Czym jest zespół chronicznego zmęczenia?

Zespół Przewlekłego Zmęczenia
Zespół chronicznego zmęczenia, chociaż nie jest oficjalną jednostką chorobową, stał się symbolem współczesnych czasów. To efekt szybkiego życia, ciągłego stresu, nieregularnych posiłków i braku aktywności fizycznej. Wszystko to prowadzi do zaburzeń układu odpornościowego, nerwowego i hormonalnego. Nie bez przyczyny zespół chronicznego zmęczenia nazywa się schorzeniem cywilizacyjnym - dotyka coraz więcej osób w każdym wieku. Nie tylko odbiera radość życia i energię do działania, ale może negatywnie wpływać na cały organizm i wiele narządów wewnętrznych. Jak objawia się zespół chronicznego zmęczenia? Na czym polega leczenie?

Melatonina: Jak wpływa na organizm?

Choroby Endokrynologiczne
Melatonina nazywana jest hormonem snu lub hormonem ciemności. W naszym organizmie jest produkowana głównie w nocy – odpowiada przede wszystkim za zasypianie i zdrowy sen, ale to niejedyne jej zadania. Oddziałuje też na układ hormonalny i znacząco wpływa na kondycję układu nerwowego. Jej niedobory widać od razu – pogarsza się nasze samopoczucie, zdolność koncentracji i zapamiętywania. Melatonina jest więc niezbędna do normalnego funkcjonowania. Niestety, coraz więcej osób zmaga się z jej niedoborem. Dlaczego tak się dzieje? Jak w naturalny sposób zwiększyć produkcję tego hormonu?

Zmiana czasu: Jak wpływa na zdrowie?

Bezsenność
Zmiana czasu z zimowego na letni może negatywnie wpływać na nasze zdrowie. Przyczyną jest rozregulowanie dobowego rytmu życia i snu. Charakterystyczne jest wtedy większe zmęczenie, brak energii, rozdrażnienie, a nawet bóle głowy. Wiele osób skarży się też na problemy z koncentracją i brak apetytu. Kiedy nastąpi zmiana czasu na letni? Jak wpływa na nas zmiana czasu? Czy można się uchronić przed negatywnymi skutkami zmiany czasu?
pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Zaburzenia Snu
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
bezsenność

Co robić, aby szybko zasnąć?

Bezsenność
W nocy budzisz się i patrzysz na zegarek. Kręcisz się, ale... sen nie przychodzi. Większość dorosłych potrzebuje przeciętnie 8 godzin snu. Jeśli śpimy mniej lub sen jest przerywany, gorzej radzimy sobie ze stresem, układ odpornościowy nie najlepiej pracuje, a mózg nie myśli jasno. Dlatego warto zrobić wszystko, kiedy w nosy się obudzimy, abyśmy mogli szybko zasnąć.
herbata z banana

Jak zrobić herbatę z bananem i cynamonem na bezsenność?

Bezsenność
Wszyscy wiemy jak ważny jest sen. Jeśli źle spisz lub nie dosypiasz, czujesz się sfrustrowana i zmęczona. Przyczynia się do tego wiele czynników występujących w ciągu dnia - stres, zbyt długie używanie komputerów, telefonów itd. Osoby mające kłopoty ze snem najczęściej sięgają po medykamenty, które nie są zbyt korzystne dla zdrowia. Na szczęście z pomocą przybywa matka natura, podając ten oto prosty sposób.
zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
zespół niespokojnych nóg

Jak leczyć zespół niespokojnych nóg?

Zespół Niespokojnych Nóg
Leczenie zespołu niespokojnych nóg polega głównie na łagodzeniu objawów. Często jest bardzo trudne lub niemal niemożliwe znalezienie źródła problemu. Osoby chore na zespół niespokojnych nóg czują nieodpartą potrzebę poruszania nogami. Objawy te występują zwykle podczas siedzenia lub leżenia, zaś ustępują gdy chory porusza nogami lub chodzi. Zespół niespokojnych nóg jest często przyczyną bezsenności i niedosypiania.
Herbata korzenna

Jak zrobić herbatę z kurkumą na bezsenność?

Suplementy Żywieniowe
Kurkuma bogata jest w kurkuminę, naturalny antyoksydant, który pomaga organizmowi produkować więcej serotoniny i dopaminy. Oba te hormony naturalnie poprawiają nastrój. Dodając tylko łyżeczkę kurkumy do codziennej diety zredukujesz zimową chandrę. Oto przepis na poprawiającą nastrój herbatkę z kurkumą.
Śpiący mężczyzna

Co zrobić, by zasypiać bez problemu?

Bezsenność
Zbyt szybki tryb życia, nieodpowiednia dieta, czy też różne stresy mogą wpływać na to, że masz problemy z codziennym zasypianiem. Czy zdarza się, że po męczącym dniu marzysz tylko o prysznicu i śnie, jednak po położeniu się do łóżka przewracasz się z jednego boku na drugi i nie możesz zmrużyć oka? Bez wątpienia to znak, że trzeba szybko zacząć działać w kierunku ustabilizowania swojego trybu życia, jeśli nie chcesz nabawić się różnych dolegliwości zdrowotnych i popaść w depresję. Oto kilka wskazówek, co zrobić, by łatwiej i bez problemu zasypiać.