Napój wzmacniający odporność

Napój wzmacniający odporność

Zdrowa Dieta
Przedstawiamy prosty napój który skutecznie pobudza naszą odporność. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak go zrobić, poniżej znajdziesz dokładną instrukcję.
Migrena a niedobór minerałów

Migrena a niedobory witamin i minerałów – sprawdź czego ci brakuje

Bóle Głowy
Migrena może skutecznie uniemożliwić wykonywanie codziennych czynności. I o ile jej objawy możemy złagodzić stosując dobre środki przeciwbólowe, tak usunięcie przyczyn wymaga już nieco więcej wysiłku. Zwłaszcza, że przyczyny te często nie są znane. Badania dowodzą, że za migrenowe bóle głowy mogą być odpowiedzialne niedobory pewnych minerałów i witamin. Ich uzupełnienie to najskuteczniejszy sposób pozbycia się bólu raz na dobre.
maliny

Jakie właściwości mają maliny?

Owoce
Te owoce zajmują w naszej tradycji wyjątkowe miejsce. Zmysłowo pachnące, pyszne, zdrowe, nietuczące... Jedz ich, ile możesz. A reszty użyj do pielęgnacji urody! Prababcie stosowały je m.in. przy infekcjach. Dzisiaj duże koncerny kosmetyczne produkują z nich skuteczne kremy odmładzające. Nie ma w tym nic dziwnego!
mrożone owoce

Jak mrozić owoce?

Przetwory
Sezon na pyszne owoce w pełni! Jabłka, gruszki, śliwki czy maliny tylko czekają, by po nie sięgnąć. Już teraz jednak należy pomyśleć o tym, jak te nasze zbiory przechowywać przez zimę. Aby cieszyć się ich niezmienionym smakiem, warto je zamrozić. Sprawdź, jak to zrobić najlepiej. Wygląd i stan owoców, sposób ich zamrażania, temperatura czy okres przechowywania to tylko niektóre rzeczy, na które koniecznie trzeba zwrócić uwagę, zabierając się za gromadzenie zbiorów w zamrażarce.
jakie mięso dla dziecka

Mięso dla niemowlaka - jakie i kiedy podawać?

Żywienie Niemowlaka
Uważasz, że najwyższy czas wzbogacić dietę twojego maluszka o nowe produkty, w tym mięso? Nim do tego jednak dojdzie, zaczynasz się zastanawiać… Czy to prawda, że indyk jest dla niemowlęcia zdrowszy niż kurczak? Od kiedy można zacząć podawać dziecku czerwone mięso? Co robić, gdy dziecko ma anemię? Jakie mięso jest najlepszym źródłem żelaza?
owoce i warzywa

Jak przygotować soki z warzyw i owoców, aby zachować ich wartość odżywczą?

Witaminy
Doskonale wiemy, że poprzez pasteryzowanie, gotowanie i inne procesy utrwalania żywności, można pozbawić ją cennych składników mineralnych, witamin i wówczas ich wartość odżywcza będzie znikoma. Co zrobić, aby zachować jak najwięcej tych cennych składników zawartych w owocach i warzywach? Poniżej podajemy pomocne wskazówki.
zdrowa przekąska

Jak jeść zdrowo i tanio?

Zdrowe Odżywianie
Mimo iż wszyscy mówią, że należy jeść posiłki bogate w witaminy i składniki odżywcze, większość z nas wciąż uważa, że zdrowe odżywianie = drogie odżywianie. Inni zwlekają ze zmianą diety, ponieważ zamiast warzyw i owoców wolą słodycze i półprodukty. Z poniższego artykułu dowiesz się jak jeść zdrowo, smacznie i tanio.
zielone soki warzywne

Jak wzmocnić organizm - kuracje energetyzujące

Zdrowa Dieta
Masz wrażenie, że prawie cała twoja życiowa energia poszła sobie gdzieś hen w siną dal? Twoje samopoczucie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne, jest coraz gorsze? A może cierpisz na bolesne skurcze mięśni łydek? Jeśli odpowiedziałaś “tak” na przynajmniej jedno z tych pytań, pozwól sobie na zdrową kurację energetyzującą. Wykorzystaj moc tkwiącą w kiełkach, sokach, warzywach i… drzewach.
produkty bogate w witaminę B12

Jak działa witamina B12?

Witaminy
Może chronić przed przed niedokrwistością, a także poważnymi chorobami układu nerwowego. Podobnie jak inne witaminy z grupy B jest rozpuszczalna w wodzie. Choć potrzebujemy jej niewiele, bo 2,4-2,8 mikrogramów na dobę (np. 100 g ryb zawiera ok. 5 µg), jej rola jest ogromna. Jako jedyna może być w małej ilości magazynowana w organizmie.
woda z cytryną

Dlaczego warto pić wodę z cytryną?

Zdrowe Odżywianie
Odświeża i dodaje energii. Ułatwia przemianę materii i zapewnia dobre samopoczucie. Eksperci twierdzą, że potrzebujemy 8 szklanek wody każdego dnia. Woda nie pachnie i nie ma smaku. Może dlatego zapominamy ją pić. Warto więc wycisnąć do niej trochę soku z cytryny i wtedy okaże się, że będzie nam smakować. Tym bardziej, że ten cytrynowy napój ma jeszcze inne zalety. Pij szklankę tego napoju dziennie 30 minut przed lub po posiłku.