolegliwość może być przyczyną zagrożenia życia, np. gdy złapie nas skurcz podczas pływania. Przyczyny skurczów mięśni mogą być bardzo różne. Niekiedy jest to po prostu zła dieta a niekiedy może to być związane z poważniejszymi chorobami. W tym artykule znajdziesz informacje na temat skurczów mięśni (w szczególności łydek) oraz dowiesz się jak im przeciwdziałać.
bieg na dalekie dystanse

Jak przygotować się do maratonu?

Bieganie
Po przebiegnięciu pierwszego w swoim życiu maratonu, pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić swój czas do następnego startu. Jeśli chcesz pobiec szybciej w następnym razem, skorzystaj z poniższych wskazówek.
bieganie, pulsometr, odchudzanie, tętno, marszobieg, nordic walking, rower, tętnomierz, jak biegać z pulsometrem

Jak biegać z pulsometrem?

Cardio
Pulsometr to obecnie najbardziej potrzebne urządzenie w szafce każdego biegacza. Nie wystarczą już dobre buty treningowe. By biegać dobrze, musisz posiadać pulsometr.
Chodzenie po górach

Jak mieć lepszą kondycję?

Bieganie
Jak często zdarza ci się przystawać w połowie schodów i odpoczywać przed dalszą drogą, lub ledwo łapać oddech po kilkusekundowym biegu na tramwaj? Najczęściej mówimy, że „mamy straszą kondycję i musimy coś z ty zrobić” i równie często na tym stwierdzeniu się kończy. Tymczasem należałoby podnieść się z fotela i wprowadzić w życie nasze postanowienie, poprzez zastosowanie treningu wydolnościowego.
Rozciąganie

Jak rozgrzać się przed siłownią?

Podstawy Fitnessu
Rozgrzewka przygotowuje całe ciało a w szczególności mięśnie i stawy do wysiłku, dzięki czemu łatwiej sprostać sportowym wyzwaniom. Nie należy nigdy o niej zapominać i ją ignorować. Rozgrzewka powinna być rutyną ponieważ poprawia krążenie krwi dzięki czemu mięśnie i stawy są lepiej odżywione, ciało bardziej elastyczne i mniej podatne na kontuzje. Rozgrzewka powinna trwać co najmniej 5 minut.