Jak jeść szparagi? Dlaczego warto po nie sięgać?

Warzywa
Szparagi to bardzo smaczne i zdrowe warzywa, które cieszą się coraz większą popularnością. Mają niewiele kalorii, a przy tym obfitują w cenne substancje odżywcze. Oczyszczają organizm z toksyn, poprawiają perystaltykę jelit i działają jak naturalny prebiotyk, wspierając mikroflorę jelitową. Świetnie więc wspomagają organizm w walce z nadprogramowymi kilogramami. Wspierają także pracę wątroby i nerek oraz regulują ciśnienie krwi. Szparagi nazywane są naturalnym afrodyzjakiem, ponieważ wpływają na poprawę potencji. Dlaczego warto jeszcze włączyć je do diety? W jaki sposób je przyrządzać, by były pyszne i nie straciły swoich właściwości? Jakie szparagi najlepiej wybierać i w jakiej postaci można je spożywać? Podpowiadamy.

Ziemniaki do obiadu na siedem sposobów

Warzywa
Ziemniaki to wciąż jeden z najpopularniejszych elementów polskiego obiadu. I chociaż narosło wokół nich sporo niepochlebnych mitów, to warto jeść je regularnie. Wbrew pozorom wcale nie są tuczące ani tak kaloryczne, jak mogłoby się wydawać (100 g gotowanych ziemniaków to zaledwie 85 kalorii). Dostarczają za to mnóstwo cennych składników odżywczych i na długo zostawiają uczucie sytości po posiłku. Składają się ze skrobi, czyli węglowodanów złożonych, nie wywołują więc gwałtownych skoków glukozy we krwi i mogą je jadać nawet diabetycy. W ziemniakach znajdziemy też sporo potasu, wapnia i witamin z grupy B, a także substancje obniżające ciśnienie krwi. Jeśli odpowiednio je przyrządzimy, będą idealnym posiłkiem nawet dla osób z cukrzycą, nadciśnieniem czy nadwagą. Sprawdź, jak można przygotować ziemniaki do obiadu na siedem sposobów i które z nich są najzdrowsze.

Jak obrać imbir? Na co pomaga?

Warzywa
Imbiru nikomu szczególnie rekomendować nie trzeba. Zaliczany jest do grona najcenniejszych przypraw, bo fantastycznie wzmacnia i podkręca smak potraw. Uchodzi też za naturalny antybiotyk, a tym samym w okresie wzmożonych jesienno-zimowych zachorowań na grypę jest produktem wyjątkowo pożądanym w diecie. Zawarte w imbirze substancje biologicznie czynne sprawiają, że wykazuje działanie antybakteryjne, przeciwzapalne i przeciwbólowe, a tym samym wzmacnia odporność organizmu i przyspiesza powrót do zdrowia rekonwalescentów. Najlepiej sięgać w tym celu po świeży korzeń, który ma intensywniejszy aromat i działa skuteczniej niż ten w formie sproszkowanej. Jak zatem sprytnie i bez większych problemów obrać imbir? Dlaczego warto wykorzystać patent z łyżeczką? Odpowiedzi i wskazówki można znaleźć poniżej.
Jak gotować ziemniaki?

Jak gotować ziemniaki?

Podstawy gotowania

W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej przedstawiam sposoby gotowania i przyrządzenia ziemniaków.

sok z natki pietruszki

Jakie są właściwości soku z natki pietruszki?

Zdrowe Odżywianie
Natka pietruszki to roślina, którą znajdziemy w prawie każdej kuchni. Doskonale nadaje się do doprawienia zup, sosów, sałatek – jednak najwięcej korzyści daje przygotowanie z niej soku. Sok z natki pietruszki to prawdziwa kopalnia witamin i minerałów. Regularne jego spożywanie pomaga pozbyć się wielu dolegliwości i zapobiec groźnym chorobom. Właściwości soku z natki pietruszki opisane poniżej to zaledwie czubek góry lodowej. Zapoznaj się z nimi jednak, by następnym razem docenić potęgę tej niepozornej rośliny.
Czego nie trzeba trzymać w lodówce

15 produktów, których nie musisz przechowywać w lodówce

Przechowywanie
Być może zauważyliście, że oferowane w sklepach lodówki z każdym rokiem robią się coraz większe. W pewnym momencie zrobiliśmy nagłe przejście z urządzeń o racjonalnej wielkości do potworów, które potrafią pomieścić w sobie żywność dla połowy armii. Niezależnie od powodów tej zmiany - będącej bez wątpienia mieszanką mody i naszej skłonności do gigantycznych zakupów - aby utrzymać pracę tak wielkich lodówek zużywamy bardzo dużo energii. Szukasz sposobów na "odchudzenie" swojej lodówki lub po prostu zmniejszenie obciążenia na jej półkach? Istnieje wiele produktów, które naprawdę nie muszą stale pozostawać w chłodzie. Chociaż bezpieczeństwo żywności powinno być przedmiotem naszego zainteresowania, to nie wszystkie produkty muszą stale przebywać w lodówce. Dla niektórych jest nawet lepiej, jeżeli pozostawi się je w temperaturze pokojowej. Biorąc to wszystko pod uwagę, przygotowaliśmy dla was krótką listę pokarmów, które często wkładamy do lodówki, chociaż wcale nie musimy.
mrożone owoce

Jak rozmrażać owoce i warzywa, aby nie straciły wartości odżywczych?

Warzywa
Mrożenie jest najlepszą metodą przechowywania owoców i warzyw. W trakcie prawidłowego przechowywania mrożonek straty witamin są minimalne, a produkty zachowują niemal w pełni cechy świeżego surowca. Owoce i warzywa zachowują dobrze swe wartości odżywcze pod warunkiem ich właściwego rozmrożenia.
ciemnienie owoców

Jak zapobiegać ciemnieniu warzyw i owoców?

Owoce
Utlenianie to naturalny proces chemiczny, który destrukcyjnie wpływa na nasze pożywienie. Po przecięciu owoców lub warzyw, uwolnione enzymy łączą się z tlenem i sprawiają, że owoce ciemnieją. Woda, ciepło i utlenianie są prawdziwymi wrogami witamin i minerałów. Im dłużej owoce i warzywa są wystawione na działanie powietrza, tym mniej witamin będą zawierać. Zatrzymaj owoce i warzywa przed utratą składników odżywczych, dzięki tym prostym sposobom.
warzywa

9 warzyw, które mają wspaniałe właściwości zdrowotne

Warzywa
Warzywa są numerem jeden, jeśli chodzi o utrzymanie zdrowia oraz zapobieganie chorobom. Warzywa zawierają błonnik, wspomagają układ odpornościowy oraz pomagają zwalczać choroby takie jak nowotwory, choroby serca czy cukrzycę. Jeśli należysz do osób, które nie jedzą warzyw, to przeczytaj poniższy tekst, a dowiesz się, jakie zdrowotne właściwości cię omijają.
marynowana marchew

Jak zamarynować marchewkę?

Przetwory
Marynowane grzyby, ogórki, cukinia, papryka... To wszystko już było! A czy marynowaliście kiedykolwiek marchewkę? Jeśli nie, koniecznie wypróbujcie w tym roku prezentowany tutaj przepis. Marynowana marchewka to doskonały dodatek do wielu potraw. Szczegółową recepturę ze zdjęciami krok po kroku znajdziesz w dalszej części artykułu.