Jarzynka: Co szkodliwego kryje popularna przyprawa?

Przyprawy
Kiedyś była jedną z najbardziej popularnych przypraw. Dodawaliśmy ją wręcz do każdej potrawy - zup, sałatek i mięs. Producenci jarzynek kusili niską ceną i fenomenalnym smakiem przyprawy. Zadanie jarzynki było jasne - wzmocnić smak i aromat potraw. Dzisiaj, choć wiadomo, że jarzynka to jeden z najmniej wartościowych, a nawet szkodliwych produktów, nadal używana jest w wielu kuchniach. Z tego względu postanowiliśmy przypomnieć, dlaczego raz na zawsze powinniśmy się z nią rozstać!

Dlaczego nie warto wylewać wody z kiszonek?

Warzywa
Kiszonki, czyli kapusta, ogórki inne fermentowane pyszności, to niewątpliwie ważny element kuchni polskiej. Bigos i kapuśniak nie mają racji bytu bez kiszonej kapusty! Kiszonki są nie tylko smaczne, ale i zdrowe! Szczególne właściwości prozdrowotne mają jednak nie same kiszonki, ale woda, w której dojrzewają. Już w 76 roku przed naszą erą docenił je rzymski historyk Piliniusz, który zalecał je chorym na zapalenie jelit i żołądka. Sok spod kiszonek doskonale wzmacnia odporność, oczyszcza organizm i wspomaga odchudzanie. Poza tym, ma wiele praktycznych zastosowań, które zaskoczą niejednego z nas! Zachęcamy, by nigdy go nie wylewać, a za to na własnej skórze przekonać się o jego cennych właściwościach.

Pięć błędów kulinarnych, przez które warzywa tracą wartości odżywcze

Warzywa
Warzywa to bez wątpienia bomby wartości odżywczych. Nie bez przyczyny zalecają nam je lekarze i dietetycy. Warto jednak pamiętać, że nie w każdej postaci warzywa dostarczają nam cennych substancji odżywczych. Popularne błędy kulinarne, które często popełniamy nieświadomie, pozbawiają warzyw tego, co najzdrowsze, a co gorsze, mogą sprawić, że staną się szkodliwe dla zdrowia. Przykładowo - smażenie warzyw w głębokim, rozgrzanym oleju usuwa z nich nawet 90 procent wartości odżywczych! Przygotowując warzywa powinniśmy szczególnie unikać pięciu popularnych błędów kulinarnych, przez które warzywa tracą to, co w nich najlepsze. Oto one.
Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa
Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:
8 witamin i suplementów które powinieneś stosować codziennie

8 witamin i suplementów, które powinieneś stosować codziennie

Suplementy Żywieniowe
Jeśli odżywiasz się zdrowo i prowadzisz zdrowy tryb życia, możesz nie widzieć potrzeby zażywania witamin i suplementów. Choć suplementy nie są substytutem dobrego jedzenia, to badania pokazują, że przyjmowanie pewnych witamin, minerałów i innych suplementów może zwiększyć odporność organizmu, pomaga zredukować stres i zapobiega chorobom przewlekłym takim jak cukrzyca, choroby serca, choroby kości, choroby oczu, a nawet rak. Oto osiem ważnych witamin i suplementów, które powinieneś brać dla dobrego samopoczucia i zdrowia. Zażywaj je pojedynczo lub w postaci multiwitaminowego suplementu diety.
Właściwości miodu z kurkumą

Miód z kurkumą - zobacz jak i kiedy stosować

Zdrowe Odżywianie
Mówi się, że mieszanka składająca się z miodu i kurkumy to najsilniejszy naturalny antybiotyk. Pobudza naturalną odporność organizmu bez zastosowania antybiotyków na receptę. W jego skład wchodzi jedynie kurkuma i surowy, naturalny miód. Po zmieszaniu te dwa składniki mogą być stosowane, jako środek przeciwzapalny oraz wspierający układ odpornościowy. Może on być przyjmowany bez ryzyka wystąpienia skutków ubocznych zarówno w przypadku infekcji bakteryjnych jak i wirusowych. Miód z kurkumą pomaga również obniżać ciśnienie krwi oraz wspomaga trawienie.
banany

Jakie są właściwości lecznicze bananów?

Zdrowe Odżywianie
Banan, choć niepozorny, wykazuje wiele właściwości korzystnych dla naszego zdrowia. Ze względu na swój słodki smak, jest owocem chętnie wykorzystywanym w różnego rodzaju dietach. Łatwo go ze sobą zabrać, a zjedzony na drugie śniadanie zaspokaja apetyt na długi czas. Jaki wpływ ma banan na nasze zdrowie? Przeczytaj poniżej.
Odpowiednia dieta

10 objawów niedoboru cynku, na które musisz uważać

Witaminy
Cynk jest użyteczny dla organizmu na wiele sposobów i bierze udział w licznych procesach, takich jak rozwój i podział komórek, metabolizm białek i węglowodanów oraz przekształcanie ich w energię. Pomaga również w korygowaniu problemów skórnych takich jak trądzik, czyraki, blizny (włączając rozstępy), a nawet wspomaga leczenie bolącego gardła. Cynk jest niezbędny dla niektórych funkcji metabolicznych. Zbyt niski poziom cynku w organizmie może być głównym powodem wystąpienia chorób genetycznych. U mężczyzn może z kolei powodować problemy z płodnością, a u dzieci nieprawidłowy rozwój i opóźnione dojrzewanie. Główną przyczyną niedoboru cynku jest niewłaściwe odżywianie się, ale może to być też następstwo operacji bariatrycznej, cukrzycy lub innych schorzeń.
Właściwości orzechów włoskich

7 cennych właściwości orzechów włoskich

Witaminy
Często to, co najprostsze jest również najlepsze dla naszego zdrowia i tak właśnie jest w przypadku orzechów, w których Matka Natura ukryła prawie idealną mieszankę białka, zdrowych tłuszczy, błonnika, steroli roślinnych, przeciwutleniaczy, a także wiele witamin i minerałów. Królem wśród orzechów można okrzyknąć orzecha włoskiego, ponieważ jak donoszą naukowcy potrafi on na wiele sposobów pozytywnie wpływać na nasze zdrowie, zjadany w stosunkowo niewielkich dawkach. Zjadanie około 30 gram orzechów włoskich dziennie (to mniej więcej siedem łuskanych orzechów) wystarczy, aby w pełni skorzystać z niesionych przez nie korzyści dla zdrowia.
uczniowie

Jakie witaminy na pamięć i koncentrację?

Suplementy Żywieniowe
Mózg człowieka wykazuje ogromne zapotrzebowanie na minerały i witaminy. Zaopatrzenie mózgu w odpowiednie substancje odżywcze jest bardzo istotne, gdyż komórki nerwowe nie posiadają zdolności odnowy. Za sprawą szkodliwego działania wolnych rodników dochodzi do przedwczesnego starzenia się mózgu, kłopotów z koncentracją, zaburzeń pamięci i nadmiernego wyczerpania. Aby chronić się przed następstwami niedożywienia mózgu, należy wprowadzić rozsądną suplementację. Bo w końcu w mózgu zaczynają się wszystkie procesy.