Zespół Zaburzeń Procesów UwagiAlergieAlzheimerAnoreksjaAstmaBóle PlecówPtasia GrypaZłamania KościMózg i Układ NerwowyZapalenie Torebki MaziowejChoroba Sercowo-NaczyniowaDławienieZespół Przewlekłego ZmęczeniaZaburzenia w KomunikacjiDepresjaChoroby Układu PokarmowegoChorobyUszy i SłyszenieOczy i WzrokRzeżączkaChoroby GinekologiczneBóle GłowyChoroby SercaUdar SłonecznyZapalenie WątrobyNadciśnienie TętniczeChoroby EndokrynologiczneCukrzycaBóleChoroby WirusoweChoroba Zapalna JelitChoroby NerekBoreliozaZaburzenia Przemiany MateriiStwardnienie RozsianeBól SzyiOtyłośćOsteoporozaZespół Napięcia PrzedmiesiączkowegoLeki na ReceptęWysypkiZespół Niespokojnych NógChoroby Przenoszone Drogą PłciowąSkóraProblemy DermatologiczneKontuzje SportoweUdary i WylewyGuzyChoroby Układu MoczowegoKurzajki i BrodawkiADHDLęk WysokościTętniakiArtretyzmAutyzmChoroby KrwiKości, Stawy i MięśnieGuzy MózguBulimiaPoparzeniaCholesterolPrzeziębienia i GrypaGłuchotaInwalidztwo i KalectwoUzależnienie od LekówZaburzenia ŁaknieniaZaburzenia GenetyczneGościec, PodagraWypadanie WłosówZawał SercaZgaga i Choroba Refluksowa PrzełykuKrwotoki i KrwawieniaOpryszczkaHIV i AIDSZaburzenia Systemu ImmunologicznegoBezpłodnośćZespół Jelita DrażliwegoToczeńMigrenyWzmożone Napięcie MięśnioweZaburzenia NeurologiczneZatruciaChoroby PsychiczneWalka z BólemInne ChorobyChoroby Układu OddechowegoChoroby ReumatyczneZaburzenia Układu KostnegoZaburzenia SnuZwichnięcia i SkręceniaChoroby TarczycyWrzodyRany i ZranieniaChoroby Układu Krążenia
Pokaż wszystkie
osteoporoza

Domowe sposoby na osteoporozę

Osteoporoza
Gdy się starzejemy, nasze kości stają się coraz bardziej porowate na skutek niedoborów wapnia. Już po 35 roku życia powinniśmy włączać do naszej diety jak najwięcej produktów będących źródłem wapnia. Okazuje się, że niekoniecznie musi to być nabiał. Znacznie lepszym źródłem tego pierwiastka są na przykład ziarna sezamu i soja. Wiele osób zachwala również spożywanie sproszkowanych skorupek jaj. Dieta to jednak nie wszystko. Poniżej znajdziesz inne domowe sposoby na osteoporozę.
preparat wapniowy ze skorupek jaj

Jak zrobić preparat wapniowy ze skorupek jaj?

Osteoporoza
Po co bawić się w robienie własnego suplementu diety, skoro można kupić gotowy w aptece? Problem w tym, że syntetyczne preparaty wapniowe bardzo słabo się wchłaniają. Nawet, jeśli zażyjesz tabletkę, w której wapnia jest 600 mg, tylko niewielka część zostanie zaabsorbowana przez twój organizm. Według badań wapń pochodzący z pożywienia wchłania się znacznie lepiej, niż ten suplementowany. A jednym z najlepszych źródeł wapnia są… skorupki jaj! Co więcej, węglan wapnia, z którego są zbudowane, bardzo przypomina ten, który występuje w naszych kościach i zębach To dlatego suplement zrobiony ze skorupek jaj jest najlepszym możliwym sposobem uzupełnienia niedoborów tego minerału.
proszek wapniowy ze skorupek jaj

Jak zrobić proszek wapniowy ze skorupek jaj?

Osteoporoza
Wapń jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Gdy cierpimy na jego niedobór, organizm pobiera ten minerał z kości i zębów, co skutkuje między innymi osteoporozą. Nabiał, ryby, czy migdały są źródłem wapnia, ale nie dostarczają go na tyle, żeby zaspokoić nasze potrzeby. Jak więc uniknąć ryzyka osteoporozy i zapewnić sobie dzienną dawkę wysokiej jakości wapnia? Okazuje się, że świetnym jego źródłem są skorupki jaj. Zawierają one aż 27 niezbędnych dla naszego organizmu mikroelementów. Mało tego – są prawie w całości zbudowane z węglanu wapnia, którego struktura jest bardzo podobna do tego występującego w naszych kościach i zębach. Badania dowiodły, że uzyskany ze skorupek jaj proszek wapniowy zwiększa gęstość kości, łagodzi bóle reumatyczne, a nawet stymuluje odbudowę chrząstki stawowej. To chyba wystarczające powody, żeby poświęcić krótką chwilę i przygotować ten lek samemu. Przepis znajdziecie poniżej.
osteoporoza

Jak dbać o kości w zależności od wieku?·

Osteoporoza
Niezależnie od tego ile masz lat, powinnaś chronić swoje kości odpowiednio się odżywiając, uprawiając sport i unikając palenia. Jednak wraz z wiekiem zmienia się poziom hormonów w organizmie, modyfikacji ulega też nasz styl życia. Z tego powodu profilaktykę osteoporozy należy dobrać do możliwości naszego organizmu. Poniżej znajdziesz informację na temat tego jak dbać o kości dekadę po dekadzie. Zastosuj się do instrukcji zanim będzie za późno.
osteoporoza

Jak zapobiegać osteoporozie?

Osteoporoza

W miarę starzenia się organizmu zmniejsza się zawartość substancji mineralnych w kościach. Ich znaczny ubytek, zwany osteoporozą powoduje, że kości są bardzo słabe i podatne na złamania. Na chorobę tą cierpi więcej kobiet ze względu na zmiany hormonalne towarzyszące menopauzie, jednak przytrafia się ona również osobom młodym zarówno kobietom jak i mężczyznom. Przed osteoporozą można się ochronić jak również wstrzymać jej postęp.

Zapobieganie osteoporozie:

skorupka jajka

Jak leczyć osteoporozę skorupkami jaj?

Osteoporoza
Do Wielkanocy zostało jeszcze trochę czasu, ale ja już dziś proponuje Wam co zrobić ze skorupkami od jajek, których wcale nie trzeba traktować jako śmieci. Choć powszechnie traktowane są jako odpady, zawierają one 90% wapnia, który jest przyswajany przez organizm oraz 27 innych mikroelementów.
Tabletki

Jak uniknąć osteoporozy?

Osteoporoza
Osteoporoza, czyli słabość i łamliwość kości, jest związana z genetyką i stylem życia. Podczas, kiedy genetykę nie zawsze można zmienić, do walki z osteoporozą najlepszym rozwiązaniem jest zmiana stylu życia. Poniżej znajduje się 7 wskazówek, które pomogą Ci zmniejszyć ryzyko wystąpienia osteoporozy.
mleko na zdrowe kości

Dieta na zdrowe kości·

Diety
Jeśli chodzi o budowanie zdrowych kości w grę tak naprawdę wchodzą dwa kluczowe składniki – witamina D i wapń. Wapń wspomaga strukturę kości i zębów, podczas gdy witamina D przyspiesza wchłanianie się wapnia i wzrost kości. Te składniki są szczególnie ważne w naszym wczesnym życiu, gdy rośniemy i nasze kości się rozwijają. Ważne więc jest by nie pomijać ich w diecie dzieci. Ale również osoby starsze cierpiące na osteoporozę powinny pamiętać o tych dwóch cudownych dla kości składnikach, które spowolnią rozwój choroby. Dorośli do pięćdziesiątego roku życia powinni przyjmować 1,000 miligramów wapnia i 200 jednostek witaminy D. Po pięćdziesiątym roku życia 1,2000 miligramów wapnia i 400 do 600 jednostek witaminy D. Co jeść, aby dostarczyć sobie wspomnianych składników? Jakie produkty włączyć w dietę? Lista poniżej.
Skorupki z jaj

Jak stosować skorupki z jaj w leczeniu osteoporozy?

Osteoporoza
Osoby, które cierpią z powodu niedoboru wapnia, które mają próchnicę zębów i mogą go sobie dostarczyć do organizmu w naturalny sposób poprzez jedzenie sproszkowanych skorupek jaj.
spacer w słoneczny dzień

4 mity o witaminie D, w które każą ci wierzyć

Zdrowe Odżywianie
Co tak naprawdę wiesz o witaminie D? Że jest wytwarzana pod wpływem promieni słonecznych? Że jest niezbędna dla zdrowych kości? Że jej niedobór zwiększa ryzyko zachorowania na krzywicę (choroba dziecięca)? O witaminie D mówi się dużo zwłaszcza latem, gdy do głosu dochodzą przeciwnicy i zwolennicy stosowania preparatów z filtrem. Jednak co jest prawdą, a co mitem? Poniżej znajdziesz 4 najczęstsze nieporozumienia.