Dieta Sonoma: Na czym polega? Kto powinien ją stosować?

Dieta Śródziemnomorska
Inspirowana śródziemnomorskim stylem odżywiania Dieta Sonoma idealnie wpasowuje się w letni klimat i nieprzerwanie zyskuje na popularności. W przeciwieństwie do większości popularnych programów żywieniowych nie skupia się na drobiazgowym liczeniu kalorii i nie ogranicza wyboru produktów, a tym samym nie zabija radości czerpanej z jedzenia. Jest przy tym dobra dla serca i mózgu, pyszna, aromatyczna i - jak przekonują jej praktycy - skuteczna. Pierwsze rezultaty można zaobserwować już po dziesięciu dniach. W menu zgodnym z dietą Sonoma dominują warzywa, owoce, ziarna, sery, ryby, orzechy, drób i zdrowe tłuszcze. Miejsce smażonych potraw zajmują grillowane. Więcej wskazówek na temat założeń i zaleceń diety Sonoma można znaleźć poniżej.

Śródziemnomorska kuchnia: Dlaczego uchodzi za najzdrowszą?

Kuchnia francuska
Kuchnia śródziemnomorska łączy tradycję kulinarną kilku krajów i regionów. Klasycznie zalicza się do niej potrawy pochodzące z Grecji, Francji, Włoch oraz Hiszpanii. Każde państwo posiada swoje reprezentacyjne dania, które są znane na całym świecie. Wyborne sery, najlepsze wina, a także ślimaki, pizza albo sałatki – wszystko to pochodzi z kuchni, która uchodzi za najzdrowszą. Dlaczego jest szczególnie polecana? Skąd w niej tyle prozdrowotnych właściwości? Jakie produkty są w niej dozwolone? Przekonajmy się.

Siedem powodów, dla których warto jeść często ryby

Dieta Śródziemnomorska
Polacy wciąż jedzą mało ryb. Jak dowodzą statystyki, przeciętny mieszkaniec naszego kraju zjada około 12 kilogramów ryb rocznie, a to połowa normy unijnej. Dla porównania, Norweg w ciągu roku spożywa około 40 kilogramów ryb, natomiast Portugalczyk 60. Co więcej, jeśli już decydujemy się na kupno i spożycie ryby, wybieramy te mrożone, czyli pozbawione najcenniejszych wartości odżywczych. Jest wiele powodów, dla których warto jeść ryby. Przedstawiamy kilka najważniejszych i zapewniamy, że regularne sięganie po rybę wyjdzie nam na zdrowie.
Morskie wodorosty właściwości odżywcze

10 wartości odżywczych morskich wodorostów

Warzywa
Wielu osobom morskie wodorosty kojarzą się z okropną, śmierdzącą, zieloną masą wyrzucaną przez morze na brzeg, dla innych jednak jest to podstawowy składnik codziennej diety, który stanowi klucz do długowieczności, zdrowia i urody. Ich skład jest bardzo podobny do osocza ludzkiej krwi i zawierają one więcej wapnia niż mleko. Morskie wodorosty mają dużo więcej zastosowań, niż mogłoby się pozornie wydawać, a niektóre z nich wydają się wręcz magiczne. Wodorosty można wykorzystać nie tylko do sushi, lecz można je także jeść jako warzywo, w sałatkach i koktajlach. Jednakże, nie radzimy biec od razu na lokalną plażę i zbierać wszystko, co wyrzuci morze. Zdecydowanie rozsądniej będzie kupować wodorosty w sklepach ze zdrową żywnością. Oto lista 10 zdrowotnych korzyści jakie płyną z jedzenie morskich wodorostów:
dieta

Czym odznacza się dieta śródziemnomorska?

Dieta Śródziemnomorska
Eksperci do spraw żywienia na całym świecie zgadzają się co do tego, że dieta śródziemnomorska jest najzdrowszą na naszej planecie. Ludzie żyjący w obszarze środziemnomorskim rzadziej cierpią na zawały serca, udary i demencję. Ponadto, wiodą dłuższe i bardziej aktywne życie niż wielu ludzi z innych regionów świata. Jaki jest więc sekret diety środziemnomorskiej, że jest tak zdrowa i dlaczego warto ją stosować? Oto 10 sekretów diety śródziemnomorskiej.
oliwa z oliwek

Dlaczego oliwa z oliwek jest zdrowa?

Zdrowa Dieta
Uważa się, że oliwa z oliwek jest produktem bardzo odżywczym i zdrowym dzięki wysokiej zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witaminy A i witaminy K. Jest również doskonałym źródłem przeciwutleniaczy.