Czerwony pieprz: Zdrowa przyprawa dla fanów pikantnych potraw

Przyprawy
Co zrobić, by cieszyć się pikantnymi potrawami, a jednocześnie czuć smak nie tylko ostrych przypraw, ale też innych dodatków? Czerwony pieprz to ciekawa alternatywa dla osób, które lubią posiłki o wyrazistym i lekko pikantnym smaku. Jest delikatniejszy od popularnego czarnego pieprzu, mniej ostry, za to niezwykle aromatyczny. Przyprawa wykazuje właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne. Pomaga zwalczyć stany zapalne stawów, wzmacnia odporność, reguluje poziom cholesterolu we krwi, wspiera serce i przyspiesza metabolizm. Idealnie podkreśla smak potraw, nie stając się jednocześnie ich dominującym składnikiem. Sprawdź, czym jest czerwony pieprz i dlaczego jest tak cenny.

Sos sojowy: Co zawiera i czy warto go stosować?

Przyprawy
Sos sojowy nierozerwalnie kojarzy się z kuchnią azjatycką, w której stanowi bazę dla wielu potraw. Jego ciemny kolor oraz charakterystyczny zapach i smak zyskały uznanie na całym świecie. Dobrej jakości przyprawa nie zawiera konserwantów oraz sztucznych dodatków. Tradycyjny sos, zanim trafi na stoły, powinien dojrzewać nawet pół roku. Czy warto sięgnąć po ten orientalny dodatek do dań? Jaką ma zawartość? Czy może być zamiennikiem soli w kuchni? Przekonajmy się.

Dlaczego warto stosować czosnek niedźwiedzi?

Przyprawy
Czosnek niedźwiedzi wyglądem nie przypomina czosnku pospolitego, jednak posiada szereg podobnych właściwości. Istnieją związki, których jest nawet więcej w dzikiej odmianie niż w tej, która znana jest ze sklepów. Oczyszcza organizm z toksyn i jest bogata w związki siarki. Poza tym ma szereg innych, bardzo cennych dla organizmu właściwości. Jakich? Sprawdźmy.
Mięta właściwości

6 sposobów jak wykorzystać miętę

Przyprawy
Nie wiesz, co zrobić z obfitością mięty, która rośnie w twoim ogrodzie?Mięta jest bardzo aromatyczna i orzeźwiająca. Oto kilka prostych i szybkich sposobów na jej wykorzystanie:
kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

Przyprawy
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
Naturalne barwniki spożywcze

Jak zrobić naturalne barwniki spożywcze?

Desery Owocowe
Białe lub czarne jedzenie nie może być apetyczne. Kolor dodaje naszemu pożywieniu atrakcyjności i sprawia, że wygląda smakowicie, nawet jeśli jeszcze go nie spróbowaliśmy. Jednak zanim ugryziesz kawałek tych kolorowych przysmaków, sprawdź, czy barwniki do nich użyte są naturalne. Sztuczne barwniki dodawane do żywności zawierają chemikalia takie jak pochodne smoły, węglowodory i petrochemikalia. Składniki te nie mają żadnych wartości odżywczych i według niektórych badań mogą powodować wiele problemów związanych ze zdrowiem i zachowaniem. Z tego też powodu wielu ludzi woli unikać sztucznych barwników. I ty możesz tak zrobić.
Kakao zdrowie

10 fantastycznych właściwości zdrowotnych kakao

Przyprawy
Czekolada nie jest być może najzdrowszym pokarmem świata, jednak kakao jest jednym z najdłużej znanych superproduktów. Kakao zawiera wiele cennych składników, poczynając od przeciwutleniaczy do substancji zwiększających możliwości mózgu i całego organizmu. Kakao jest czymś więcej niż tylko napojem, który pije się przed snem, a więc przeczytaj niniejszy artykuł, aby dowiedzieć się o jego wielu fantastycznych właściwościach zdrowotnych.
Imbir mielony właściwości

13 sposobów na użycie mielonego imbiru

Przyprawy
Pamiętam, że kiedy zapoznawałam się z ziołami, z ekscytacją czytałam nowe przepisy i poradniki i zawsze potrzebowałam składników o egzotycznych nazwach, które trzeba było zamawiać w internecie. Pamiętam to uczucie frustracji, które wtedy mi towarzyszyło. Dziś chciałabym się z wami podzielić czternastoma sposobami na wykorzystanie mielonego imbiru, który można kupić w dziale z przyprawami w lokalnym sklepie. Najlepiej, abyś miała organiczny imbir, ale przepisy, które podaję, będą się sprawdzać z każdym dostępnym gatunkiem. Zanim zaczniemy, zróbmy mały przegląd korzyści zdrowotnych, jakie ma imbir. 1. Przeciwzapalne, pomocne w leczeniu reumatyzmu i artretyzmu, kiedy dodatkowo ogrzewamy obolałe miejsca. 2. Pomaga ogrzać i dodać energii ciału, kiedy jest wychłodzone i/lub ospałe. 3. Pomaga w grypie i przeziębieniu oraz zaparciach. 4. Doskonale wpływa na nasz stan w przypadku bólów brzucha, mdłości i wymiotów. Dobrze. Teraz, kiedy już znacie podstawowe informacje, zaczynajmy!

Czy warto jeść przyprawę maggi? Cała prawda

Podstawy gotowania
To jedna z najpopularniejszych przypraw, bez której wielu z nas nie wyobraża sobie przygotowania zupy lub przyrządzenia sosu do pieczeni. Mowa o płynnej przyprawie typu maggi, która nadaje potrawom wyrazistego aromatu i smaku. Chętnie ją kupujemy, ponieważ jest tania i ogólnodostępna. Warto jednak wiedzieć, że większość tego typu produktów ma mało wspólnego z tradycyjną maggi, której recepturę pod koniec XIX wieku opracował Szwajcar - Julius Maggi. Sprawdźmy, czy warto ją jeść i co tak naprawdę w niej znajdziemy.
Jak ograniczyć sól w diecie

6 skutecznych sposobów na obniżenie ilości sodu w codziennej diecie

Przyprawy
Eksperci wciąż spierają się, jakie ilości sodu są niebezpieczne dla naszego zdrowia. Prawdą jest jednak, że wielu ludziom dobrze zrobiłoby ograniczenie jego spożycia. Naszym głównym źródłem sodu jest spożywany pokarm. Sprawia to, że stosunkowo łatwe jest ograniczenie jego ilość w organizmie poprzez odpowiednią dietę! Zredukowanie ilości spożywanej soli pomoże obniżyć ciśnienie krwi. Decyzja taka będzie miała również bardzo korzystne skutki dla zdrowia naszego serca, nerek i kości. Poniżej przygotowaliśmy dla was sześć prostych sposobów, które pomogą wam skutecznie zmniejszyć ilość sodu w codziennej diecie.