rok 2012

Kalendarz 2012 - dni wolne

Organizacja Pracy
Nowy Rok przywitaliśmy hucznie, ale o świąteczno-noworocznym wolnym zdążyliśmy już pewnie zapomnieć. Co zatem robimy, żeby dodać sobie otuchy i ochoty do pracy? Sprawdzamy kalendarz na 2012 rok, żeby sprawdzić ile długich weekendów jesteśmy w stanie wygospodarować jak najoszczędniej wykorzystując nasz (zawsze zbyt krótki) urlop. Okazji będzie kilka, a najbliższa nadarzy się już w piątek, 6 stycznia. Bardziej dalekosiężny plan urlopowy znajdziesz poniżej.
organizacja czasu

Jak dysponować czasem?

Stres w Pracy
Wiele osób cierpi na chroniczny brak czasu. Czasu jest jednak pod dostatkiem, tylko my nieumiejętnie nim dysponujemy. Aby w pełni korzystać z życia musisz się nauczyć planować swój czas z rozsądkiem. Poniżej znajdziesz kilka cennych wskazówek.
przepracowanie

Jak pokonać przemęczenie pracą?

Stres w Pracy
Jeśli cierpisz z powodu przepracowania, nie potrafisz odnaleźć przyjemności w żadnym z codziennych zadań. Wydaje ci się, że jedynym wyborem jest wstać z łóżka, iść do pracy i starać się przetrwać do wieczora. A co jeśli nawet długo wyczekiwany weekend okazuje się być pracującym? Nie załamuj się, są kroki, które możesz przedsięwziąć, aby pokonać przemęczenie i znudzenie pracą. Jakie? Przeczytaj poniżej.
praca nad charakterem

Jak pracować nad charakterem?

Przetrwanie w Pracy
Jeśli nie kochasz tego, co robisz możesz czuć się tak, jakbyś poświęcał pracodawcy najlepsze chwile swojego życia. Ten artykuł nie sprawi raczej, że pokochasz to co robisz, ale na pewno pomoże ci wyrobić w sobie umiejętność pracy nad sobą i swoim charakterem. Kształtowanie charakteru możesz rozpocząć w miejscu pracy, a następnie przenieść nawyki do domu. Gdy tylko zaczniesz wprowadzać przedstawione tu porady w życie, przekonasz się, że twój charakter jest wystarczająco silny, by zapewnić ci korzyści zarówno na gruncie zawodowym, jak i prywatnym.
zarządzanie czasem

Jak zarządzać czasem?

Dobre Nawyki w Pracy
Dzień wydaje ci się za krótki na wykonanie wszystkich zaplanowanych zadań, bo zwyczajnie brakuj ci czasu. Pomocne mogą być poniższe porady, które nauczą cię jak efektywnie zarządzać czasem.
zorganizowane stanowisko pracy

Jak być zorganizowanym w pracy?

Dobre Nawyki w Pracy
Szybkie tempo pracy i stale rosnąca liczba zobowiązań sprawiają, że każda chwila jest na miarę złota. Po co więc tracić czas szukając zagubionej w czeluściach biurka faktury? Po co denerwować się brakiem pieczątki, która znika zawsze wtedy, gdy jej potrzebujesz? Przeczytaj poniższy artykuł i naucz się, jak być zorganizowanym w pracy.
mężczyzna pracujący

Jak się skupić na najistotniejsztch rzeczach?

Stres w Pracy
W dzisiejszych czasach jesteśmy bardziej zajęcie, niż to miało miejsce kiedykolwiek wcześniej. Pracujemy więcej i jesteśmy bardziej zestresowani. Mimo iż tak naprawdę mamy do zrobienia znacznie mniej niż nasi przodkowie, to jesteśmy bardziej zmęczeni i mniej zadowoleni z życia. Problem polega na tym, że jesteśmy przeciążeni informacjami i zadaniami. Staramy się dobrze wywiązać ze wszystkich obowiązków, zamiast skupić się tylko na rzeczach naprawdę ważnych. Zatem jeśli chcesz zmienić swoje życie na lepsze, musisz skupić się na tym, co najistotniejsze, a wolny czas przeznaczyć na relaks. Na początku z pewnością bardzo trudno będzie ci się przyzwyczaić do zrezygnowania z niektórych spraw, jednak taka zmiana wyjdzie ci tylko na dobre. Obniży się poziom stresu, wzrośnie produktywność i co najważniejsze wzrośnie również zadowolenia z życia. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci skupić się na najistotniejszych rzeczach.
praca grupowa

Jak pracować w grupie?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Człowiek jest stworzony do tego, aby funkcjonować w grupie. Przecież już sama rodzina tworzy grupę, później mamy swoją grupę na podwórku, w szkole, na studiach, ale także i w pracy. Każdy z nas doświadczył funkcjonowania w grupie – od zabaw na podwórku do pracy zarobkowej. Jednym integracja przychodzi łatwiej, innym trudniej. Ale każdy z nas prędzej czy później jest poddawany próbie pracy w grupie. Niestety, nie za każdym razem praca grupowa daje wymierne efekty. Najważniejsze, to pamiętać o tym, że razem z innymi ludźmi tworzy się drużynę, z którą trzeba realizować pewne projekty i nastawić się na odniesienie sukcesu. Bardzo ważna jest przy tym współpraca i dobro ogółu, a dopiero później dobro jednostki. Trzeba stać się częścią drużyny, co nie zawsze jest łatwe.
Praca w grupie

Jak pracować w zespole?

Dobre Nawyki w Pracy
Umiejętność pracy w grupie jet bardzo poszukiwaną i cenioną w dzisiejszych czasach cechą. Nawet jeśli masz stanowisko kierownicze i nie musisz pracować w grupie, to warto znać zasady jej działania, aby lepiej zarządzać ludźmi i ich rozumieć. Sukces pracy w grupie polega na wspólnym osiąganiu najwyższych celów. Udowodniono, że ludzie pracujący w grupie osiągają wyznaczone cele dużo szybciej i sprawniej niż grupa tych samych ludzi pracujących indywidualnie. Jak zatem poradzić sobie z pracą w grupie, gdzie spotykają się przecież różne osobowości i umiejętności różnych ludzi? Jak dojść do porozumienia i działać sprawnie?