Zespół Zaburzeń Procesów UwagiAlergieAlzheimerAnoreksjaAstmaBóle PlecówPtasia GrypaZłamania KościMózg i Układ NerwowyZapalenie Torebki MaziowejChoroba Sercowo-NaczyniowaDławienieZespół Przewlekłego ZmęczeniaZaburzenia w KomunikacjiDepresjaChoroby Układu PokarmowegoChorobyUszy i SłyszenieOczy i WzrokRzeżączkaChoroby GinekologiczneBóle GłowyChoroby SercaUdar SłonecznyZapalenie WątrobyNadciśnienie TętniczeChoroby EndokrynologiczneCukrzycaBóleChoroby WirusoweChoroba Zapalna JelitChoroby NerekBoreliozaZaburzenia Przemiany MateriiStwardnienie RozsianeBól SzyiOtyłośćOsteoporozaZespół Napięcia PrzedmiesiączkowegoLeki na ReceptęWysypkiZespół Niespokojnych NógChoroby Przenoszone Drogą PłciowąSkóraProblemy DermatologiczneKontuzje SportoweUdary i WylewyGuzyChoroby Układu MoczowegoKurzajki i BrodawkiADHDLęk WysokościTętniakiArtretyzmAutyzmChoroby KrwiKości, Stawy i MięśnieGuzy MózguBulimiaPoparzeniaCholesterolPrzeziębienia i GrypaGłuchotaInwalidztwo i KalectwoUzależnienie od LekówZaburzenia ŁaknieniaZaburzenia GenetyczneGościec, PodagraWypadanie WłosówZawał SercaZgaga i Choroba Refluksowa PrzełykuKrwotoki i KrwawieniaOpryszczkaHIV i AIDSZaburzenia Systemu ImmunologicznegoBezpłodnośćZespół Jelita DrażliwegoToczeńMigrenyWzmożone Napięcie MięśnioweZaburzenia NeurologiczneZatruciaChoroby PsychiczneWalka z BólemInne ChorobyChoroby Układu OddechowegoChoroby ReumatyczneZaburzenia Układu KostnegoZaburzenia SnuZwichnięcia i SkręceniaChoroby TarczycyWrzodyRany i ZranieniaChoroby Układu Krążenia
Pokaż wszystkie

Sześć ćwiczeń na bóle kręgosłupa

Ból Szyi
Bóle kręgosłupa to nie tylko dokuczliwy problem osób starszych i cierpiących na przewlekłe choroby kości. Ta popularna przypadłość dotyczy także większości ludzi pracujących siedząco, zaniedbujących aktywność fizyczną, ale także tych nadmiernie nadwyrężających mięśnie. Czynniki te mogą prowadzić nie tylko do poważnych schorzeń kręgosłupa. Sprzyjają również rozwojowi żylaków, hemoroidów, cukrzycy i nadciśnieniu. Co pomoże zapobiec tym przykrym konsekwencjom? Po pierwsze profilaktyka, a konkretnie prawidłowo dobrane i wykonywane ćwiczenia na bolące odcinki kręgosłupa. Oto sześć propozycji, które złagodzą bóle lędźwi i karku, a jednocześnie wzmocnią mięśnie całych pleców.
pozycja podczas snu

8 pozycji podczas snu, które mają wpływ na zdrowie

Bóle
Bezdech senny, ból pleców i szyi, zmarszczki na skórze i twarzy, te i inne problemy wynikają z pozycji w jakiej śpimy. Często nie zdajemy sobie sprawy, że ulubiona pozycja może mieć tak ogromny wpływ na nasz wygląd i samopoczucie. Jakie pozycje są najlepsze? Dowiesz się z dalszej części artykułu.
Spray Magnezowy na ból mięśni i stres

Spray magnezowy na ból mięśni i stres

Ból Szyi
Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. W dzisiejszych czasach, szybkie tempo życia, nadmiar obowiązków zawodowych i problemy życia codziennego jeszcze pogarszają naszą sytuację. Stres może powodować bóle mięśni, napięcie i złe samopoczucie. Od lat wiadomo, że kąpiel z dodatkiem soli Epsom jest skutecznym rozwiązaniem na problem nadmiernego stresu i bóli mięśniowych. Co jednak zrobić, gdy nie mamy czasu na kąpiel?

7 domowych sposobów na sztywny kark

Masaże
Być może kiedyś obudziłaś się z bólem w karku, który nie pozwalał ci na swobodne poruszanie się? Ból ten był tak silny, że nawet najmniejszy ruch przysparzał cierpienia. Ten często pojawiający się problem to sztywność karku. Oto niektóre z powodów dlaczego budzimy się ze sztywnym karkiem: spanie w niewygodnej pozycji, spanie w pozycji sprzyjającej naciągnięciu mięśni, spanie na nieodpowiedniej poduszce, stres. Oto kilka domowych sposobów na wyleczenie sztywnego karku:
bóle mięsni

Domowe sposoby na skurcze mięśni karku

Ból Szyi
W dzisiejszych czasach ciągle patrzymy w dół – na telefony, komputery i tablety. Utrzymywanie odpowiedniej postawy ciała nie jest już dziś tak istotne jak kiedyś, więc garbimy się i przekrzywiamy głowę z jednej strony na drugą. Taki stan rzeczy może wywołać u nas skurcz mięśni karku, jako skutek uboczny zaawansowanego technologicznie społeczeństwa. Istnieją jednak różne przyczyny prowadzące do skurczu mięśni karku. W zależności też od źródła skurczu, istnieją różne sposoby zaradzenia temu problemowi.
ból karku

Jak wykonać ćwiczenia na ból karku?

Bóle Pleców

Bóle karku i barków można zlikwidować poprzez zastosowanie poniżej opisanych ćwiczeń. Są one bardzo proste i możesz je wykonać nawet podczas pracy.

 

Usiądź wygodnie na krześle. Staraj się przez cały czas oddychać równomiernie i powoli. Każdy etap powtarzaj 6 razy zanim przejdziesz do kolejnego. W przypadku zawrotów głowy przerwij ćwiczenie.

dyskopatia szyjna

Operacyjne leczenie dyskopatii szyjnej - na czym polega?

Ból Szyi
Dyskopatia szyjna jest konsekwencją zmian zwyrodnieniowych – wysunięty dysk powoduje ucisk na rdzeń kręgowy i korzenie rdzeniowe szyjne. Można z nią przeżyć życie, nie wiedząc nawet, że jest. Typowo jednak powoduje ona ból karku i potylicy promieniujący do barków i do rąk. W takich przypadkach często pomaga leczenie zachowawcze: leki przeciwzapalne, ćwiczenia, masaże, a także zabiegi, np. z użyciem lasera czy pola magnetycznego. Ale gdy wystąpią objawy neurologiczne, np. osłabienie siły rąk, a rezonans magnetyczny potwierdzi ucisk na korzeń, rdzeń kręgowy lub tętnice kręgowe, choremu proponowana jest operacja. Jakie są możliwości dowiesz się z dalszej lektury.
Stojąca prosto panda

Jak się prostować?

Bóle Pleców
Dobra postawa korzystnie wpływa na twoje zdrowie. Przede wszystkim prostując się zapobiegasz pojawieniu się garba na starość i przy okazji lepiej wyglądasz. Dodatkowo prawdą jest, że osoby o dobrej postawie wyglądają na pewne siebie. Nie miałam pojęcia, co robić, aby poprawić swoją postawę. Zasięgnęłam kilku porad. A oto parę z nich.
maść przeciwbólowa domowa

Jak zrobić maść przeciwbólową?

Bóle
Bóle reumatyczne, kontuzje, zakwasy, bóle stawów – każdy z nas przynajmniej raz na jakiś czas zmaga się z tymi dolegliwościami. Cudownym remedium na te problemy jest domowej roboty maść przeciwbólowa. Jej właściwości terapeutyczne bazują na odpowiednio dobranych olejkach eterycznych, których konfiguracja zmienia się wraz z rodzajem przypadłości. Przepis na różne wariacje tej maści znajdziesz w dalszej części artykułu.
ćwiczenia na prawidłową postawę

Jak ćwiczyć żeby mieć proste plecy?

Bóle Pleców
Zła postawa, taka jak zgarbione ramiona, czy nachylony do przodu kark, może mieć pochodzenie zarówno środowiskowe jak i wewnętrzne. Jedną z jej przyczyn są zaburzenia równowagi mięśniowej. Żeby skorygować wady postawy, należy regularnie wykonywać ćwiczenia rozciągające i wzmacniające zbyt słabe mięśnie. Oto przykłady takich ćwiczeń: