ciąża - prawidłowe odżywianie się

Jak zapobiegać anemii w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Ciąża może wywołać niedokrwistość z niedoboru żelaza lub anemię megaloblastyczną - anemię spowodowaną niedoborem kwasu foliowego. Na przypadłość tą cierpi około 40% ciężarnych kobiet. Jak zatem jej uniknąć?
leczenie anemii w ciąży

Jak leczyć anemię w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Około 40% ciężarnych kobiet cierpi na anemię mikrocytarną lub makrocytarną. Anemia mikrocytarna spowodowana jest obniżonym poziomem żelaza zaś makrocytarna niedoborem witaminy B12 lub kwasu foliowego. Leczenie anemii w ciąży uzależnione jest od jej stopnia zaawansowania oraz od jej przyczyny.
brzuszek ciążowy

Jak nie przytyć w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Każda ciężarna kobieta wie, że przytyje w ciąży i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Większość tej zwiększonej masy ciała 'przyjdzie' do nas w drugim i trzecim trymestrze. Ale niektóre kobiety tyją bardziej, niż inne. Chcą przytyć tylko tyle ile muszą, nic więcej. Można sobie tego przypilnować, ale pamiętajcie drogie kobiety – zdrowie Waszego dziecka jest najważniejsze!
zapobieganie rozstępom w ciąży

Jak uniknąć rozstępów w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Rozstępy w czasie ciąży bardzo często powstają pod wpływem szybkiego zwiększenia masy ciała. Podczas ciąży skóra wokół ud, pośladków, piersi i brzucha rozciąga się, aby dopasować się do zmian zachodzących w organizmie. Rozstępy mogą się pojawić w naprawdę różnych miejscach ciała i wyglądają jak różowe, czerwone, a czasem nawet ciemnofioletowe paski.
kobieta w ciąży

Co najlepiej jeść w ciąży?·

Odżywianie a ciąża
Podstawy zdrowego odżywiania nigdy się nie zmieniają – owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste to obowiązkowe pozycje w zdrowej diecie, niezależnie od tego czy jesteś w ciąży, czy nie. Jednak dieta, jaką powinna stosować kobieta brzemienna wymaga szczególnego zwrócenia na to co się je i ile tego się je. Mamie w ciąży nie może zabraknąć kwasu foliowego, witamin z grupy B, wapnia, czy witaminy D. Jest tego oczywiście dużo więcej. Po jakie więc produkty powinna sięgać kobieta w ciąży najczęściej? Lista poniżej.
Niepłodność u kobiet

Przyczyny niepłodności żeńskiej

Odżywianie a ciąża
Starasz się o dziecko już od dłuższego czasu ale ciągle nie udaje się? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o żeńskiej niepłodności oraz sposobach jej leczenia.
Jedzenie w ciąży

Czego nie powinno się jeść w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Z pewnością słyszałaś, że są produkty, których powinnaś unikać w czasie ciąży gdyż mogą one zagrażać zdrowiu Twojemu i Twojego dziecka. Poniżej lista rzeczy które będziesz mogła jeść dopiero po porodzie.
Anemia w ciąży

Anemia w ciąży

Odżywianie a ciąża
Podczas drugiej połowy ciąży, aby zaspokoić potrzeby twoje i twojego dziecka twój organizm musi wytwarzać więcej czerwonych krwinek. Aby wytworzyć czerwoną krwinkę potrzebne jest żelazo, które stanowi jakby jej rdzeń. Nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć sam żelaza dlatego musimy mu go dostarczać wraz z pożywieniem. 

 Pomimo tego, że żelazo znajduje się w wielu produktach spożywczych to jest ono ciężko przyswajalne co sprawia, że ciężko go dostarczyć organizmowi w wystarczającej ilości podczas ciąży. Kiedy w twojej diecie nie ma wystarczającej ilości żelaza to organizm wytwarza mniej krwinek czerwonych - taki stan nazywamy anemią. Anemia z braku żelaza jest bardzo powszechna i łatwo ją wyleczyć. 

Do powstawania i wzrostu krwinek czerwonych twój organizm potrzebuje również kwasu foliowego. Kwas foliowy jest łatwo przyswajalny i można go znaleźć w większości warzyw zielonych.
zdrowe jedzenie w ciąży

Jakie witaminy i minerały dla młodej mamy?

Odżywianie a ciąża
W czasie ciąży twoje zapotrzebowanie na niektóre witaminy i minerały wzrasta nawet dwukrotnie. Dlatego dbaj o to, by twoja dieta była jak najbardziej urozmaicona i obfitowała w warzywa i owoce, które są naturalnym źródłem witamin. Jeśli przed ciążą miałaś jakieś niedobory witamin (niestety, większość z nas je ma), warto byłoby sięgnąć po suplementy dla przyszłych mam. Ginekolog pomoże ci wybrać odpowiedni preparat. Możesz przyjmować go również po urodzeniu dziecka. Tobie zapewnią dobre samopoczucie, a dziecku prawidłowy rozwój. Sprawdź, jakich składników teraz potrzebujecie i gdzie je znajdziesz.
ciąża po 35. roku życia badania

Ciąża po 35 roku życia - jakie badania i dieta?

Odżywianie a ciąża
Zdecydowałaś się na dziecko, ale obawiasz się, że może być zbyt późno? Kobieta, która myśli o macierzyństwie po 35. roku życia, powinna przygotować się do ciąży, a w jej trakcie szczególnie o siebie dbać i wykonywać regularne badania. Dowiedz się, jak zmienić dietę i jakie badania zrobić, by ciąża przebiegała prawidłowo, a maleństwo urodziło się zdrowe.