Ćwiczenia, których nie należy wykonywać będąc w ciąży

Sport w ciąży
Z pewnością słyszałaś na temat zalet wykonywania ćwiczeń w ciąży: lepszy sen, siła, wytrzymałość i lepszy humor. Przykładowo, bardzo dobrze jest w ciąży pływać lub spacerować, jednak niektóre ćwiczenia i sporty nie są dobrym pomysłem dla ciężarnych kobiet. 

 Jeśli ćwiczyłaś zanim zaszłaś w ciążę to zapytaj swojego lekarza prowadzącego lub położnej czy możesz to robić nadal.

Jak robić przysiady z piłką w ciąży?

Sport w ciąży
Przyszła mama może podejmować aktywność fizyczną, jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań ze strony lekarza prowadzącego. Pomagają zachować dobrą formę, zarówno fizyczną jak i psychiczną. Taki rodzaj ćwiczeń przygotowuje nas również do porodu i przyspiesza powrót do poprzedniej sylwetki. Główną zaletą ćwiczenia z piłką jest wzmocnienie mięśni nóg, poprawa postawy oraz przygotowanie nóg do pozycji rodzenia. Poniżej przedstawiam wskazówki, które pomogą wam wykonać ćwiczenie.

5 prostych ćwiczeń dla kobiet w ciąży·

Sport w ciąży
Wszyscy lekarze są zgodni co do tego, że kobiety ciężarne powinny się ruszać. Dzięki lekkim ćwiczeniom fizycznym można w znaczący sposób ograniczyć bóle pleców, zwiększyć ilość energii, utrzymać wagę oraz szybciej wrócić po porodzie do sylwetki sprzed ciąży. Poniższe ćwiczenia nie wymagają poświęcenia dużej ilości czasu ani zakupu specjalistycznego sprzętu. Można je wykonywać w domu i są bezpieczne we wszystkich trzech trymestrach ciąży. Wykonuj je codziennie i w takiej kolejności jak to przedstawione poniżej. Zanim jednak zaczniesz skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym.
Joga w ciąży

Jak bezpiecznie ćwiczyć będąc w ciąży?

Sport w ciąży
Umiarkowanie trudne ćwiczenia są wskazane dla ciężarnych kobiet. Dodadzą Ci więcej energii i nie będziesz się martwić, że przytyłaś za dużo w ciąży. Po porodzie, Twoje ciało wróci do swojej sylwetki bardzo szybko.

Jak bezpiecznie uprawiać spinning w ciąży?

Sport w ciąży
Jazda na rowerku stacjonarnym może złagodzić bóle pleców, polepszyć humor oraz poprawić sen. Należy jednak znać swoje limity i nie przesadzać z tym sportem. Poniżej przedstawiam 10 zasad bezpiecznego uprawiania spinningu w ciąży.
Ćwiczenia w ciąży

Dobra kondycja przez 9 miesięcy

Sport w ciąży
Każda kobieta w ciąży, jeśli tylko dobrze się czuje może być aktywna fizycznie. Dbałość o sylwetkę i kondycję zaprocentuje łatwiejszym porodem, a maluszek urodzi się silniejszy i sprawniejszy. Podczas 9 miesięcy najczęściej polecane jest pływanie, gimnastyka pod okiem trenera ze szkoły rodzenia, joga, tai-chi oraz długie spacery na świeżym powietrzu. Najlepiej wybrać taki rodzaj ćwiczeń, jaki nam najbardziej pasuje. Poniżej przedstawiamy najbardziej popularne i lubiane ćwiczenia i sporty uprawiane przez przyszłe mamy.
Ćwiczenia na siłowni w ciąży

Jak nie rezygnować z siłowni będąc w ciąży?

Sport w ciąży
Nie ma potrzeby rezygnować z siłowni będąc w ciąży. Odpowiednia, klimatyzowana siłownia, będzie doskonałym miejscem dla przyszłych mam. Postępuj zgodnie z poniższymi punktami, aby podczas ćwiczeń na siłowni, Twoja ciąża przebiegała swoim rytmem.
Bieganie w ciąży

Jak bezpiecznie biegać będąc w ciąży?

Sport w ciąży
Kochasz biegać, ale zaszłaś w ciąże? Możesz kontynuować swoją pasję, jeżeli będziesz przestrzegała kilku ważnych zasad. Nie zapominaj, że niebawem będziesz miała dziecko, twoje ciała sie zmienia i musisz być bardzo ostrożna. Ten nieduży wysiłek fizyczny wyzwoli w tobie nowe pokłady dobrego humoru i sporą dawkę energii na cały dzień. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, których musisz przestrzegać, jeśli chcesz biegać.
Jazda na rowerze w ciąży

Jak bezpiecznie jeździć na rowerze treningowym będąc w ciąży?

Sport w ciąży
Jazda na zwykłym rowerze będąc w ciąży, jest dobrym wyborem, ale nie na długo, ponieważ powiększający się brzuch zmusi Cię do rozstania z rowerem. Możesz natomiast zaprzyjaźnić się z rowerem treningowym, i jeździć na nim przez całe 9 miesięcy. Poniżej znajdziesz porady, jak używać bezpiecznie używać rowerka treningowego.
Basen w ciąży

Jak bezpiecznie korzystać z basenu będąc w ciąży?

Sport w ciąży
Chciałabyś, choć przez chwilę poczuć się lekka i zwinna? Jest na to sposób, musisz odwiedzić pływalnię! Pływanie nie tylko wzmocni Twoje mięśnie, ale także poprawi kondycje układu krwionośnego i zrelaksuje Twoje ciało.