pomidory

Jak gotować wg Pięciu Przemian?

Zdrowe Odżywianie
Kuchnia Pięciu Przemian oparta jest na Tradycyjnej Medycynie Chińskiej, która uważa, że każda choroba spowodowana jest brakiem równowagi w naszym organizmie. Równowagę tą możemy zachować żywiąc się produktami jakie ofiaruje nam przyroda w konkretnej porze roku.
słaba pamięć

Jak poprawić pamięć dzięki odpowiedniej diecie?

Zdrowe Odżywianie
Jeszcze do niedawna kłopoty z pamięcią łączone były ze starzeniem się. Dziś coraz częściej problemy z koncentracją i zapamiętywaniem dotykają ludzi młodych. Pogorszenie zdolności koncentracji i pamięci spowodowane jest w znacznej mierze przez czynniki zewnętrzne, często ignorowane, takie jak zanieczyszczone powietrze, skażona woda czy chemicznie konserwowane produkty spożywcze. Jak usprawnić zatem szwankującą pamięć? Wspomagać można ją na przykład dzięki odpowiedniej diecie. Co zatem jeść, aby usprawnić pamięć?
Produkty bogate w magnez

Jak dostarczyć magnez do organizmu?

Migreny
Magnez (Mg) jest jednym z zapomnianych minerałów. W przeciwieństwie do wapnia, magnez nie jest często reklamowany. Jednakże wiele powszechnych dolegliwości takich jak palpitacje serca, wysokie ciśnienie krwi, cukrzyca, nerwobóle, niepokój, bezsenność, tiki nerwowe, migreny oraz wiele innych chorób może być spowodowanych deficytem magnezu w organizmie. Ostatnie badania wykazały, że wiele ludzi poddających się nowoczesnym dietom nie uzyskuje minimalnej dawki dziennego zapotrzebowania na magnez. Tak więc logicznie jest wnioskować, iż zwiększenie dawek magnezu dostarczanych do organizmu, może znacząco wpłynąć na obniżenie dolegliwości związanych z jego niedoborami. Poniżej podaje wskazówki jak wzbogacić rodzinną dietę o magnez.

Jakie właściwości ma gruszka?

Owoce
Wiedzieliście, że gruszki występują w ponad 60-ciu odmianach? Jeśli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej na temat gruszek - koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Jak przechowywać i przygotowywać orzechy?

Zdrowe Odżywianie
To, że orzechy są bardzo zdrowe, nikomu nie trzeba tłumaczyć. Nie wszyscy jednak chętnie po nie sięgają – bojąc się wysokiej kaloryczności, nadmiaru tłuszczu, potencjalnej alergii czy problemów z trawieniem. Faktem jest, że orzechy (zwłaszcza ziemne, które tak naprawdę są roślinami strączkowymi, a nie orzechami) bardzo często uczulają (najmniej kokos). Jeśli jednak nie mamy na nie alergii czy nietolerancji, warto wprowadzić je do codziennej diety. Są kaloryczne, ale mają niski indeks glikemiczny, więc jedzone z umiarem nie powinny tuczyć. Jeśli jednak chcemy wykorzystać wszystkie prozdrowotne własności orzechów i nie ryzykować problemami następującymi po ich zjedzeniu, warto wiedzieć, w jakiej postaci je najlepiej spożywać oraz jak przechowywać, by swoich cennych składników nie straciły.
sałatki piękności

Owocowe sałatki piękności - przepisy

Zdrowa Dieta
Owoce to samo zdrowie. Zawierają duże ilości witamin – z grupy B, C, A oraz E, zwanej witaminą młodości, i minerałów. Lekkie sałatki ze świeżymi owocami w roli głównej sprawdzą się o każdej porze dnia. Są pyszne i proste w przygotowaniu. Poprawią twoje samopoczucie i wygląd! Te z płatkami owsianymi są idealne na poranny rozruch, z sałatą świetnie uzupełnią obiad, a z dodatkiem sera, i np. razowej bagietki, będą zdrową, sycącą kolacją. Co więcej, poprawią stan twojej cery i włosów.
różowa wstążka

9 produktów przeciw rakowi piersi

Rak Piersi
W przypadku raka piersi, tak jak i innych nowotworów, najważniejsza jest profilaktyka. Prócz regularnych badań niezwykle ważna jest dieta. To, co jemy może ograniczyć ryzyko choroby, a także przyspieszyć leczenie w momencie, gdy usłyszymy okrutną diagnozę. Jakie produkty pomogą oddalić ryzyko raka piersi? Jak wspomóc walkę z chorobą? Dowiesz się tego z dalszej części artykułu. Zdziwi cię jak smaczna i prosta może być walka o twoje zdrowie.
woda z cytryną

Dlaczego warto pić wodę z cytryną?

Zdrowe Odżywianie
Odświeża i dodaje energii. Ułatwia przemianę materii i zapewnia dobre samopoczucie. Eksperci twierdzą, że potrzebujemy 8 szklanek wody każdego dnia. Woda nie pachnie i nie ma smaku. Może dlatego zapominamy ją pić. Warto więc wycisnąć do niej trochę soku z cytryny i wtedy okaże się, że będzie nam smakować. Tym bardziej, że ten cytrynowy napój ma jeszcze inne zalety. Pij szklankę tego napoju dziennie 30 minut przed lub po posiłku.
domowy napój probiotyczny

Jak zrobić napój probiotyczny o smaku cytrynowym?

Drinki i Napoje Bezalkoholowe
Nie tylko jogurt to probiotyk. Cenne dla zdrowych jelit kultury bakterii możesz dostarczyć również pijąc... lemoniadę! Gdy flora bakteryjna jelit zostaje zaburzona (np. na skutek antybiotykoterapii lub niewłaściwej diety), możesz zacząć odczuwać nieprzyjemne dolegliwości, takie jak wzdęcia, biegunki, czy zatwardzenia. To znak, że trzeba przywrócić równowagę w jelitach zwiększając ilość dobrych bakterii. Pomoże ci w tym napój sporządzony według przepisu zamieszczonego poniżej.
Napój wzmacniający odporność

Napój wzmacniający odporność

Zdrowa Dieta
Przedstawiamy prosty napój który skutecznie pobudza naszą odporność. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak go zrobić, poniżej znajdziesz dokładną instrukcję.