oddychanie

Jak wykonywać ćwiczenia oddechowe?

Ćwiczenia Oddechowe
Oddychanie to podstawowa funkcja, bez której nasz organizm nie przeżyłby długo. Dostarcza naszemu organizmowi odpowiedniej ilości tlenu. Jest on kierowany do tkanek. Dzięki temu nasz mózg i nasze mięśnie są w stanie poprawnie funkcjonować. Co jeszcze zawdzięczamy temu procesowi? Dzięki niemu z naszego organizmu jest usuwany dwutlenek węgla, a tym samym dostarcza nam energię życiową. Wyróżniamy dwa rodzaje oddychania. Pierwszy to oddychanie zewnętrzne, a drugi to oddychanie wewnętrzne, czyli komórkowe. W tym artykule skupimy się na pierwszym typie oddychania. Znajdziesz w nim wskazówki dotyczące ćwiczeń oddechowych.
medytacje

Medytacja – kilka porad dla początkujących

Ćwiczenia Oddechowe
Wielu z nas pracuje ponad 8 godzin dziennie, uczy się, opiekuje domem czy dba o rodzinę. Są to zwykłe codzienne czynności, które niekiedy jednak wymagają od nas wysiłku i stresu. Dzisiejszy rytm życia jest szaleńczo szybki. Nie raz nie mamy czasu, aby usiąść z rodziną przy jednym stole, zjeść obiad, porozmawiać czy nawet podzielić się problemami, które sprawiają, że czujemy się nieswojo. Każdy z nas ma jakiś powód do zmartwień i stresu, jednak mało osób koncentruje się na rozwiązywaniu problemu. Szybkie tempo życia nie daje nam szansy, aby się zrelaksować, nie mówiąc już o odpoczynku. Od dawna wiadomo, że wystarczy tylko 5 minut medytacji dziennie, aby wyciszyć umysł i ciało. Może warto poświęcić te 5 minut i zregenerować organizm? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć przygodę z medytacją.
bezsenność

Co robić, aby szybko zasnąć?

Bezsenność
W nocy budzisz się i patrzysz na zegarek. Kręcisz się, ale... sen nie przychodzi. Większość dorosłych potrzebuje przeciętnie 8 godzin snu. Jeśli śpimy mniej lub sen jest przerywany, gorzej radzimy sobie ze stresem, układ odpornościowy nie najlepiej pracuje, a mózg nie myśli jasno. Dlatego warto zrobić wszystko, kiedy w nosy się obudzimy, abyśmy mogli szybko zasnąć.
czakra serca

Jak odblokować czakrę serca?·

Lecznicza Energia
Każdy chce kochać i być kochanym. To podstawowe ludzkie pragnienie tworzy bezpośrednią i głęboką więź z czakrą serca (Anahata). Ta czwarta w kolejności czakra jest ulokowana w wyjątkowym miejscu: nie tylko w środku serca jako organu, ale również dokładnie pomiędzy trzema dolnymi czakrami (odpowiedzialnymi za nasze relacje z otoczeniem, bliskimi i nami samymi), a trzema górnego poziomu (związanymi z tzw. pierwiastkiem boskim). Czakra serca to połączenie między tym, co przyziemne, a tym, co wieczne. Dla nas samych równie duże znaczenie mają psychiczne, jak i fizyczne właściwości czakry. Odblokowana czakra serca to sprawne funkcjonowanie układu krążenia, odpornościowego i oddechowego. To również moc rozumienia siebie i innych, która przejawia się w bezinteresownej miłości i zdolności do współczucia. Zablokowana czakra serca skutkuje gniewem, chęcią zemsty, złośliwością i obojętnością. Jest również podłożem wielu chorób: serca, płuc, raka piersi, chorób krwi. Poniżej znajdziesz kilka ćwiczeń, które pozwolą ci odblokować tę czakrę.
Medytacja

Jak dobrze medytować?

Ćwiczenia Oddechowe
Medytacja nie jest do końca znaną praktyką w kulturze zachodu. W miarę rozwoju zainteresowaniem Europy Wschodem, przywędrowała do nas wraz z jogą i innymi sztukami samodoskonalenia. Medytacja jest podstawą buddyzmu. Prowadzi ona umysł na wyższe poziomy, do pełnego oświecenia w sposób dla nas paradoksalny - wyłączywszy umysł. Polega bowiem bardziej na pracy ciała - oddechu, odpowiednim usadowieniu. Umysł pozostaje w trakcie jej trwania zrelaksowany i praktycznie zdezaktywowany. Dla nas medytacja jest przede wszystkim świetnym środkiem relaksacyjnym. Naucza jej nas na każdym kursie jogi. Warto jednak spróbować też jej samemu w domu. Oto instrukcje jak poprawnie medytować.