Dlaczego warto jeść śledzie i jak wybrać najlepsze?

Ryby
Śledzie to ryby, które głównie goszczą na naszych stołach w czasie świąt Bożego Narodzenia. Warto jednak sięgać po nie o wiele częściej, gdyż mają wiele wartości odżywczych i pozytywny wpływ na zdrowie. Śledzie są skarbnicą nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, białka oraz witamin i minerałów. Ich regularne spożywanie może wzmocnić odporność oraz zapobiec miażdżycy i innym chorobom serca, a także poprawić funkcjonowanie układu nerwowego. Śledzie mogą także zmniejszyć ryzyko problemów ze wzrokiem i zachorowania na osteoporozę. Warto przy tym wspomnieć, że ten gatunek ryb nie kumuluje w sobie metali ciężkich. Jakie jeszcze substancje znajdziemy w śledziach? Jakie są rodzaje śledzi i jak wybrać najlepsze pod względem świeżości i jakości? Podpowiadamy.

Jajka: ile jeść? Jak gotować? Co warto o nich wiedzieć?

Zdrowe Odżywianie
Jajka to jedne z najłatwiej dostępnych produktów spożywczych, które często wykorzystywane są w kuchni. Jeszcze do niedawna cieszyły się złą sławą, gdyż uważano, że podnoszą poziom cholesterolu we krwi i sprzyjają miażdżycy oraz otyłości. Mit ten jednak obalono i dziś jajka uznawane są za skarbnicę wartości odżywczych, korzystnie wpływających na zdrowie. Dostarczają duże ilości łatwo przyswajalnego białka, a także wielu witamin i minerałów. Jajka wspomagają nasz wzrok, poprawiają pamięć i koncentrację oraz zmniejszają ryzyko chorób serca. Jakie są jeszcze korzyści ze spożywania jajek? Ile można ich spożywać w ciągu tygodnia? Jak prawidłowo je gotować? Co oznaczają kody na jajkach? Odpowiedzi na te i inne pytania przedstawiamy poniżej.

Jak zrobić sos żurawinowy?

Sosy i Dipy
Sos żurawinowy to przysmak amerykańskiej kuchni, jednak coraz bardziej popularny staje się także w naszym kraju. Jest niebanalnym dodatkiem do wielu potraw, zachwycająco wygląda i jeszcze lepiej smakuje. Idealnie komponuje się z daniami mięsnymi, serami czy pasztetem, podkreśla ich smak i dodaje wyrazistości. Przede wszystkim jednak jest prawdziwą bombą witaminową, działa antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo. Wzmacnia układ moczowy, chroni przed infekcjami, a nawet łagodzi objawy choroby wrzodowej. Sprawdź, jak zrobić pyszny sos żurawinowy do mięs i dań na słodko. Dowiedz się, jakie właściwości ma sos z żurawiny.

Nasiona pigwy i ich cenne właściwości

Odżywianie
Pigwa uznawana jest za jeden z najzdrowszych polskich owoców. Jest pełna witamin i minerałów przez co doskonale wpływa na cały organizm. Jednak jak się okazuje, dużo zdrowsze od samego owocu są nasiona pigwy. Przygotowana z nich nalewka pomoże zwalczyć przeziębienie i grypę, poprawi trawienie i wspomoże leczenie różnego rodzaju stanów zapalnych. Sprawdźmy, jak jeszcze nasiona pigwy wpływają na nasze zdrowie i jak przygotować leczniczą nalewkę na ich bazie.
płytki krwi

Jak naturalnie zwiększyć produkcję płytek krwi?

Odżywianie
Utrzymanie prawidłowej ilości płytek krwi jest niezwykle istotne. Jeżeli ich poziom jest obniżony, może powodować to krwotoki nawet z drobnych skaleczeń, zaburzenie procesu krzepnięcia krwi i zwiększa ryzyko podwyższonego ciśnienia krwi. Obniżenie liczby płytek krwi często towarzyszy zbyt niskiemu poziomowi liczby krwinek czerwonych i białych. Problemy z funkcjonowaniem szpiku kostnego mogą wystąpić z powodu wielu czynników, takich jak rak, nadmierne spożycie alkoholu lub reakcja na działanie niektórych leków. Również zaburzenia funkcjonowania śledziony mogą powodować spadek ilości płytek krwi. Jeżeli chcesz poznać naturalne sposoby na podwyższenie ilości płytek krwi, to koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.
oczyszczanie żył

Jak zrobić domowy środek na oczyszczanie żył?

Odżywianie
Tłuszcz osadzający się na ściankach tętnic jest wyjątkowo niebezpieczny, zwiększa ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Oczyszczanie żył ma korzystny wpływ na przepływ krwi w organizmie. Przyniesie to pozytywne efekty w całym organizmie. Poznaj prosty domowy sposób na oczyszczenie żył.
10 przekąsek, które zmienią twój kolor oczu w 60 dni

10 przekąsek, które zmienią twój kolor oczu w 60 dni

Odżywianie
Twoje oczy są kluczem do zdrowia i duszy. Ich kolor jest cechą genetyczną, która zależy od cech twoich rodziców, ale nie zawsze jest zgodne z wzorami genetyki. Nie da się na sto procent określić koloru oczu dziecka przed jego narodzinami. Zresztą po nich może się on jeszcze zmienić. Bo, co ciekawe, kolor oczu bywa zmienny. Kilka zmian w nawykach żywnościowych może wpłynąć na kolor twoich oczu i pomóc w uzyskaniu takiego o którym marzyłeś.
stop

Jakich pokarmów nie łączyć?

Odżywianie
Schabowy z ziemniaczkami to niedzielny standard na wielu polskich stołach. Jednak połączenie białek zwierzęcych ze skrobią ziemniaczaną może niekorzystnie wpływać na układ pokarmowy. Nie jest to odosobniony przypadek. Niektóre pokarmy w połączeniu ze sobą mogą wywoływać niestrawność lub potęgować zmęczenie. Czego lepiej nie łączyć? Tego dowiesz się z dalszej lektury.

Woda owsiana: Naturalny i zdrowy sposób na odchudzanie

Odchudzanie
Nic dziwnego, że bogata w cenny błonnik, witaminy i składniki mineralne woda owsiana błyskawicznie podbiła serca miłośników zdrowego żywienia i wzbogaciła jadłospisy osób chcących pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Na długo zapewnia uczucie sytości, perfekcyjnie stymuluje pracę jelit i wydatnie przyspiesza procesy metaboliczne, dzięki czemu chudniemy efektywnie i w pełni naturalnie. W dodatku reguluje poziom glukozy we krwi, skutecznie detoksykuje organizm i jest banalnie prosta w przygotowaniu. Dowiedzmy się o wodzie owsianej co nieco więcej, a z pewnością nie pożałujemy.
Otwieranie puszki konserwowej

Jak otworzyć puszkę bez otwieracza do konserw?

Sporty Letnie
Znasz tę historię? Jesteś na wycieczce, niesamowicie głodny, w plecaku odnajdujesz jedynie puszki z konserwą, ale nie masz otwieracza. I w tym momencie, powinien ci się przypomnieć ten artykuł, a w nim dwa proste sposoby na otwarcie puszki bez otwieracza do konserw.