Dlaczego warto jeść sardynki?

Ryby
Lekarze i dietetycy zachęcają nas do częstszego spożywania ryb, zwłaszcza że na nasze stoły trafiają średnio raz na dwa tygodnie lub jeszcze rzadziej. Tymczasem optymalna ilość to porcja 100 g ryby co najmniej dwa razy w tygodniu. Trudności przysparza jednak zakup świeżego produktu, a także decyzja co do najzdrowszego gatunku ryb. Pod tym względem uwagę zwracają sardynki. Te małe i niepozorne ryby zawierają w sobie bombę wartościowych składników odżywczych. Są niezastąpione w profilaktyce osteoporozy, polecane kobietom w ciąży oraz wszystkim, którzy chcą się cieszyć zdrowym i mocnym sercem.

Dlaczego warto jeść makrelę?

Ryby
Makrela to jedna z najpopularniejszych ryb spożywanych w naszym kraju. Jest bogatym źródłem białka, ale jej najcenniejszym składnikiem są nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które znacznie zmniejszają ryzyko wystąpienia miażdżycy i innych chorób serca. Znajdujące się w makreli witaminy i minerały bardzo korzystnie wpływają na układ kostny i wzmacniają odporność. Rybę można spożywać na wiele różnych sposobów - wędzoną, świeżą oraz w sosie, sprzedawaną w puszce. Która wersja jest najzdrowsza i dlaczego warto regularnie jeść makrelę?

Dlaczego warto jeść śledzie?

Ryby
Lekarze i dietetycy zalecają spożywanie ryb przynajmniej dwa razy w tygodniu. Jednymi z najzdrowszych i najsmaczniejszych są śledzie. Znajdujące się w nich nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 chronią przed miażdżycą i pozytywnie wpływają na serce. Wzmacniają też kości, chronią wzrok i poprawiają funkcjonowanie układu nerwowego. Nie dość, że śledzie świetnie smakują i można przyrządzać je na wiele sposobów (na przykład w occie, śmietanie czy oleju), to nie zawierają zbyt wielu kalorii. Sprawdź, jakie inne cenne substancje znajdują się w tych popularnych rybach i jak wpływają na nasze zdrowie.
ryba

Jak pozbyć się zapachu ryby?

Ryby
Zapach ryby nie jest najpiękniejszym zapachem świata a co gorsze, tak jak zapachu cebuli czy czosnku, ciężko jest się go pozbyć. Podpowiemy co robić, by szybko i skutecznie pozbyć się zapachu ryby.
ryby

Jakich ryb nie jeść?

Ryby
Są ryby, których nie można jeść? Przecież to jeden z najzdrowszych rodzajów żywności. Pełne zdrowych tłuszczy i białka zapobiegają chorobom serca, poprawiają pracę mózgu i wykazują wiele korzystnych dla naszego zdrowia właściwości. Gdzie więc tkwi haczyk? Problem polega na tym, że dobroczynne działanie ryb łatwo może zostać zniwelowane, gdy są one skażone rtęcią, antybiotykami lub szkodliwymi substancjami chemicznymi, takimi jak dwufenyl polichlorowany. Dzięki temu poradnikowi łatwo zidentyfikujesz podejrzane gatunki ryb, których spożycie może okazać się groźne dla twojego zdrowia.
przyrządzanie ryby

Jak smażyć ryby?

Dania rybne

Ryby to źródło niezbędnych dla naszego zdrowia kwasów tłuszczowych Omega-3. Możemy przyrządzać je na wiele sposobów, jednak najczęściej decydujemy się rybę po prostu usmażyć. Nie jest to może najzdrowsza z metod, ale komu nie smakuje pyszny i rumiany filecik rybny? Niestety smażenie ryb wymaga nieco więcej umiejętności, niż smażenie mięsa. Nie wystarczy po prostu rozmrozić fileta i wrzucić go na rozgrzaną patelnię. Każdy kto choć raz spróbował tego sposoby, wie, że do niczego dobrego to nie prowadzi. Chcesz, aby ryba przyrządzona przez ciebie była krucha i wprost rozpływała się w ustach? Poznaj kilka trików i sposobów na poprawienie jej jakości i smaku. Pozwolą ci one przygotować rybę tak smaczną i chrupiącą jak w najlepszej smażalni.

Filety z łososia w sosie miodowym

Jak przyrządzić łososia w sosie miodowo sojowym

Ryby
Łosoś w miodowej glazurze, wygląda niezwykle smacznie i ekskluzywnie. Jest również śmiesznie prosty to przyrządzenia, marynujesz, pieczesz i gotowe. Z pewnością ucieszy gości przy świątecznym stole. Przepis na filet z łosia znajdziesz dalej w poradzie.
Czyszczenie ryby

Jak oczyścić rybę z łusek?

Przepisy Bożonarodzeniowe
Łuski ryb usuwa się na różny sposób w zależności od sposobu ich osadzenia w skórze. Możemy je skrobać, golić lub parzyć. Każdy może wybrać sposób, który będzie dla niego najlepszy. Wbrew pozorom to wcale nie jest skomplikowane, ale wymaga czasu. Mistrzowie kuchni wiedzą, że przy odrobinie wprawy czynność będzie coraz łatwiejsza, dlatego warto spróbować wszystkich metod i wybrać najbardziej skuteczną. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam opanować tą sztukę.
Jak wydłużyć życie

10 produktów spożywczych, które przedłużą nasze życie

Owoce
Życie trwające około 120 lat brzmi po prostu niesamowicie! Istnieje tylko jeden problemem - do chwili obecnej jest to biologicznie prawie niemożliwe. Większość ludzi (poza pojedynczymi wyjątkami) żyje około 79 lat. Nie jest to szczególnie długo, prawda? Prawdopodobnie nie dożyjemy nawet 80 urodzin! Paskudna sprawa. Z tego też powodu przygotowaliśmy dla was listę 10 najlepszych produktów spożywczych, które pomogą przedłużyć nasze życie.

Dziesięć zdrowotnych właściwości małż

Ryby
Małże możesz znaleźć pod pokładami statków, jak i we francuskim bistro, gdy są serwowane wraz z dobrym winem. Skorupiaki te żyją w rzekach oraz rowach oceanicznych, filtrując wodorosty z wody. Małże uwielbiają glony, a my uwielbiamy małże. Przyrządzane od Zatoki Biskajskiej po Manilę są przysmakiem w wielu restauracjach. Nie wszyscy o tym wiedzą, ale istnieje wiele zdrowotnych właściwości małż! Jeśli zatem następnym razem najdzie cię ochota na owoce morza, to pomyśl właśnie o małżach. Poprawiają zdrowie mózgu Małże są doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które są dobre dla mózgu. Skorupiaki te są bogate w DHA oraz witaminę B12, czyli dwa kluczowe składniki odżywcze chroniące zdrowie twojego mózgu oraz pamięć (wraz z wiekiem), a także pierwiastki śladowe, od których jest ono uzależnione. Porcja składająca się z 85 g małż zawiera taką samą ilość DHA co 3-5 tabletek tranu. Badania pokazały, że DHA jest jedynym kwasem omega-3, który dociera do mózgu znacząco obniżając jego kurczenie się wraz z wiekiem.