Zespół Zaburzeń Procesów UwagiAlergieAlzheimerAnoreksjaAstmaBóle PlecówPtasia GrypaZłamania KościMózg i Układ NerwowyZapalenie Torebki MaziowejChoroba Sercowo-NaczyniowaDławienieZespół Przewlekłego ZmęczeniaZaburzenia w KomunikacjiDepresjaChoroby Układu PokarmowegoChorobyUszy i SłyszenieOczy i WzrokRzeżączkaChoroby GinekologiczneBóle GłowyChoroby SercaUdar SłonecznyZapalenie WątrobyNadciśnienie TętniczeChoroby EndokrynologiczneCukrzycaBóleChoroby WirusoweChoroba Zapalna JelitChoroby NerekBoreliozaZaburzenia Przemiany MateriiStwardnienie RozsianeBól SzyiOtyłośćOsteoporozaZespół Napięcia PrzedmiesiączkowegoLeki na ReceptęWysypkiZespół Niespokojnych NógChoroby Przenoszone Drogą PłciowąSkóraProblemy DermatologiczneKontuzje SportoweUdary i WylewyGuzyChoroby Układu MoczowegoKurzajki i BrodawkiADHDLęk WysokościTętniakiArtretyzmAutyzmChoroby KrwiKości, Stawy i MięśnieGuzy MózguBulimiaPoparzeniaCholesterolPrzeziębienia i GrypaGłuchotaInwalidztwo i KalectwoUzależnienie od LekówZaburzenia ŁaknieniaZaburzenia GenetyczneGościec, PodagraWypadanie WłosówZawał SercaZgaga i Choroba Refluksowa PrzełykuKrwotoki i KrwawieniaOpryszczkaHIV i AIDSZaburzenia Systemu ImmunologicznegoBezpłodnośćZespół Jelita DrażliwegoToczeńMigrenyWzmożone Napięcie MięśnioweZaburzenia NeurologiczneZatruciaChoroby PsychiczneWalka z BólemInne ChorobyChoroby Układu OddechowegoChoroby ReumatyczneZaburzenia Układu KostnegoZaburzenia SnuZwichnięcia i SkręceniaChoroby TarczycyWrzodyRany i ZranieniaChoroby Układu Krążenia
Pokaż wszystkie

Hipersomnia: Przyczyny, objawy, leczenie

Choroby
Hipersomnia, zwana popularnie nadmierną sennością, obecnie jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń sennych. Niestety, wciąż mówi się o niej niewiele. Prawdopodobnie każdy człowiek pracujący na pełny etat i narażony na stres doświadcza od czasu do czasu hipersomnii. Objawy tej dolegliwości są bardzo charakterystyczne: senność w ciągu dnia, kłopoty ze snem w nocy, uczucie przemęczenia, zaburzenia oddechu podczas snu, a także tzw. paraliż senny. Hipersomnia jest zaliczana do przewlekłych chorób, wymaga zatem specjalistycznego leczenia. Jak ją rozpoznać, skąd się bierze i jakie leczenie przyniesie najlepsze efekty? Odpowiadamy.

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Być może trudno w to uwierzyć, ale chrapanie należy do najczęstszych przyczyn rozwodów. Jeśli ty też zmagasz się z tym problemem, poniżej znajdziesz wskazówki, które pozwolą pokonać ten irytujący nawyk, a partnerowi, który dzieli z tobą łóżko, pozwolą się wyspać. Spróbuj pozbyć się zbędnych kilogramów Jeśli jesteś otyły, twoje płuca i szyja blokują przepływ powietrza, powodując chrapanie. Jednak problemy mogą się na tym nie kończyć. Nadwaga zwiększa też ryzyko bezdechu sennego.

Jak poprawić jakość snu? Oto pięć sposobów

Zaburzenia Snu
Stres w pracy, szkole, a nawet w domu może sprawić, że pod koniec dnia będziesz mieć problem z zaśnięciem. Chociaż mogłoby się wydawać, że po całym dniu będziesz zmęczona i padniesz, to rzeczywistość może być zupełnie inna. W momencie kiedy nasz organizm poddawany jest ciągłemu działaniu negatywnych emocji, czujemy się wykończeni i zmęczeni, ale bardziej psychicznie niż fizycznie. Jak wiadomo zmęczenie psychiczne jest o wiele gorsze od fizycznego i może przyczynić się do problemów ze snem. Istnieje wiele czynników, które mogą przyczynić się do słabej jakości snu - zależy to od człowieka. Jeśli okaże się, że po wielu próbach zaśnięcia dalej kręcisz się na łóżku i nie możesz zasnąć, to czas spróbować tych oto pięciu sposobów, które sprawią, że twój sen stanie się o wiele lepszy, a ty rano obudzisz się wypoczęta.

chrapanie sposoby

5 domowych sposobów na chrapanie

Zaburzenia Snu
Twój chłopak lub mąż ma problemy z chrapaniem? Rankiem wstajesz zmęczona i niewyspana, podczas gdy on wstaje rześki i pełny energii. Mamy pewne dla ciebie pewne naturalne rozwiązania, które mogą pomóc rozwiązać ten chrapiący problem.
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
Zalecenia medycyny ajurwedejskiej

Dlaczego należy spać na lewym boku?

Medycyna Naturalna
Medycyna ajurwedyjska zaleca spanie na lewym boku w celu zmaksymalizowania efektu odpoczynku i regeneracji. Chociaż z wyglądu obydwie strony naszego ciała są do siebie podobne, fizjologicznie różnią się od siebie. Wybór lewego boku do spania przynosi korzyści dla naszego zdrowia a także wpływa na długowieczność.
zmęczenie

Domowe sposoby na zmęczenie

Zaburzenia Snu
Zmęczenie może stanąć na drodze nawet najbardziej ambitnym planom. Obecne tempo życia sprawia, że rzadko kiedy jesteśmy w stanie prawidłowo naładować nasze akumulatory i wkroczyć w nowy dzień pełni energii. Około 63% ludzi nie przesypia zalecanych 8 godzin, a prawie 1/3 śpi krócej, niż 7 godzin. To, co robimy po przebudzeniu, również nie wpływa na nasze zdrowie. Przesiadywanie przed komputerem w pracy, nadgodziny, pozaprogramowe podnoszenie swoich kwalifikacji – wszystko to sprawia, że jesteśmy wykończeni. Zamiast spędzać wolny czas aktywnie, marzymy jedynie o tym, by położyć się przed telewizorem i pójść spać. Istnieje kilka rodzajów zmęczenia. Poniżej dowiesz się jakie to rodzaje i poznasz domowe sposoby, które pomogą ci pokonać zmęczenie.
zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
problemy ze snem

Jakie są sposoby na mocny sen?

Zaburzenia Snu
Bardzo dużo ludzi cierpi na problemy ze snem. Rano budzimy się niewyspani, niewypoczęci, nasze oczy są podkrążone, a pod nimi widnieją ciemne podkowy. Tak bardzo zazdrościmy tym, którzy nie mają problemów ze snem. Ja również należałam do tej grupy osób, które cierpią na zaburzenia snu. Ale po wnikliwych poszukiwaniach rozwiązania tego problemu (no bo ile można tak wytrzymać) znalazłam kilka naprawdę działających sposobów na dobry sen. Te najlepsze z nich znajdziesz poniżej.