Koktajl łagodzący bóle brzucha i wzdęcia

Koktajl łagodzący bóle brzucha i wzdęcia

Choroby Układu Pokarmowego
Bóle brzucha i wzdęcia pojawiają się często po zjedzeniu ciężkich posiłków lub są objawem zatrucia pokarmowego. Coraz częściej szukamy naturalnych rozwiązań tego problemu, które stosowały nasze babcie. Jednym z nich jest węgiel aktywowany. Możesz stosować go w formie tabletek, lub dodać go do porannego koktajlu.
choroba nowotworowa

5 produktów, które mogą przyczynić się do powstania nowotworów

Leczenie Raka
Gdzie nie spojrzeć, tam są listy produktów, które zapobiegają nowotworom. Poleca się jedzenie pewnych produktów, gdyż mają pozytywne działanie na ciało i umysł. Jednak co z produktami, które przyczyniają się do rozwoju raka? Najczęstszą przyczyną są przetworzone produkty, gdyż zawierają czynniki rakotwórcze, czyli substancje, z powodu których w ciele mogą rozwijać się komórki rakowe. Ogólnie należy pamiętać, by unikać produktów przetworzonych, a szczególnie tych znajdujących się na liście poniżej
kamienie żółciowe

7 sposobów, dzięki którym zapobiegniesz kamieniom żółciowym

Choroby Układu Pokarmowego
Czy dopadły cię kamienie żółciowe? To bardzo możliwe! Wielu ludzi nawet nie wie, że się u nich pojawiły. Na kamienie żółciowe aktualnie cierpi ponad 25 milionów Amerykanów, a 80% z nich nie ma żadnych objawów lub są one bardzo łagodne. Wielu nie ma objawów do czasu, aż kamienie urosną do większych rozmiarów lub utkną w przewodzie, który doprowadza żółć z woreczka żółciowego do jelit. Typowym leczeniem jest chirurgiczne usunięcie woreczka żółciowego. Ale to nie jest dobra decyzja. Nim zaczniesz się martwić, czy ten problem cię dotyczy, oto lista rzeczy, które możesz zrobić, by uchronić się przed kamieniami żółciowymi.
jaja przepiórcze

Jakie właściwości posiadają przepiórcze jaja?

Zdrowa Dieta
Wynik różnych badań i testów okazuje się, że przepiórcze jaja mają właściwości prozdrowotne oraz lecznicze dla wielu chorób. W porównaniu z jajem kurzym, jajo przepiórcze zawiera pięć razy mniej fosforu i potasu oraz siedem razy więcej żelaza i dziesięć razy witamin z grupy B, niż jajo kurze. Chcesz poznać więcej właściwości jaja przepiórczego? Przeczytaj nasz artykuł.
ciasto czekoladowe

Najlepsze na śniadanie - ciasto czekoladowe

Odżywianie
Naukowcy przeprowadzili niedawno szeroko zakrojone badania 968 osób w wieku od 23 do 98 lat. Nie zmieniono ich przyzwyczajeń żywieniowych. Eksperyment pokazał, że czekolada wywiera bezpośredni wpływ na nasze zdolności poznawcze a jej regularne jedzenie może znacząco poprawić pamięć i rozwinąć zdolność abstrakcyjnego myślenia.
czego nie jeść

Jakie pokarmy nie powinny być spożywane razem?

Odżywianie
Kiedy chcemy zacząć jeść zdrowo, myślimy o tym w kategoriach wielkości porcji czy ilości danych produktów, które zjadamy. Może cię to zaskoczy, lecz równie ważne jest to, kiedy jemy poszczególne rodzaje żywności. Łączenie odmiennych produktów żywieniowych w tym samym czasie może prowadzić do różnego typu problemów. Oto lista siedmiu połączeń produktów, które szkodliwie oddziałują na twój żołądek.

Przyprawy wspierające pamięć

Przyprawy
Szukasz pomysłu na to, jak zwiększyć zdolności twojego mózgu? Nie potrzebujesz żadnych magicznych pastylek. Rozwiązaniem są przyprawy znajdujące się w twojej kuchni. Zawierają one szereg związków wpływających na twoją pamięć i umysł. W poniższym artykule przedstawiono pięć przypraw wspierających myślenie. Czarny pieprz Czarny pieprz zawiera związek zwany piperyną. Według badań naukowych związek ten wspiera zdolności poznawcze i funkcjonowanie mózgu. Dodatkowo pomaga lepiej się koncentrować i zapamiętywać. Beta-endorfiny wspierają relaks i obniżają poziom stresu. Oprócz tego piperyna hamuje nadmierny wzrost dopaminy. Wszystkie te czynniki wpływają na lepsze funkcjonowanie ludzkiego mózgu.

Jakich produktów unikać, jeśli chcesz schudnąć?

Odchudzanie
Zrzucenie zbędnych kilogramów nie jest łatwym zadaniem, jednak wiele osób podejmuje wyzwanie, pragnąc uzyskać prawidłową wagę. Motywacją do odchudzania jest zwykle chęć posiadania szczupłej sylwetki, ale nie bez znaczenia pozostają też kwestie zdrowotne. Osoby z nadwagą i otyłe częściej chorują na serce i należą do grupy osób zagrożonych ryzykiem udaru, cukrzycy, depresji, zespołu metabolicznego i nowotworów. Na szczęście utrata wagi może zmniejszyć to ryzyko. Jeśli twoim celem jest zrzucenie nadwagi, systematyczne ćwiczenia i stosowanie zdrowej diety może zdziałać wiele. Warto też wiedzieć, że ludzie często popełniają błędy dietetyczne, które skutecznie utrudniają im schudnięcie, a nawet przynoszą efekt odwrotny do zamierzonego. Jeśli jesz poniższe produkty zbyt często, nie schudniesz. 1. Płatki śniadaniowe Regularne spożywanie zdrowego śniadania może pomóc w utracie wagi. W ciągu dnia unikniemy dzięki niemu napadu głodu. Ponadto, jeśli nie jesz śniadania, zwykle potem sięgasz po niezdrowe przekąski. Musisz jednak wiedzieć, że jeśli rozpoczniesz swój dzień od zjedzenia płatków śniadaniowych, nie oznacza to, że masz za sobą zdrowy posiłek. Płatki śniadaniowe zawierają duże ilości cukru, który organizm przekształca w tłuszcz. Ponadto węglowodany rafinowane to składniki najbardziej sprzyjające otłuszczeniu ciała. Co gorsze rozpoczęcie dnia od słodkich płatków spowoduje u ciebie skok cukru we krwi i nagłe podniesienie się poziomu insuliny. W rezultacie będziesz mieć większy apetyt i ochotę na coś słodkiego i tłustego. Kupując płatki śniadaniowe, sprawdź, jaki mają skład i unikaj tych, które zawierają cukier i wysoko przetworzone ziarna. Wybieraj płatki, w których znajdziesz duże ilości błonnika pokarmowego, wspierającego proces odchudzania.

Dobroczynny wpływ buraków na pracę mózgu i zdrowie

Odżywianie
Buraki wykazują wiele pozytywnych właściwości dla naszego zdrowia. Chronią organizm przed stanami zapalnymi, zapobiegają miażdżycy i nadciśnieniu, oczyszczają krew, a ponadto doskonale wpływają na pracę mózgu. To niedocenione warzywo powinno być stałym elementem naszej diety, ze względu na cenne wartości odżywcze i pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Sprawdź, jakie właściwości prozdrowotne zawierają buraki oraz w jaki sposób możesz poprawić pracę swojego mózgu.

Skrobia oporna, czyli superżywność dla jelit

Zdrowa Dieta
Probiotyki - czyli żywe kultury bakterii dostarczane wraz z pokarmami i suplementami diety - odgrywają bardzo ważną rolę w organizmie. Wzmacniają nasz układ immunologiczny, wspomagają trawienie oraz mają wpływ na wygląd naszej skóry. Podobnie jak wszystkie żywe organizmy probiotyki muszą być odżywiane, a służą do tego prebiotyki. Odżywiaj swoje "dobre" bakterie Prebiotyki to substancje, które nie są trawione i przechodzą przez układ pokarmowy, powodując wzrost "dobrych" bakterii w dolnym jego odcinku. Są to zwykle cukry i włókna pokarmowe, krótko – lub długołańcuchowe węglowodany, które stanowią "pożywienie" dla naszej flory bakteryjnej. Produkty żywnościowe zawierające prebiotyki to guma arabska, cykoria, liście mniszka lekarskiego, banany, topinambur, cebula, czosnek i por.