Ziemniak, czyli diabelskie warzywo. Wspiera zdrowie czy mu szkodzi? Jak go jeść i z czym łączyć?

Warzywa
Ziemniaki, początkowo znane tylko w Ameryce Południowej, dotarły do Europy dopiero w XVI wieku i nie od razu zyskały w niej uznanie. Jednak w czasach wojny i wielkiego głodu stały się podstawą wyżywienia wielu ludzi, dzięki temu, że były tanie i sycące. Dziś stanowią jeden z najpopularniejszych produktów spożywczych na świecie, a zwłaszcza w Polsce. Do niedawna trudno było wyobrazić sobie obiad bez porcji ziemniaczków, ale w ostatnim czasie nad tymi warzywami zebrały się czarne chmury. Uważane są bowiem za tuczące i sprzyjające nadwadze oraz cukrzycy. Jaka jest prawda? Czy ziemniaki wspierają, czy rujnują zdrowie? Jak je jeść, by nam nie szkodziły? Sprawdźmy

Dlaczego warto jeść kalafiora?

Warzywa
Najczęściej podawany jest jako dodatek do głównego dania, oblany odrobiną masła i serwowany z bułką tartą. Oczywiście można z niego przygotować wiele dań, które zachwycą podniebienia domowników: purée, smaczną zupę lub zapiekankę. Jedno jest pewne: kalafior to warzywo, z którego nie powinno się całkowicie rezygnować. Choć jego smak nie wszystkim odpowiada, warto się do niego przekonać. Aby wykorzystać to, co w kalafiorze najcenniejsze, warto znać garść informacji na jego temat. Dlaczego warto go jeść, a komu może w nadmiarze zaszkodzić? Z czym go najlepiej serwować?

Dlaczego warto jeść pomidory?

Warzywa
Trudno wyobrazić sobie codzienną dietę bez pomidorów. Ich plasterki świetnie nadają się do przygotowywania kanapek czy sałatek, ale niejedna osoba zjada je w całości na surowo. Równie popularne są pomidory przetworzone: bez nich nie powstaną sztandarowe dania kuchni włoskiej i polskiej. Niezależnie, w jakiej postaci są one spożywane, są źródłem cennych substancji, które korzystnie wpływają na zdrowie. Pomagają usprawnić pracę serca, działają korzystnie na układ pokarmowy, mogą chronić przed groźnymi chorobami cywilizacyjnymi oraz wspomagać walkę o szczupłą sylwetkę. Aby czerpać z tych korzyści jak najwięcej, warto znać kilka cennych faktów o pomidorach. Co trzeba wiedzieć o tych warzywach? Jak je spożywać? Z jakimi produktami nie wolno ich łączyć?
Czego nie trzeba trzymać w lodówce

15 produktów, których nie musisz przechowywać w lodówce

Przechowywanie
Być może zauważyliście, że oferowane w sklepach lodówki z każdym rokiem robią się coraz większe. W pewnym momencie zrobiliśmy nagłe przejście z urządzeń o racjonalnej wielkości do potworów, które potrafią pomieścić w sobie żywność dla połowy armii. Niezależnie od powodów tej zmiany - będącej bez wątpienia mieszanką mody i naszej skłonności do gigantycznych zakupów - aby utrzymać pracę tak wielkich lodówek zużywamy bardzo dużo energii. Szukasz sposobów na "odchudzenie" swojej lodówki lub po prostu zmniejszenie obciążenia na jej półkach? Istnieje wiele produktów, które naprawdę nie muszą stale pozostawać w chłodzie. Chociaż bezpieczeństwo żywności powinno być przedmiotem naszego zainteresowania, to nie wszystkie produkty muszą stale przebywać w lodówce. Dla niektórych jest nawet lepiej, jeżeli pozostawi się je w temperaturze pokojowej. Biorąc to wszystko pod uwagę, przygotowaliśmy dla was krótką listę pokarmów, które często wkładamy do lodówki, chociaż wcale nie musimy.
szparagi

Jak jeść szparagi?

Przystawki
Szparagi szturmem wdzierają się na nasze stoły. Choć obecne są od dawna, to dopiero ostatnimi czasy zyskały na popularności. Dla wielu z nas są więc nowością. Zadajemy sobie pytania dotyczące ich przygotowania do jedzenia, samego gotowania oraz ich spożywania. A niepotrzebnie w sumie, bo to nic trudnego. Szparagi jednak to bardzo kruche warzywa i należy je traktować z delikatnością.
Jak gotować ziemniaki?

Jak gotować ziemniaki?

Podstawy gotowania

W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej przedstawiam sposoby gotowania i przyrządzenia ziemniaków.

pieczone szparagi

Jak upiec szparagi w piekarniku?

Dania wegetariańskie

Szparagi są nie tylko zdrowe, ale przede wszystkim bardzo smaczne. Szczególnie lubię te upieczone w piekarniku. Chrupiące, a jednak wciąż miękkie, skropione oliwą z oliwek i odrobiną soku z cytryny, idealnie przyprawione. Dzięki temu przepisowi w kilkanaście minut stworzysz danie doskonałe.

arbuz

Jakie właściwości ma arbuz?

Dla diabetyków
Arbuz pochodzi z Południowej Afryki, ale znany i dostępny jest dziś na całym świecie. Na szczęście. Dzięki niemu nasze organizmy funkcjonują lepiej, a my jesteśmy zdrowsi. Arbuzy są świetne na upalne dni jak i jako zdrowa przekąska zamiast czekolady czy chipsów. Dzięki niskiej zawartości kalorii możemy sięgać po nie będąc na diecie. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, w czym pomoże Ci jedzenie arbuza. Bo oprócz walorów smakowych, ma też świetne właściwości zdrowotne.
lodówka

Czego nie trzymać w lodówce?

Lodówki
Lodówka wydaje nam się najbezpieczniejszym miejscem na wszelkiego rodzaju produkty. Przechowywane w niej pożywienie na dłużej zachowuje świeżość, baterie i akumulatorki przedłużają swoją żywotność, a kawa zachowuje głęboki aromat. Czyżby? Przeczytaj poniższy artykuł, a przekonasz się, że większość z tych stwierdzeń to mity. Nie wszystko bowiem nadaje się do trzymania w lodówce.
Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa

Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych: