Maltitol, sorbitol, inulina. Cała prawda o słodzikach

Diety Niskowęglowodanowe
Wiele osób ogranicza spożycie cukru lub całkowicie z niego rezygnuje. Niektórzy zaś starają się go zastępować niezliczonymi zamiennikami. Nie bez przyczyny, ponieważ jego nadmierne spożycie może przyczynić się do powstania cukrzycy, sprzyjać infekcjom (zwłaszcza grzybiczym i bakteryjnym), a także niekorzystnie odbijać się na wyglądzie, ponieważ może przyspieszać procesy starzenia się organizmu oraz powodować przybieranie na wadze. Obecnie wybór zamienników cukru jest naprawdę spory: można sięgnąć po produkty syntetyczne lub naturalne. Do tych drugich zaliczamy, m.in. maltitol, sorbitol oraz inulinę. Jednak czy one są bezpieczne dla organizmu? Kto może po nie sięgnąć? Czy mogą je spożywać osoby cierpiące na cukrzycę?

Produkty z niskim indeksem glikemicznym. Najlepsze dla cukrzyków

Dieta dla Diabetyków
Osoby, u których zdiagnozowano cukrzycę lub stan przedcukrzycowy, powinny przestrzegać pewnych zasad żywienia, aby dbać o prawidłowy poziom cukru we krwi. Pomocą w układaniu diety cukrzycowej jest indeks glikemiczny – wskaźnik, który określa, w jakim tempie rośnie poziom cukru we krwi po spożyciu danego produktu. Im wyższy indeks, tym gwałtowniejszy wyrzut glukozy, dlatego cukrzycy powinni wybierać produkty z niskim indeksem glikemicznym. Co w takim razie mogą jeść diabetycy, a czego powinni unikać? Czy tylko oni mogą korzystać z indeksu glikemicznego? Sprawdźmy.

Najbardziej niebezpieczne diety: Rujnują zdrowie i powodują jo-jo

Odchudzanie
Szczupła sylwetka i jędrna skóra to upragniony cel wielu osób. Niestety walka z nadprogramowymi kilogramami nie jest łatwa. Wymaga dużej motywacji, samodyscypliny, a także wielu wyrzeczeń. Nic dziwnego, że diety cud „bez głodzenia się”, „pięciodniowe” czy polegające na tym, że „jesz, co chcesz” biją rekordy popularności. Niestety wiele z nich jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia. Okazuje się, że popularne diety wyniszczają wątrobę i nerki, obciążają jelita, a nawet mogą być niebezpieczne dla serca. Niemal wszystkie powodują groźne niedobory i osłabiają odporność. Jakby tego było mało, ich zakończenie bardzo często prowadzi do efektu jo-jo. Sprawdź, które popularne diety mogą być niebezpieczne dla zdrowia.
jajka

Na czym polega dieta Kwaśniewskiego?

Diety Niskowęglowodanowe
Dieta ta bywa również nazywana optymalną i jest to dieta odchudzająca, choć mogłyby temu przeczyć jej zasady. Jej pomysłodawcą jest dietetyk i lekarz pracujący w sanatorium w Ciechocinku – Jan Kwaśniewski. Wśród ludzi dieta ta wzbudza wiele kontrowersji, ponieważ jest dość nietypową dietą odchudzającą. Ma ona wielu zwolenników, również wśród znanych ludzi. Zastanawiacie się na czym polega? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w artykule poniżej.
Dieta mniej węglowodanów

7 korzyści z ograniczenia ilości węglowodanów w diecie

Zdrowe Odżywianie
Zastanawiasz się nad przejściem na dietę o niskiej zawartości węglowodanów, lecz wciąż nie czujesz się gotowy na to wyzwanie? Rezygnacja z jedzenia chleba i makaronu nie jest łatwą decyzją. Aby zyskać dodatkową motywację do zmiany, przeczytaj poniższe informacje o zaletach ograniczenia węglowodanów w diecie.
dieta niskowęglanowa

Dieta niskowęglowodanowa – wady i zalety

Inne Diety
Czy tzw. dieta low carb jest zdrowa i bezpieczna? To pytanie nasuwa się każdemu, kto chce przejść na dietę i szuka zdrowego i bezpiecznego rozwiązania dla siebie. Niektórzy twierdzą, ze bardzo niska zawartość węglowodanów w diecie niskowęglowodanowej może być niebezpieczna i zaburzyć pracę gruczołu tarczycy. Jednak dieta low carb ma na celu zaprogramować nasz organizm tak, aby pobierał energię z tłuszczów, wówczas w dużo prostszy sposób jesteśmy z stanie metabolizować białka i związki, które są nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania.

Dieta ketogeniczna: Szybkie odchudzanie czy zagrożenie dla zdrowia?

Diety Niskowęglowodanowe
Dieta ketogeniczna opiera się na spożywaniu produktów wysokotłuszczowych i radykalnym ograniczeniu węglowodanów. Efekt? Szybsze spalanie tkanki tłuszczowej, chudnięcie i lepsze samopoczucie. Pozytywne rezultaty trwają jednak krótko, a z czasem organizm zaczyna reagować coraz gorzej. Dieta powstała z myślą o osobach cierpiących na padaczkę i niektóre choroby metaboliczne. Naukowcy alarmują jednak, że źle stosowana może być bardzo niebezpieczna dla zdrowia. Jakie są zasady tej diety i kiedy można z niej korzystać? Co zrobić, żeby dłużej cieszyć się szczupłą sylwetką?

Najpopularniejsze diety – wady i zalety

Diety Niskowęglowodanowe
Większość kobiet marzy o szczupłej sylwetce, zdrowej cerze i lśniących włosach. Kluczem do sukcesu jest prawidłowe odżywianie się, regularny ruch, wysypianie się oraz unikanie stresu. W codziennym życiu pełnym obowiązków i spraw do załatwienia trudno jest jednak znaleźć czas na wszystko. Jaka dieta będzie najodpowiedniejsza dla naszego zdrowia i żywieniowych preferencji? Która pozwoli na szybkie pozbycie się kilogramów, a jednocześnie nie zakończy się efektem jo-jo? Poznaj wady i zalety najpopularniejszych diet i wybierz dla siebie tę najlepszą! Pamiętaj, że celem diety powinno być przede wszystkim wypracowanie dobrych nawyków żywieniowych i sumienne ich przestrzeganie.

Mąka kokosowa: Właściwości i zastosowania

Przepisy bezglutenowe
Mąka ma wiele kulinarnych zastosowań, od wyrabiania wypieków i pieczywa, do zagęszczania zup i sosów. Ma jednak coraz mniej zwolenników ze względu na zawarty w niej alergizujący gluten i właściwości spowalniające metabolizm. Tradycyjną białą mąkę można z powodzeniem zastąpić mąką kokosową, która przede wszystkim jest bezglutenowa, a oprócz tego ma bardzo korzystny wpływ na zdrowie. Nie tylko przyspiesza przemianę materii, ale też zapobiega cukrzycy, chorobom serca i nowotworom. Sprawdź, jak mąka kokosowa pozytywnie oddziałuje na organizm i do czego można jej użyć.

Bomby cukrowe: Produkty, które zawierają najwięcej cukru

Odżywianie
Nadający potrawom i napojom słodkiego smaku cukier był kiedyś rarytasem i dobrem luksusowym. Od lat wiadomo jednak, że ma bardzo negatywny wpływ na zdrowie, dlatego też nazywany jest często "białą śmiercią" lub "słodką trucizną". Nadmierne spożywanie cukru przyczynia się do nadwagi i otyłości, a często też do rozwoju chorób cywilizacyjnych, na czele z cukrzycą i miażdżycą. Mimo że staramy się odżywiać zdrowo, często nie zdajemy sobie sprawy, gdzie cukier może być ukryty. Prawdziwe bomby cukrowe to nie tylko typowe słodycze jak cukierki, batoniki, czekolady lub słodkie napoje. Cukier znajdziemy również tam, gdzie się go nie spodziewamy, m.in. w pozornie zdrowych produktach zbożowych, a nawet w ketchupie czy chlebie. Które produkty zawierają najwięcej cukru? Pod jakimi nazwami jest on ukryty?