Zespół Zaburzeń Procesów UwagiAlergieAlzheimerAnoreksjaAstmaBóle PlecówPtasia GrypaZłamania KościMózg i Układ NerwowyZapalenie Torebki MaziowejChoroba Sercowo-NaczyniowaDławienieZespół Przewlekłego ZmęczeniaZaburzenia w KomunikacjiDepresjaChoroby Układu PokarmowegoChorobyUszy i SłyszenieOczy i WzrokRzeżączkaChoroby GinekologiczneBóle GłowyChoroby SercaUdar SłonecznyZapalenie WątrobyNadciśnienie TętniczeChoroby EndokrynologiczneCukrzycaBóleChoroby WirusoweChoroba Zapalna JelitChoroby NerekBoreliozaZaburzenia Przemiany MateriiStwardnienie RozsianeBól SzyiOtyłośćOsteoporozaZespół Napięcia PrzedmiesiączkowegoLeki na ReceptęWysypkiZespół Niespokojnych NógChoroby Przenoszone Drogą PłciowąSkóraProblemy DermatologiczneKontuzje SportoweUdary i WylewyGuzyChoroby Układu MoczowegoKurzajki i BrodawkiADHDLęk WysokościTętniakiArtretyzmAutyzmChoroby KrwiKości, Stawy i MięśnieGuzy MózguBulimiaPoparzeniaCholesterolPrzeziębienia i GrypaGłuchotaInwalidztwo i KalectwoUzależnienie od LekówZaburzenia ŁaknieniaZaburzenia GenetyczneGościec, PodagraWypadanie WłosówZawał SercaZgaga i Choroba Refluksowa PrzełykuKrwotoki i KrwawieniaOpryszczkaHIV i AIDSZaburzenia Systemu ImmunologicznegoBezpłodnośćZespół Jelita DrażliwegoToczeńMigrenyWzmożone Napięcie MięśnioweZaburzenia NeurologiczneZatruciaChoroby PsychiczneWalka z BólemInne ChorobyChoroby Układu OddechowegoChoroby ReumatyczneZaburzenia Układu KostnegoZaburzenia SnuZwichnięcia i SkręceniaChoroby TarczycyWrzodyRany i ZranieniaChoroby Układu Krążenia
Pokaż wszystkie
Jak lawenda pomoże ci zasnąć?

Jak lawenda pomoże ci zasnąć?

Zaburzenia Snu
Bezsenność dotyka coraz większą grupę ludzi. Powody są różne, od choroby poprzez stres, aż po przemęczenie. Bez względu na powód, warto poszukać skutecznego rozwiązania tego problemu. Wykorzystaj więc lawendę. Lawenda to pięknie pachnące zioło, które działa na nas uspokajająco, wyciszająco i usypiająco. Jak więc wykorzystać lawendę? Odpowiedź znajdziesz poniżej!
Napój bananowo cynamonowy na bezsenność

Napój bananowo cynamonowy na bezsenność

Zaburzenia Snu
Jeżeli cierpisz na bezsenność to z pewnością szukasz skutecznych metod, które pozwolą ci przespać spokojnie całą noc, a rano obudzić się wypoczętym i pełnym energii. Nie musisz sięgać po tabletki nasenne, które powodują mnóstwo skutków ubocznych i mogą uzależniać. Nawet ziołowe specyfiki pójdą w niepamięć, kiedy wypróbujesz napoju z bananem i cynamonem. Dokładny przepis na jego przygotowanie znajdziesz poniżej.
ćwiczenia na bezsenność

Jakie ćwiczenia ułatwią zaśnięcie?

Ćwiczenia
Czy wieczorami masz problemy z odprężeniem się i pójściem spać? Jeśli tak, wypróbuj kilka ćwiczeń odprężających, które ułatwiają zaśnięcie. Polegają one na napinaniu (przez 5 sek.) i rozluźnianiu (10 sek.) mięśni w miejscach, gdzie gromadzą się napięcia. Są one niezwykle proste, a ich wykonanie zajmie ci niewiele czasu. Naprawdę warto się na nie zdecydować. Niech bezsenne noce pójdą w zapomnienie!
zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
problemy ze snem

Jakie są sposoby na mocny sen?

Zaburzenia Snu
Bardzo dużo ludzi cierpi na problemy ze snem. Rano budzimy się niewyspani, niewypoczęci, nasze oczy są podkrążone, a pod nimi widnieją ciemne podkowy. Tak bardzo zazdrościmy tym, którzy nie mają problemów ze snem. Ja również należałam do tej grupy osób, które cierpią na zaburzenia snu. Ale po wnikliwych poszukiwaniach rozwiązania tego problemu (no bo ile można tak wytrzymać) znalazłam kilka naprawdę działających sposobów na dobry sen. Te najlepsze z nich znajdziesz poniżej.
leczenie chrapania

Jak leczyć chrapanie?

Zaburzenia Snu
Prawie wszyscy chrapią od czasu do czasu. Nawet niemowlę lub ukochany pies może chrapnąć. Jednak chrapanie ma wpływ na ilość i jakość snu. Słaby sen może prowadzić do zmęczenia, drażliwości i wzrostu problemów zdrowotnych. Jeśli chrapanie jest zbyt głośne, powoduje ono, że twój partner również się nie wysypia lub zostajesz wypędzony z sypialni. Spanie w osobnej sypialni nie musi być lekarstwem na twoje chrapanie. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się, jak wyleczyć chrapanie.
poranek :)

Jak dobrze zacząć dzień?

Zaburzenia Snu
Powiedzmy szczerze, kto lubi wstawać rano? W zimie, jedyne o czym marzę, to przewrócić się na drugi bok, przykryć się ciepłą kołdrą i iść spać. Ale mimo to i tak trzeba wstać z łóżka i iść do pracy lub szkoły. Jest jednak coś co sprawi, że dzień zaczniesz lepiej i przyjemniej. Oto sekret:
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
Poranne wstawanie

Jak wstać rano?

Zaburzenia Snu
Wczesne wstawanie nie raz dało nam w kość. Niby wiemy, że musimy podnieść się do pracy, ale są takie dni (a zimą jest ich dużo więcej), że nie chce się kompletnie podnieść z łóżka. Jedyną motywacją jest obowiązek pojawienia się na swoim stanowisku pracy o konkretnej godzinie. Nie rzadko zdarza się tak, że wcześniej musimy jeszcze wyprawić dziecko do szkoły, któremu wstawanie rano też się pewnie nie uśmiecha. Czasami podniesienie się z łóżka o wczesnej porze to prawdziwe tortury. Dlatego też postanowiłam znaleźć kilka sposobów, jak sobie ułatwić tą czynność (tak, tak - ja też na początku nie wierzyłam, że coś takiego jak bezproblemowe wczesne wstawanie nie istnieje). Poniżej postanowiłam napisać na ten temat kilka słów, mini porad. Oto one. Mam nadzieję, że pomogą – przynajmniej niektórym z Was.
Lunatykowanie

Jak leczyć lunatykowanie?

Zaburzenia Snu
Lunatykowanie od zawsze było wykorzystywane w żartach i komediach, jednak w rzeczywistości ta przypadłość może być bardzo niebezpieczna. Zdarza się, że lunatycy giną we śnie, ponieważ spadają z dużych wysokości czy giną w wypadkach samochodowych. Na szczęście lunatykowanie da się wyleczyć i to zaledwie w kilka tygodni.