Nutrikosmetyki: czym są i kiedy je stosować?

Pielęgnacja cery
Kondycja naszej skóry, włosów i paznokci nie zależy wyłącznie od kosmetyków, których na co dzień używamy, ale przede wszystkim od wartości odżywczych, które dostarczamy do naszego organizmu w postaci pożywienia lub suplementów diety. Za dostarczanie brakujących wartości odżywczych naszym włosom, skórze i paznokciom odpowiedzialne są nutrikosmetyki, które obecnie stają się nieodłącznym elementem torebki i kosmetyczki wielu kobiet. Poniżej kilka cennych informacji na ich temat.

Dobroczynny wpływ witaminy D na zdrowie

Suplementy Żywieniowe
Witamina D pełni wiele ważnych funkcji w naszym organizmie. To dzięki niej mamy zdrowe i piękne zęby, mocne kości, a nasza krew prawidłowo przepływa w naczyniach krwionośnych. To jednak tylko garstka informacji o pozytywnym wpływie tej witaminy na nasze zdrowie. Jej niedobór może wywołać niebezpieczne schorzenia i pogorszenie stanu naszego zdrowia. Poniżej przedstawiamy dobroczynne działanie witaminy D na nasze zdrowie oraz tłumaczymy, dlaczego należy dbać o jej odpowiedni poziom w organizmie.

Powody, dla których warto jeść ciemne winogrona

Witaminy
Prozdrowotne właściwości ciemnych winogron doceniał sam Hipokrates. Traktował je na równi z leczniczym działaniem miodu. W starożytnej medycynie winogrona wykorzystywano do leczenia zaparć, chorób układu pokarmowego oraz w celu odkażania skaleczeń i ran. Winogrona swoje lecznicze działanie zawdzięczają przede wszystkim dużej ilości składników odżywczych, które w nich występują. Lekarze zalecają je spożywać jako suplementy diety, a nawet jako naturalne preparaty wspomagające leczenie poważnych schorzeń. Poniżej tłumaczymy, dlaczego warto uwzględnić winogrona w codziennej diecie.

Wpływ minerałów na nasz organizm

Odżywianie
Minerały, które regularnie dostarczamy do organizmu w wielu postaciach, oferują nam różnorodne zalety i właściwości. Warto wiedzieć, że praktycznie wszystkie składniki mineralne są niezbędne do prawidłowej pracy naszego mózgu. Wykorzystuje je on m. in. do wspomagania metabolizmu, utrzymania odpowiedniego bilansu wody oraz wzmocnienia kości. Ponadto, minerały mogą uczestniczyć w setkach innych procesów zachodzących w organizmie. Poniżej przedstawiamy pozytywny wpływ tych cennych pierwiastków na nasze zdrowie.
Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa
Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:
Właściwości miodu z kurkumą

Miód z kurkumą - zobacz jak i kiedy stosować

Zdrowe Odżywianie
Mówi się, że mieszanka składająca się z miodu i kurkumy to najsilniejszy naturalny antybiotyk. Pobudza naturalną odporność organizmu bez zastosowania antybiotyków na receptę. W jego skład wchodzi jedynie kurkuma i surowy, naturalny miód. Po zmieszaniu te dwa składniki mogą być stosowane, jako środek przeciwzapalny oraz wspierający układ odpornościowy. Może on być przyjmowany bez ryzyka wystąpienia skutków ubocznych zarówno w przypadku infekcji bakteryjnych jak i wirusowych. Miód z kurkumą pomaga również obniżać ciśnienie krwi oraz wspomaga trawienie.
8 witamin i suplementów które powinieneś stosować codziennie

8 witamin i suplementów, które powinieneś stosować codziennie

Suplementy Żywieniowe
Jeśli odżywiasz się zdrowo i prowadzisz zdrowy tryb życia, możesz nie widzieć potrzeby zażywania witamin i suplementów. Choć suplementy nie są substytutem dobrego jedzenia, to badania pokazują, że przyjmowanie pewnych witamin, minerałów i innych suplementów może zwiększyć odporność organizmu, pomaga zredukować stres i zapobiega chorobom przewlekłym takim jak cukrzyca, choroby serca, choroby kości, choroby oczu, a nawet rak. Oto osiem ważnych witamin i suplementów, które powinieneś brać dla dobrego samopoczucia i zdrowia. Zażywaj je pojedynczo lub w postaci multiwitaminowego suplementu diety.
Odpowiednia dieta

10 objawów niedoboru cynku, na które musisz uważać

Witaminy
Cynk jest użyteczny dla organizmu na wiele sposobów i bierze udział w licznych procesach, takich jak rozwój i podział komórek, metabolizm białek i węglowodanów oraz przekształcanie ich w energię. Pomaga również w korygowaniu problemów skórnych takich jak trądzik, czyraki, blizny (włączając rozstępy), a nawet wspomaga leczenie bolącego gardła. Cynk jest niezbędny dla niektórych funkcji metabolicznych. Zbyt niski poziom cynku w organizmie może być głównym powodem wystąpienia chorób genetycznych. U mężczyzn może z kolei powodować problemy z płodnością, a u dzieci nieprawidłowy rozwój i opóźnione dojrzewanie. Główną przyczyną niedoboru cynku jest niewłaściwe odżywianie się, ale może to być też następstwo operacji bariatrycznej, cukrzycy lub innych schorzeń.
banany

Jakie są właściwości lecznicze bananów?

Zdrowe Odżywianie
Banan, choć niepozorny, wykazuje wiele właściwości korzystnych dla naszego zdrowia. Ze względu na swój słodki smak, jest owocem chętnie wykorzystywanym w różnego rodzaju dietach. Łatwo go ze sobą zabrać, a zjedzony na drugie śniadanie zaspokaja apetyt na długi czas. Jaki wpływ ma banan na nasze zdrowie? Przeczytaj poniżej.
Właściwości orzechów włoskich

7 cennych właściwości orzechów włoskich

Witaminy
Często to, co najprostsze jest również najlepsze dla naszego zdrowia i tak właśnie jest w przypadku orzechów, w których Matka Natura ukryła prawie idealną mieszankę białka, zdrowych tłuszczy, błonnika, steroli roślinnych, przeciwutleniaczy, a także wiele witamin i minerałów. Królem wśród orzechów można okrzyknąć orzecha włoskiego, ponieważ jak donoszą naukowcy potrafi on na wiele sposobów pozytywnie wpływać na nasze zdrowie, zjadany w stosunkowo niewielkich dawkach. Zjadanie około 30 gram orzechów włoskich dziennie (to mniej więcej siedem łuskanych orzechów) wystarczy, aby w pełni skorzystać z niesionych przez nie korzyści dla zdrowia.