Pięć szkodliwych substancji konserwujących

Odżywianie
Znajdziemy je niestety w większości pakowanych produktów żywnościowych, ale nie tylko. O czym mowa? O chemicznych substancjach konserwujących, które dodawane są do żywności, by poprawić jej wygląd, smak, a przede wszystkim wydłużyć czas spożycia. Producenci żywności tłumaczą, że chemiczne dodatki stosowane są w celu zahamowania rozwoju pleśni i grzybów w produktach. Rzadko uświadamiają jednak konsumentowi, że konserwanty i tzw. „ulepszacze” żywności są wyjątkowo szkodliwe dla jego zdrowia. Dlatego podczas każdych zakupów powinniśmy pamiętać o tym, co ciągle powtarzają dietetycy – dokładnym przeczytaniu składu produktu. Jeśli występuje w nim spora ilość substancji konserwujących, nie warto go kupować. Poniżej przedstawiamy pięć najpopularniejszych konserwantów i tłumaczymy, dlaczego są szkodliwe dla naszego zdrowia.

Pieczywo: jakie jeść, a którego unikać?

Odżywianie
Pieczywo to podstawowy element diety prawie każdego z nas. Statystyczny Polak zjada rocznie nawet 100 kilogramów chleba. Choć liczba ta z roku na rok się zmniejsza, wielu z nas zapewne nie wyobraża sobie całkowitej eliminacji pieczywa z diety. W ostatnim czasie pojawiało się sporo głosów, że pieczywo jest szkodliwe i tuczy, a moda na niejedzenie chleba przybrała na sile. Dietetycy podkreślają, że informacje o szkodliwym wpływie pieczywa na nasze zdrowie są zdecydowanie przesadzone. Grunt to prawidłowo dobrać jego rodzaj do naszych potrzeb i uwarunkowań zdrowotnych. Poniżej tłumaczymy, które pieczywo warto jeść, a którego unikać i dlaczego nie powinniśmy całkowicie eliminować go z diety.

Pięć naturalnych produktów, które poprawią humor

Odżywianie
Szczególnie jesienią naszemu organizmowi brakuje wielu wartości odżywczych i energii, której mieliśmy pod dostatkiem w okresie letnim. W efekcie jesteśmy mniej odporni, słabsi, rozdrażnieni i łatwo popadamy w chandrę. Jak skutecznie sobie pomóc? Na przykład wyłączając do diety zdrowe produkty, które uzupełnią w organizmie niedobory, dodadzą nam energii i jednocześnie zapewnią dobre samopoczucie. Niemożliwe? A jednak! Oto pięć naturalnych produktów, które poprawią nam humor.
Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa
Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:
Apetyt na jedzenie

Jak zmniejszyć apetyt na jedzenie?

Zdrowe Odżywianie
W tym sezonie walcz z tłuszczykiem, zwracając trochę większą uwagę na dietę. Dokonując kilku prostych wyborów podczas planowania posiłków, możesz zrobić wiele dobrego dla swojego ciała. Pierwszą ważną rzeczą podczas rozpoczynania diety jest ustawienie sobie celu do osiągnięcia. To daje więcej psychicznej determinacji do walki z głodem i pragnienie dokonywania właściwych wyborów żywieniowych.
płytki krwi

Jak naturalnie zwiększyć produkcję płytek krwi?

Odżywianie
Utrzymanie prawidłowej ilości płytek krwi jest niezwykle istotne. Jeżeli ich poziom jest obniżony, może powodować to krwotoki nawet z drobnych skaleczeń, zaburzenie procesu krzepnięcia krwi i zwiększa ryzyko podwyższonego ciśnienia krwi. Obniżenie liczby płytek krwi często towarzyszy zbyt niskiemu poziomowi liczby krwinek czerwonych i białych. Problemy z funkcjonowaniem szpiku kostnego mogą wystąpić z powodu wielu czynników, takich jak rak, nadmierne spożycie alkoholu lub reakcja na działanie niektórych leków. Również zaburzenia funkcjonowania śledziony mogą powodować spadek ilości płytek krwi. Jeżeli chcesz poznać naturalne sposoby na podwyższenie ilości płytek krwi, to koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.
zielony groszek

Jakie właściwości ma zielony groszek?

Zdrowe Odżywianie
Zielony groszek to jedno z najczęściej nienawidzonych warzyw przez dzieci. Ale i niektórzy dorośli za nim nie przepadają. Te zielone kuleczki maja jednak wiele zalet i mogą dla nas i dla naszych organizmów zrobić wiele dobrego. Warto więc przemycać go dzieciom i dorosłym niejadkom w różnej formie, aby mimo wszystko groszek trafił do ich brzuchów. Jakie zalety ma zielony groszek i dlaczego warto go jeść – odpowiedź poniżej.
miód z cynamonem

Jak przygotować miód z cynamonem na odchudzanie?

Odchudzanie
Jak zgubić zbędne kilogramy i pozbyć się „otoczki” na brzuchu, pyta prawie każdy. Istnieje wiele sposobów walki z fałdkami tłuszczu. Dla jednych są one skuteczne, a inni szukają jeszcze innych rozwiązań. Ostatnio słychać o skuteczności stosowania cynamonu z miodem jako skutecznego środka w odchudzaniu. W dalszej części artykułu znajdziesz dowiesz się, jak go przygotować i jak stosować.
zgaga domowe sposoby

5 domowych sposobów na zgagę

Zgaga i Choroba Refluksowa Przełyku
Zazwyczaj zgagą nazywamy palące uczucie w przełyku po zbyt obfitym posiłku. Zdarza się i tak, że staje się ona dolegliwością chroniczną. By uniknąć zgagi należy rozłożyć posiłki w ciągu dnia. Kiedy mamy zgagę warto sięgnąć po domowe sposoby. Oto kilka z nich.
10 przekąsek, które zmienią twój kolor oczu w 60 dni

10 przekąsek, które zmienią twój kolor oczu w 60 dni

Odżywianie
Twoje oczy są kluczem do zdrowia i duszy. Ich kolor jest cechą genetyczną, która zależy od cech twoich rodziców, ale nie zawsze jest zgodne z wzorami genetyki. Nie da się na sto procent określić koloru oczu dziecka przed jego narodzinami. Zresztą po nich może się on jeszcze zmienić. Bo, co ciekawe, kolor oczu bywa zmienny. Kilka zmian w nawykach żywnościowych może wpłynąć na kolor twoich oczu i pomóc w uzyskaniu takiego o którym marzyłeś.