pyłek pszczeli

Jak stosować pyłek pszczeli w odchudzaniu?

Odchudzanie
Pyłek pszczeli to substancja, która ma wysoką wartość odżywczą. Jest pełna odżywczych olei, białek, witamin, minerałów i aminokwasów. Pyłek może mieć postać granulek, pastylek w kolorze żółtawym lub pomarańczowym. Jest on korzystny dla ludzi, zwiększa pamięć, energię i wydajność organizmu, a także przyczynia się do utraty wagi. Poznaj kilka sposobów zastosowania pyłku pomocnych przy utracie wagi.
miód zalety

Co się stanie, gdy zjesz łyżkę miodu przed snem?

Zdrowa Dieta
Choć wiele osób uważa, że miód to tylko puste kalorie i może wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku, szczególnie osobom na diecie, lekarze zgodnie twierdzą, że jest to najlepszy sposób, aby zastąpić biały cukier. Podobno po wypiciu ciepłego mleka z miodem człowiek lepiej śpi. Według zwolenników medycyny ludowej, podobny efekt daje wypicie herbaty z rumianku z łyżką miodu, a od czasów starożytnych w Azji tradycją jest zjadanie łyżeczki miodu przed snem. Co to daje?
popcorn

10 najbardziej niezdrowych przetworzonych produktów

Zdrowa Dieta
W idealnym świecie robilibyśmy zakupy na bazarku, gdzie swoje świeże, zdrowe produkty – prosto z krzaka, albo prosto od krowy sprzedawaliby rolnicy. Z nich przygotowywalibyśmy pyszne potrawy, bez konieczności korzystania z półproduktów. Ale rzeczywistość wygląda mniej kolorowo. Producenci żywności żyją daleko od nas, czasami na innym kontynencie. Możemy kupić produkty, które odstawimy na półkę na długie tygodnie, aby potem przygotować z nich posiłek w kilka minut. Półprodukty są zbawieniem w naszym nieustannie przyspieszającym życiu i nie wszystkie nam zaszkodzą - pokrojone warzywa na patelnię są tu dobrym przykładem. Jednak czasami wygoda szybkiego przygotowania obiadu oznacza, że pochłaniamy duże ilości sodu, tłuszczów i cukru. Zobacz najgorsze pośród przetworzonej żywności i zastanów się zanim kupisz:
zielony groszek

Jakie właściwości ma zielony groszek?

Zdrowe Odżywianie

Zielony groszek to jedno z najczęściej nienawidzonych warzyw przez dzieci. Ale i niektórzy dorośli za nim nie przepadają. Te zielone kuleczki maja jednak wiele zalet i mogą dla nas i dla naszych organizmów zrobić wiele dobrego. Warto więc przemycać go dzieciom i dorosłym niejadkom w różnej formie, aby mimo wszystko groszek trafił do ich brzuchów. Jakie zalety ma zielony groszek i dlaczego warto go jeść – odpowiedź poniżej.

przybieranie na wadze

Po jakich lekach można przytyć?

Odżywianie
Pilnujesz diety, regularnie ćwiczysz, prowadzisz zdrowy tryb życia. Dlaczego więc ciągle nie możesz schudnąć? Przyczyny wzrostu wagi poszukaj... w apteczce. Okazuje się, że 10-15% problemów ze wzrostem masy ciała jest związanych z zażywaniem określonych leków. Niektóre z nich wzmagają apetyt, inne spowalniają metabolizm, jeszcze inne prowadzą do zatrzymania w organizmie wody. Medykamenty na każdego działają jednak inaczej. U jednej osoby mogą doprowadzić do przybrania na wadze 7 kg, na inną terapia nie będzie mieć żadnego wpływu. Zapoznaj się z listą leków, które mogą być odpowiedzialne za twoje problemy z nadwagą. Pamiętaj, żeby nie odstawiać ich bez konsultacji z lekarzem!
skurcze nóg

4 sposoby na nocne skurcze mięśni

Zdrowe Odżywianie
Nocne skurcze nóg nie tylko są bolesne, ale również mogą uniemożliwić dalszy sen, co odbija się później na zdrowiu i samopoczuciu. Niedobór płynów i słaby dopływ krwi do nóg to jedne z najczęstszych przyczyn nocnych skurczy nóg. Skurcz może trwać kilka sekund, lecz ból mięśni może trwać nawet kilka dni. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec skurczom nóg.
Olej kokosowy

60 sposobów wykorzystania oleju kokosowego

Diety
Olej kokosowy uważany jest za najzdrowszy olej świata. Jest on źródłem składników odżywczych jak również ma wiele właściwości zdrowotnych. Kwasy tłuszczowe MCFA zawarte w oleju kokosowym nie mają negatywnego wpływu na cholesterol, obniżają ryzyko chorób serca oraz arteriosklerozy. Olej kokosowy ma właściwości antywirusowe, antybakteryjne i antygrzybicze jak również świetnie radzi sobie z wirusem grypy, wirusem zapalenia wątroby typu C czy nawet zwalcza wirusa HIV. Zmniejsza on ryzyko cukrzycy, chorób serca, poprawia poziom cholesterolu, pomaga zapobiegać osteoporozie i pomaga w chorobie Alzheimera. Poniżej przedstawiam sposoby wykorzystania oleju kokosowego
jedzenie jabłek

Jakie są zalety jedzenia jabłek?

Owoce
Zachwycamy się potężną mocą egzotycznych owoców, takich jak acai, awokado czy jagody goji, ale czy ktoś z nas zdaje sobie sprawę z tego, że zwykłe jabłko ma tak dużo właściwości zdrowotnych, że z powodzeniem może kandydować do tytułu „superowocu”? Jabłka niemalże nie zawierają tłuszczu, sodu i cholesterolu. Za to są doskonałym źródłem witaminy C, witamin z grupy B (ryboflawiny, tiaminy i witaminy B6), składników fitoodżywczych, błonnika, wapnia, potasu i fosforu. Jakie są zalety jedzenia jabłek dowiesz się poniżej.
piwo

10 właściwości zdrowotnych piwa

Piwo
Piwo to jeden z najbardziej popularnych alkoholi. Jasne, ciemne, lager, ale, miodowe, pszeniczne, orkiszowe – każdy znajdzie swoje ulubione. Większość z nas myśli, że picie piwa nie jest korzystne dla naszego zdrowia. To fakt... jeśli spożywamy je w nadmiarze. Nadużywanie piwa może prowadzić do przybierania na wadze i problemów z wątrobą. Jednak picie go „z głową” w niewielkich lub umiarkowanych ilościach może okazać się dla naszego organizmu bardzo korzystne. Oto 10 najważniejszych właściwości zdrowotnych piwa:
Właściwości orzechów włoskich

7 cennych właściwości orzechów włoskich

Witaminy
Często to, co najprostsze jest również najlepsze dla naszego zdrowia i tak właśnie jest w przypadku orzechów, w których Matka Natura ukryła prawie idealną mieszankę białka, zdrowych tłuszczy, błonnika, steroli roślinnych, przeciwutleniaczy, a także wiele witamin i minerałów. Królem wśród orzechów można okrzyknąć orzecha włoskiego, ponieważ jak donoszą naukowcy potrafi on na wiele sposobów pozytywnie wpływać na nasze zdrowie, zjadany w stosunkowo niewielkich dawkach. Zjadanie około 30 gram orzechów włoskich dziennie (to mniej więcej siedem łuskanych orzechów) wystarczy, aby w pełni skorzystać z niesionych przez nie korzyści dla zdrowia.