Makaron Shirataki: Cenny składnik diet

Przepisy niskokaloryczne
Japoński makaron Shirataki nie zawiera cukru ani tłuszczu, jest za to źródłem cennego błonnika. W 97% składa się z wody i nie ma żadnego smaku, ale idealnie pochłania smak i aromat dodawanego do niego sosu lub innych produktów pokarmowych. W 100 g znajdziemy zaledwie kilka kalorii. Właśnie dlatego Shirataki jest hitem wśród osób na diecie oraz tych zmagających się z ciężkimi chorobami, na przykład cukrzycą. Co zawiera ten orientalny makaron i jak wpływa na nasze zdrowie? Gdzie go kupić i jak przyrządzać?

Peganizm: Najmodniejsza dieta 2019 roku

Diety Niskowęglowodanowe
Peganizm, czyli dieta pegańska, to prawdziwy żywieniowy hit 2019 roku. Jego głównym założeniem jest połączenie diety paleo (bogatej w mięsne potrawy) z weganizmem. Celem jest racjonalne odżywianie się pozbawione skrajnie restrykcyjnych zasad. Dieta pegańska zakłada spożywanie jak najmniej przetworzonych produktów, za to bogatych w witaminy, minerały i antyoksydanty. Pokarmy powinny mieć też jak najniższy indeks glikemiczny, by zapobiegać gwałtownemu podnoszeniu się poziomu cukru we krwi. Dieta pegańska jest różnorodna i elastyczna, ale ze względu na konieczność kupowania najlepszych produktów, może być kosztowna. Sprawdź, na czym polega peganizm i czy warto stosować się do jego zasad.

Jak obniżyć poziom cukru we krwi bez leków?

Cukrzyca
Poziom cukru we krwi ma bardzo duży wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Od jego odpowiedniego stężenia zależy właściwa praca wątroby, nerek, trzustki i układu krążenia. Zbyt wysoki poziom cukru sprawia, że źle się czujemy, przybieramy na wadze, a na skórze pojawiają się niedoskonałości. Ograniczenie spożywania cukrów niesie za sobą same korzyści – zapobiega powstawaniu nowotworów, chorób serca czy otyłości. Usprawnia też pracę mózgu, poprawia odporność i paradoksalnie – zapewnia organizmowi większą ilość energii. W jaki sposób możemy naturalnie obniżyć poziom cukru we krwi, nie stosując leków?
Dieta mniej węglowodanów

7 korzyści z ograniczenia ilości węglowodanów w diecie

Zdrowe Odżywianie
Zastanawiasz się nad przejściem na dietę o niskiej zawartości węglowodanów, lecz wciąż nie czujesz się gotowy na to wyzwanie? Rezygnacja z jedzenia chleba i makaronu nie jest łatwą decyzją. Aby zyskać dodatkową motywację do zmiany, przeczytaj poniższe informacje o zaletach ograniczenia węglowodanów w diecie.
jajka

Na czym polega dieta Kwaśniewskiego?

Diety Niskowęglowodanowe
Dieta ta bywa również nazywana optymalną i jest to dieta odchudzająca, choć mogłyby temu przeczyć jej zasady. Jej pomysłodawcą jest dietetyk i lekarz pracujący w sanatorium w Ciechocinku – Jan Kwaśniewski. Wśród ludzi dieta ta wzbudza wiele kontrowersji, ponieważ jest dość nietypową dietą odchudzającą. Ma ona wielu zwolenników, również wśród znanych ludzi. Zastanawiacie się na czym polega? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w artykule poniżej.
dieta niskowęglanowa

Dieta niskowęglowodanowa – wady i zalety

Inne Diety
Czy tzw. dieta low carb jest zdrowa i bezpieczna? To pytanie nasuwa się każdemu, kto chce przejść na dietę i szuka zdrowego i bezpiecznego rozwiązania dla siebie. Niektórzy twierdzą, ze bardzo niska zawartość węglowodanów w diecie niskowęglowodanowej może być niebezpieczna i zaburzyć pracę gruczołu tarczycy. Jednak dieta low carb ma na celu zaprogramować nasz organizm tak, aby pobierał energię z tłuszczów, wówczas w dużo prostszy sposób jesteśmy z stanie metabolizować białka i związki, które są nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania.

Dieta ketogeniczna: Szybkie odchudzanie czy zagrożenie dla zdrowia?

Diety Niskowęglowodanowe
Dieta ketogeniczna opiera się na spożywaniu produktów wysokotłuszczowych i radykalnym ograniczeniu węglowodanów. Efekt? Szybsze spalanie tkanki tłuszczowej, chudnięcie i lepsze samopoczucie. Pozytywne rezultaty trwają jednak krótko, a z czasem organizm zaczyna reagować coraz gorzej. Dieta powstała z myślą o osobach cierpiących na padaczkę i niektóre choroby metaboliczne. Naukowcy alarmują jednak, że źle stosowana może być bardzo niebezpieczna dla zdrowia. Jakie są zasady tej diety i kiedy można z niej korzystać? Co zrobić, żeby dłużej cieszyć się szczupłą sylwetką?

Najpopularniejsze diety – wady i zalety

Diety Niskowęglowodanowe
Większość kobiet marzy o szczupłej sylwetce, zdrowej cerze i lśniących włosach. Kluczem do sukcesu jest prawidłowe odżywianie się, regularny ruch, wysypianie się oraz unikanie stresu. W codziennym życiu pełnym obowiązków i spraw do załatwienia trudno jest jednak znaleźć czas na wszystko. Jaka dieta będzie najodpowiedniejsza dla naszego zdrowia i żywieniowych preferencji? Która pozwoli na szybkie pozbycie się kilogramów, a jednocześnie nie zakończy się efektem jo-jo? Poznaj wady i zalety najpopularniejszych diet i wybierz dla siebie tę najlepszą! Pamiętaj, że celem diety powinno być przede wszystkim wypracowanie dobrych nawyków żywieniowych i sumienne ich przestrzeganie.