brzuszek ciążowy

Jak nie przytyć w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Każda ciężarna kobieta wie, że przytyje w ciąży i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Większość tej zwiększonej masy ciała 'przyjdzie' do nas w drugim i trzecim trymestrze. Ale niektóre kobiety tyją bardziej, niż inne. Chcą przytyć tylko tyle ile muszą, nic więcej. Można sobie tego przypilnować, ale pamiętajcie drogie kobiety – zdrowie Waszego dziecka jest najważniejsze!
zapobieganie rozstępom w ciąży

Jak uniknąć rozstępów w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Rozstępy w czasie ciąży bardzo często powstają pod wpływem szybkiego zwiększenia masy ciała. Podczas ciąży skóra wokół ud, pośladków, piersi i brzucha rozciąga się, aby dopasować się do zmian zachodzących w organizmie. Rozstępy mogą się pojawić w naprawdę różnych miejscach ciała i wyglądają jak różowe, czerwone, a czasem nawet ciemnofioletowe paski.
Odżywianie się przed ciążą

Jak się odżywiać przed ciążą?

Odżywianie a ciąża
Prawidłowa, zbilansowana dieta podczas ciąży ma dobry wpływ na zdrowie Twoje i Twojego dziecka. Również wskazane jest odpowiednie odżywianie przed poczęciem dziecka.
Odżywianie w ciąży

Jak się odżywiać w ciąży?

Odżywianie a ciąża

Prawidłowe odżywianie się w czasie ciąży jest bardzo ważne dla rozwoju twojego dziecka. Powinnaś zwiększyć ilość spożywanych kalorii o 100 w pierwszym, o 200 w drugim i 300 w trzecim trymestrze ciąży. Pomimo tego, że nudności i wymioty pojawiające się w pierwszych miesiącach mogą to utrudnić, staraj się urozmaicać swoje posiłki i przyjmować witaminy prenatalne (przedporodowe).

 

Poniżej znajdziesz kilka użytecznych informacji na temat odżywiania się w ciąży:

Odżywianie się w ciąży

Jak się odżywiać, aby uniknąć porannych mdłości?

Odżywianie a ciąża
Zapobieganie porannym mdłościom jest codziennością dla większości kobiet w ciąży. Termin "poranne mdłości" może być dość mylny, ponieważ wiele kobiet odczuwa nudności zarówno ranem jak i popołudniu, wieczorem a nawet w nocy. Niektóre kobiety odczuwają je do końca pierwszego trymestru, jednak są i takie, które muszą się męczyć z tą przypadłością do ostatniego tygodnia ciąży. Nie ma 100% działających sposobów na poranne nudności, jednak są metody, aby je znacznie zmniejszyć i ograniczyć czas ich występowania. Niektóre kobiety potwierdziły jednak, że wyeliminowały mdłości dzięki zastosowaniu kilku prostych wskazówek a są nimi:
dieta w ciąży

Co jeść w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Ciąża jest wspaniałym okresem dla większości kobiet. Panie uczą się już wtedy odczuwania więzi z dzieckiem, powinny też sobie zdawać sprawę z tego, jak mocno ich styl życia ma wpływ na dziecko noszone w brzuchu. Niestety część pań traktuje ciążę jako czas, gdy mogą zajadać się do woli i mają prawo do spełniania każdej kulinarnej zachcianki. Tymczasem w czasie ciąży powinno się spożywać zaledwie 500 kalorii więcej, niż dotychczas. Warto też nieco bardziej zadbać o jakość naszego jedzenia pamiętając o tym, że nie karmimy już tylko siebie.
Jedzenie ryb w ciąży

Czy w ciąży można jeść ryby?

Odżywianie a ciąża
Lista produktów zakazanych czy niewskazanych dla kobiet ciężarnych jest długa. Czy znajdują się wśród nich ryby? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czy kobiety w ciąży powinny wyeliminować je ze swojej diety, czy też nie.

10 zasad zdrowego odżywiania w ciąży

Odżywianie a ciąża
To co jesz ma ogromny wpływ na obecne i przyszłe zdrowie twojego nienarodzonego dziecka. Niedobór składników odżywczych w diecie jak również nadmiar konserwantów, sztucznych barwników i innych dodatków, może zwiększać ryzyko powikłań w ciąży i podczas porodu oraz być przyczyną wystąpienia różnych alergii u dziecka, dlatego należy niezwykle ostrożnie i z rozwagą wybierać produkty żywnościowe.

Jak się odżywiać podczas ciąży?·

Odżywianie a ciąża
Ciąża to wspaniały czas dla każdej kobiety. W tym okresie nasza dieta powinna być urozmaicona i bogata w witaminy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju naszego dziecka. Wiele z nas posiada niewielką wiedzę na ten temat i tym samym nie zwraca większej uwagi na odżywianie, a wszystko sprowadza się do naszych zachcianek, które nie zawsze dobrze wpływają na naszego maluszka. Podstawą są przecież zbilansowane i zdrowe posiłki, których musimy przestrzegać i pilnować. Czytając ten artykuł, z pewnością dowiesz się wielu ciekawych rzeczy, które przydadzą ci się w przyszłości.

Co jeść w pierwszym trymestrze ciąży?·

Odżywianie a ciąża
W pierwszym trymestrze (4 - 13 tydzień) potrzebujesz witamin i składników mineralnych, które znajdziesz w zbilansowanej i zdrowej diecie. Jednak w tym okresie najważniejsze dla rozwoju twojego dziecka są kwas foliowy i w umiarze witamina A.