Najlepsze i najgorsze pozycje snu i ich wpływ na zdrowie

Radzenie Sobie Ze Stresem
Nie tylko materac, poziom stresu czy dieta mają wpływa na jakość twojego snu. Kluczową rolę odgrywa również pozycja. Bezpośrednio wpływa na to, jak czujesz się następnego dnia, a jeśli jest nieodpowiednia może powodować poważne problemy zdrowotne począwszy od zaburzeń mózgu, a na demencji i chorobie Alzheimera czy Parkinsona skończywszy. Poznaj najlepsze i najgorsze pozycje snu i sprawdź, jak wpływają na twoją kondycję psychofizyczną.

Sześć prostych sposobów na uspokojenie

Stres
Stres towarzyszy nam coraz częściej w codziennym życiu. Ciągle się spieszymy, mamy mnóstwo spraw na głowie. Jesteśmy w nieustannym biegu, często rozdarci pomiędzy pracą a obowiązkami domowymi. Myślimy o rachunkach, kredycie w banku i zakupach. Nic dziwnego, że w pewnym momencie coś w nas pęka. To efekt nadmiernego stresu, który może powodować wybuchy złości, ataki nerwowe i prowadzić do depresji. Warto walczyć z nim zawczasu. Dlatego przedstawiamy sześć skutecznych sposobów, które pozwolą wyciszyć twoje nerwy i przywrócą spokój ducha.

Sen wspomaga odchudzanie

Bezsenność
Jak pozbyć się zbędnych kilogramów? Istnieje wiele cudownych sposobów, ale to, co naprawdę działa i daje długotrwałe efekty, to zdrowa dieta i aktywność fizyczna połączone z ogromną determinacją i cierpliwością. Ich sprzymierzeńcem jest … zdrowy sen. Podczas snu organizm odpoczywa i regeneruje się, dlatego jest tak ważny dla odpowiedniego jego funkcjonowania. Ponadto wyczerpanie spowodowane brakiem snu może zaburzyć gospodarkę hormonalną, szczególnie wydzielanie dwóch ważnych hormonów, jakimi są grelina i lektyna, a które odpowiadają za uczucie sytości i głodu. Jak zatem "spać", by się wyspać i pomóc naszemu ciału w odchudzaniu? Oto kilka rad:
chrapanie

Jak przestać chrapać?

Zaburzenia Snu
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
Dobry sen

Jakie są sposoby na dobry sen?

Stres
Dobry sen uzależniony jest od tzw. higieny snu. Prawidłowe przyzwyczajenia pomogą nam zasnąć szybko, dobrze się wyspać oraz obudzić z wielkim zapasem nowej energii. Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby na dobre spanie.
zespół niespokojnych nóg

Jak leczyć zespół niespokojnych nóg?

Zespół Niespokojnych Nóg
Leczenie zespołu niespokojnych nóg polega głównie na łagodzeniu objawów. Często jest bardzo trudne lub niemal niemożliwe znalezienie źródła problemu. Osoby chore na zespół niespokojnych nóg czują nieodpartą potrzebę poruszania nogami. Objawy te występują zwykle podczas siedzenia lub leżenia, zaś ustępują gdy chory porusza nogami lub chodzi. Zespół niespokojnych nóg jest często przyczyną bezsenności i niedosypiania.
zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
Problem z zasypianiem

Jak szybciej zasnąć?

Radzenie Sobie Ze Stresem
Masz problem zasypianiem. Zazwyczaj leżysz w łóżku godzinę a nawet więcej i nic. To jest bardzo męczące i frustrujące. Przewracanie się z boku na bok z nadzieją, że zaraz zapadniesz w głęboki sen nie działa. Wkurza cię, że inni kładą się do łóżka i niczym minie 10 minut smacznie sobie śpią. Są sposoby, aby zaradzić temu problemowi. Przedstawiam ci 7 metod na szybki zasypianie.
bezsenność

Co robić, aby szybko zasnąć?

Bezsenność
W nocy budzisz się i patrzysz na zegarek. Kręcisz się, ale... sen nie przychodzi. Większość dorosłych potrzebuje przeciętnie 8 godzin snu. Jeśli śpimy mniej lub sen jest przerywany, gorzej radzimy sobie ze stresem, układ odpornościowy nie najlepiej pracuje, a mózg nie myśli jasno. Dlatego warto zrobić wszystko, kiedy w nosy się obudzimy, abyśmy mogli szybko zasnąć.