Skuteczny sposób na pozbycie się niezdrowego tłuszczu

Odchudzanie
Być może nie każdy o tym wie, ale jednym z najważniejszych powodów utraty zbędnych kilogramów jest ograniczenie dostarczania do organizmu fruktozy, czyli cukru, który wyjątkowo szybko przekształcany jest w niezdrowy tłuszcz. Naukowcy twierdzą, że rodzaj cukru, który przyjmujemy do organizmu podczas stosowania diety odchudzającej, ma równie istotne znaczenie, co ilość spożywanych kalorii. Obecnie przyjmuje się, że to fruktoza jest najbardziej szkodliwym rodzajem cukru, który powoduje tycie. Ograniczenie tego produktu lub jego definitywna eliminacja mogą pomóc szybko zrzucić zbędne kilogramy.
Dieta diabetyka

Jaka powinna być dieta diabetyka?

Dieta dla Diabetyków
Cukrzyca to choroba przewlekła, z którą boryka się coraz więcej osób. Niezwykle istotna jest tutaj odpowiednia dieta, która zapobiegnie skokom poziomu cukru we krwi. Sprawdź, czego nie powinno zabraknąć w diecie diabetyka. Zaskoczy cię, jak dużo jest w niej smacznych propozycji.
dieta

Dieta Clarka - przepisy, zasady

Dieta dla Diabetyków
Autor tej diety, Charles Clark, jest specjalistą w zakresie żywienia. Zajmuje się badaniami dotyczącymi roli diety w profilaktyce cukrzycy. Dieta jest wskazana głównie dla osób otyłych, którym trudno jest schudnąć. Najlepiej nie stosować jej dłużej niż miesiąc. Dieta składa się z dwóch faz. W jednej i drugiej jemy 3 posiłki i wypijamy około 3 litrów wody dziennie. Uwaga, diety nie można stosować bez konsultacji z lekarzem. Nie nadaje się dla osób cierpiących na dnę moczanową, schorzenia wątroby i ze skłonnością do kamieni w nerkach czy drogach żółciowych.
wysoki poziom cukru

Jaka dieta na obniżenie cukru?

Zdrowa Dieta
Zachowanie korzystnego dla zdrowia niskiego poziomu cukru we krwi wcale nie wymaga tak wielu wyrzeczeń, jak myślimy. Wystarczy, że spośród sezonowych pyszności wybierzemy takie, które mają indeks glikemiczny (IG) mniejszy lub równy 55. Oznacza to, że nie powodują one wzrostu poziomu cukru we krwi i w konsekwencji – ryzyka cukrzycy. Nawet, jeśli nic nam nie dolega, a wśród bliskich nikt na nią nie chorował, warto przyjrzeć się temu, co jemy. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, przygotowując zdrowe posiłki dla rodziny, i jakimi produktami można zastąpić zbyt tłuste i słodkie jedzenie.
Owoce dla diabetyków

8 owoców o niskiej zawartości węglowodanów

Cukrzyca
Ciepła pogoda oznacza że na rynku jest dostępnych mnóstwo pysznych owoców, pełnych witamin, minerałów i błonnika. Niestety jeśli masz cukrzycę to musisz je ostrożnie dobierać do planu swojej diety. Kluczem do sukcesu jest trzymanie się ustalonej porcji oraz unikanie owoców w syropie i w puszkach. Większość owoców ma niski indeks glikemiczny (IG) zatem możesz je śmiało jeść. Poniżej przedstawiam 8 świeżych lub mrożonych owoców o najniższej zawartości węglowodanów.
Przekąski dla cukrzyków

5 szybkich i prostych przekąsek dla cukrzyków

Cukrzyca
Małe, regularne przekąski są świetnym sposobem na utrzymanie wysokiego poziomu energii w ciągu całego dnia. Są one ważne szczególnie dla diabetyków, gdyż utrzymują lub szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Zdrowe przekąski są jednak wyzwaniem szczególnie jeśli chcemy coś zjeść poza domem. W takim przypadku najprościej jest przygotowywać sobie je w domu i brać ze sobą na wynos. Poniżej 13 pomysłów na zdrowe przekąski dla osób chorych na cukrzycę.