Zespół Zaburzeń Procesów UwagiAlergieAlzheimerAnoreksjaAstmaBóle PlecówPtasia GrypaZłamania KościMózg i Układ NerwowyZapalenie Torebki MaziowejChoroba Sercowo-NaczyniowaDławienieZespół Przewlekłego ZmęczeniaZaburzenia w KomunikacjiDepresjaChoroby Układu PokarmowegoChorobyUszy i SłyszenieOczy i WzrokRzeżączkaChoroby GinekologiczneBóle GłowyChoroby SercaUdar SłonecznyZapalenie WątrobyNadciśnienie TętniczeChoroby EndokrynologiczneCukrzycaBóleChoroby WirusoweChoroba Zapalna JelitChoroby NerekBoreliozaZaburzenia Przemiany MateriiStwardnienie RozsianeBól SzyiOtyłośćOsteoporozaZespół Napięcia PrzedmiesiączkowegoLeki na ReceptęWysypkiZespół Niespokojnych NógChoroby Przenoszone Drogą PłciowąSkóraProblemy DermatologiczneKontuzje SportoweUdary i WylewyGuzyChoroby Układu MoczowegoKurzajki i BrodawkiADHDLęk WysokościTętniakiArtretyzmAutyzmChoroby KrwiKości, Stawy i MięśnieGuzy MózguBulimiaPoparzeniaCholesterolPrzeziębienia i GrypaGłuchotaInwalidztwo i KalectwoUzależnienie od LekówZaburzenia ŁaknieniaZaburzenia GenetyczneGościec, PodagraWypadanie WłosówZawał SercaZgaga i Choroba Refluksowa PrzełykuKrwotoki i KrwawieniaOpryszczkaHIV i AIDSZaburzenia Systemu ImmunologicznegoBezpłodnośćZespół Jelita DrażliwegoToczeńMigrenyWzmożone Napięcie MięśnioweZaburzenia NeurologiczneZatruciaChoroby PsychiczneWalka z BólemInne ChorobyChoroby Układu OddechowegoChoroby ReumatyczneZaburzenia Układu KostnegoZaburzenia SnuZwichnięcia i SkręceniaChoroby TarczycyWrzodyRany i ZranieniaChoroby Układu Krążenia
Pokaż wszystkie

Jak poprawić jakość snu? Oto pięć sposobów

Zaburzenia Snu
Stres w pracy, szkole, a nawet w domu może sprawić, że pod koniec dnia będziesz mieć problem z zaśnięciem. Chociaż mogłoby się wydawać, że po całym dniu będziesz zmęczona i padniesz, to rzeczywistość może być zupełnie inna. W momencie kiedy nasz organizm poddawany jest ciągłemu działaniu negatywnych emocji, czujemy się wykończeni i zmęczeni, ale bardziej psychicznie niż fizycznie. Jak wiadomo zmęczenie psychiczne jest o wiele gorsze od fizycznego i może przyczynić się do problemów ze snem. Istnieje wiele czynników, które mogą przyczynić się do słabej jakości snu - zależy to od człowieka. Jeśli okaże się, że po wielu próbach zaśnięcia dalej kręcisz się na łóżku i nie możesz zasnąć, to czas spróbować tych oto pięciu sposobów, które sprawią, że twój sen stanie się o wiele lepszy, a ty rano obudzisz się wypoczęta.

spanie na lewym boku

Dlaczego powinno się spać na lewym boku?

Bezsenność
Dla wielu ludzi sen to ulubione spędzanie czasu. Pozycja, jaką przyjmujemy podczas spania może wpływać na nasze zdrowie. Ostatnie badania udowodniły, że spanie na lewym boku ma korzystny wpływ na funkcjonowanie wielu naszych organów. Nie trzeba powtarzać, w jak dużym stopniu dobry sen decyduje o naszej energii do działania w ciągu dnia. Dlatego też postanowiliśmy sprawdzić teorie naukowe dotyczące pozycji podczas snu. W wyniku ich analizy przedstawiamy sześć korzyści spania na lewym boku.
sen

Dlaczego sen jest najważniejszą częścią naszego życia?

Bezsenność
Chociaż sen jest bezapelacyjnie rzeczą niezbędną, wielu ludzi ma bardzo mieszane uczucia dotyczące tej części naszego życia. Nie jest rzadkością słyszeć, gdy przedsiębiorcy lub inni zapracowani ludzie mówią, że „wyśpią się po śmierci”. W poniższym artykule przedstawione zostaną powody, dla których powinieneś jednak zadbać o komfort odpowiedniego snu, a ignorowanie ich może przyczynić się do znacznego pogorszenia stanu zdrowia.
chrapanie

Prosty napój zapobiegający chrapaniu

Zaburzenia Snu
Wiele osób ma problem z chrapaniem, a spanie obok chrapiącej osoby zakłóca nasz sen. Ponadto wiemy, że bezsenność sprawia wiele problemów ze zdrowiem, dlatego należy szukać prostych rozwiązań, umożliwiających nam głęboki, relaksujący sen. Jeżeli ty lub twój partner chrapiecie, warto zastanowić się, czy istnieje naturalny sposób, aby temu zapobiegać?
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
chrapanie sposoby

5 domowych sposobów na chrapanie

Zaburzenia Snu
Twój chłopak lub mąż ma problemy z chrapaniem? Rankiem wstajesz zmęczona i niewyspana, podczas gdy on wstaje rześki i pełny energii. Mamy pewne dla ciebie pewne naturalne rozwiązania, które mogą pomóc rozwiązać ten chrapiący problem.
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
leczenie chrapania

Jak leczyć chrapanie?

Zaburzenia Snu
Prawie wszyscy chrapią od czasu do czasu. Nawet niemowlę lub ukochany pies może chrapnąć. Jednak chrapanie ma wpływ na ilość i jakość snu. Słaby sen może prowadzić do zmęczenia, drażliwości i wzrostu problemów zdrowotnych. Jeśli chrapanie jest zbyt głośne, powoduje ono, że twój partner również się nie wysypia lub zostajesz wypędzony z sypialni. Spanie w osobnej sypialni nie musi być lekarstwem na twoje chrapanie. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się, jak wyleczyć chrapanie.
Zalecenia medycyny ajurwedejskiej

Dlaczego należy spać na lewym boku?

Medycyna Naturalna
Medycyna ajurwedyjska zaleca spanie na lewym boku w celu zmaksymalizowania efektu odpoczynku i regeneracji. Chociaż z wyglądu obydwie strony naszego ciała są do siebie podobne, fizjologicznie różnią się od siebie. Wybór lewego boku do spania przynosi korzyści dla naszego zdrowia a także wpływa na długowieczność.
zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.