Zespół Zaburzeń Procesów UwagiAlergieAlzheimerAnoreksjaAstmaBóle PlecówPtasia GrypaZłamania KościMózg i Układ NerwowyZapalenie Torebki MaziowejChoroba Sercowo-NaczyniowaDławienieZespół Przewlekłego ZmęczeniaZaburzenia w KomunikacjiDepresjaChoroby Układu PokarmowegoChorobyUszy i SłyszenieOczy i WzrokRzeżączkaChoroby GinekologiczneBóle GłowyChoroby SercaUdar SłonecznyZapalenie WątrobyNadciśnienie TętniczeChoroby EndokrynologiczneCukrzycaBóleChoroby WirusoweChoroba Zapalna JelitChoroby NerekBoreliozaZaburzenia Przemiany MateriiStwardnienie RozsianeBól SzyiOtyłośćOsteoporozaZespół Napięcia PrzedmiesiączkowegoLeki na ReceptęWysypkiZespół Niespokojnych NógChoroby Przenoszone Drogą PłciowąSkóraProblemy DermatologiczneKontuzje SportoweUdary i WylewyGuzyChoroby Układu MoczowegoKurzajki i BrodawkiADHDLęk WysokościTętniakiArtretyzmAutyzmChoroby KrwiKości, Stawy i MięśnieGuzy MózguBulimiaPoparzeniaCholesterolPrzeziębienia i GrypaGłuchotaInwalidztwo i KalectwoUzależnienie od LekówZaburzenia ŁaknieniaZaburzenia GenetyczneGościec, PodagraWypadanie WłosówZawał SercaZgaga i Choroba Refluksowa PrzełykuKrwotoki i KrwawieniaOpryszczkaHIV i AIDSZaburzenia Systemu ImmunologicznegoBezpłodnośćZespół Jelita DrażliwegoToczeńMigrenyWzmożone Napięcie MięśnioweZaburzenia NeurologiczneZatruciaChoroby PsychiczneWalka z BólemInne ChorobyChoroby Układu OddechowegoChoroby ReumatyczneZaburzenia Układu KostnegoZaburzenia SnuZwichnięcia i SkręceniaChoroby TarczycyWrzodyRany i ZranieniaChoroby Układu Krążenia
Pokaż wszystkie

Nadmierna senność w ciągu dnia: Objawy, przyczyny

Zaburzenia Snu
Drzemka goni kolejną drzemkę, nie masz siły podnieść się rano z łóżka, a tym bardziej wychodzić z domu, ciągle się pokładasz i ten rytuał codziennie się powtarza, mimo że masz za sobą kilkanaście godzin snu? Nie ignoruj tych pozornie banalnych objawów, bo przyczyny mogą być znacznie poważniejsze niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Nadmierną senność w ciągu dnia lekarze często wiążą ze schorzeniami o rozmaitym podłożu; m.in. z bezdechem sennym, anemią, cukrzycą, niedoczynnością tarczycy czy mononukleozą. Winne bywają też nieodpowiednio dobrane leki. Co zrobić, aby skutecznie eliminować kłopotliwą przypadłość? Jakie badania wykonać? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziecie poniżej.

Jakie nawyki źle wpływają na nasz sen?

Zaburzenia Snu
Nie od dziś wiadomo, że podczas snu regeneruje się cały organizm. W tym cennym czasie mózg porządkuje pamięć i emocje. Stabilizuje się praca układu krążenia, spada ciśnienie krwi oraz temperatura ciała, spowalnia proces przemiany materii. Sen składa się z kilku przeplatających się ze sobą cykli. By był regenerujący, wszystkie fazy powinny przebiegać bez zakłóceń. Co się dzieje, gdy naturalny sen jest zaburzony? Jakie nawyki najbardziej nam szkodzą? Dlaczego spanie przy zapalonej lampie zagraża kościom, a zarywając kolejne noce nadwyrężamy serce? Podpowiadamy.

Dlaczego warto spać nago?

Życie Rodzinne
Lato się skończyło i zbliża się okres niskich temperatur, jednak nie muszą one przeszkadzać nam w dbaniu o nasze zdrowie. Mam tutaj na myśli między innymi spanie nago. Okazuje się, że sen bez ubrania ma wiele prozdrowotnych korzyści. Każdy, kto choć raz przespał całą noc nago, z pewnością je odczuł. Zachęcamy, by robić to regularnie. Oto najważniejsze powody, dla których warto spać nago.
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
Leczenie bezdechu sennego

Jak leczyć bezdech senny?

Choroby Układu Oddechowego

Większość z nas nie uważa chrapania za coś godnego zainteresowania dopóki osoba, z którą śpimy nie zaczyna zakłócać naszego snu. Jednak częste i głośne chrapanie może być znakiem bezdechu sennego. Choroba ta jest powszechna i może być bardzo niebezpieczna. Pomimo, że bezdech senny jest uleczalny, to często pozostaje on nierozpoznany i z związku z tym nieleczony. Nieleczony zaś, nawet bardzo łagodny bezdech senny, może mieć poważne konsekwencje zdrowotne i wpływać prawie na wszystkie sfery życia. Dlatego, jeśli podejrzewasz, że ty, lub twój partner cierpicie na tą przypadłość wówczas niezwłocznie należy zgłosić się z tym problemem do lekarza.

 

Metody leczenia bezdechu sennego:

zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
chrapanie sposoby

5 domowych sposobów na chrapanie

Zaburzenia Snu
Twój chłopak lub mąż ma problemy z chrapaniem? Rankiem wstajesz zmęczona i niewyspana, podczas gdy on wstaje rześki i pełny energii. Mamy pewne dla ciebie pewne naturalne rozwiązania, które mogą pomóc rozwiązać ten chrapiący problem.
zmęczenie

Domowe sposoby na zmęczenie

Zaburzenia Snu
Zmęczenie może stanąć na drodze nawet najbardziej ambitnym planom. Obecne tempo życia sprawia, że rzadko kiedy jesteśmy w stanie prawidłowo naładować nasze akumulatory i wkroczyć w nowy dzień pełni energii. Około 63% ludzi nie przesypia zalecanych 8 godzin, a prawie 1/3 śpi krócej, niż 7 godzin. To, co robimy po przebudzeniu, również nie wpływa na nasze zdrowie. Przesiadywanie przed komputerem w pracy, nadgodziny, pozaprogramowe podnoszenie swoich kwalifikacji – wszystko to sprawia, że jesteśmy wykończeni. Zamiast spędzać wolny czas aktywnie, marzymy jedynie o tym, by położyć się przed telewizorem i pójść spać. Istnieje kilka rodzajów zmęczenia. Poniżej dowiesz się jakie to rodzaje i poznasz domowe sposoby, które pomogą ci pokonać zmęczenie.
Zalecenia medycyny ajurwedejskiej

Dlaczego należy spać na lewym boku?

Medycyna Naturalna
Medycyna ajurwedyjska zaleca spanie na lewym boku w celu zmaksymalizowania efektu odpoczynku i regeneracji. Chociaż z wyglądu obydwie strony naszego ciała są do siebie podobne, fizjologicznie różnią się od siebie. Wybór lewego boku do spania przynosi korzyści dla naszego zdrowia a także wpływa na długowieczność.