Prawo Konsumenckie
- Postępowanie Przed Sądem
- Prawo Mieszkaniowe
- Prawo Spadkowe
- Prawo Rodzinne
- Prawo Podatkowe
- Prawo Karne
- Prawo Pracy
- Inne Dziedziny Prawa
- Nauka
- Ściągi
- Au-Pair
- Szkolenia
- Studia Podyplomowe
- Przedszkola
- Szkoły Średnie
- Szkoły Wyższe
- Podstawówki i Gimnazja
- Polityka
- Religie
- Kultura
- Fundacje i Organizacje Charytatywne
- Zjawiska Paranormalne
- Pogrzeby
- Savoir-Vivre
- Legendy i Podania

Zwroty i reklamacje - jakie prawa ma konsument?
ReklamacjaCzęsto robimy zakupy pod wpływem chwili, a po zastanowieniu chcemy je zwrócić. Ale nie każdy sklep przyjmuje zwroty. Inaczej jest z reklamacją. Tutaj sprzedawcy często wykorzystują naszą niewiedzę i odmawiają jej przyjęcia. Jednak jakie prawa chronią nas jako konsumentów przed nieuczciwymi praktykami? Kiedy i na jakich zasadach możemy zwrócić towar? Jak wyegzekwować od sprzedawcy uwzględnienie reklamacji? Tego dowiesz się z dalszej części porady.

Rzeczy używane - jak je korzystnie kupować i sprzedawać?
Zakupy i OszczędnośćCoraz bardziej popularne są kiermasze rzeczy używanych oraz tzw. sprzedaże garażowe i aukcje internetowe. Tu zyskać może i sprzedający, i kupujący! powszechniejszy trend, W ten sposób nie tylko możesz pozbyć się z domu niepotrzebnych rzeczy, ale przy okazji też coś zarobić. Zanim jednak wystawisz swoje skarby na sprzedaż, powinnaś pamiętać o kilku ważnych wskazówkach naszych specjalistów. Natomiast gdy chcesz coś kupić na takich aukcjach i kiermaszach, to możesz tu trafić na prawdziwe okazje. Pamiętaj jednak, że sprzedający również mogą stosować różne sztuczki.

Jak reklamować usługę?
ReklamacjaCodziennie korzystamy z usług rożnego rodzaju, nikomu nie przyszłoby go głowy, by zawierać umowę na piśmie z kosmetyczką, czy fryzjerką. Ale warto wiedzieć, ze jeśli usługa nie spełni naszych oczekiwań, możemy złożyć reklamację. Bardzo często zdarza się, ze w takich sytuacjach brakuje nam argumentów, które potwierdzałyby wykonanie usługi niezgodnie z postanowieniami. Reklamacja stanowi prawną formę wystąpienia o uzupełnienie usługi lub naprawę szkody. Poniżej dowiecie się czego macie prawo żądać po nieudanej wizycie w zakładzie usługowym.

Jak napisać reklamację?
ReklamacjaCzęsto zdarza się, że zakupiony przez nas produkt lub usługa są wadliwe lub nie spełniają naszych oczekiwań. W takich przypadkach jesteśmy chronieni Prawem Konsumenta i możemy daną rzecz zareklamować. Decydując się na reklamację, pamiętaj, że musisz zgłosić ją najpóźniej do dwóch miesięcy od momentu wykrycia wady. Sprzedawca ma wówczas 14 dni na odpowiedź, a jeśli nie wywiąże się z tego terminu, automatycznie oznacza to, że twoją reklamację uznał.
Reklamację najlepiej składać na piśmie i zachować w domu jej kopię wraz z potwierdzeniem daty złożenia. Jak taka reklamacja powinna wyglądać? Przekonaj się czytając poniższy artykuł.
Reklamację najlepiej składać na piśmie i zachować w domu jej kopię wraz z potwierdzeniem daty złożenia. Jak taka reklamacja powinna wyglądać? Przekonaj się czytając poniższy artykuł.

Jak reklamować buty?
ReklamacjaKażdemu z nas zdarzyło się pewnie kupić produkt, który nie spełnił naszych oczekiwań. Wady ukryte szczególnie często występują w przypadku butów. Okazuje się, że obuwie podczas użytkowania rozkleja się, przemaka lub traci należyty wygląd. Nie należy wówczas rzucać butów w kąt. Jeśli wada ujawniła się przed upływem dwóch lat od daty zakupu, możemy wówczas skorzystać z przysługujących nam praw konsumenckich.

Nowe prawa konsumenta - co warto wiedzieć?
ReklamacjaZmiana przepisów konsumenckich w połowie czerwca 2014 r. obejmie głównie zakupy w internecie, poza lokalem przedsiębiorcy (np. na prezentacjach), reklamacje w sklepach tradycyjnych. Będą obowiązywać takie jak w innych krajach UE.
Wzrosną obowiązki informacyjne przedsiębiorców. Mają umieszczać więcej danych i o produktach, i o sobie, co ułatwi ewentualny zwrot towaru. Nierespektowanie tego jest zagrożone karą grzywny. Klientów dzwoniących na infolinię sprzedawcy nie mogą obciążać opłatami większymi niż za zwykłe połączenie.

Reklamacja - co powinniśmy o niej wiedzieć?
ReklamacjaJeśli kupujemy coś w sklepie i dana rzecz się popsuje, możemy skorzystać z dwóch rodzajów reklamacji. Pierwsza z nich wynika z gwarancji. Druga – z przepisów o niezgodności towaru z umową. I to właśnie ona zazwyczaj jest korzystniejsza. Wyjaśniamy jak bronić się przed sprzedawcami, którzy łamią przepisy chroniące kupujących albo starają się je obejść. Gwarancja jest dobrowolna. Gwarant (najczęściej to producent) sam decyduje o jej warunkach (np. o zakresie bezpłatnych napraw). Jeśli więc chcemy skorzystać z gwarancji, musimy się dostosować do jej warunków. Inaczej jest, gdy powołujemy się na przepisy ustawy. To sprzedawca (nie producent) musi je wypełnić.

Jak nie dać się oszukać sprzedawcy?
Budżet DomowyProkurator Generalny Andrzej Seremet rozesłał pismo do prokuratorów z poleceniem szczególnej ochrony osób starszych, które są ofiarami nieuczciwych firm sprzedających im drogie usługi lub rzeczy. Prokuratorzy mają dogłębnie wyjaśniać takie zdarzenia i, co ważne, także pomagać pokrzywdzonym odzyskać wyłudzone mienie. Dotyczy to głownie tzw. sprzedaży bezpośredniej, czyli prezentacji, na których oferowane są np. „garnki chroniące przed rakiem”, pościel zapobiegająca reumatyzmowi albo pastylki, które mają „cudowne” właściwości.

Jak reklamować usługę kurierską?
ReklamacjaMoże się zdarzyć, że usługa kurierska została wykonana nieprawidłowo, np. była doręczona po terminie lub towar uszkodził się w transporcie. Oczywiście oznacza to, że klient może złożyć reklamację. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek, uszkodzenie lub opóźnienie przesyłki. Jest ona jednak ograniczona jedynie do takich przypadków, w których te zdarzenia są winą przewoźnika, a nie wynikają z działania nadawcy lub odbiorcy, siły wyższej czy z właściwości przewożonego przedmiotu.

Jak reklamować rachunki za prąd?
ReklamacjaOdłączenie energii czy wysoka faktura to same kłopoty. Ale teraz mamy więcej praw podczas reklamacji! To trzeba wykorzystać! Nowe zasady dotyczące reklamowania rachunków za energię elektryczną są korzystniejsze dla konsumentów niż poprzednie! Zmiany na lepsze wynikają z niedawnej nowelizacji prawa energetycznego. Poza tym nasze przepisy konsumenckie są dostosowywane do unijnych. W krajach zachodnich Unii Europejskiej zaś konsument ma dużo więcej uprawnień! Uważasz, że zakład energetyczny zawyżył rachunki i prognozowane zużycie prądu w twoim mieszkaniu? Reklamuj faktury i domagaj się wyjaśnień!