Soczewica: Wspiera serce, chroni płód, przyspiesza odchudzanie

Warzywa
Soczewica - podobnie jak inne rośliny strączkowe - zawiera niemalże wszystkie składniki odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Uznawana jest między innymi za jedno z najlepszych źródeł łatwo przyswajalnego białka pochodzenia roślinnego i tym samym uchodzi za bardzo zdrową i pożywną alternatywę dla mięsa. Dzięki solidnej porcji potasu wspiera układ sercowo-naczyniowy i zmniejsza ryzyko zachorowania na miażdżycę, zawał, nadciśnienie czy anemię. Soczewica szczególnie polecana jest kobietom w ciąży i wszystkim tym, którzy chcą się pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Po który rodzaj soczewicy najlepiej sięgać? Jak ją przyrządzić, aby była doskonała w smaku? Do jakich potraw ją dodawać? Podpowiadamy.

Kimchi: Czy warto ją jeść? Właściwości i przeciwskazania

Dania niskotłuszczowe
Nie bez powodu orientalne smaki kuszą nas coraz częściej. Kuchnia azjatycka uznawana jest za jedną z najzdrowszych na świecie. Kimchi ją reprezentuje i ma z naszymi rodzimymi nawykami żywieniowymi wiele wspólnego. Egzotyczna nazwa potrawy może trochę dezorientować, ale to nic innego jak kiszona kapusta w koreańskim wydaniu i podobnie jak ona fantastycznie wpływa na nasz organizm. Kimchi uznaje się za naturalny probiotyk, sprzymierzeńca jelit i doskonałe źródło przeciwutleniaczy. Jakie ma właściwości? O tym dowiesz się z artykułu.

Karczochy i ich zbawienny wpływ na zdrowie

Warzywa
Karczochy nie cieszą się w Polsce zbyt dużą popularnością. Być może wiąże się to z tym, że uprawy tej rośliny nie są u nas powszechne ani wyspecjalizowane. Nie oznacza to, że w naszym kraju karczochy są trudne do zdobycia. Wręcz przeciwnie – możemy kupować je surowe lub przetworzone w puszkach. W każdej postaci dostarczą nam wielu cennych substancji i pozytywnie wpłyną na nasze zdrowie. Nie od dziś wiadomo, że ich spożywanie ułatwia odchudzanie, obniża poziom cholesterolu i cukru we krwi, a w dodatku poprawia trawienie. Sprawdź, co zawierają karczochy, gdzie je kupować i w jaki sposób używać ich w kuchni.
szparagi

Jak jeść szparagi?

Przystawki
Szparagi szturmem wdzierają się na nasze stoły. Choć obecne są od dawna, to dopiero ostatnimi czasy zyskały na popularności. Dla wielu z nas są więc nowością. Zadajemy sobie pytania dotyczące ich przygotowania do jedzenia, samego gotowania oraz ich spożywania. A niepotrzebnie w sumie, bo to nic trudnego. Szparagi jednak to bardzo kruche warzywa i należy je traktować z delikatnością.
pieczone szparagi

Jak upiec szparagi w piekarniku?

Dania wegetariańskie

Szparagi są nie tylko zdrowe, ale przede wszystkim bardzo smaczne. Szczególnie lubię te upieczone w piekarniku. Chrupiące, a jednak wciąż miękkie, skropione oliwą z oliwek i odrobiną soku z cytryny, idealnie przyprawione. Dzięki temu przepisowi w kilkanaście minut stworzysz danie doskonałe.

Szparagi

Jak przechowywać szparagi?

Sprzątanie kuchni
Szparagi są niezwykle zdrowe i pyszne, zatem warto je często kupować - zwłaszcza w sezonie. Gotowane w wodzie, skropione oliwą i doprawione solą oraz dużą ilością świeżo mielonego pieprzu smakują wyśmienicie. Szparagi jednak szybko się psują, stają się suche i łykowate zatem bardzo ważne jest ich właściwe przechowywanie.
Jak gotować ziemniaki?

Jak gotować ziemniaki?

Podstawy gotowania

W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej przedstawiam sposoby gotowania i przyrządzenia ziemniaków.

Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa

Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:

Czego nie trzeba trzymać w lodówce

15 produktów, których nie musisz przechowywać w lodówce

Przechowywanie
Być może zauważyliście, że oferowane w sklepach lodówki z każdym rokiem robią się coraz większe. W pewnym momencie zrobiliśmy nagłe przejście z urządzeń o racjonalnej wielkości do potworów, które potrafią pomieścić w sobie żywność dla połowy armii. Niezależnie od powodów tej zmiany - będącej bez wątpienia mieszanką mody i naszej skłonności do gigantycznych zakupów - aby utrzymać pracę tak wielkich lodówek zużywamy bardzo dużo energii. Szukasz sposobów na "odchudzenie" swojej lodówki lub po prostu zmniejszenie obciążenia na jej półkach? Istnieje wiele produktów, które naprawdę nie muszą stale pozostawać w chłodzie. Chociaż bezpieczeństwo żywności powinno być przedmiotem naszego zainteresowania, to nie wszystkie produkty muszą stale przebywać w lodówce. Dla niektórych jest nawet lepiej, jeżeli pozostawi się je w temperaturze pokojowej. Biorąc to wszystko pod uwagę, przygotowaliśmy dla was krótką listę pokarmów, które często wkładamy do lodówki, chociaż wcale nie musimy.
szczypiorek

Jakie są właściwości lecznicze szczypiorku?

Warzywa
Szczypiorek jest członkiem tej samej rodziny, co czosnek, cebula i por. Od wieków doceniany jest nie tylko ze względu na swoje walory smakowe, ale również właściwości zdrowotne. Zawiera dużo składników odżywczych – witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Jedna łyżka posiekanego szczypiorku zaspokaja 3% dziennego zapotrzebowania na witaminę A i C. Szczypiorek zawiera też witaminę K, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor i potas. Jakie właściwości zdrowotne może mieć dla nas spożywanie szczypiorku? O tym dowiesz się z dalszej lektury.