Korzyści płynące z jedzenia jeżyn

Owoce
Jeżyny od ponad 2000 lat są wykorzystywane w medycynie. Starożytni Grecy i Rzymianie stosowali owoce, liście, korę i korzenie jeżyn do leczenia licznych problemów zdrowotnych, poczynając od łagodnych infekcji po jadowite ukąszenia. W XVIII wieku, Grecy wykorzystywali jeżyny do leczenia dny moczanowej tak powszechnie, że w Europie roślina ta była znana jako "owoc dny moczanowej". Niedawne badania naukowe dostarczyły licznych dowodów skuteczności jeżyn, dzięki czemu uznano ich terapeutyczne zastosowanie i ponownie rozpowszechniono je na całym świecie. Oto nasza lista dziesięciu najważniejszych korzyści dla zdrowia płynących ze spożywania jeżyn: Pełne błonnika Jedna szklanka jeżyn zawiera ponad 7,6 g błonnika. Ta istotna właściwość zapewni ci energię i pomoże zachować uczucie sytości na dłużej, dzięki czemu nie będziesz sięgać po niezdrowe przekąski. Błonnik znakomicie pomaga także na trawienie.

Śliwki i ich działanie przeciwko otyłości

Owoce
Najnowsze badania wskazują, że owoce pestkowe posiadają składniki bioaktywne, które potencjalnie mogą zwalczać choroby powiązane z otyłością, takie jak cukrzyca czy choroby układu krążenia. Ciśnienie krwi, praca serca, funkcjonowanie i struktura wątroby, zmiany hormonalne, nadwaga, wszystkie one wracają do normy nawet pomimo tłustej diety, jeśli tylko włączysz do niej śliwki. Cztery czynniki zawarte w tych owocach - między innymi antocyjany, kwasy klonogenne oraz pochodne kwercetyny - działają pobudzająco na różne komórki. Zawierają one komórki tłuszczowe, makrofagi, które trawią odpadki komórkowe i bakterie, komórki naczyniowe śródbłonka, które wyścielają ściany naczyń krwionośnych, filtrując płyny i regulując hormony.

W jakich chorobach pomagają nam owoce i warzywa?

Zdrowe Odżywianie
Niektóre owoce, warzywa, zioła i przyprawy mają właściwości lecznicze. Zdrowe odżywianie pozwala nam utrzymać organizm w optymalnej wydajności, a jeżeli zachodzi w naszym organizmie jakiś proces chorobowy, to odpowiedni jadłospis ma jeszcze większe znaczenie. Dlatego włączenie tych pięciu warzyw do naszej diety może nam bardzo pomóc.

Poziomka - mały, pyszny owoc o wielkiej mocy

Owoce
Poziomka to niewielki owoc, który jest bardzo smaczny i pożyteczny. To jeden z 400 gatunków tego rodzaju roślin, ale z pewnością najbardziej lubiany. Poziomki to małe, pyszne owoce, którym nie sposób się oprzeć, ale medycyna ludowa skupia się przede wszystkim na ich zaletach prozdrowotnych. Kto powiedział, że to, co zdrowe, nie może być smaczne? Poziomki pojawiają się od maja do września. Są bogatym źródłem wielu witamin. Zaledwie garść poziomek pozwala zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Oprócz niej owoce te zawierają także witaminę B, wapń, potas, magnez, fosfor, garbniki, flawonoidy, witaminę E oraz wiele innych substancji.

8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki

Owoce
Może ci się wydawać, że wiesz wszystko o mikrofalówkach, ale to nie jest prawda. Mikrofalówka potrafi szybko i mocno podgrzewać jedzenie, jednak potrafi być również niebezpieczna. Niektóre produkty mogą w niej wybuchnąć, zapalić się czy roztopić, zaś resztki jedzenia obklejające jej wnętrze będą tak trudne do usunięcia, że szybciej dorobisz się nowej mikrofalówki niż doczyścisz starą.
Obrany granat

Jak obrać granat?

Owoce
Możesz odciąć koronę granata i zamoczyć go w zimnej wodzie na 15 minut, aby skórki same odeszły od nasion, jednak nie jest to konieczne. Poniżej znajdziesz prosty sposób obierania i jedzenia granatów.
jabłka pieczone w piekarniku

Jak zrobić jabłka pieczone w piekarniku?

Proste przepisy
To ulubiony przysmak dzieci i dorosłych, a także bardzo zdrowa przekąska. Jabłka możesz nafaszerować innymi owocami. Będą wówczas jeszcze smaczniejsze. Prosty i szybki przepis na ten owocowy deser znajdziesz poniżej.
owoce

Jakich owoców nie łączyć?

Diety
Każdy zdrowa, zbilansowana dieta powinna zawierać duże ilości owoców i warzyw. Owoce są mniej kaloryczne, niż inne produkty. Zmniejszają ponadto ryzyko chorób takich jak udar mózgu, cukrzyca, rak i choroby serca. Zaleca się spożywać około dwie szklanki owoców dziennie, aby utrzymać nasz organizm w pełni sił. Jednak nierozsądne mieszanie ze sobą różnego rodzaju owoców może spowodować problemy trawienne, takie jak nadmiar gazów, wzdęcia lub zgaga. Aby unikać problemów trawiennych i wydobyć z owoców to, co najlepsze, należy je umiejętnie łączyć ze sobą i przyrządzać.
winogrona

Jakie właściwości mają winogrona?

Czerwone wino
Jak dużo winogron znajduje się w Twojej dicie w ciągu tygodnia? Jeśli niewiele, to trzeba to zmienić. Winogrona są świetnym składnikiem zdrowej diety. Już Hipokrates doceniał właściwości winogron porównując je do właściwości miodu. I miał rację. Winogrona są naładowane wartościowymi składnikami i niezwykle korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Chcesz wiedzieć więcej? Poniższy artykuł wszystko wyjaśnia.
daktyle

Jakie właściwości mają daktyle?

Przekąski Zimne
Daktyle to słodkie owoce idealne dla osób cierpiących na problemy trawienne. Daktyle bowiem świetnie balansują proces trawienia i biorą w nim czynny udział. Dodają energii przemęczonemu organizmowi już w pół godziny po spożyciu. Są szczególnie polecane kobietom w połogu, aby szybciej doszły do pełnej sprawności. Mówi się, że jeden daktyl dziennie utrzyma w sprawności wzrok nawet do końca życia. Regularne spożywanie daktyli ma naprawdę mnóstwo zalet. Chcesz poznać je wszystkie? Wczytaj się w artykuł.