bezsennośc

Co się dzieje, gdy śpisz krócej, niż 8 godzin na dobę?

Bezsenność
Życie w ciągłym pośpiechu, stres, praca na zmiany – wszystko to sprawia, że coraz rzadziej możemy sobie pozwolić na długi, niezmącony sen. A przecież już od dawna wiadomo, że 8 godzin snu to dawka, którą musimy wygospodarować, jeśli chcemy cieszyć się dobrym zdrowiem. Nie musisz cierpieć na bezsenność, by odczuwać niepokojące objawy niedostatecznej ilości snu. Co zagraża ci, jeśli wciąż będziesz spać mniej, niż 8 godzin na dobę? Sprawdź.
depresja

Czy choroby psychiczne są dziedziczne?

Choroba Psychiczna
Według najnowszych badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Wisconsin-Madison, lęki mogą być dziedziczne. Okazuje się, że cały szereg chorób psychicznych możemy dostać w spadku po naszych przodkach. Wczesne uzmysłowienie sobie konsekwencji takiego stanu rzeczy pomaga wyłapać pierwsze objawy choroby i podjąć odpowiednie leczenie. To również cenna wskazówka dla wszystkich osób planujących potomstwo. Wiele zaburzeń psychicznych może mieć podłoże genetyczne. Oto cztery, w przypadku których mamy najwięcej dowodów, że tak właśnie jest.
trzydzieste urodziny

Depresja w urodziny - jak jej uniknąć?

Depresje
Wszystkiego najlepszego, sto lat, pomyślności. W dniu urodzin słyszysz te słowa wiele razy. Dostajesz sms-y, maile, odbierasz telefony, ale… Irytuje cię to, bo sama najchętniej zapomniałabyś o swoich latach. Zamiast świętować, usunęłabyś tę datę z kalendarza? Mijający czas można oswoić…Przestań liczyć kolejne siwe włosy czy zmarszczki i chwytaj dzień!
Zasypianie w dzień

Jak nie spać w dzień?

Przetrwanie w Pracy
Jeśli miewasz czasami takie dni, w których czujesz bezustannie zmęczenie. Podzielę się z tobą moimi sposobami na pobudzenie. Nie są skomplikowane, jednak należy pamiętać o regularności. Dzięki temu poczujesz się bardziej wypoczęta i będziesz miała więcej energii do działania. Zdziwisz się jak niewiele potrzeba, by poprawić swoje samopoczucie. Poniżej znajdziesz sprawdzone wskazówki, dzięki którym dowiesz się jak nie spać w dzień.
Załamania nerwowe

Jak się nie załamać psychicznie?

Stres
W dzisiejszych czasach świat stawia nam wysokie wymagania. Musimy być idealni, uśmiechnięci, wykształceni. Nie każdy za tym nadąża. Potem pojawiają się nieprzespane noce, chroniczny smutek i załamania nerwowe. Trudno sobie z tym poradzić, lecz istnieje kilka sposobów, które znajdziesz poniżej:
hipnoza

Jak się zahipnotyzować?

Stres
Dzięki autohipnozie możemy zaprogramować nasze ciało i nasz umysł w dowolny sposób. Możemy rzucić palenie, przestać pić, zacząć być optymistami czy świetnymi kochankami. Wszystko brzmi oczywiście bardzo pięknie, jednak musimy liczyć się z tym, że wprowadzenie siebie w stan hipnozy wcale nie jest takie łatwe. Jednak co jest pocieszające - da się to zrobić - trzeba tylko trochę poćwiczyć.
Dobry sen

Jakie są sposoby na dobry sen?

Stres
Dobry sen uzależniony jest od tzw. higieny snu. Prawidłowe przyzwyczajenia pomogą nam zasnąć szybko, dobrze się wyspać oraz obudzić z wielkim zapasem nowej energii. Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby na dobre spanie.
depresja młodzieńcza

Jak rozpoznać depresję młodzieńczą?

Młodzież i zagrożenia
Bardzo ciężko jest rozróżnić depresję od złego humoru, normalnego dla nastolatków. W młodym człowieku dokonuje się wiele zmian związanych z dojrzewaniem. Pytania "kim jestem" i "gdzie jest moje miejsce na tym świecie" są zupełnie normalne w wieku dojrzewania. Depresja u nastolatków nie zawsze objawia się smutkiem i wycofaniem z życia towarzyskiego.
Poranne wstawanie

Jak wstać rano?

Zaburzenia Snu
Wczesne wstawanie nie raz dało nam w kość. Niby wiemy, że musimy podnieść się do pracy, ale są takie dni (a zimą jest ich dużo więcej), że nie chce się kompletnie podnieść z łóżka. Jedyną motywacją jest obowiązek pojawienia się na swoim stanowisku pracy o konkretnej godzinie. Nie rzadko zdarza się tak, że wcześniej musimy jeszcze wyprawić dziecko do szkoły, któremu wstawanie rano też się pewnie nie uśmiecha. Czasami podniesienie się z łóżka o wczesnej porze to prawdziwe tortury. Dlatego też postanowiłam znaleźć kilka sposobów, jak sobie ułatwić tą czynność (tak, tak - ja też na początku nie wierzyłam, że coś takiego jak bezproblemowe wczesne wstawanie nie istnieje). Poniżej postanowiłam napisać na ten temat kilka słów, mini porad. Oto one. Mam nadzieję, że pomogą – przynajmniej niektórym z Was.
depresja zimowa

Jak walczyć z zimową depresją?

Depresje
Zimą, kiedy musimy przetrwać jakoś długie wieczory, chłodne dni, brak słońca i kolorów za oknem wiele osób traci ochotę na cokolwiek. Stajemy się ospali, brakuje nam chęci na wyjścia, ruch. Najchętniej zamknęlibyśmy się w ogrzewanych mieszkaniach, gdzieś głęboko pod kołdrą i nie wychodzili aż do wiosny. Często spotykamy się w takich przypadkach z terminem zimowa chandra lub depresja. Nie jest ona dobra dla nas i dla naszego zdrowia. Jak sobie więc radzić, jak przetrwać zimę bez przygnębienia i melancholii?