Zespół Zaburzeń Procesów UwagiAlergieAlzheimerAnoreksjaAstmaBóle PlecówPtasia GrypaZłamania KościMózg i Układ NerwowyZapalenie Torebki MaziowejChoroba Sercowo-NaczyniowaDławienieZespół Przewlekłego ZmęczeniaZaburzenia w KomunikacjiDepresjaChoroby Układu PokarmowegoChorobyUszy i SłyszenieOczy i WzrokRzeżączkaChoroby GinekologiczneBóle GłowyChoroby SercaUdar SłonecznyZapalenie WątrobyNadciśnienie TętniczeChoroby EndokrynologiczneCukrzycaBóleChoroby WirusoweChoroba Zapalna JelitChoroby NerekBoreliozaZaburzenia Przemiany MateriiStwardnienie RozsianeBól SzyiOtyłośćOsteoporozaZespół Napięcia PrzedmiesiączkowegoLeki na ReceptęWysypkiZespół Niespokojnych NógChoroby Przenoszone Drogą PłciowąSkóraProblemy DermatologiczneKontuzje SportoweUdary i WylewyGuzyChoroby Układu MoczowegoKurzajki i BrodawkiADHDLęk WysokościTętniakiArtretyzmAutyzmChoroby KrwiKości, Stawy i MięśnieGuzy MózguBulimiaPoparzeniaCholesterolPrzeziębienia i GrypaGłuchotaInwalidztwo i KalectwoUzależnienie od LekówZaburzenia ŁaknieniaZaburzenia GenetyczneGościec, PodagraWypadanie WłosówZawał SercaZgaga i Choroba Refluksowa PrzełykuKrwotoki i KrwawieniaOpryszczkaHIV i AIDSZaburzenia Systemu ImmunologicznegoBezpłodnośćZespół Jelita DrażliwegoToczeńMigrenyWzmożone Napięcie MięśnioweZaburzenia NeurologiczneZatruciaChoroby PsychiczneWalka z BólemInne ChorobyChoroby Układu OddechowegoChoroby ReumatyczneZaburzenia Układu KostnegoZaburzenia SnuZwichnięcia i SkręceniaChoroby TarczycyWrzodyRany i ZranieniaChoroby Układu Krążenia
Pokaż wszystkie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Być może trudno w to uwierzyć, ale chrapanie należy do najczęstszych przyczyn rozwodów. Jeśli ty też zmagasz się z tym problemem, poniżej znajdziesz wskazówki, które pozwolą pokonać ten irytujący nawyk, a partnerowi, który dzieli z tobą łóżko, pozwolą się wyspać. Spróbuj pozbyć się zbędnych kilogramów Jeśli jesteś otyły, twoje płuca i szyja blokują przepływ powietrza, powodując chrapanie. Jednak problemy mogą się na tym nie kończyć. Nadwaga zwiększa też ryzyko bezdechu sennego.

Jak poprawić jakość snu? Oto pięć sposobów

Zaburzenia Snu
Stres w pracy, szkole, a nawet w domu może sprawić, że pod koniec dnia będziesz mieć problem z zaśnięciem. Chociaż mogłoby się wydawać, że po całym dniu będziesz zmęczona i padniesz, to rzeczywistość może być zupełnie inna. W momencie kiedy nasz organizm poddawany jest ciągłemu działaniu negatywnych emocji, czujemy się wykończeni i zmęczeni, ale bardziej psychicznie niż fizycznie. Jak wiadomo zmęczenie psychiczne jest o wiele gorsze od fizycznego i może przyczynić się do problemów ze snem. Istnieje wiele czynników, które mogą przyczynić się do słabej jakości snu - zależy to od człowieka. Jeśli okaże się, że po wielu próbach zaśnięcia dalej kręcisz się na łóżku i nie możesz zasnąć, to czas spróbować tych oto pięciu sposobów, które sprawią, że twój sen stanie się o wiele lepszy, a ty rano obudzisz się wypoczęta.

spanie na lewym boku

Dlaczego powinno się spać na lewym boku?

Bezsenność
Dla wielu ludzi sen to ulubione spędzanie czasu. Pozycja, jaką przyjmujemy podczas spania może wpływać na nasze zdrowie. Ostatnie badania udowodniły, że spanie na lewym boku ma korzystny wpływ na funkcjonowanie wielu naszych organów. Nie trzeba powtarzać, w jak dużym stopniu dobry sen decyduje o naszej energii do działania w ciągu dnia. Dlatego też postanowiliśmy sprawdzić teorie naukowe dotyczące pozycji podczas snu. W wyniku ich analizy przedstawiamy sześć korzyści spania na lewym boku.
chrapanie sposoby

5 domowych sposobów na chrapanie

Zaburzenia Snu
Twój chłopak lub mąż ma problemy z chrapaniem? Rankiem wstajesz zmęczona i niewyspana, podczas gdy on wstaje rześki i pełny energii. Mamy pewne dla ciebie pewne naturalne rozwiązania, które mogą pomóc rozwiązać ten chrapiący problem.
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
Leczenie bezdechu sennego

Jak leczyć bezdech senny?

Choroby Układu Oddechowego

Większość z nas nie uważa chrapania za coś godnego zainteresowania dopóki osoba, z którą śpimy nie zaczyna zakłócać naszego snu. Jednak częste i głośne chrapanie może być znakiem bezdechu sennego. Choroba ta jest powszechna i może być bardzo niebezpieczna. Pomimo, że bezdech senny jest uleczalny, to często pozostaje on nierozpoznany i z związku z tym nieleczony. Nieleczony zaś, nawet bardzo łagodny bezdech senny, może mieć poważne konsekwencje zdrowotne i wpływać prawie na wszystkie sfery życia. Dlatego, jeśli podejrzewasz, że ty, lub twój partner cierpicie na tą przypadłość wówczas niezwłocznie należy zgłosić się z tym problemem do lekarza.

 

Metody leczenia bezdechu sennego:

zmęczenie

Domowe sposoby na zmęczenie

Zaburzenia Snu
Zmęczenie może stanąć na drodze nawet najbardziej ambitnym planom. Obecne tempo życia sprawia, że rzadko kiedy jesteśmy w stanie prawidłowo naładować nasze akumulatory i wkroczyć w nowy dzień pełni energii. Około 63% ludzi nie przesypia zalecanych 8 godzin, a prawie 1/3 śpi krócej, niż 7 godzin. To, co robimy po przebudzeniu, również nie wpływa na nasze zdrowie. Przesiadywanie przed komputerem w pracy, nadgodziny, pozaprogramowe podnoszenie swoich kwalifikacji – wszystko to sprawia, że jesteśmy wykończeni. Zamiast spędzać wolny czas aktywnie, marzymy jedynie o tym, by położyć się przed telewizorem i pójść spać. Istnieje kilka rodzajów zmęczenia. Poniżej dowiesz się jakie to rodzaje i poznasz domowe sposoby, które pomogą ci pokonać zmęczenie.
problemy ze snem

Jakie są sposoby na mocny sen?

Zaburzenia Snu
Bardzo dużo ludzi cierpi na problemy ze snem. Rano budzimy się niewyspani, niewypoczęci, nasze oczy są podkrążone, a pod nimi widnieją ciemne podkowy. Tak bardzo zazdrościmy tym, którzy nie mają problemów ze snem. Ja również należałam do tej grupy osób, które cierpią na zaburzenia snu. Ale po wnikliwych poszukiwaniach rozwiązania tego problemu (no bo ile można tak wytrzymać) znalazłam kilka naprawdę działających sposobów na dobry sen. Te najlepsze z nich znajdziesz poniżej.
Zalecenia medycyny ajurwedejskiej

Dlaczego należy spać na lewym boku?

Medycyna Naturalna
Medycyna ajurwedyjska zaleca spanie na lewym boku w celu zmaksymalizowania efektu odpoczynku i regeneracji. Chociaż z wyglądu obydwie strony naszego ciała są do siebie podobne, fizjologicznie różnią się od siebie. Wybór lewego boku do spania przynosi korzyści dla naszego zdrowia a także wpływa na długowieczność.