Najzdrowsze produkty

5 najzdrowszych pokarmów na świecie

Zdrowe Odżywianie
Najlepszym sposobem na zdrowie jest stosowanie odpowiedniej diety i uprawianie sportu. Natura nie zaplanowała, abyśmy jedli przetworzone i tłuste potrawy. Wszystko, czego potrzebujemy, znajdziemy w świeżych i naturalnych produktach. Zrób przysługę swojemu organizmowi i porzuć to jakże wygodne jedzenie typu fast food na rzecz wspaniałych, świeżych składników. Spróbuj dodać do swojej diety tych 10 najzdrowszych pokarmów na świecie, a poczujesz różnicę.

Moringa: Sekret zdrowia i urody

Zdrowe Odżywianie
Moringa to "cudowne drzewo" rosnące u podnóża Himalajów już przed tysiącami lat. W tradycyjnej medycynie ajurwedyjskiej wykorzystywano je do leczenia rozmaitych schorzeń. I było w tym sporo racji, ponieważ współcześnie potwierdzono, że wszystkie części drzewa zawierają wiele cennych dla zdrowia substancji. W korzeniach, liściach, korze, owocach i kwiatach rośliny znajdują się nienasycone kwasy tłuszczowe, antyoksydanty, aminokwasy, a także ogromne ilości witamin i minerałów. Z nasion owoców moringi produkuje się olejek wykorzystywany nie tylko w kuchni, ale przede wszystkim w kosmetyce – do pielęgnacji skóry i włosów. Sprawdź, co zawiera moringa oraz jak wpływa na zdrowie i urodę.
konserwanty

Co oznacza „E” na produktach? Cz. I – niebezpieczne konserwanty

Odżywianie
Prawie wszystkie produkty dostępne obecnie w sklepach zawierają w swoim składzie sztuczne substancje barwiące, konserwujące, czy smakowe – tajemnicze „E”. Żadne z tych substancji nie są zdrowe, ale niektóre mogą wpłynąć na nasz organizm szczególnie niekorzystnie. Poniżej znajdziesz listę najbardziej szkodliwych „E”. W kolejnych częściach artykułu poznasz konserwanty i barwniki o umiarkowanym stopniu ryzyka oraz te najmniej niebezpieczne. Jesteś tym, co jesz, więc lepiej sprawdź, co naprawdę znajduje się w twoim jedzeniu.
niedobór selenu

9 oznak niedoboru selenu w organizmie

Zdrowe Odżywianie
Selen jest kluczowym elementem, który bierze udział w produkcji niektórych białek i enzymów w organizmie. Wpływa także na równowagę hormonalną, oczyszcza organizm i wzmacnia system odpornościowy. Zbyt mała ilość selenu może mieć wiele objawów. Pamiętaj jednak, że nie można przyjmować selenu na własną rękę. Musisz skonsultować się z lekarzem. Skażenie selenem może być równie niebezpieczne. Oto lista 9 oznak niedoboru selenu w twoim organizmie
sok z pomarańczy

3 proste napoje z pomarańczy, które przyspieszą metabolizm

Odchudzanie
Jeżeli zbyt często zdarzają ci się dni, w których odczuwasz niezadowolenie przeglądając w lustrze, to jest to najwyższy czas żeby zacząć działać. Zacznij od prostych przepisów, dzięki którym będziesz mieć więcej energii, zgubisz zbędna oponkę i przyspieszysz metabolizm. Oto 3 przepisy na koktajle, które zafundują ci oczyszczenie organizmu i poprawę nastroju.
biały ryż

Czy biały ryż jest zdrowy?

Medyczne Badania Naukowe
Biały ryż. Przez jednych uznawany za niezdrowe źródło pustych kalorii, przez innych za bezpieczny produkt zalecany do spożycia w umiarkowanych ilościach. Od lat toczy się spór, który rodzaj ryżu jest zdrowszy, biały czy brązowy. W rzeczywistości biały ryż, w przeciwieństwie do innych ziaren, często ulepszanych i modyfikowanych, jest stosunkowo mało szkodliwy. I zasługuje na osobny artykuł.
przekąski

Zdrowe przekąski do pracy

Przekąski Zimne
Podjadanie między posiłkami nie musi być niezdrowe, ani tuczące. Takie zachcianki najczęściej nachodzą nas w pracy, gdzie zazwyczaj ratujemy się drożdżówką, kanapką lub batonikiem. Zdrowa przekąska powinna mieć około 200 kalorii. Musi dostarczać przynajmniej 3 gramy błonnika, który utrzymuje zapasy energii na właściwym poziomie. Powinna zawierać przynajmniej 5 gramów białka, które z kolei sprawia, że czujemy się syci. Zawartość tłuszczu w przekąsce nie powinna za to przekraczać 12 gramów. Co zatem przegryzać w pracy, by wyszło nam to na zdrowie? Przykłady poniżej.
jedzenie słodyczy

Jak przestać jeść za dużo?

Radzenie Sobie Ze Stresem
Ostatnio miałaś sporo stresów i, jak to zwykle bywa, zajadałaś je słodyczami. Trudne chwile minęły, ale ty nadal opychasz się łakociami. Sięgasz po nie bardzo często i nie potrafisz od tego się powstrzymać. Zdarza się nawet, że zjadasz np. pięć pączków na raz albo całą czekoladę z orzechami. Czasem nawet nie czujesz ich smaku, po prostu wpychasz do ust jeden duży kęs za drugim… W końcu przestajesz już mieścić się w ubraniach. Wiesz, czym grozi takie łakomstwo, ale nie potrafisz nad nim zapanować. Jak sobie poradzić z nadmiernym apetytem?
oczyszczanie krwi

5 domowych napojów pomagających oczyścić krew

Odżywianie
Nasze organizmy są zanieczyszczone z kilku powodów. Nagromadzone toksyny w organizmie powodują nieprawidłowe działanie narządów. Ważne jest, aby stymulować proces oczyszczania organizmu w celu detoksykacji. Oto kilka produktów, które pomogą ci oczyścić krew.

Dlaczego warto jeść w pozycji „po turecku”?

Odżywianie
Europejczycy raczej nie praktykują i nie znają zwyczaju jedzenia na podłodze w powszechnie znanej pozycji „po turecku”. Taka forma spożywania posiłków wywodzi się z indyjskiej tradycji, sięgającej swoimi korzeniami do jogi i Ajurwedy. W Indiach do dziś praktykuje się ten nietypowy sposób jedzenia. Okazuje się, że ma on niezwykle pozytywny wpływ na nasze zdrowie, a szczególnie na postawę, układ pokarmowy i układ krążenia. Warto wiedzieć, dlaczego powinniśmy wypróbować spożywanie posiłków w siadzie „po turecku”.