kobieta w ciąży dieta

Pokarmy które są niebezpieczne dla kobiet w ciąży

Odżywianie a ciąża
Istnieją setki artykułów oferujących porady związane z ciążą, zwłaszcza w odniesieniu do tego, co jest bezpieczne do jedzenia, a czego należy unikać. Zmiany hormonalne w organizmie podczas ciąży są przyczyną głodu. Jednak przed zjedzeniem czegokolwiek, trzeba myśleć o bezpieczeństwie swojego nienarodzonego dziecka. Zawsze możesz skontaktować się z lekarzem w zakresie zdrowego odżywiania w okresie ciąży. My jednak przygotowaliśmy krótką listę pokarmów których należy unikać.
Ziołowa herbatka dla kobiet karmiących piersią

Ziołowa herbatka dla kobiet karmiących piersią

Odżywianie a ciąża
Organizm kobiet zarówno w ciąży jak i zaraz po porodzie wymaga szczególnej troski i wsparcia. Dodatkowo kobiety karmiące piersią powinny zdawać sobie sprawę, jak ważne w tym czasie jest odpowiednie odżywianie i dostarczanie wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Skorzystaj więc z ziołowej herbatki. która odpowiednio wzmocni i odżywi twój organizm.
dieta w ciąży

Produkty, których powinnaś unikać podczas ciąży

Odżywianie a ciąża
Jedną z najczęstszych rzeczy, o które martwią się przyszłe mamy, to to czy dany produkt lub napój jest dla nich bezpieczny. Mimo że większość twoich ulubionych przekąsek i dań nie wpływa na twoją ciążę, to istnieje mała grupa produktów, których powinnaś unikać, ponieważ mogą być one szkodliwe dla nienarodzonego jeszcze dziecka. Poniżej znajdziesz listę produktów, które powinnaś wykluczyć ze swojej diety podczas ciąży.
Zakwas buraczany

Jak zrobić zakwas buraczany na anemię?

Soki
Picie zakwasu buraczanego jest świetne na anemię i podczas leczenia antybiotykami w celu podniesienia hemoglobiny. Jest on również dobry na zgagę i zaparcia jak również usprawnia pracę nerek i wątroby. Jest on zdrowszy od surowych buraków gdyż oprócz tego, że zachowuje on wszystkie ich właściwości to dodatkowo posiada bakterie kwasu mlekowego (tak jak kefir, jogurt czy kapusta kiszona). Zakwas należy pić dwa razy dziennie po około pół szklanki.

Dlaczego warto jeść jajka w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Możliwe, że słyszałaś, że nie należy jeść jajek w ciąży jednak jest to nieprawda a wręcz przeciwnie! Jeśli starasz się o dziecko lub jesteś już w ciąży to lepiej je zacznij regularnie jeść. Dlaczego?
Zgaga w ciąży

Jak uniknąć zgagi w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Wiele kobiet bardzo często ma zgagę w ciąży, nawet kobiety, które wcześniej jej nigdy nie miały. Palenie w przełyku i gardle oraz gorzko-kwaśny smak w ustach, brzmi znajomo? Zgaga w ciąży może się pojawiać z wielu powodów. Może być ona winą wzrostu hormonów, które powodują rozluźnienie mięśni zwieracza przełyku i związany z tym przepływ kwasów żołądkowych, oraz wzrostu parcia na twój żołądek przez powiększoną macicę. Możliwe, że nie uda ci się całkowicie pozbyć zgagi, jednak możesz ją zminimalizować.
Odżywianie się w ciąży

Jak się odżywiać, aby uniknąć porannych mdłości?

Odżywianie a ciąża
Zapobieganie porannym mdłościom jest codziennością dla większości kobiet w ciąży. Termin "poranne mdłości" może być dość mylny, ponieważ wiele kobiet odczuwa nudności zarówno ranem jak i popołudniu, wieczorem a nawet w nocy. Niektóre kobiety odczuwają je do końca pierwszego trymestru, jednak są i takie, które muszą się męczyć z tą przypadłością do ostatniego tygodnia ciąży. Nie ma 100% działających sposobów na poranne nudności, jednak są metody, aby je znacznie zmniejszyć i ograniczyć czas ich występowania. Niektóre kobiety potwierdziły jednak, że wyeliminowały mdłości dzięki zastosowaniu kilku prostych wskazówek a są nimi:
Kobieta w ciąży

Jak uniknąć anemii w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Kobieta podczas ciąży narażona jest na utratę żelaza, co może w ostateczności spowodować anemię. Dlatego warto chodzić na badania kontrolne krwi i dbać o właściwe odżywanie się. Do głównych objawów niedokrwistości zalicza się: ciągłe zmęczenie, senność, osłabienie organizmu, brak energii, problemy z koncentracją, zmniejszenie odporności. Konsekwencją dla dziecka jest osłabienie organizmu i słaby system odpornościowy niemowlaka zaraz po urodzeniu. Również może to być niska waga. Na szczęście możemy zapobiec anemii, wystarczy odpowiednio się odżywiać. Poniżej przedstawiamy jak powinna wyglądać dieta w ciąży.
Sałatka z kurczakiem

Jak zwiększyć przyswajalność żelaza?

Witaminy
Nie bez znaczenia jest rodzaj produktu zawierającego żelazo. Żelazo pochodzące z pokarmów roślinnych jest inne niż żelazo z pokarmów zwierzęcych i inaczej przyswajane. Również pozostałe jedzenie jakie spożywamy może mieć wpływ na przyswajanie żelaza. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej na temat tego minerału a nauczysz się dobierać produkty spożywcze w taki sposób, aby zwiększyć jego przyswajalność.
Ciąża

Jak i co jeść będąc w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Większym zagrożeniem niż związki chemiczne są w pożywieniu mikroorganizmy – bakterie i pasożyty – które mogą je zanieczyszczać. Te "łobuziaki" mogą powodować rozstrój żołądka i inne poważne choroby. Aby mieć pewność, że najgorszą rzeczą, jaka może cię spotkać z powodu jedzenia, jest nadkwasowość, kupuj jedzenie, przygotuj i jedz, zachowując poniższe zasady ostrożności.