Semiwegetarianizm: Wady i zalety

Dieta Wegetariańska
Semiwegetarianizm to dieta opierająca się na podstawach wegetarianizmu, ale dopuszczająca spożywanie mięsa w ograniczonych ilościach. Jej ideą jest zdrowe odżywianie, a także troska o środowisko i zrównoważony rozwój. Lekarze i dietetycy uznają semiwegetarianizm za jedną z najzdrowszych diet świata. Dzięki niej dostarczamy do organizmu najcenniejsze substancje odżywcze, a jednocześnie znacznie zmniejszamy ryzyko zachorowania na cukrzycę czy miażdżycę. Sprawdź, na czym polega semiwegetarianizm i poznaj zalety i wady takiego sposobu odżywiania się.

Czym zastąpić białko pochodzenia zwierzęcego?

Zdrowe Odżywianie
Coraz więcej ludzi rezygnuje z jedzenia mięsa. Taki krok podyktowany jest pobudkami moralnymi, zdrowotnymi lub ekologicznymi. Niestety, rezygnacja z produktów pochodzenia zwierzęcego, pozbawia nas głównych źródeł białka. Jest ono niezbędne dla prawidłowego rozwoju organizmu, odpowiada za odporność, wchodzi w skład niezbędnych płynów ustrojowych, a także transportuje witaminy i minerały do wszystkich tkanek. Niedobór białka może prowadzić do wzmożonych infekcji oraz ogólnego osłabienia. Aby cieszyć się zdrowiem, trzeba znaleźć jego roślinne odpowiedniki. Czym zastąpić białko pochodzenia zwierzęcego? W jakich produktach je znajdziemy? Sprawdźmy.

Fasola adzuki. Właściwości i zastosowania

Zdrowe Odżywianie
Fasola adzuki jest szczególnie popularna w Japonii, Chinach oraz Korei. Jej właściwości doceniono również w innych częściach świata, gdzie uznaniem cieszy się wśród przedstawicieli wegan i wegetarian. Spotyka się jej różne kolory, jednak najpowszechniejszą odmianami są bordowe i czerwone ziarna. Charakteryzuje się ciekawym, delikatnym smakiem oraz delikatną strukturą. Zaś najcenniejsze są zawarte w niej witaminy i substancje odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Kto powinien sięgnąć po fasolę adzuki? Jak ona wpływa na zdrowie? Sprawdźmy.
Agar agar

Czym zastąpić żelatynę?

Przepisy wegetariańskie
Lato nadeszło a my częściej rozglądamy się za przepisami na domowe lody i galaretki. Jednak czym zastąpić żelatynę jeśli twój organizm jej nie toleruje, jesteś weganem, wegetarianinem, lub po prostu nie możesz jej spożywać ze względów religijnych? Na szczęście istnieje kilka zamienników żelatyny a oto i one:
dieta wegetariańska

Jak ułożyć dietę wegetariańską?

Zdrowe Odżywianie
Jak wiadomo wegetarianizm to rodzaj diety a nawet można się pokusić o stwierdzenie, że jest to styl życia. Wegetarianie unikają produktów mięsnych. Co jest motywem ich działania? Jest kilka czynników, które składają się na to. Po pierwsze czynniki moralne. Wegetarianie uważają, że zbijanie zwierząt jest nieludzkie. Do tego dochodzą kwestie zdrowotne i etyczne. Jest wiele źródeł, które sugerują, że dieta wegetariańska jest bardzo zdrowa i pozytywnie wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu. Wegetarianizm jest często mylony z weganizmem. Jaka jest różnica między nimi? W skrócie można powiedzieć, że weganie eliminują z diety wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego: mięso, jajka, mleko, ryby. Do tego dochodzi eliminowanie z codziennego życia artykułów, które mogą być wynikiem okrutnej ekspansji zwierząt. Wiedząc już jaka jest różnica między tymi dwoma pojęciami dowiesz się teraz jak ułożyć dietę wegetariańską, tak, aby dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych witamin i minerałów.
Jedzenie wegetariańskie

Jak zostać wegetarianinem?

Dieta Wegetariańska

Po pierwsze wegetarianizm nie jest dla każdego i musisz o tym wiedzieć. Jeśli lubisz mięso i ciężko ci się bez niego obyć to znaczy, że nie jest on prawdopodobnie dla ciebie. Jeśli zaś bez problemu możesz zrezygnować z mięsa to powinieneś to jak najbardziej zrobić.

 

Jedną z zalet wegetarianizmu, która bezpośrednio wpływa na twoje zdrowie jest fakt, że wegetarianie zjadają mniej tłuszczu. Mięso ma dużo białka jednak ma również ogromne ilości tłuszczu - w szczególności tłuszczu nasyconego. Zostając wegetarianinem ograniczasz zatem spożywanie złego tłuszczu i zastępujesz go dobrymi tłuszczami roślinnymi i to w dodatku w mniejszej ilości. Zastąpienie złych tłuszczy dobrymi i ograniczenie spożywania ich ilości zmniejsza ryzyko chorób serca oraz nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, raka i wielu innych.

 

Jak zatem zostać wegetarianinem?

Wegetarianizm

7 zalet wegetarianizmu·

Zdrowe Odżywianie
Dlaczego miałbyś zrezygnować z pysznej kiełbasy i schabowych na rzecz zieleniny? Istnieje wiele powodów z których najwięcej związanych jest ze zdrowiem - zdrowiem twoim, przyrody jak również twojego portfela. Poniżej znajdziesz 7 powodów dla których warto zostać wegetarianinem.
Sałatka z kurczakiem

Jak zwiększyć przyswajalność żelaza?

Witaminy
Nie bez znaczenia jest rodzaj produktu zawierającego żelazo. Żelazo pochodzące z pokarmów roślinnych jest inne niż żelazo z pokarmów zwierzęcych i inaczej przyswajane. Również pozostałe jedzenie jakie spożywamy może mieć wpływ na przyswajanie żelaza. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej na temat tego minerału a nauczysz się dobierać produkty spożywcze w taki sposób, aby zwiększyć jego przyswajalność.

Witarianizm: Wady i zalety

Diety i Powrót Do Figury
Witarianizm nazywany jest najsurowszą dietą świata. Nie chodzi tylko o restrykcyjne zasady, a sposób przygotowywania posiłków. Ten styl żywienia zakłada bowiem spożywanie jedynie surowych i nieprzetworzonych produktów. Witarianizm nie wyklucza mięsa, ale większość przestrzegających go osób rezygnuje z niego ze względów bezpieczeństwa. Jedzenie żywności nieprzetworzonej odnosi się do pierwotnego sposobu życia ludzi, w którym produkty (w szczególności warzywa) nie tracą cennych składników odżywczych. Pośród wielu zalet tej diety (obniżenie cholesterolu, profilaktyka cukrzycy i otyłości) kryją się jednak zagrożenia. Czy witarianizm jest zdrowy? Jakie korzyści daje organizmowi? Dlaczego może być niebezpieczny?

Czy warto jeść tofu?

Dieta Wegetariańska
Niektórym z nas tofu kojarzy się z dietetycznym i pozbawionym smaku produktem spożywczym charakteryzującym się nieciekawym kolorem. Wyrób pochodzi z Dalekiego Wschodu i właśnie tam ma rzesze sympatyków. Duża dostępność sprawia, że zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Co zawiera tofu? Przede wszystkim stanowi cenne źródło białka pochodzenia roślinnego. Niestety, nie każdy może włączyć tofu do codziennej diety, gdyż może wywołać działania niepożądane. Czy zatem warto jeść tofu? Przekonajmy się.