Praca
- Rodzaje pracy
- Szukanie pracy
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Marketing i Public Relations
- Zarządzanie Firmą
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe
Kariera po 50Zasady Ubioru w PracyStres w PracyPrzetrwanie w PracyWystąpienia PubliczneWynagrodzenia i ZarobkiPraca w DomuZmiana ZawoduRomans w PracyDobre Nawyki w PracyRezygnacja z PracyRozwój Kariery ZawodowejWypowiedzeniaRelacje i Atmosfera w PracyPodwyżkiPraca a DzieckoEtykieta w PracyNegocjacjeOrganizacja PracyNapastowanie w Miejscu PracyPrawo Pracownika
Pokaż wszystkie 
Kalendarz 2012 - dni wolne
Organizacja PracyNowy Rok przywitaliśmy hucznie, ale o świąteczno-noworocznym wolnym zdążyliśmy już pewnie zapomnieć. Co zatem robimy, żeby dodać sobie otuchy i ochoty do pracy? Sprawdzamy kalendarz na 2012 rok, żeby sprawdzić ile długich weekendów jesteśmy w stanie wygospodarować jak najoszczędniej wykorzystując nasz (zawsze zbyt krótki) urlop. Okazji będzie kilka, a najbliższa nadarzy się już w piątek, 6 stycznia. Bardziej dalekosiężny plan urlopowy znajdziesz poniżej.

Jak dysponować czasem?
Stres w PracyWiele osób cierpi na chroniczny brak czasu. Czasu jest jednak pod dostatkiem, tylko my nieumiejętnie nim dysponujemy. Aby w pełni korzystać z życia musisz się nauczyć planować swój czas z rozsądkiem. Poniżej znajdziesz kilka cennych wskazówek.

Jak pokonać przemęczenie pracą?
Stres w PracyJeśli cierpisz z powodu przepracowania, nie potrafisz odnaleźć przyjemności w żadnym z codziennych zadań. Wydaje ci się, że jedynym wyborem jest wstać z łóżka, iść do pracy i starać się przetrwać do wieczora. A co jeśli nawet długo wyczekiwany weekend okazuje się być pracującym? Nie załamuj się, są kroki, które możesz przedsięwziąć, aby pokonać przemęczenie i znudzenie pracą. Jakie? Przeczytaj poniżej.

Jak pracować nad charakterem?
Przetrwanie w PracyJeśli nie kochasz tego, co robisz możesz czuć się tak, jakbyś poświęcał pracodawcy najlepsze chwile swojego życia. Ten artykuł nie sprawi raczej, że pokochasz to co robisz, ale na pewno pomoże ci wyrobić w sobie umiejętność pracy nad sobą i swoim charakterem. Kształtowanie charakteru możesz rozpocząć w miejscu pracy, a następnie przenieść nawyki do domu. Gdy tylko zaczniesz wprowadzać przedstawione tu porady w życie, przekonasz się, że twój charakter jest wystarczająco silny, by zapewnić ci korzyści zarówno na gruncie zawodowym, jak i prywatnym.

Jak zarządzać czasem?
Dobre Nawyki w PracyDzień wydaje ci się za krótki na wykonanie wszystkich zaplanowanych zadań, bo zwyczajnie brakuj ci czasu. Pomocne mogą być poniższe porady, które nauczą cię jak efektywnie zarządzać czasem.

Jak być zorganizowanym w pracy?
Dobre Nawyki w PracySzybkie tempo pracy i stale rosnąca liczba zobowiązań sprawiają, że każda chwila jest na miarę złota. Po co więc tracić czas szukając zagubionej w czeluściach biurka faktury? Po co denerwować się brakiem pieczątki, która znika zawsze wtedy, gdy jej potrzebujesz? Przeczytaj poniższy artykuł i naucz się, jak być zorganizowanym w pracy.

Jak się skupić na najistotniejsztch rzeczach?
Stres w PracyW dzisiejszych czasach jesteśmy bardziej zajęcie, niż to miało miejsce kiedykolwiek wcześniej. Pracujemy więcej i jesteśmy bardziej zestresowani. Mimo iż tak naprawdę mamy do zrobienia znacznie mniej niż nasi przodkowie, to jesteśmy bardziej zmęczeni i mniej zadowoleni z życia. Problem polega na tym, że jesteśmy przeciążeni informacjami i zadaniami. Staramy się dobrze wywiązać ze wszystkich obowiązków, zamiast skupić się tylko na rzeczach naprawdę ważnych. Zatem jeśli chcesz zmienić swoje życie na lepsze, musisz skupić się na tym, co najistotniejsze, a wolny czas przeznaczyć na relaks. Na początku z pewnością bardzo trudno będzie ci się przyzwyczaić do zrezygnowania z niektórych spraw, jednak taka zmiana wyjdzie ci tylko na dobre. Obniży się poziom stresu, wzrośnie produktywność i co najważniejsze wzrośnie również zadowolenia z życia. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci skupić się na najistotniejszych rzeczach.

Jak pracować w grupie?
Relacje i Atmosfera w PracyCzłowiek jest stworzony do tego, aby funkcjonować w grupie. Przecież już sama rodzina tworzy grupę, później mamy swoją grupę na podwórku, w szkole, na studiach, ale także i w pracy. Każdy z nas doświadczył funkcjonowania w grupie – od zabaw na podwórku do pracy zarobkowej. Jednym integracja przychodzi łatwiej, innym trudniej. Ale każdy z nas prędzej czy później jest poddawany próbie pracy w grupie. Niestety, nie za każdym razem praca grupowa daje wymierne efekty. Najważniejsze, to pamiętać o tym, że razem z innymi ludźmi tworzy się drużynę, z którą trzeba realizować pewne projekty i nastawić się na odniesienie sukcesu. Bardzo ważna jest przy tym współpraca i dobro ogółu, a dopiero później dobro jednostki. Trzeba stać się częścią drużyny, co nie zawsze jest łatwe.

Jak pracować w zespole?
Dobre Nawyki w PracyUmiejętność pracy w grupie jet bardzo poszukiwaną i cenioną w dzisiejszych czasach cechą. Nawet jeśli masz stanowisko kierownicze i nie musisz pracować w grupie, to warto znać zasady jej działania, aby lepiej zarządzać ludźmi i ich rozumieć. Sukces pracy w grupie polega na wspólnym osiąganiu najwyższych celów. Udowodniono, że ludzie pracujący w grupie osiągają wyznaczone cele dużo szybciej i sprawniej niż grupa tych samych ludzi pracujących indywidualnie. Jak zatem poradzić sobie z pracą w grupie, gdzie spotykają się przecież różne osobowości i umiejętności różnych ludzi? Jak dojść do porozumienia i działać sprawnie?