leczenie anemii w ciąży

Jak leczyć anemię w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Około 40% ciężarnych kobiet cierpi na anemię mikrocytarną lub makrocytarną. Anemia mikrocytarna spowodowana jest obniżonym poziomem żelaza zaś makrocytarna niedoborem witaminy B12 lub kwasu foliowego. Leczenie anemii w ciąży uzależnione jest od jej stopnia zaawansowania oraz od jej przyczyny.
brzuszek ciążowy

Jak nie przytyć w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Każda ciężarna kobieta wie, że przytyje w ciąży i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Większość tej zwiększonej masy ciała 'przyjdzie' do nas w drugim i trzecim trymestrze. Ale niektóre kobiety tyją bardziej, niż inne. Chcą przytyć tylko tyle ile muszą, nic więcej. Można sobie tego przypilnować, ale pamiętajcie drogie kobiety – zdrowie Waszego dziecka jest najważniejsze!
zapobieganie rozstępom w ciąży

Jak uniknąć rozstępów w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Rozstępy w czasie ciąży bardzo często powstają pod wpływem szybkiego zwiększenia masy ciała. Podczas ciąży skóra wokół ud, pośladków, piersi i brzucha rozciąga się, aby dopasować się do zmian zachodzących w organizmie. Rozstępy mogą się pojawić w naprawdę różnych miejscach ciała i wyglądają jak różowe, czerwone, a czasem nawet ciemnofioletowe paski.
Odżywianie się przed ciążą

Jak się odżywiać przed ciążą?

Odżywianie a ciąża
Prawidłowa, zbilansowana dieta podczas ciąży ma dobry wpływ na zdrowie Twoje i Twojego dziecka. Również wskazane jest odpowiednie odżywianie przed poczęciem dziecka.
Odżywianie w ciąży

Jak się odżywiać w ciąży?

Odżywianie a ciąża

Prawidłowe odżywianie się w czasie ciąży jest bardzo ważne dla rozwoju twojego dziecka. Powinnaś zwiększyć ilość spożywanych kalorii o 100 w pierwszym, o 200 w drugim i 300 w trzecim trymestrze ciąży. Pomimo tego, że nudności i wymioty pojawiające się w pierwszych miesiącach mogą to utrudnić, staraj się urozmaicać swoje posiłki i przyjmować witaminy prenatalne (przedporodowe).

 

Poniżej znajdziesz kilka użytecznych informacji na temat odżywiania się w ciąży:

Jedzenie w ciąży

Czego nie powinno się jeść w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Z pewnością słyszałaś, że są produkty, których powinnaś unikać w czasie ciąży gdyż mogą one zagrażać zdrowiu Twojemu i Twojego dziecka. Poniżej lista rzeczy które będziesz mogła jeść dopiero po porodzie.
Anemia w ciąży

Anemia w ciąży

Odżywianie a ciąża
Podczas drugiej połowy ciąży, aby zaspokoić potrzeby twoje i twojego dziecka twój organizm musi wytwarzać więcej czerwonych krwinek. Aby wytworzyć czerwoną krwinkę potrzebne jest żelazo, które stanowi jakby jej rdzeń. Nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć sam żelaza dlatego musimy mu go dostarczać wraz z pożywieniem. 

 Pomimo tego, że żelazo znajduje się w wielu produktach spożywczych to jest ono ciężko przyswajalne co sprawia, że ciężko go dostarczyć organizmowi w wystarczającej ilości podczas ciąży. Kiedy w twojej diecie nie ma wystarczającej ilości żelaza to organizm wytwarza mniej krwinek czerwonych - taki stan nazywamy anemią. Anemia z braku żelaza jest bardzo powszechna i łatwo ją wyleczyć. 

Do powstawania i wzrostu krwinek czerwonych twój organizm potrzebuje również kwasu foliowego. Kwas foliowy jest łatwo przyswajalny i można go znaleźć w większości warzyw zielonych.
Jedzenie ryb w ciąży

Czy w ciąży można jeść ryby?

Odżywianie a ciąża
Lista produktów zakazanych czy niewskazanych dla kobiet ciężarnych jest długa. Czy znajdują się wśród nich ryby? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czy kobiety w ciąży powinny wyeliminować je ze swojej diety, czy też nie.

10 zasad zdrowego odżywiania w ciąży

Odżywianie a ciąża
To co jesz ma ogromny wpływ na obecne i przyszłe zdrowie twojego nienarodzonego dziecka. Niedobór składników odżywczych w diecie jak również nadmiar konserwantów, sztucznych barwników i innych dodatków, może zwiększać ryzyko powikłań w ciąży i podczas porodu oraz być przyczyną wystąpienia różnych alergii u dziecka, dlatego należy niezwykle ostrożnie i z rozwagą wybierać produkty żywnościowe.

Jak się odżywiać podczas ciąży?·

Odżywianie a ciąża
Ciąża to wspaniały czas dla każdej kobiety. W tym okresie nasza dieta powinna być urozmaicona i bogata w witaminy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju naszego dziecka. Wiele z nas posiada niewielką wiedzę na ten temat i tym samym nie zwraca większej uwagi na odżywianie, a wszystko sprowadza się do naszych zachcianek, które nie zawsze dobrze wpływają na naszego maluszka. Podstawą są przecież zbilansowane i zdrowe posiłki, których musimy przestrzegać i pilnować. Czytając ten artykuł, z pewnością dowiesz się wielu ciekawych rzeczy, które przydadzą ci się w przyszłości.