10 produktów, które wydają się zdrowe, a nie są

Odżywianie
Kiedy postanowiłeś przejść na dietę nie zawierającą pszenicy, to oczywiście unikałeś produktów zrobionych z tego zboża. Naukowcy zalecają również unikanie produktów przetworzonych zawierających cukier oraz tłuszcze roślinne. Jednak jest to sprzeczne ze wszystkim czego uczono cię o dobrym odżywianiu. Od wczesnych lat 60 wszyscy byli przekonani, co do słuszności diety z niską zawartością tłuszczu oraz wysoką węglowodanów. Rekomendacje te zmieniały się, wprowadzając więcej pełnych ziaren oraz utrzymując ten sam niski poziom spożywanego tłuszczu. Jednak mimo takich wytycznych wskaźnik chorych na cukrzycę oraz choroby serca nadal się podnosił. Powstało wtedy pytanie : Czy te dietetyczne wytyczne są aby na pewno dobre? Wyniki badań odpowiedziały „nie”. Oto lista 10 produktów błędnie uważanych za zdrowe. Oprócz pszenicy, zauważ ile z nich zawiera w sobie również cukier i tłuszcze roślinne.
Sposoby na depresję

8 produktów pozwalających zwalczyć depresję

Depresja
Jest wiele przyczyn mogących powodować stany depresyjne. Wśród nich znajdują się osobowość, geny, zaburzenia substancji chemicznych w mózgu, styl życia oraz pogoda. Czasami ludzie używają jedzenia jako środka sprawiającego, że czują się lepiej. Jednak niektóre przetworzone produkty bogate w nasycone tłuszcze oraz cukier mogą dać zupełnie odwrotny efekt. Oto 8 produktów, które pomogą w zwalczeniu depresji.
Zdrowotny koktajl z aloesem

Zdrowotny koktajl z aloesem

Zdrowa Dieta
Aloes jest znany z właściwości nawilżających i odżywiających skórę. Wiele kobiet z powodzeniem stosuje aloes na różne problemy z cerą. Czy wiesz jednak, że aloes oferuje wiele wartości zdrowotnych? Możesz z powodzeniem stosować go na obniżenie poziomu cholesterolu, wzmocnienie odporności, obniżenie poziomu cukru we krwi, a także jeżeli chcesz zrzucić zbędne kilogramy.
kiełki

Jakie kiełki są najzdrowsze?

Warzywa
Kiełki to źródło życia, potężny zastrzyk energii i skarbnica wielu witamin, minerałów, białka i kwasów. Z powodzeniem mogą zastąpić świeże warzywa i owoce, są więc dla organizmu prawdziwym dobrodziejstwem. W kiełkujących nasionach są enzymy, dzięki którym powstają witaminy z grupy B oraz C, D, E, K, PP i beta-karoten. Znajdują się w nich też żelazo, magnez, potas, fosfor, cynk, jod, selen, wapń, miedź, mangan, a także cenny kwas foliowy i hormony roślinne (flawonoidy). Stanowią również źródło łatwo przyswajalnego białka i kwasów tłuszczowych omega-3. Obecne w nich substancje pobudzają w wątrobie wydzielanie żółci, co ułatwia trawienie i wspomaga odchudzanie. Jedzmy kiełki najkorzystniejsze dla naszego zdrowia.

Moringa: Sekret zdrowia i urody

Zdrowe Odżywianie
Moringa to "cudowne drzewo" rosnące u podnóża Himalajów już przed tysiącami lat. W tradycyjnej medycynie ajurwedyjskiej wykorzystywano je do leczenia rozmaitych schorzeń. I było w tym sporo racji, ponieważ współcześnie potwierdzono, że wszystkie części drzewa zawierają wiele cennych dla zdrowia substancji. W korzeniach, liściach, korze, owocach i kwiatach rośliny znajdują się nienasycone kwasy tłuszczowe, antyoksydanty, aminokwasy, a także ogromne ilości witamin i minerałów. Z nasion owoców moringi produkuje się olejek wykorzystywany nie tylko w kuchni, ale przede wszystkim w kosmetyce – do pielęgnacji skóry i włosów. Sprawdź, co zawiera moringa oraz jak wpływa na zdrowie i urodę.

Sprawdzone sposoby na niesmak w ustach

Medycyna Naturalna
Niesmak w ustach to przypadłość, której prawdopodobnie choć raz w życiu każdy z nas miał okazję doświadczyć. Niesmak pojawia się wtedy, gdy w wyniku różnych czynników odczuwamy zniekształcony smak żywności, którą w danej chwili konsumujemy. Najczęściej spotykane typy posmaku to słonawy, gorzkawy, słodki oraz kwaśny. Oto sprawdzone metody, które pomogą je zwalczyć.
zakupy

Jak konserwanty wpływają na zdrowie?

Diety
Jak wiadomo środki konserwujące są wszechobecne. Możemy je znaleźć w większości produktów spożywczych. W dzisiejszych czasach producenci żywności decydują się na stosowanie tego typu substancji, żeby przedłużyć termin ważności produktów. Kierują się głównie swoim zyskiem (czyli jego maksymalizacją), natomiast mniej uwagi zwracają na zdrowie konsumenta. Oczywiście wszystkie środki konserwujące są wcześniej badane i dzięki temu mogą zostać zastosowane w produktach. Jednakże co dzieje się w sytuacji, gdy konsument spożywa produkty zawierające chemiczne dodatki dość często? Czy ma to wpływ na nasz organizm? Myślę, że znasz odpowiedź.

Czym się różni olej rafinowany od nierafinowanego?

Odżywianie
Tłuszcz tłuszczowi nierówny, wiadomo. Coraz częściej jednak, gdy mowa o tłuszczach roślinnych, zachęca się do wybierania tych nierafinowanych, jako zdrowszych, bo mniej przetworzonych. Nie zawsze jednak wybór oleju nierafinowanego musi być dobrym rozwiązaniem – w przypadku smażenia ta zasada w większości nie zawsze się sprawdza. Dlaczego? Czym różnią się oleje nieoczyszczone od tych poddanych procesowi rafinacji? I jak się z nimi obchodzić? O tym przeczytasz w poniższym artykule.

Dlaczego warto jeść w pozycji „po turecku”?

Odżywianie
Europejczycy raczej nie praktykują i nie znają zwyczaju jedzenia na podłodze w powszechnie znanej pozycji „po turecku”. Taka forma spożywania posiłków wywodzi się z indyjskiej tradycji, sięgającej swoimi korzeniami do jogi i Ajurwedy. W Indiach do dziś praktykuje się ten nietypowy sposób jedzenia. Okazuje się, że ma on niezwykle pozytywny wpływ na nasze zdrowie, a szczególnie na postawę, układ pokarmowy i układ krążenia. Warto wiedzieć, dlaczego powinniśmy wypróbować spożywanie posiłków w siadzie „po turecku”.
cukier

5 najgorszych słodzików, które niszczą twoją wątrobę

Suplementy Żywieniowe
Glukoza jest ulubioną potrawą dla twojego mózgu. Jest również ważnym źródłem energii dla całego organizmu, który produkuje ją poprzez rozbicie węglowodanów, białek i tłuszczy. Ale czy wiesz, które substancje mogą zakłócać ten proces? W przeciwieństwie do owoców, większość słodzików na rynku podaje same kalorie bez wprowadzania składników odżywczych. To one odpowiadają za nagły skok poziomu cukru we krwi. Poprzez brak błonnika osłabiają układ odpornościowy i uszkadzają wątrobę. Sztuczne słodziki są pełne chemikaliów, toksyn, konserwantów i substancji zaburzających gospodarkę hormonalną. Poznaj 5 najgorszych słodzików, które należy wyeliminować.