Zespół Zaburzeń Procesów UwagiAlergieAlzheimerAnoreksjaAstmaBóle PlecówPtasia GrypaZłamania KościMózg i Układ NerwowyZapalenie Torebki MaziowejChoroba Sercowo-NaczyniowaDławienieZespół Przewlekłego ZmęczeniaZaburzenia w KomunikacjiDepresjaChoroby Układu PokarmowegoChorobyUszy i SłyszenieOczy i WzrokRzeżączkaChoroby GinekologiczneBóle GłowyChoroby SercaUdar SłonecznyZapalenie WątrobyNadciśnienie TętniczeChoroby EndokrynologiczneCukrzycaBóleChoroby WirusoweChoroba Zapalna JelitChoroby NerekBoreliozaZaburzenia Przemiany MateriiStwardnienie RozsianeBól SzyiOtyłośćOsteoporozaZespół Napięcia PrzedmiesiączkowegoLeki na ReceptęWysypkiZespół Niespokojnych NógChoroby Przenoszone Drogą PłciowąSkóraProblemy DermatologiczneKontuzje SportoweUdary i WylewyGuzyChoroby Układu MoczowegoKurzajki i BrodawkiADHDLęk WysokościTętniakiArtretyzmAutyzmChoroby KrwiKości, Stawy i MięśnieGuzy MózguBulimiaPoparzeniaCholesterolPrzeziębienia i GrypaGłuchotaInwalidztwo i KalectwoUzależnienie od LekówZaburzenia ŁaknieniaZaburzenia GenetyczneGościec, PodagraWypadanie WłosówZawał SercaZgaga i Choroba Refluksowa PrzełykuKrwotoki i KrwawieniaOpryszczkaHIV i AIDSZaburzenia Systemu ImmunologicznegoBezpłodnośćZespół Jelita DrażliwegoToczeńMigrenyWzmożone Napięcie MięśnioweZaburzenia NeurologiczneZatruciaChoroby PsychiczneWalka z BólemInne ChorobyChoroby Układu OddechowegoChoroby ReumatyczneZaburzenia Układu KostnegoZaburzenia SnuZwichnięcia i SkręceniaChoroby TarczycyWrzodyRany i ZranieniaChoroby Układu Krążenia
Pokaż wszystkie

Niedoczynność i nadczynność tarczycy: Przyczyny i objawy

Choroby Endokrynologiczne
Kiedy stajemy się ciągle zmęczeni i niewyspani, a waga bez żadnej przyczyny zaczyna rosnąć, jesteśmy przekonani, że odpowiedzialny za to jest stres, przepracowanie i niezdrowy styl życia. Tak samo myślimy, gdy cierpimy na bezsenność, wciąż jesteśmy podenerwowani i nie panujemy nad własnymi emocjami. Tymczasem wszystkie te objawy wiążą się z zaburzeniami pracy tarczycy. To także częsta przyczyna problemów z zajściem w ciążę, o czym wiele kobiet nie wie. A to właśnie kobiety najczęściej zmagają się z chorobami tarczycy. Sprawdź, jakie są objawy niedoczynności i nadczynności tarczycy oraz jak radzić sobie z tymi schorzeniami.

Jakie są skutki niedoboru snu?

Zaburzenia Snu
Prawidłowy sen jest nam niezbędny w codziennym funkcjonowaniu we współczesnym świecie. Jednak coraz częściej zobowiązania zawodowe, stres oraz nieodpowiedni styl życia powodują, że mamy ogromny problem z regeneracją organizmu. Bezsenność oraz niemożność zasypiania może poważnie odbić się na naszym zdrowiu. W tym artykule sprawdzimy, jakie są konsekwencje niedoboru snu.

Jak spać, żeby się wyspać?

Bezsenność
Według badań Polacy przeciętnie sypiają niespełna siedem godzin na dobę, co jest bliskie ideału. Mimo wszystko większość skarży się na zmęczenie i niewyspanie. Winą może być jednak nie ilość snu, a jego jakość. Częste wybudzanie się, problemy z zaśnięciem, ból pleców, karku czy szyi to tylko niektóre czynniki wpływające na zaburzenia snu. Prawdziwą zmorą jest również zmianowy system pracy, który rozregulowuje nasz biologiczny zegar. A ciągłe niewyspanie jest przyczyną wielu schorzeń, przyspiesza procesy starzenia się i sprzyja nadwadze. Pogarsza także pamięć, koncentrację i negatywnie wpływa na nastrój. Jak sprawić, by w pełni korzystać z dobroczynnych właściwości snu i zapewnić sobie jak najlepszą regenerację? Zwróć uwagę na kilka ważnych szczegółów.
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
Sposoby na lepszy sen

3-minutowy masaż najlepszym lekarstwem na bezsenność

Zaburzenia Snu
Dodatkowe 30 minut snu? Oddalibyśmy za to wiele. Niestety, bezsenność jest bezlitosna i nie pokona jej zwykłe liczenie baranów. Na szczęście istnieje proste rozwiązanie, które pozwoli ukraść nocy dodatkowe pół godziny snu.
problemy ze snem

Jakie są sposoby na mocny sen?

Zaburzenia Snu
Bardzo dużo ludzi cierpi na problemy ze snem. Rano budzimy się niewyspani, niewypoczęci, nasze oczy są podkrążone, a pod nimi widnieją ciemne podkowy. Tak bardzo zazdrościmy tym, którzy nie mają problemów ze snem. Ja również należałam do tej grupy osób, które cierpią na zaburzenia snu. Ale po wnikliwych poszukiwaniach rozwiązania tego problemu (no bo ile można tak wytrzymać) znalazłam kilka naprawdę działających sposobów na dobry sen. Te najlepsze z nich znajdziesz poniżej.
zmęczenie

Domowe sposoby na zmęczenie

Zaburzenia Snu
Zmęczenie może stanąć na drodze nawet najbardziej ambitnym planom. Obecne tempo życia sprawia, że rzadko kiedy jesteśmy w stanie prawidłowo naładować nasze akumulatory i wkroczyć w nowy dzień pełni energii. Około 63% ludzi nie przesypia zalecanych 8 godzin, a prawie 1/3 śpi krócej, niż 7 godzin. To, co robimy po przebudzeniu, również nie wpływa na nasze zdrowie. Przesiadywanie przed komputerem w pracy, nadgodziny, pozaprogramowe podnoszenie swoich kwalifikacji – wszystko to sprawia, że jesteśmy wykończeni. Zamiast spędzać wolny czas aktywnie, marzymy jedynie o tym, by położyć się przed telewizorem i pójść spać. Istnieje kilka rodzajów zmęczenia. Poniżej dowiesz się jakie to rodzaje i poznasz domowe sposoby, które pomogą ci pokonać zmęczenie.
Zalecenia medycyny ajurwedejskiej

Dlaczego należy spać na lewym boku?

Medycyna Naturalna
Medycyna ajurwedyjska zaleca spanie na lewym boku w celu zmaksymalizowania efektu odpoczynku i regeneracji. Chociaż z wyglądu obydwie strony naszego ciała są do siebie podobne, fizjologicznie różnią się od siebie. Wybór lewego boku do spania przynosi korzyści dla naszego zdrowia a także wpływa na długowieczność.
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.