bezsennośc

Co się dzieje, gdy śpisz krócej, niż 8 godzin na dobę?

Bezsenność
Życie w ciągłym pośpiechu, stres, praca na zmiany – wszystko to sprawia, że coraz rzadziej możemy sobie pozwolić na długi, niezmącony sen. A przecież już od dawna wiadomo, że 8 godzin snu to dawka, którą musimy wygospodarować, jeśli chcemy cieszyć się dobrym zdrowiem. Nie musisz cierpieć na bezsenność, by odczuwać niepokojące objawy niedostatecznej ilości snu. Co zagraża ci, jeśli wciąż będziesz spać mniej, niż 8 godzin na dobę? Sprawdź.
depresja

Czy choroby psychiczne są dziedziczne?

Choroba Psychiczna
Według najnowszych badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Wisconsin-Madison, lęki mogą być dziedziczne. Okazuje się, że cały szereg chorób psychicznych możemy dostać w spadku po naszych przodkach. Wczesne uzmysłowienie sobie konsekwencji takiego stanu rzeczy pomaga wyłapać pierwsze objawy choroby i podjąć odpowiednie leczenie. To również cenna wskazówka dla wszystkich osób planujących potomstwo. Wiele zaburzeń psychicznych może mieć podłoże genetyczne. Oto cztery, w przypadku których mamy najwięcej dowodów, że tak właśnie jest.
trzydzieste urodziny

Depresja w urodziny - jak jej uniknąć?

Depresje
Wszystkiego najlepszego, sto lat, pomyślności. W dniu urodzin słyszysz te słowa wiele razy. Dostajesz sms-y, maile, odbierasz telefony, ale… Irytuje cię to, bo sama najchętniej zapomniałabyś o swoich latach. Zamiast świętować, usunęłabyś tę datę z kalendarza? Mijający czas można oswoić…Przestań liczyć kolejne siwe włosy czy zmarszczki i chwytaj dzień!
samotność

Jakie są rodzaje samotności?

Depresje
Samotność wyraża stan jakiegoś niespełnienia. I w zależności od tego w jaki sposób czujemy się niespełnieni, co powoduje to niespełnienie możemy wyróżnić kilka typów samotności. Generalnie z każdym rodzajem samotności należy walczyć i nie doprowadzić, aby przerodziła się ona w depresję. Jakie są rodzaje samotności i jak je rozpoznawać dowiesz się poniżej.
Załamania nerwowe

Jak się nie załamać psychicznie?

Stres
W dzisiejszych czasach świat stawia nam wysokie wymagania. Musimy być idealni, uśmiechnięci, wykształceni. Nie każdy za tym nadąża. Potem pojawiają się nieprzespane noce, chroniczny smutek i załamania nerwowe. Trudno sobie z tym poradzić, lecz istnieje kilka sposobów, które znajdziesz poniżej:
Zasypianie w dzień

Jak nie spać w dzień?

Przetrwanie w Pracy
Jeśli miewasz czasami takie dni, w których czujesz bezustannie zmęczenie. Podzielę się z tobą moimi sposobami na pobudzenie. Nie są skomplikowane, jednak należy pamiętać o regularności. Dzięki temu poczujesz się bardziej wypoczęta i będziesz miała więcej energii do działania. Zdziwisz się jak niewiele potrzeba, by poprawić swoje samopoczucie. Poniżej znajdziesz sprawdzone wskazówki, dzięki którym dowiesz się jak nie spać w dzień.
Apatia

Jak leczyć apatię?

Depresje
Apatia to stan, w którym następuje zmniejszenie wrażliwości na bodźce emocjonalne i fizyczne. Tracimy wówczas chęć do życia, nasze zainteresowania już nas nie cieszą i zamykamy się w domu, by uniknąć kontaktu z innymi ludźmi. Jest to częsty objaw depresji, z którym musimy walczyć. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak to zrobić i jak pomóc innym.
Dobry sen

Jakie są sposoby na dobry sen?

Stres
Dobry sen uzależniony jest od tzw. higieny snu. Prawidłowe przyzwyczajenia pomogą nam zasnąć szybko, dobrze się wyspać oraz obudzić z wielkim zapasem nowej energii. Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby na dobre spanie.
depresja młodzieńcza

Jak rozpoznać depresję młodzieńczą?

Młodzież i zagrożenia
Bardzo ciężko jest rozróżnić depresję od złego humoru, normalnego dla nastolatków. W młodym człowieku dokonuje się wiele zmian związanych z dojrzewaniem. Pytania "kim jestem" i "gdzie jest moje miejsce na tym świecie" są zupełnie normalne w wieku dojrzewania. Depresja u nastolatków nie zawsze objawia się smutkiem i wycofaniem z życia towarzyskiego.
Poranne wstawanie

Jak wstać rano?

Zaburzenia Snu
Wczesne wstawanie nie raz dało nam w kość. Niby wiemy, że musimy podnieść się do pracy, ale są takie dni (a zimą jest ich dużo więcej), że nie chce się kompletnie podnieść z łóżka. Jedyną motywacją jest obowiązek pojawienia się na swoim stanowisku pracy o konkretnej godzinie. Nie rzadko zdarza się tak, że wcześniej musimy jeszcze wyprawić dziecko do szkoły, któremu wstawanie rano też się pewnie nie uśmiecha. Czasami podniesienie się z łóżka o wczesnej porze to prawdziwe tortury. Dlatego też postanowiłam znaleźć kilka sposobów, jak sobie ułatwić tą czynność (tak, tak - ja też na początku nie wierzyłam, że coś takiego jak bezproblemowe wczesne wstawanie nie istnieje). Poniżej postanowiłam napisać na ten temat kilka słów, mini porad. Oto one. Mam nadzieję, że pomogą – przynajmniej niektórym z Was.