Jak wybrać odpowiednią poduszkę do spania?

Radzenie Sobie Ze Stresem
Zastanawiałaś się, dlaczego mimo zalecanej ilości godzin snu obudziłaś się niewyspana i z bólem karku lub kręgosłupa? Powodem twoich problemów może być niewłaściwe dobrana poduszka. Jej kształt i wypełnienie ma bezpośredni wpływ na wygodę snu i jest równie ważna jak jakość materaca. Podpowiadamy, komu najlepiej służyć będzie poduszka o klasycznym kształcie, a w jakich przypadkach lepiej sprawdzi się ta w kształcie motyla. Zdradzamy też, dlaczego warto postawić na wersję z wypełnieniem z pianki i przestrzegamy osoby cierpiące na duszności przed spaniem na poduszkach z wełnianym wsadem.

Maczek kalifornijski: Pomoże w walce z bezsennością i ukoi nerwy

Medycyna Naturalna
Nazywany pieszczotliwie pozłotką maczek kalifornijski to nie tylko piękna - i w dodatku mało wymagająca w uprawie - ozdoba naszych ogrodów, ale także skuteczny i w pełni naturalny środek, który pomoże nam w walce z wieloma dolegliwościami. Sporządzane na jego bazie preparaty ukoją nasze nerwy, złagodzą skutki nadmiernego stresu i uregulują ciśnienie. Po napar z maczka kalifornijskiego warto sięgać zwłaszcza wówczas, gdy mamy problemy ze snem. Jedna szklanka specyfiku sprawi, że wyśpimy się jak nigdy. Ponadto, jeśli roślinę zastosujemy zewnętrznie, przyspieszymy proces gojenia się ran i podrażnień. Przyjrzyjmy się maczkowi kalifornijskiemu nieco bliżej, a z pewnością nie pożałujemy.

Najlepsze i najgorsze pozycje snu i ich wpływ na zdrowie

Radzenie Sobie Ze Stresem
Nie tylko materac, poziom stresu czy dieta mają wpływa na jakość twojego snu. Kluczową rolę odgrywa również pozycja. Bezpośrednio wpływa na to, jak czujesz się następnego dnia, a jeśli jest nieodpowiednia może powodować poważne problemy zdrowotne począwszy od zaburzeń mózgu, a na demencji i chorobie Alzheimera czy Parkinsona skończywszy. Poznaj najlepsze i najgorsze pozycje snu i sprawdź, jak wpływają na twoją kondycję psychofizyczną.
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
Produkty bogate w magnez

Jak dostarczyć magnez do organizmu?

Migreny
Magnez (Mg) jest jednym z zapomnianych minerałów. W przeciwieństwie do wapnia, magnez nie jest często reklamowany. Jednakże wiele powszechnych dolegliwości takich jak palpitacje serca, wysokie ciśnienie krwi, cukrzyca, nerwobóle, niepokój, bezsenność, tiki nerwowe, migreny oraz wiele innych chorób może być spowodowanych deficytem magnezu w organizmie. Ostatnie badania wykazały, że wiele ludzi poddających się nowoczesnym dietom nie uzyskuje minimalnej dawki dziennego zapotrzebowania na magnez. Tak więc logicznie jest wnioskować, iż zwiększenie dawek magnezu dostarczanych do organizmu, może znacząco wpłynąć na obniżenie dolegliwości związanych z jego niedoborami. Poniżej podaje wskazówki jak wzbogacić rodzinną dietę o magnez.
sen

10 interesujących faktów o śnie, o których nie miałeś pojęcia

Rozwój Osobisty
Sen od zawsze był źródłem tajemnicy i fascynacji. Choć dla większości z nas jest to zupełnie zwyczajny stan, okazuje się, że istnieje wiele faktów na temat snu, o których nie mamy pojęcia. Poniżej 10 najbardziej zaskakujących z nich. Pomyśl o nich następnym razem, gdy położysz się spać.
herbata z banana

Jak zrobić herbatę z bananem i cynamonem na bezsenność?

Bezsenność
Wszyscy wiemy jak ważny jest sen. Jeśli źle spisz lub nie dosypiasz, czujesz się sfrustrowana i zmęczona. Przyczynia się do tego wiele czynników występujących w ciągu dnia - stres, zbyt długie używanie komputerów, telefonów itd. Osoby mające kłopoty ze snem najczęściej sięgają po medykamenty, które nie są zbyt korzystne dla zdrowia. Na szczęście z pomocą przybywa matka natura, podając ten oto prosty sposób.
bezsenność

Co robić, aby szybko zasnąć?

Bezsenność
W nocy budzisz się i patrzysz na zegarek. Kręcisz się, ale... sen nie przychodzi. Większość dorosłych potrzebuje przeciętnie 8 godzin snu. Jeśli śpimy mniej lub sen jest przerywany, gorzej radzimy sobie ze stresem, układ odpornościowy nie najlepiej pracuje, a mózg nie myśli jasno. Dlatego warto zrobić wszystko, kiedy w nosy się obudzimy, abyśmy mogli szybko zasnąć.
Dobry sen

Jakie są sposoby na dobry sen?

Stres
Dobry sen uzależniony jest od tzw. higieny snu. Prawidłowe przyzwyczajenia pomogą nam zasnąć szybko, dobrze się wyspać oraz obudzić z wielkim zapasem nowej energii. Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby na dobre spanie.