Papryka: Który rodzaj jest najzdrowszy?

Odżywianie
To soczyste i pełne witamin warzywo nie bez powodu kojarzy nam się głównie z latem. Właśnie w okresie wakacji i wczesnej jesieni jemy najwięcej papryki. Powody są dwa. Pierwszy – papryka jest wtedy najtańsza. Drugi – w sezonie papryka jest po prostu najzdrowsza. Dietetycy i lekarze zachwalają to warzywo głównie ze względu na wysoką wartość odżywczą papryki. Jednak, czy wiemy, który jej rodzaj jest najzdrowszy? Sprawdźmy.

Dlaczego warto jeść warzywa strączkowe?

Odżywianie
Są pełne cennych wartości odżywczych, dzięki czemu pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Kojarzymy je jednak z problemami gastrycznymi, dlatego często rezygnujemy z ich jedzenia. O czym mowa? O warzywach strączkowych, które mają fenomenalny wpływ na nasze samopoczucie. Weźmy pod lupę te najpopularniejsze.

Koperek i jego lecznicze właściwości

Witaminy
Uwielbiamy dodawać go do zup, ziemniaków, sałatek i sosów. Szczególnie, gdy jest świeżo zerwany z grządki. Mowa o koperku, czyli jednym z najpopularniejszych ziół. Mimo że chętnie i często go używamy, mało kto wie o jego prozdrowotnych właściwościach. Koperek pomaga uśmierzyć bóle, działa rozkurczowo, a także ma wiele witamin oraz minerałów. Dlaczego jeszcze warto jeść go regularnie?
Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa

Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2418692&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

szczypiorek

Jakie są właściwości lecznicze szczypiorku?

Warzywa
Szczypiorek jest członkiem tej samej rodziny, co czosnek, cebula i por. Od wieków doceniany jest nie tylko ze względu na swoje walory smakowe, ale również właściwości zdrowotne. Zawiera dużo składników odżywczych – witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Jedna łyżka posiekanego szczypiorku zaspokaja 3% dziennego zapotrzebowania na witaminę A i C. Szczypiorek zawiera też witaminę K, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor i potas. Jakie właściwości zdrowotne może mieć dla nas spożywanie szczypiorku? O tym dowiesz się z dalszej lektury.
Jak gotować ziemniaki?

Jak gotować ziemniaki?

Podstawy gotowania

W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej przedstawiam sposoby gotowania i przyrządzenia ziemniaków.

zielony groszek

Jakie właściwości ma zielony groszek?

Zdrowe Odżywianie

Zielony groszek to jedno z najczęściej nienawidzonych warzyw przez dzieci. Ale i niektórzy dorośli za nim nie przepadają. Te zielone kuleczki maja jednak wiele zalet i mogą dla nas i dla naszych organizmów zrobić wiele dobrego. Warto więc przemycać go dzieciom i dorosłym niejadkom w różnej formie, aby mimo wszystko groszek trafił do ich brzuchów. Jakie zalety ma zielony groszek i dlaczego warto go jeść – odpowiedź poniżej.

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2384156&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

sok z natki pietruszki

Jakie są właściwości soku z natki pietruszki?

Zdrowe Odżywianie
Natka pietruszki to roślina, którą znajdziemy w prawie każdej kuchni. Doskonale nadaje się do doprawienia zup, sosów, sałatek – jednak najwięcej korzyści daje przygotowanie z niej soku. Sok z natki pietruszki to prawdziwa kopalnia witamin i minerałów. Regularne jego spożywanie pomaga pozbyć się wielu dolegliwości i zapobiec groźnym chorobom. Właściwości soku z natki pietruszki opisane poniżej to zaledwie czubek góry lodowej. Zapoznaj się z nimi jednak, by następnym razem docenić potęgę tej niepozornej rośliny.
pieczone szparagi

Jak upiec szparagi w piekarniku?

Dania wegetariańskie

Szparagi są nie tylko zdrowe, ale przede wszystkim bardzo smaczne. Szczególnie lubię te upieczone w piekarniku. Chrupiące, a jednak wciąż miękkie, skropione oliwą z oliwek i odrobiną soku z cytryny, idealnie przyprawione. Dzięki temu przepisowi w kilkanaście minut stworzysz danie doskonałe.

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=1856406&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

kiełki

Jakie kiełki są najzdrowsze?

Warzywa
Kiełki to źródło życia, potężny zastrzyk energii i skarbnica wielu witamin, minerałów, białka i kwasów. Z powodzeniem mogą zastąpić świeże warzywa i owoce, są więc dla organizmu prawdziwym dobrodziejstwem. W kiełkujących nasionach są enzymy, dzięki którym powstają witaminy z grupy B oraz C, D, E, K, PP i beta-karoten. Znajdują się w nich też żelazo, magnez, potas, fosfor, cynk, jod, selen, wapń, miedź, mangan, a także cenny kwas foliowy i hormony roślinne (flawonoidy). Stanowią również źródło łatwo przyswajalnego białka i kwasów tłuszczowych omega-3. Obecne w nich substancje pobudzają w wątrobie wydzielanie żółci, co ułatwia trawienie i wspomaga odchudzanie. Jedzmy kiełki najkorzystniejsze dla naszego zdrowia.