Jabłka i ich drogocenne właściwości

Owoce
Jabłko to prawdziwa witaminowa bomba i doskonałe źródło minerałów oraz wyjątkowo cennego błonnika. Trudno się zatem dziwić, że dietetycy zachęcają, aby każdego dnia zjeść przynajmniej jeden owoc i dzięki temu zapewnić sobie doskonałe zdrowie i piękny wygląd skóry. Jabłko stanowi też doskonałą, a co najważniejsze naturalną i znacznie mniej kaloryczną alternatywę dla białego cukru. Co znajdziemy w porcji jabłka? Porcja, czyli koło 100 gram, jabłka dostarcza nam przede wszystkim cennego błonnika. Znajdziemy w nim też witaminę C, ryboflawinę, tiaminę, niacynę, witaminę B6, witaminę A, witaminę K, witaminę E, kwas foliowy oraz żelazo, wapń, magnez, fosfor, potas, cynk oraz sód.

Daktyle: Remedium na zatrucia alkoholowe i słabe kości

Owoce
Włączenie daktyli do codziennej diety wiąże się z mnóstwem korzyści. Stanowią one źródło cennych witamin A oraz K, tiaminy, niacyny, kwasu foliowego oraz minerałów - między innymi wapnia, siarki, żelaza potasu, fosforu, manganu, miedzi oraz magnezu i jednocześnie mają zbawienny wpływ na nasze serce i pracę jelit, regulują proces trawienia, pomagają unikać przejadania się i zwalczać zaparcia oraz biegunkę. Co ciekawe, uważane są też za remedium na zatrucia alkoholowe. Właściwości daktyli doceniają również kulturyści. Regularne zjadanie tych pysznych owoców pomaga im rozbudowywać masę mięśniową.

Kiwi: Alkalizuje, wzmacnia odporność, trawienie i serce

Owoce
Kiwi - charakterystyczny włochaty owoc, zawierający pod skórką pyszny miąższ - nie tylko stanowi doskonałą przekąskę, ale jednocześnie posiada mnóstwo zdrowotnych właściwościowych. Przeprowadzone badania wykazały, że mikroelementy zawarte w owocu posiadają zdolność do odbudowania uszkodzonego DNA i zapobiegają formowaniu się komórek nowotworowych. Poza tym minimalizuje ryzyko wystąpienia chorób serca i pomaga ograniczać zwyrodnienie plamki żółtej w oku. Jedno duże kiwi zawiera około 56 kalorii, 13 g węglowodanów, pokaźną ilość witamin oraz minerałów i jednocześnie posiada względnie niski indeks glikemiczny, zatem spożywanie go nie podniesie szybko poziomu cukru we krwi, co ma kluczowe znaczenie dla osób chorujących na cukrzycę. Poznaj inne korzyści wynikające z jedzenia kiwi:
Obrany granat

Jak obrać granat?

Owoce
Możesz odciąć koronę granata i zamoczyć go w zimnej wodzie na 15 minut, aby skórki same odeszły od nasion, jednak nie jest to konieczne. Poniżej znajdziesz prosty sposób obierania i jedzenia granatów.

8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki

Owoce
Może ci się wydawać, że wiesz wszystko o mikrofalówkach, ale to nie jest prawda. Mikrofalówka potrafi szybko i mocno podgrzewać jedzenie, jednak potrafi być również niebezpieczna. Niektóre produkty mogą w niej wybuchnąć, zapalić się czy roztopić, zaś resztki jedzenia obklejające jej wnętrze będą tak trudne do usunięcia, że szybciej dorobisz się nowej mikrofalówki niż doczyścisz starą.
jabłka pieczone w piekarniku

Jak zrobić jabłka pieczone w piekarniku?

Proste przepisy
To ulubiony przysmak dzieci i dorosłych, a także bardzo zdrowa przekąska. Jabłka możesz nafaszerować innymi owocami. Będą wówczas jeszcze smaczniejsze. Prosty i szybki przepis na ten owocowy deser znajdziesz poniżej.
daktyle

Jakie właściwości mają daktyle?

Przekąski Zimne
Daktyle to słodkie owoce idealne dla osób cierpiących na problemy trawienne. Daktyle bowiem świetnie balansują proces trawienia i biorą w nim czynny udział. Dodają energii przemęczonemu organizmowi już w pół godziny po spożyciu. Są szczególnie polecane kobietom w połogu, aby szybciej doszły do pełnej sprawności. Mówi się, że jeden daktyl dziennie utrzyma w sprawności wzrok nawet do końca życia. Regularne spożywanie daktyli ma naprawdę mnóstwo zalet. Chcesz poznać je wszystkie? Wczytaj się w artykuł.
owoce

Jakich owoców nie łączyć?

Diety
Każdy zdrowa, zbilansowana dieta powinna zawierać duże ilości owoców i warzyw. Owoce są mniej kaloryczne, niż inne produkty. Zmniejszają ponadto ryzyko chorób takich jak udar mózgu, cukrzyca, rak i choroby serca. Zaleca się spożywać około dwie szklanki owoców dziennie, aby utrzymać nasz organizm w pełni sił. Jednak nierozsądne mieszanie ze sobą różnego rodzaju owoców może spowodować problemy trawienne, takie jak nadmiar gazów, wzdęcia lub zgaga. Aby unikać problemów trawiennych i wydobyć z owoców to, co najlepsze, należy je umiejętnie łączyć ze sobą i przyrządzać.
banany

Jakie są właściwości lecznicze bananów?

Zdrowe Odżywianie
Banan, choć niepozorny, wykazuje wiele właściwości korzystnych dla naszego zdrowia. Ze względu na swój słodki smak, jest owocem chętnie wykorzystywanym w różnego rodzaju dietach. Łatwo go ze sobą zabrać, a zjedzony na drugie śniadanie zaspokaja apetyt na długi czas. Jaki wpływ ma banan na nasze zdrowie? Przeczytaj poniżej.

Co oznaczają naklejki z kodami na warzywach i owocach?

Warzywa
Zapewne niejeden z nas, robiąc zakupy w supermarkecie, nieraz zastanawiał się nad znaczeniem naklejek, które widnieją zazwyczaj na owocach, warzywach, ale również na innych produktach. Okazuje się, że te małe, często urokliwe naklejki, zawierają niezwykle ważne dla konsumenta informacje na temat konkretnego produktu. Jest jednak pewien szkopuł. Informacje ukryte są w postaci tzw. kodów PLU, których większość z nas nie potrafi rozszyfrować. Dlatego poniżej tłumaczymy, czym są tajemnicze kody PLU i co mówią o produkcie, który chcemy kupić.