Dziesięć korzyści dla zdrowia wynikających z medytacji

Medytacja
Weź głęboki oddech i odpręż się. Nasze obecne życie pełne jest stresu i niekończącego się kontaktu z elektroniką i ciągłym komunikowaniem się, przez co wydaje nam się, że nie możemy od tego uciec i zaznać spokoju. Medytacja to starożytny sposób na przywrócenie w nowoczesnym świecie poczucia spokoju. Można ją uprawiać w grupach lub indywidualnie, w pomieszczeniu lub w plenerze. Jeśli poczucie wewnętrznego spokoju nie jest dla ciebie wystarczającą motywacją, aby zacząć medytować, poniżej prezentujemy dziesięć korzyści dla zdrowia, które ona niesie.

Pomaga oczyścić zajęty umysł

W żyjących szybko społeczeństwach nasze umysły są często zaśmiecone tak wieloma sprawami, które dzieją się w naszym życiu, że ciężko nam cieszyć się w danej chwili pięknem otaczającego świata i towarzyszącymi nam ludźmi. Praktykowanie medytacji może nam pomóc zwolnić tempo i odrzucić wszystkie zmartwienia, myśli i stresujące sprawy. Dzięki medytacji zyskujemy akceptację samych siebie i innych: w społeczeństwie, które kierowane jest przez grupy społeczne może być nam ciężko się odnaleźć. Medytacja pomaga zyskać akceptację samego siebie i pozbyć się piętna, jakim jest staranie się być idealnym i wywieranie na siebie presji. Medytacja pozwala ci się zrelaksować w bezpiecznej strefie, w której możesz być sobą.
medytacje

Medytacja – kilka porad dla początkujących

Ćwiczenia Oddechowe
Wielu z nas pracuje ponad 8 godzin dziennie, uczy się, opiekuje domem czy dba o rodzinę. Są to zwykłe codzienne czynności, które niekiedy jednak wymagają od nas wysiłku i stresu. Dzisiejszy rytm życia jest szaleńczo szybki. Nie raz nie mamy czasu, aby usiąść z rodziną przy jednym stole, zjeść obiad, porozmawiać czy nawet podzielić się problemami, które sprawiają, że czujemy się nieswojo. Każdy z nas ma jakiś powód do zmartwień i stresu, jednak mało osób koncentruje się na rozwiązywaniu problemu. Szybkie tempo życia nie daje nam szansy, aby się zrelaksować, nie mówiąc już o odpoczynku. Od dawna wiadomo, że wystarczy tylko 5 minut medytacji dziennie, aby wyciszyć umysł i ciało. Może warto poświęcić te 5 minut i zregenerować organizm? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć przygodę z medytacją.
Medytacja

Jak zacząć medytować?

Medytacja
W dzisiejszych czasach łatwo jest się zdenerwować. Długie i męczące godziny pracy, wychowywanie dzieci i zajmowanie się rodzicami w podeszłym wieku, zajmowanie się domem, zmartwienia związane z pieniędzmi, wszystko to przyczynia się do stresu psychicznego oraz fizycznego. Medytacja to doskonały sposób na złagodzenie presji. Poniżej znajduje się kilka wskazówek jak najlepiej skorzystać z takich sesji.
Medytacja

Jak dobrze medytować?

Ćwiczenia Oddechowe
Medytacja nie jest do końca znaną praktyką w kulturze zachodu. W miarę rozwoju zainteresowaniem Europy Wschodem, przywędrowała do nas wraz z jogą i innymi sztukami samodoskonalenia. Medytacja jest podstawą buddyzmu. Prowadzi ona umysł na wyższe poziomy, do pełnego oświecenia w sposób dla nas paradoksalny - wyłączywszy umysł. Polega bowiem bardziej na pracy ciała - oddechu, odpowiednim usadowieniu. Umysł pozostaje w trakcie jej trwania zrelaksowany i praktycznie zdezaktywowany. Dla nas medytacja jest przede wszystkim świetnym środkiem relaksacyjnym. Naucza jej nas na każdym kursie jogi. Warto jednak spróbować też jej samemu w domu. Oto instrukcje jak poprawnie medytować.
świętowanie niedzieli

Jak świętować niedzielę?

Medytacja
Niedziela to dzień odpoczynku po całym tygodniu pracy. To czas na odświeżenie i odnowę przed nadchodzącym tygodniem. Zwykle w tym dniu nie mamy żadnych obowiązków. Oto kilka wskazówek, jak świętować niedziele i jak zaplanować ten dzień.
medytacja koncentracji

Jak ćwiczyc skupienie (medytacja koncentracji)?

Medytacja
Umiejętność skupienia uwagi, można nabyć poprzez przeprowadzanie odpowiednich ćwiczeń. Ważne są regularne ćwiczenia, dzięki którym osiągnięcie spokoju wewnętrznego, będzie dla nas coraz łatwiejsze. Celem poniższej metody medytacji jest otwarcie nam oczu na otaczający świat, docenienie jego piękna i niezwykłości. Wraz z wiekiem postrzeganie takie jest dla nas coraz trudniejsze, ponieważ nasz umysł cały czas zaprzątany jest najróżniejszymi problemami, myślimy o przyszłości, o problemach finansowych, kłopotach z naszymi dziećmi, pracy itp. Przez to wszystko codzienne czynności, zaczynamy wykonywać automatycznie i bez zastanowienia, a w rezultacie przestajemy zauważać niezauważalnie płynący czas.
aura człowieka

Jak zobaczyć aurę?

Natura
Wszystkie obiekty w otaczającym nas świecie emanują energią, którą możemy zobaczyć. Trzeba jednak poświęcić trochę czasu, aby się tego nauczyć. Aurę posiadają zarówno przedmioty materialne jak i zwierzęta, jednak ludzkie aury są znacznie bardziej ciekawsze. Jeśli chcesz zobaczyć aurę, musisz podjąć następujące kroki:
medytacja

Jak medytować?

Medytacja
Medytacja to skupianie się na jednej myśli przez dłuższy czas, która sprawia, że czujemy się odprężeni i zrelaksowani. Dzięki temu nasz umysł wypoczywa, nie myślimy o otaczających nas problemach, ludziach i całodziennym stresie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak wyciszyć swój organizm i poddać się medytacji.
medytacja

W jakiej pozycji medytować?

Medytacja
Medytacja i ćwiczenia oddechu cieszą się ostatnio dużą popularnością, ze względu na zbawienny wpływ na nasz spokój psychiczny i opanowanie w stresowych sytuacjach. Aby medytacja była udana, ważne jest zachowanie odpowiedniej postawy. Pozycja pomaga w odpowiednim przepływie powietrza i energii, mają zapewnić rozluźnienie, jednocześnie utrzymując ciało w pewnych ryzach. Na szczęście wyszukane pozycje jak kwiat lotosu, nie są obowiązkowe, jednak na początku utrzymanie wyprostowanych pleców przez cały czas, może stanowić dla niektórych problem, ale regularne ćwiczenia szybko nam pomogą.