Ciecierzyca: Zdrowa alternatywa dla masła czy kebabów i nie tylko

Warzywa
Ciecierzyca kształtem i smakiem najbardziej przypomina groch. Stanowi obowiązkowy składnik kuchni wegetariańskiej, ale z uwagi na bogatą listę składników mineralnych i witamin do diety powinien ją włączyć każdy. Dostarczy nam przede wszystkim łatwo przyswajalnego przez organizm białka pochodzenia roślinnego i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jeśli ciecierzycę połączysz z pastą sezamową (tahini), oliwą z oliwek, czosnkiem i sokiem z cytryny; wyczarujesz domowy hummus, który możesz śmiało wykorzystać jako dodatek do chleba lub jako dip do warzyw. Do czego jeszcze możemy wykorzystać apetyczną ciecierzycę? Wszystkie potrzebne wskazówki znajdziesz poniżej.

Dynia makaronowa: Zastąpi spaghetti i pomoże schudnąć

Warzywa
Wyróżniająca się subtelnym, lekko melonowym smakiem dynia makaronowa to bodaj najzdrowsza alternatywa dla makaronu, a zwłaszcza spaghetti. Doskonale komponuje się z warzywami i mięsem, a ponadto posiada szereg nietuzinkowych właściwości zdrowotnych. Stymuluję pracę układu odpornościowego, pobudza do działania jelita i poprawia trawienie. Ponadto obniża poziom złego cholesterolu, skutecznie oczyszcza organizm z toksyn i dobroczynnie wpływa na naszą skórę. Nie wspominając już o tym, że dostarcza nam łatwo przyswajalnego białka i przyspiesza odchudzanie. Przyjrzyjmy się dyni makaronowej nieco bliżej, a z pewnością nie pożałujemy.

Brukselka: Pomaga schudnąć, zapobiega wrzodom i osteoporozie

Warzywa
Brukselka należy do grona warzyw, które wyzwalają ambiwalentne odczucia. Grono jej miłośników jest całkiem spore i cały czas rośnie, ale jednocześnie nie brakuje tych, którzy już na samą myśl o niej odwracają się z obrzydzeniem. Zważywszy jednak na cenne wartości odżywcze, których dostarcza, warto po nią sięgać chociaż od czasu do czasu. Dzięki brukselce zapewnimy sobie witaminowy zastrzyk, wzmocnimy odporność i zabezpieczymy się przed osteoporozą czy bakterią Helicobacter pylori, wywołującą wrzody i nowotwory. Nie wspominając już o tym, że wspomoże naszą walkę z nadprogramowymi kilogramami, przysłuży się diabetykom i kobietom starającym się o dziecko. Co jeszcze, jedząc brukselkę, zyskamy? Sprawdźmy.
Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa

Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:

Jak gotować ziemniaki?

Jak gotować ziemniaki?

Podstawy gotowania

W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej przedstawiam sposoby gotowania i przyrządzenia ziemniaków.

zielony groszek

Jakie właściwości ma zielony groszek?

Zdrowe Odżywianie

Zielony groszek to jedno z najczęściej nienawidzonych warzyw przez dzieci. Ale i niektórzy dorośli za nim nie przepadają. Te zielone kuleczki maja jednak wiele zalet i mogą dla nas i dla naszych organizmów zrobić wiele dobrego. Warto więc przemycać go dzieciom i dorosłym niejadkom w różnej formie, aby mimo wszystko groszek trafił do ich brzuchów. Jakie zalety ma zielony groszek i dlaczego warto go jeść – odpowiedź poniżej.

Drylowane pomidory

Jak sparzyć i wydrylować pomidory?

Warzywa

Parzenie (blanszowanie) i drylowanie pomidorów może wydawać się zbytecznym zabiegiem, zważając na to, że z łatwością dostaniesz już takie pomidory w puszkach czy kartonikach w pobliskim sklepie spożywczym. Jednak żadne pomidory w puszcze czy pasty pomidorowe nie mogą się równać ze świeżo sparzonymi i wydrylowanymi pomidorami tuż przed gotowaniem. Blanszowane i czasami również drylowane pomidory używane są do gotowania zup i gulaszy jak i do przygotowania soku pomidorowego, pasty pomidorowej oraz do różnych dipów i sosów.

Czego nie trzeba trzymać w lodówce

15 produktów, których nie musisz przechowywać w lodówce

Przechowywanie
Być może zauważyliście, że oferowane w sklepach lodówki z każdym rokiem robią się coraz większe. W pewnym momencie zrobiliśmy nagłe przejście z urządzeń o racjonalnej wielkości do potworów, które potrafią pomieścić w sobie żywność dla połowy armii. Niezależnie od powodów tej zmiany - będącej bez wątpienia mieszanką mody i naszej skłonności do gigantycznych zakupów - aby utrzymać pracę tak wielkich lodówek zużywamy bardzo dużo energii. Szukasz sposobów na "odchudzenie" swojej lodówki lub po prostu zmniejszenie obciążenia na jej półkach? Istnieje wiele produktów, które naprawdę nie muszą stale pozostawać w chłodzie. Chociaż bezpieczeństwo żywności powinno być przedmiotem naszego zainteresowania, to nie wszystkie produkty muszą stale przebywać w lodówce. Dla niektórych jest nawet lepiej, jeżeli pozostawi się je w temperaturze pokojowej. Biorąc to wszystko pod uwagę, przygotowaliśmy dla was krótką listę pokarmów, które często wkładamy do lodówki, chociaż wcale nie musimy.
sok z natki pietruszki

Jakie są właściwości soku z natki pietruszki?

Zdrowe Odżywianie
Natka pietruszki to roślina, którą znajdziemy w prawie każdej kuchni. Doskonale nadaje się do doprawienia zup, sosów, sałatek – jednak najwięcej korzyści daje przygotowanie z niej soku. Sok z natki pietruszki to prawdziwa kopalnia witamin i minerałów. Regularne jego spożywanie pomaga pozbyć się wielu dolegliwości i zapobiec groźnym chorobom. Właściwości soku z natki pietruszki opisane poniżej to zaledwie czubek góry lodowej. Zapoznaj się z nimi jednak, by następnym razem docenić potęgę tej niepozornej rośliny.
kiszone ogórki

Co daje picie soku z kiszonych ogórków?

Warzywa

Okazuje się, że sok z kiszonych ogórków to naturalne remedium na wiele różnych dolegliwości. Zapobiega odwodnieniu, ponieważ zawarty w nim sód zatrzymuje wodę w organizmie. Przywraca równowagę elektrolityczną, dostarczając potasu i sodu utraconych po silnym wysiłku fizycznym. To również źródło cennych probiotyków, które korzystnie wpływają na układ pokarmowy. A to tylko niektóre z zalet soku z kiszonych ogórków. Zobacz, jak zmieni się twój organizm, gdy zaczniesz pić ten sok.

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2367706&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>