Nalewka z jarzębiny: Umili jesienne wieczory i wzmocni zdrowie

Odżywianie
Jarzębina to jeden z najpiękniejszych jesiennych symboli. Jej czerwone owoce potrafią stworzyć piękny klimat zarówno na zewnątrz, jak i w domu, ale walory estetyczne to nie jej jedyne zalety. Owoce jarzębiny są bardzo zdrowe, stąd mają świetny wpływ na nasz organizm. W okresie jesienno-zimowym zachęcamy do picia nalewki z jarzębiny. Jej przygotowanie jest czasochłonne, ale opłaca się czekać, ponieważ nalewka z jarzębiny poprawia nastrój i wzmacnia zdrowie. Przyjrzyjmy się zatem jej właściwościom.

Naturalne antybiotyki - niezbędne podczas jesiennego przeziębienia

Warzywa
Jesień rozpoczęła się na dobre, a wraz z nią sezon na przeziębienia. Trudno się przed nimi uchronić, gdy większość osób kicha i kaszle. Szczególnie narażeni są mieszkańcy większych miast. Zatłoczone pojazdy komunikacji miejskiej to przecież idealne miejsce dla rozwoju bakterii i wirusów. Przeziębienie bywa uciążliwe i może przerodzić się w poważniejszą chorobę, jeśli w porę nie zareagujemy. Pomóc mogą naturalne antybiotyki, które wielu z nas znajdzie w swoich szafkach kuchennych.

Młody zielony jęczmień: Leczy stany zapalne i pomaga schudnąć

Inne zdrowe przepisy
Młody zielony jęczmień zyskał w ostatnim czasie na popularności szczególnie za sprawą swoich właściwości odchudzających. Stanowi suplement wielu diet, jednak działanie przyspieszające utratę kilogramów to niejedyna zaleta stosowania młodego zielonego jęczmienia. To roślina o wielu prozdrowotnych właściwościach - łagodzi stany zapalne, działa przeciwwirusowo, a także wspomaga leczenie cukrzycy. Oto najważniejsze powody, dla których warto regularnie stosować młody zielony jęczmień.
Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa

Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:

miód z cynamonem

Jak przygotować miód z cynamonem na odchudzanie?

Odchudzanie
Jak zgubić zbędne kilogramy i pozbyć się „otoczki” na brzuchu, pyta prawie każdy. Istnieje wiele sposobów walki z fałdkami tłuszczu. Dla jednych są one skuteczne, a inni szukają jeszcze innych rozwiązań. Ostatnio słychać o skuteczności stosowania cynamonu z miodem jako skutecznego środka w odchudzaniu. W dalszej części artykułu znajdziesz dowiesz się, jak go przygotować i jak stosować.

7 rzeczy, które zauważysz po odstawieniu cukru

Odżywianie
Wiadomość z ostatniej chwili: wszyscy jesteśmy zanurzeni w miodzie i obtoczeni w cukrowej posypce. Według raportu przedstawionego przez Uniwersytet w Północnej Karolinie, przeciętna osoba spożywa 300 kalorii dziennie z produktów z dodatkiem cukru. Jak się okazuje cukier ten, obecny jest nie tylko w ciastkach, cukierkach i słodzonych napojach, lecz także w produktach, które wydawałyby się zdrowe. Należą do nich m. in. sosy sałatkowe, sosy do makaronów oraz jogurty. Należy także wyjaśnić, że nie mówimy tutaj o cukrze pochodzenia naturalnego, który możemy znaleźć w owocach, warzywach czy mleku, lecz o przetworzonych substancjach słodzących dodawanych do wielu produktów. Większość z nas byłaby w stanie, ograniczyć ilość spożywanego cukru. Według Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego optymalną wartością dodatkowego cukru dla kobiety jest 6 lub mniej łyżeczek dziennie. Jeśli spojrzysz na informacje zawarte w tabelach na opakowaniu, to będzie to około 25 g lub 100 kalorii.
orzechy z miodem

3 zdrowotne sposoby na zastosowanie orzechów włoskich w miodzie

Odżywianie
Od czasów starożytnych ludzkość używała orzechów włoskich i miodu do leczenia różnych chorób. Te dwa składniki zawierają wiele witamin, minerałów, protein, tłuszczów i węglowodanów jakich nasz organizm potrzebuje. Połączone tworzą smaczną i zdrową mieszankę. Poniżej znajdziesz najbardziej popularne sposoby wykorzystania miodu i orzechów w celach leczniczych.
10 przekąsek, które zmienią twój kolor oczu w 60 dni

10 przekąsek, które zmienią twój kolor oczu w 60 dni

Odżywianie
Twoje oczy są kluczem do zdrowia i duszy. Ich kolor jest cechą genetyczną, która zależy od cech twoich rodziców, ale nie zawsze jest zgodne z wzorami genetyki. Nie da się na sto procent określić koloru oczu dziecka przed jego narodzinami. Zresztą po nich może się on jeszcze zmienić. Bo, co ciekawe, kolor oczu bywa zmienny. Kilka zmian w nawykach żywnościowych może wpłynąć na kolor twoich oczu i pomóc w uzyskaniu takiego o którym marzyłeś.
płytki krwi

Jak naturalnie zwiększyć produkcję płytek krwi?

Odżywianie
Utrzymanie prawidłowej ilości płytek krwi jest niezwykle istotne. Jeżeli ich poziom jest obniżony, może powodować to krwotoki nawet z drobnych skaleczeń, zaburzenie procesu krzepnięcia krwi i zwiększa ryzyko podwyższonego ciśnienia krwi. Obniżenie liczby płytek krwi często towarzyszy zbyt niskiemu poziomowi liczby krwinek czerwonych i białych. Problemy z funkcjonowaniem szpiku kostnego mogą wystąpić z powodu wielu czynników, takich jak rak, nadmierne spożycie alkoholu lub reakcja na działanie niektórych leków. Również zaburzenia funkcjonowania śledziony mogą powodować spadek ilości płytek krwi. Jeżeli chcesz poznać naturalne sposoby na podwyższenie ilości płytek krwi, to koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.
jedzenie jabłek

Jakie są zalety jedzenia jabłek?

Owoce
Zachwycamy się potężną mocą egzotycznych owoców, takich jak acai, awokado czy jagody goji, ale czy ktoś z nas zdaje sobie sprawę z tego, że zwykłe jabłko ma tak dużo właściwości zdrowotnych, że z powodzeniem może kandydować do tytułu „superowocu”? Jabłka niemalże nie zawierają tłuszczu, sodu i cholesterolu. Za to są doskonałym źródłem witaminy C, witamin z grupy B (ryboflawiny, tiaminy i witaminy B6), składników fitoodżywczych, błonnika, wapnia, potasu i fosforu. Jakie są zalety jedzenia jabłek dowiesz się poniżej.