dieta w ciąży

Co jeść w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Ciąża jest wspaniałym okresem dla większości kobiet. Panie uczą się już wtedy odczuwania więzi z dzieckiem, powinny też sobie zdawać sprawę z tego, jak mocno ich styl życia ma wpływ na dziecko noszone w brzuchu. Niestety część pań traktuje ciążę jako czas, gdy mogą zajadać się do woli i mają prawo do spełniania każdej kulinarnej zachcianki. Tymczasem w czasie ciąży powinno się spożywać zaledwie 500 kalorii więcej, niż dotychczas. Warto też nieco bardziej zadbać o jakość naszego jedzenia pamiętając o tym, że nie karmimy już tylko siebie.
ciąża

Czego nie jeść w ciąży?

Odżywianie a ciąża
Ciąża to wyjątkowy czas dla każdej kobiety i nie trzeba o tym nikogo przekonywać. Podobnie, jak oczywistym jest, że w tym czasie należy się wyjątkowo starannie odżywiać i dbać o siebie. Problemem jest jedynie to, że zdrowe odżywianie jest nieco inaczej postrzegane w czasie ciąży i poza nią. Przyszłe mamy, często mimo jak najlepszych chęci popełniają błędy żywieniowe, które nie powinny się zdarzyć. Warto wiedzieć co znajduje się na liście produktów niezalecanych.
Dieta po ciąży

Jaka dieta po ciąży?

Odżywianie a ciąża
Najlepszą rzeczą, którą może zrobić kobieta, która właśnie została mamusią to zadbanie o zdrową dietę. Nawet, jeśli w szybkim tempie stracisz kilka kilogramów zaraz po urodzeniu to nie możesz zapominać o regularnym jedzeniu, które potrzebne jest zarówno tobie jak i twojemu maleństwu. Regularne jedzenie odżywczych pokarmów, bogatych w witaminy doda ci dużo energii, która jest niezbędna po nieprzespanych nocach. Karmiące mamy powinny przede wszystkim pamiętać, że to, co jedzą przedostaje się wraz z mlekiem do brzuszka ich dziecka. Jeśli dostarczasz mało składników odżywczych swojemu organizmowi tak samo mało dostaje dziecko, które w tych pierwszych miesiącach musi być odpowiednio dokarmiane dla prawidłowego rozwoju. W tym artykule mam dla ciebie klika porad dotyczących odpowiedniego żywienia po urodzeniu dziecka.

Co jeść w pierwszym trymestrze ciąży?·

Odżywianie a ciąża
W pierwszym trymestrze (4 - 13 tydzień) potrzebujesz witamin i składników mineralnych, które znajdziesz w zbilansowanej i zdrowej diecie. Jednak w tym okresie najważniejsze dla rozwoju twojego dziecka są kwas foliowy i w umiarze witamina A.

Co jeść w drugim trymestrze ciąży?·

Odżywianie a ciąża
W drugim trymestrze ciąży (14 do 27 tydzień) bardzo ważny jest wapń, witamina D oraz magnez. Wszystkie te składniki dostarczysz organizmowi przez zdrową, zbilansowaną dietę. Jak powinna ona wyglądać? Oto przykłady produktów zawierających składniki mineralne, których teraz potrzebujesz:

Co jeść w trzecim trymestrze ciąży?

Odżywianie a ciąża
W trzecim trymestrze (28 tydzień +) bardzo ważna jest witamina C, błonnik, witamina K oraz tiaminę (witaminę B1). Składniki te można dostarczyć organizmowi poprzez zdrową, zbilansowaną dietę. Pamiętaj, że w trzecim trymestrze ciąży dzienne zapotrzebowanie na kalorie wzrasta o 200 kcal.
dieta w ciąży

Jaka dieta dla kobiety w ciąży?

Odżywianie a ciąża
W ciągu najbliższych 9 miesięcy twój organizm będzie potrzebował nawet dwukrotnie więcej niektórych składników. Dlatego od pierwszych dni ciąży powinnaś dbać o to, by twoja dieta była urozmaicona i zawierała wyłącznie wartościowe produkty. To, co trafia teraz na twój talerz, ma wpływ nie tylko na twoje samopoczucie, ale i na rozwój dziecka. Poniżej dowiesz się, co powinnaś jeść w każdym trymestrze ciąży, aby dostarczyć sobie i maleństwu wszystkich niezbędnych składników.
cukrzyca ciążowa

Jak leczyć cukrzycę ciążową?

Zdrowie Kobiety
Kiedy przyszła mama dowiaduje się, że ma cukrzycę, zwykle jest bardzo zaskoczona. Myśli: „Jak to? Przecież nigdy nie miałam problemów z za wysokim poziomem cukru ani nie objadałam się słodyczami!”. Pojawia się też lęk: jak to odbije się na maluszku, czy będzie zdrowy? A może też zachoruje na cukrzycę? Nawet gdy badania wykazały, że masz zbyt wysoki poziom cukru, nie panikuj. Na szczęście współczesna medycyna potrafi sobie poradzić z tym problemem. Jeśli będziesz przestrzegać pewnych zasad, maleństwo urodzi się zdrowe.