dobry szef

Jaki powinien być dobry szef?

Relacje Interpersonalne
Narzekanie na szefa jest jedną z ulubionych weekendowych rozrywek naszych rodaków. Rzadko słyszymy opinie o tym, że czyjś szef jest rozsądnym, odpowiedzialnym człowiekiem, kompetentnie wykonującym swoje obowiązki. Za to bardzo często słyszy się zarzuty typu: „Mój szef jest nienormalny”, „On nic nie umie”, „ Nie ma o tym pojęcia, a wszystkich krytykuje”, „Traktuje nas jak śmieci”. Jak więc stać się takim szefem, jakiego życzyliby sobie pracownicy?
manipulacja

Jak bronić się przed manipulacjami?

Etyka w biznesie
Dzisiejsze czasy nie należą do najłatwiejszych. Technika komunikacji, jak również technika sama w sobie, nosi znamiona inwigilacji, manipulacji i wszystkiego, co kieruje nas w stronę sprawowania, bądź chęci sprawowania władzy nad innymi lub częściej - konieczności samoobrony. Ważne jest więc, aby pomyśleć, obserwować i nie stać się ofiarą.
atmosfera w pracy, miła atmosfera w pracy,  współpracownicy

Jak poprawić atmosferę w pracy?

Stres w Pracy
Tylko niewielu z nas ma szczęście pracować w zgranym, zgodnym zespole. Reszta musi znosić skutki współpracy z ludźmi, którzy swoją złośliwością lub niekompetencją niszczą atmosferę w pracy. Najgorsze jest to, że takich znajomych nie sposób unikać. Najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie w codzienne relacje odrobiny humoru i życzliwości. Rozluźni to atmosferę w pracy i powstrzyma ludzi od nastawiania się przeciwko sobie. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, żeby poprawić atmosferę w pracy:
pracownicy

Jak wydawać polecenia?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Jesteś kierownikiem i masz problem ze swoimi podwładnymi? Nie chcą wykonywać Twoich poleceń lub wykonują je bardzo niechętnie? Jeśli chcesz uniknąć nieprzyjemnej atmosfery z tym związanej, dowiedz się jak umiejętnie wydawać polecenia swoim pracownikom. Jest to umiejętność potrzebna każdemu, kto zarządza pracą grupy ludzi. Kwalifikacje kierownictwa można mierzyć przede wszystkim sposobem zarządzania.
Szef

Jak być wspaniałym szefem?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Idealny szef należy do rzadkiej rasy. Jak zatem zostać wspaniałym przełożonym? Jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy byli wydajniejsi, szanowali Cię oraz wykonywali Twoje polecenia z uśmiechem zastosuj się do poniższych wskazówek.
Gratulacje

Jak udzielać pochwał i nagan?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Umiejętność chwalenia swoich pracowników oraz udzielania nagan jest jedną z podstawowych, które powinien posiadać każdy manager. Prawidłowe przekazywanie uwag swoim podwładnym znajduje się na liście najważniejszych czynników decydujących o motywacji pracowników do wykonywanej pracy. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek dotyczących udzielania pochwał i nagan.