Sześć najzdrowszych przypraw świata

Przyprawy
Trudno sobie wyobrazić współczesną kuchnię bez ziół i przypraw. Wzbogacają i podkreślają smak wielu potraw, szczególnie ryb i mięs, ale też zup, sałatek warzywnych i owocowych, a nawet deserów. Niektórych przypraw warto używać jak najczęściej także ze względów zdrowotnych. Nie tylko ułatwiają trawienie i chronią przed wrzodami, ale działają też przeciwzapalnie, obniżają poziom cukru we krwi i wspierają pracę wątroby. To jednak tylko część ich niesamowitych właściwości. Poznaj sześć najzdrowszych przypraw świata.

Trawa cytrynowa: Sposób na odporność i nie tylko

Przyprawy
W naszym kraju miłośników kuchni orientalnej nie brakuje. Wielu z nas chętnie odwiedza restauracje, które serwują potrawy obfitujące w wyraziste i wyrafinowane smaki. Częstym dodatkiem do dań jest trawa cytrynowa, która w ludowej medycynie Wschodu jest uznawana za remedium na wiele dolegliwości. Szczególnie przydatna jest w przypadku obniżonej odporności i pomaga uporać się z wieloma drobnymi infekcjami. To tylko część z zalet włączenia trawy cytrynowej do codziennej diety i nie trzeba się jedynie ograniczać do dodawania jej do potraw orientalnych. Jakie korzyści daje trawa cytrynowa? Jak wpływa na organizm?

Czosnaczek pospolity: Właściwości i zastosowania

Ziołolecznictwo
Czosnaczek pospolity to roślina, która rośnie niemal wszędzie. Spotkać go można na obrzeżach lasów, w zaroślach, przy drogach czy też na terenach ruderalnych. Jest uważany za chwast, jednak nie każdy wie, że można go wykorzystać w kuchni oraz medycynie naturalnej. Nie bez powodu nazwa rośliny nasuwa skojarzenie z czosnkiem. Czosnaczek posiada bowiem charakterystyczny aromat przypominający czosnkowy zapach. Można więc z powodzeniem wykorzystać go jako przyprawę do dań i sałatek. W lecznictwie zaś świetnie sprawdza się jako środek przeciwpasożytniczy, przeciwzapalny i rozkurczowy. Można go stosować zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Jakie właściwości posiada czosnaczek pospolity? W czym nam pomoże? Jak go wykorzystać?
Mięta właściwości

6 sposobów jak wykorzystać miętę

Przyprawy
Nie wiesz, co zrobić z obfitością mięty, która rośnie w twoim ogrodzie?Mięta jest bardzo aromatyczna i orzeźwiająca. Oto kilka prostych i szybkich sposobów na jej wykorzystanie:
Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Kuchnia azjatycka
Sos sojowy coraz częściej gości w naszej kuchni. Idealnie nadaje się do sałatek, marynat i sosów. Niestety sos sojowy jest również źródłem glutenu, co dla osób z nietolerancją glutenu oznacza, że muszą z niego zrezygnować. Drugim składnikiem, który nie wszyscy chcą oglądać w swojej diecie jest soja, która w większości jest modyfikowana genetycznie, dlatego wielu ludzi wypiera ją z jadłospisu. Jeżeli cierpisz na nietolerancję glutenu lub nie chcesz aby kontrowersyjna soja znalazła się w twoim posiłku, to mamy dla ciebie alternatywę sosu sojowego, która smakuje niemal identycznie jak oryginalny sos sojowy.
Moździerz w kuchni

Co zrobić, gdy nie masz moździerza i tłuczka?

Przyprawy
Na pewno zdarzyło ci się zabrać do przygotowywania potrawy z przepisu, ale w ostatniej chwili zorientowałaś się, że nie posiadasz odpowiednich narzędzi. Niektóre wymyślne i rzadko spotykane urządzenia można na szczęście zastąpić. Jednym z najprostszych narzędzi kuchennych zastąpienia jest moździerz. Jest to bardzo przydatny przedmiot, szczególnie jeśli lubisz dobrze przyprawione i aromatyczne potrawy. Oto trzy sposoby na rozdrobnienie przypraw bez moździerza i tłuczka.
kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

Przyprawy
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
Naturalne barwniki spożywcze

Jak zrobić naturalne barwniki spożywcze?

Desery Owocowe
Białe lub czarne jedzenie nie może być apetyczne. Kolor dodaje naszemu pożywieniu atrakcyjności i sprawia, że wygląda smakowicie, nawet jeśli jeszcze go nie spróbowaliśmy. Jednak zanim ugryziesz kawałek tych kolorowych przysmaków, sprawdź, czy barwniki do nich użyte są naturalne. Sztuczne barwniki dodawane do żywności zawierają chemikalia takie jak pochodne smoły, węglowodory i petrochemikalia. Składniki te nie mają żadnych wartości odżywczych i według niektórych badań mogą powodować wiele problemów związanych ze zdrowiem i zachowaniem. Z tego też powodu wielu ludzi woli unikać sztucznych barwników. I ty możesz tak zrobić.

Czy warto jeść przyprawę maggi? Cała prawda

Podstawy gotowania
To jedna z najpopularniejszych przypraw, bez której wielu z nas nie wyobraża sobie przygotowania zupy lub przyrządzenia sosu do pieczeni. Mowa o płynnej przyprawie typu maggi, która nadaje potrawom wyrazistego aromatu i smaku. Chętnie ją kupujemy, ponieważ jest tania i ogólnodostępna. Warto jednak wiedzieć, że większość tego typu produktów ma mało wspólnego z tradycyjną maggi, której recepturę pod koniec XIX wieku opracował Szwajcar - Julius Maggi. Sprawdźmy, czy warto ją jeść i co tak naprawdę w niej znajdziemy.
Imbir mielony właściwości

13 sposobów na użycie mielonego imbiru

Przyprawy
Pamiętam, że kiedy zapoznawałam się z ziołami, z ekscytacją czytałam nowe przepisy i poradniki i zawsze potrzebowałam składników o egzotycznych nazwach, które trzeba było zamawiać w internecie. Pamiętam to uczucie frustracji, które wtedy mi towarzyszyło. Dziś chciałabym się z wami podzielić czternastoma sposobami na wykorzystanie mielonego imbiru, który można kupić w dziale z przyprawami w lokalnym sklepie. Najlepiej, abyś miała organiczny imbir, ale przepisy, które podaję, będą się sprawdzać z każdym dostępnym gatunkiem. Zanim zaczniemy, zróbmy mały przegląd korzyści zdrowotnych, jakie ma imbir. 1. Przeciwzapalne, pomocne w leczeniu reumatyzmu i artretyzmu, kiedy dodatkowo ogrzewamy obolałe miejsca. 2. Pomaga ogrzać i dodać energii ciału, kiedy jest wychłodzone i/lub ospałe. 3. Pomaga w grypie i przeziębieniu oraz zaparciach. 4. Doskonale wpływa na nasz stan w przypadku bólów brzucha, mdłości i wymiotów. Dobrze. Teraz, kiedy już znacie podstawowe informacje, zaczynajmy!