Kumkwat: Minipomarańcza i jej dobroczynne właściwości

Owoce
Kumkwat to bezapelacyjnie jeden z najbardziej intrygujących owoców z rodziny cytrusów. Do złudzenia przypomina pomarańczę, ale nią nie jest, choć oczywiście właśnie z nią zestawiany bywa najczęściej. Z nią też wiążą się inne nazwy kumkwatu. Popularnie określany jest "złotą pomarańczą" albo "karłowatą pomarańczą". Co w nim znajdziemy? Stanowi wyjątkowo bogate źródło beta-karotenu, dzięki czemu dobroczynnie wpływa na naszą skórę, spowalniając negatywne procesy starzenia się komórek i redukując działanie wolnych rodników. Ponadto dostarczy nam solidnej porcji błonnika, a tym samym usprawni trawienie. Ma też bardzo mało kalorii i wspomoże niejedną odchudzającą dietę. Przy tym jest bardzo plastyczny pod względem kulinarnym i wprost obłędnie smakuje.

Lekkie sałatki do potraw z grilla

Sałatki
Właśnie rozpoczął się sezon na grillowanie, a potrawy z rusztu będą królowały w niejednym ogrodzie podczas majówki. Jako dodatek do grillowanych mięs, szaszłyków i innych przekąsek doskonale sprawdzą się lekkie sałatki, które wzbogacą smak głównych dań. Podpowiadamy trzy sprawdzone przepisy, które zrobią furorę podczas majówkowego grillowania.

Jak gotować warzywa, by zachowały smak i wartości odżywcze?

Zupy
Warzywa to bogactwo witamin i innych składników odżywczych, o czym nie trzeba nikogo zbytnio przekonywać. Warzywa dostarczają naszemu organizmowi większość wartości, których potrzebuje on do prawidłowego funkcjonowania. Jednak warto pamiętać, że nie w każdej formie są one zdrowe. W wyniku zbyt długiej obróbki termicznej warzywa tracą wartości odżywcze. Nie oznacza to bynajmniej, że nie powinniśmy ich gotować czy smażyć. Należy robić to w odpowiedni sposób. Podpowiadamy kilka najważniejszych zasad gotowania warzyw, dzięki którym zawsze będą smaczne i zdrowe.
sałatka z jajka i awokado

Jak zrobić sałatkę z jajkiem i awokado?

Sałatki
Awokado powinno stać się stałym elementem naszej diety. Obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, dostarcza wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych. Jajko to źródło białka. Połączenie ich w pyszną sałatkę to nie tylko doskonały pomysł na lunch, ale również doskonały wybór dla naszego zdrowia. Jak zrobić sałatkę z jajkiem i awokado? Przepis znajdziesz poniżej.
Sałatka owocowa

7 pysznych sałatek poniżej 100 kalorii

Sałatki
Dietetyczne sałatki mające mniej niż 100 kalorii nie muszą być nudne i bez smaku. Wystarczy odrobina kreatywności i nie będziemy chcieli ich zamienić na żadne inne. Poniżej 7 pomysłów na pyszne i zdrowe sałatki:
Brukselka

Jak zrobić brukselkę smażoną z czosnkiem?

Sałatki
Ta brukselka jest bardzo smaczna i można ją jeść jako dodatek do dania głównego lub danie samo w sobie. Jest niskokaloryczna i bardzo zdrowa! Jeśli martwisz się o ilość tłuszczu użytego podczas smażenia, to możesz ją upiec w piekarniku lub na grillu - wówczas będzie miała jeszcze mniej kalorii!
Sosy viniagrette

Jak zrobić sos winegret do sałatek?

Sosy i Dipy
Sos winegret to prosty sos do sałatek. Wystarczy parę składników i gotowe. Znając ten przepis nie musisz sięgać po gotowe sosy z torebki. Oprócz suszonych przypraw znajdziesz tam dodatkowo sztuczne konserwanty i barwniki. Przygotowaliśmy dla ciebie kilka przepisów na sosy winegret do sałatek. Oto one:
oliwa czosnkowa

Jak zrobić oliwę czosnkową?

Proste przepisy
Oliwa czosnkowa przydaje się w kuchni częściej, niż mogłoby się wydawać. Doskonale nadaje się do sałatek, marynat czy podsmażania warzyw. Miękkie, nasiąknięte oliwą ząbki czosnku mogą posłużyć do przyprawienia pizzy lub zapiekanki. Nie zdziwi cię chyba informacja, że do zrobienia własnej oliwy czosnkowej potrzebne są tylko dwa składniki. Jeśli zastanawiasz się, co dokładnie trzeba z nimi zrobić, by osiągnąć zadowalający efekt, zapraszam do dalszej lektury.
sałatka ze szpinakiem i granatem

Jak zrobić sałatkę ze szpinakiem i granatem?

Sałatki
Jeśli jesteś fanem szpinaku, a do tego lubisz eksperymentować z ciekawymi owocami? Wypróbuj połączenie szpinaku z owocem granatu. Aby przygotować sałatkę tak jak należy, przeczytaj poniższe wskazówki.
sałatka z ogórka

Prosta sałatka na obniżenie poziomu cholesterolu

Zdrowa Dieta
Nieprawidłowy poziom cholesterolu we krwi, to często występujący problem, dotykający około 50% dorosłych ludzi. Większość z nich nie jest świadoma, że ma złe wyniki. Udowodniono, iż wysokie stężenie cholesterolu we krwi można zmniejszyć odpowiednio się odżywiając. Ogórek i czosnek znane są ze swych właściwości leczniczych, ale kombinacja tych dwóch może być silnym sojusznikiem organizmu w walce ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Połączenie czosnku i ogórka w jednej sałatce nie tylko pozwoli obniżyć poziom cholesterolu, ale również wyrówna ciśnienie krwi w organizmie.