Sześć prostych sposobów na uspokojenie

Stres
Stres towarzyszy nam coraz częściej w codziennym życiu. Ciągle się spieszymy, mamy mnóstwo spraw na głowie. Jesteśmy w nieustannym biegu, często rozdarci pomiędzy pracą a obowiązkami domowymi. Myślimy o rachunkach, kredycie w banku i zakupach. Nic dziwnego, że w pewnym momencie coś w nas pęka. To efekt nadmiernego stresu, który może powodować wybuchy złości, ataki nerwowe i prowadzić do depresji. Warto walczyć z nim zawczasu. Dlatego przedstawiamy sześć skutecznych sposobów, które pozwolą wyciszyć twoje nerwy i przywrócą spokój ducha.
zawroty głowy

4 sposoby radzenia sobie z zawrotami głowy

Zaburzenia Lękowe
Zawroty głowy sprawiają, że czujesz się słabo, chwilowo tracisz zdolność widzenia lub równowagę. Chwilowy brak dopływu krwi do mózgu powoduje zawroty głowy. Jest to objaw wielu problemów zdrowotnych takich jak obniżenie ciśnienia krwi, zaburzeń lękowych, bólów głowy, zakażenia ucha, zaburzenia pracy serca, anemie czy udar cieplny. Zawroty głowy mogą być także spowodowane przez odwodnienie, biegunkę, zmiany hormonalne, skutki uboczne niektórych leków, stres, gorączkę, wymioty oraz inne słabości. Jednakże, jeśli cierpisz na częste zawroty głowy skonsultuj się z lekarzem dla prawidłowego zdiagnozowania ich przyczyny. Jeżeli zaś zdarzy ci się mieć zawroty głowy skorzystaj z naturalnych środków, które dają długotrwały efekt bez żadnych skutków ubocznych.
gniew

10 uspokajających myśli, dzięki którym zapanujesz nad gniewem

Radzenie Sobie Ze Stresem
Panowania nad gniewem można się nauczyć. To po prostu kwestia siły umysłu. To, o czym myślisz, ma znaczenie, ponieważ może zadecydować o tym, czy będziesz wściekły, czy też wręcz przeciwnie - bardzo spokojny. Oto dziesięć uspokajających myśli, które pomogą Ci skutecznie zapanować nad gniewem – wczoraj, dziś i jutro.
globus histericus - leczenie

Jak leczyć globus histericus?

Stres

Czy czasami czujesz jakby coś utknęło ci w przełyku i nie możesz się tego pozbyć? Jesteś zdrowy, przełykanie śliny nic nie pomaga a ty ciągle czujesz gulę w gardle? Może masz wrażenie jakby ktoś cię dusił lub wbijał ci palec w krtań co sprawia, że jest ci cały czas niedobrze i czujesz nudności?

 

Uczucie duszenia czy gula w gardle to globus histericus (kula histeryczna) i związany jest z zaburzeniami na tle nerwowym. Wiele osób doświadcza tej przypadłości kiedy zmienia się ich stan emocjonalny (smutek, wzruszenie, szczęście). Zwykle nie ma powodów do niepokoju gdyż zjawisko to, jest zupełnie normalną odpowiedzią organizmu na silne przeżycie (jak zjawisko walki czy ucieczki). Jednakże w przypadkach, gdy zjawisko guli w gardle występuje często i bez powodu lub uczucie duszenia przeciąga się w czasie, wówczas należy zgłosić się do lekarza (gula w gardle może być objawem nerwicy).

 

To co musisz wiedzieć to fakt, że uczucie guli w gardle nie jest zagrożeniem i jest nieszkodliwe. W rzeczywistości nic tam nie ma (możesz normalnie jeść i oddychać) a uczucie duszenia jest po prostu objawem lęku. Leczenie globus histericus polega w rzeczywistości na wyeliminowaniu lęku i uspokojeniu się.

relaks

Jak się uspokoić?

Stres
Łatwo wyprowadzić cię z równowagi, zwłaszcza, gdy rozradowane dzieciaki piszczą tak głośno, że twoje uszy nie są w stanie znieść decybeli? Ilość maili w skrzynce i nawał spraw niecierpiących zwłoki przyprawiają cię o załamanie nerwowe? Poniżej znajdziesz wskazówki jak w łatwy sposób się uspokoić.
Atak paniki

Jak sobie radzić z atakami paniki?

Ataki Paniki
Ataki paniki to nic innego, jak błędne sygnały wysyłane przez nasz organizm, które wywołują w nas fałszywy alarm. Mogą one spowodować, że rzucimy się do ucieczki lub wdamy się w bójkę. Ataki paniki potrafią być bardzo niewygodne i uciążliwe. Nikt nie jest naturalnie wolny od ich odczuwania. Mogą się one zdarzyć w każdym miejscu i o każdej porze. Jeśli nie potrafisz ich kontrolować, mogą ograniczać twoją aktywność czy nawet przerodzić się w agorafobię. Aby uchronić się przed paniką, zastosuj się do ośmiu poniższych rad.
strach

Jak pokonać strach?

Ataki Paniki
Strach to bardzo silna emocja, która pojawia się wtedy, gdy tego nie chcemy. Odczuwamy go zawsze w obliczu zagrożenia, agresji, bólu czy niepewności. Zapewne nieraz zastanawiasz się czy można go jakoś pokonać i jak sobie z nim radzić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak to zrobić.
paranoja

Jak leczyć paranoję?

Ataki Paniki
Paranoja: zaburzenie psychiczne charakteryzujące się urojeniami prześladowczymi lub wielkościowymi. Jak w przypadku każdej choroby psychicznej, także i paranoję należy leczyć pod ścisłym nadzorem specjalisty - psychiatry. Jeśli chcesz bliżej zapoznać się z tematem, przeczytaj poniższy artykuł.
klaustrofobia

Jak wyleczyć klaustrofobię?

Ataki Paniki
Klaustrofobia to choroba, której objawem jest strach przed przebywaniem w zamkniętych, zatłoczonych lub ciasnych pomieszczeniach, np. teatrach, wąskich kabinach, windach. Podstawą klaustrofobii jest wyobrażenie i obawa przed niemożnością wydostania się na zewnątrz. Jeśli osoba cierpiąca z powodu klaustrofobii znajdzie się w opisanej sytuacji, jej strach przekształca się w panikę i przerażenie. Czytając ten artykuł dowiesz się jak leczyć klaustrofobię.
klaustrofobia

Jak leczyć klaustrofobię?

Ataki Paniki
Klaustrofobia należy do zaburzeń lękowych, jest przeciwieństwem agorafobii czyli lęku przed otwartą przestrzenią. Jeśli cierpisz na klaustrofobię może ogarniać cię przerażenie na widok windy lub wąskiego, zamkniętego pokoju. Dla osób cierpiących na to zaburzenie podróż samolotem czy samochodem jest bardzo trudna, ponieważ wiąże się z lękiem przed napadem paniki. Obawa wiąże się tu z przekonaniem, że jesteśmy zamknięci, zakleszczeni w jakimś pomieszczeniu i nie jesteśmy w stanie z niego wyjść. Domowymi sposobami nie można w pełni poradzić sobie z tą bardzo uciążliwą dolegliwością w pełni. Jeśli ona naprawdę zatruwa wam życie najlepiej wybrać jedną z terapii, które skutecznie radzą sobie z zaburzeniami lękowymi. W przypadku klaustrofobii bardzo efektywną jest terapia behawioralno-poznawcza, która opiera się na zmianie schematów myślenia (część poznawcza) i związanych z nimi sposobów zachowania (część behawioralna). Drugą równie skuteczną metodą jest terapia interpersonalna, oparta na przemodelowaniu relacji z ludźmi, które są istotne dla budowania ogólnego poczucia bezpieczeństwa. Niektóre z metod terapii można samodzielnie zastosować przy lękach przed ciasnymi, wąskimi pomieszczeniami.