Jakie prawa ma pasażer samolotu

Jakie prawa ma pasażer linii lotniczych?

Ogólne porady
Wybierasz się w podróż samolotem? Wytnij i weź ze sobą ten artykuł. Wyjaśniamy w nim, jakie masz prawa jako pasażer. Może więc być bardzo pomocny w razie problemów. Gdy linia lotnicza zagubi lub zniszczy twój bagaż, należy ci się za to odszkodowanie – maksymalnie do 1131 SDR (równowartość tej międzynarodowej jednostki walutowej to ok. 5500 zł). W razie utraty lub zniszczenia bagażu udaj się do punktu informacyjnego na lotnisku i wypełnij formularz nieprawidłowości bagażowej tzw. PIR (Property Irregularity Report). Koniecznie zachowaj jego kopię. Potem złóż w linii lotniczej reklamację (dołączając do niej kwit bagażowy, a także kopię dokumentu PIR) w terminie 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu lub 21 dni od odbioru opóźnionego bagażu. Gotowy formularz reklamacji w polskiej i angielskiej wersji językowej znajdziesz na stronie: konsument.gov.pl. Pamiętaj, że przewoźnicy zastrzegają w regulaminie, że nie biorą odpowiedzialności za cenne rzeczy wkładane do bagażu.
nieudany urlop reklamacja

Wakacyjne reklamacje - co warto wiedzieć?

Prawa Konsumenta
Sądzisz, że letni wyjazd jest jak loteria, a z niedogodnościami trzeba się pogodzić? Błąd. Urlopowicz ma swoje prawa! Twój urlop nie był udany, bo chociaż w umowie, którą podpisywałaś, zagwarantowano ci, że cena wycieczki obejmuje pełne wyżywienie, to napoje do kolacji trzeba było wykupić na miejscu? Masz prawo domagać się odszkodowania. Kiedy za coś płacisz, zawierasz umowę kupna- sprzedaży. Firma, która przyjmuje od ciebie pieniądze, tym samym bierze na siebie prawną odpowiedzialność za to, by dostarczyć ci dokładnie to, za co otrzymała zapłatę.
Jak reklamować rzeczy z wyprzedaży

Jak reklamować rzeczy z wyprzedaży?

Reklamacja
Towaru z wyprzedaży nie możesz zwrócić tylko, gdy chcesz reklamować wadę, która była podstawą przeceny. W innych sytuacjach możesz go reklamować na podstawie: niezgodności towaru z umową lub gwarancji, jeżeli kupiona rzecz jest nią objęta. Kiedy zaczyna się czas promocji bardzo często podejmujemy pochopne decyzje i dopiero po pewnym czasie żałujemy dokonanego zakupu. W wielu sklepach wisi wywieszka, że przecenionego towaru nie można zwrócić. Czy to zgodne z prawem? Wyjaśniamy!
Targowanie się

Jak się targować?

Zakupy i Oszczędność
Podoba Ci się jakiś produkt w sklepie, jednak uważasz, że nie stać się na niego? Targuj się! Nie ma potrzeby od razu z czegoś rezygnować ze względu na zbyt wysoką cenę. Targować się należy zawsze. Jeśli się nie uda to i tak nic nie stracimy a próbując zawsze możemy zyskać.
Jak rozwiązać umowę zawartą przez telefon

Jak rozwiązać umowę zawartą przez telefon?

Prawa Konsumenta
Dzwonił do ciebie przedstawiciel jakiejś firmy i proponował kablówkę, abonament, ubezpieczenie. Nie odmówiłaś zdecydowanie i teraz masz problem, bo firma twierdzi, że zawarła z tobą umowę. Jak tego uniknąć? Byłyście zainteresowane ofertą, nie wiedząc nawet, że w ten sposób... podpisałyście umowę! Czy takie działania są dozwolone? Tak, polskie przepisy zezwalają na zawieranie umów na odległość. Dlatego warto wiedzieć, jakie mamy prawa, gdy chcemy skutecznie się z tego wyplątać.
Jak reklamować usługę kurierską

Jak reklamować usługę kurierską?

Reklamacja
Może się zdarzyć, że usługa kurierska została wykonana nieprawidłowo, np. była doręczona po terminie lub towar uszkodził się w transporcie. Oczywiście oznacza to, że klient może złożyć reklamację. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek, uszkodzenie lub opóźnienie przesyłki. Jest ona jednak ograniczona jedynie do takich przypadków, w których te zdarzenia są winą przewoźnika, a nie wynikają z działania nadawcy lub odbiorcy, siły wyższej czy z właściwości przewożonego przedmiotu.