Nadmierna senność w ciągu dnia: Objawy, przyczyny

Zaburzenia Snu
Drzemka goni kolejną drzemkę, nie masz siły podnieść się rano z łóżka, a tym bardziej wychodzić z domu, ciągle się pokładasz i ten rytuał codziennie się powtarza, mimo że masz za sobą kilkanaście godzin snu? Nie ignoruj tych pozornie banalnych objawów, bo przyczyny mogą być znacznie poważniejsze niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Nadmierną senność w ciągu dnia lekarze często wiążą ze schorzeniami o rozmaitym podłożu; m.in. z bezdechem sennym, anemią, cukrzycą, niedoczynnością tarczycy czy mononukleozą. Winne bywają też nieodpowiednio dobrane leki. Co zrobić, aby skutecznie eliminować kłopotliwą przypadłość? Jakie badania wykonać? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziecie poniżej.

Jakie nawyki źle wpływają na nasz sen?

Zaburzenia Snu
Nie od dziś wiadomo, że podczas snu regeneruje się cały organizm. W tym cennym czasie mózg porządkuje pamięć i emocje. Stabilizuje się praca układu krążenia, spada ciśnienie krwi oraz temperatura ciała, spowalnia proces przemiany materii. Sen składa się z kilku przeplatających się ze sobą cykli. By był regenerujący, wszystkie fazy powinny przebiegać bez zakłóceń. Co się dzieje, gdy naturalny sen jest zaburzony? Jakie nawyki najbardziej nam szkodzą? Dlaczego spanie przy zapalonej lampie zagraża kościom, a zarywając kolejne noce nadwyrężamy serce? Podpowiadamy.

Jak pokonać bezsenność? Sposoby na zdrowy sen

Diety
Masz za sobą kilkanaście nieprzespanych nocy, ciągle jesteś podenerwowana czy rozdrażniona i mimo stosowania rozmaitych środków czy technik nie jesteś w stanie rozprawić się z problemem? Sięgnij po ziołowe mieszanki, dzięki którym zmniejszysz lęki i napięcia nerwowe. Poniżej znajdziesz listę ziół, które powinny znaleźć się w domowej apteczce. Zapewniamy, że przyniosą ulgę w bezsenności, o ile oczywiście będą stosowane regularnie.
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
bezsenność

Co robić, aby szybko zasnąć?

Bezsenność
W nocy budzisz się i patrzysz na zegarek. Kręcisz się, ale... sen nie przychodzi. Większość dorosłych potrzebuje przeciętnie 8 godzin snu. Jeśli śpimy mniej lub sen jest przerywany, gorzej radzimy sobie ze stresem, układ odpornościowy nie najlepiej pracuje, a mózg nie myśli jasno. Dlatego warto zrobić wszystko, kiedy w nosy się obudzimy, abyśmy mogli szybko zasnąć.
zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
Produkty bogate w magnez

Jak dostarczyć magnez do organizmu?

Migreny
Magnez (Mg) jest jednym z zapomnianych minerałów. W przeciwieństwie do wapnia, magnez nie jest często reklamowany. Jednakże wiele powszechnych dolegliwości takich jak palpitacje serca, wysokie ciśnienie krwi, cukrzyca, nerwobóle, niepokój, bezsenność, tiki nerwowe, migreny oraz wiele innych chorób może być spowodowanych deficytem magnezu w organizmie. Ostatnie badania wykazały, że wiele ludzi poddających się nowoczesnym dietom nie uzyskuje minimalnej dawki dziennego zapotrzebowania na magnez. Tak więc logicznie jest wnioskować, iż zwiększenie dawek magnezu dostarczanych do organizmu, może znacząco wpłynąć na obniżenie dolegliwości związanych z jego niedoborami. Poniżej podaje wskazówki jak wzbogacić rodzinną dietę o magnez.
zespół niespokojnych nóg

Jak leczyć zespół niespokojnych nóg?

Zespół Niespokojnych Nóg
Leczenie zespołu niespokojnych nóg polega głównie na łagodzeniu objawów. Często jest bardzo trudne lub niemal niemożliwe znalezienie źródła problemu. Osoby chore na zespół niespokojnych nóg czują nieodpartą potrzebę poruszania nogami. Objawy te występują zwykle podczas siedzenia lub leżenia, zaś ustępują gdy chory porusza nogami lub chodzi. Zespół niespokojnych nóg jest często przyczyną bezsenności i niedosypiania.
bezsennosc

Jak zasnąć w 60 sekund bez pomocy środków nasennych?

Bezsenność
Odpowiednia ilość snu jest dla naszego organizmu niezbędna. To czas, w którym neurony regenerują się, a całe ciało odpoczywa. Gdy regularnie się nie wysypiamy, zaczynają nam doskwierać problemy z pamięcią, wahania nastrojów, zaburzeniu ulegają nasze zdolności logicznego myślenia i przetwarzania informacji. Ale co zrobić, gdy mimo szczerych chęci po prostu nie jesteśmy w stanie zasnąć? Najprostszym rozwiązaniem jest zażycie tabletki na sen. Jednak tego typu leki nie tylko mogą uzależniać, ale tracą swoją moc zaledwie po kilku tygodniach regularnego stosowania. Na szczęście istnieje inny prosty sposób, żeby szybko zasnąć. I nie wymaga on stosowania żadnych farmaceutyków. Jeśli chcesz się dowiedzieć na czym polega, zapraszam do dalszej lektury.
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.