Pomarańczowy pikantny sos do sałatek

Pomarańczowy pikantny sos do sałatek

Sosy i Dipy
Jesteś miłośnikiem różnego rodzaju sałatek? Szukasz oryginalnych pomysłów na sosy lub po prostu znudził ci się już klasyczny sos vinaigrette? Możesz zmienić go we wspaniały sos z dodatkiem pomarańczy i papryczki chili. Przepis jest niezwykle prosty. Wystarczy kilka składników do osiągnięcia wspaniałego smaku każdej sałatki.
sałatka z ogórka

Prosta sałatka na obniżenie poziomu cholesterolu

Zdrowa Dieta
Nieprawidłowy poziom cholesterolu we krwi, to często występujący problem, dotykający około 50% dorosłych ludzi. Większość z nich nie jest świadoma, że ma złe wyniki. Udowodniono, iż wysokie stężenie cholesterolu we krwi można zmniejszyć odpowiednio się odżywiając. Ogórek i czosnek znane są ze swych właściwości leczniczych, ale kombinacja tych dwóch może być silnym sojusznikiem organizmu w walce ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Połączenie czosnku i ogórka w jednej sałatce nie tylko pozwoli obniżyć poziom cholesterolu, ale również wyrówna ciśnienie krwi w organizmie.
olej z chili

Jak zrobić olej z chili?

Sosy i Dipy
Olej z dodatkiem chili to dobry sposób na wprowadzenie do dań odrobiny meksykańskiego „ognia”. Doskonale nadaje się do gotowania lub jako przyprawa. Im dłużej naciąga on aromatem chili, tym mocniejszy jego smak. Polecam używać go do smażenia, jako dodatek do pizzy lub jako podstawę sosów i marynat. W każdym z tych przypadków sprawdzi się doskonale. W analogiczny sposób możesz również zrobić pikantną oliwę.
Brukselka

Jak zrobić brukselkę smażoną z czosnkiem?

Sałatki
Ta brukselka jest bardzo smaczna i można ją jeść jako dodatek do dania głównego lub danie samo w sobie. Jest niskokaloryczna i bardzo zdrowa! Jeśli martwisz się o ilość tłuszczu użytego podczas smażenia, to możesz ją upiec w piekarniku lub na grillu - wówczas będzie miała jeszcze mniej kalorii!
Sałatka owocowa

7 pysznych sałatek poniżej 100 kalorii

Sałatki
Dietetyczne sałatki mające mniej niż 100 kalorii nie muszą być nudne i bez smaku. Wystarczy odrobina kreatywności i nie będziemy chcieli ich zamienić na żadne inne. Poniżej 7 pomysłów na pyszne i zdrowe sałatki:

Jak zrobić gotowane warzywa do obiadu?

Sałatki
Takie warzywa bardzo prosto zrobić a są doskonałym dodatkiem do różnych dań z mięsem. W tym przepisie sałatka składa się z marchewki, kalafiora i groszku, jednak można dodać do niej również cukinię, brukselki oraz inne warzywa jakie masz pod ręką.
sery

Jakie sery do sałatek?

Sałatki
Uwielbiasz od czasu do czasu przekąsić pyszną i zdrową sałatkę? Ser doskonale wzbogaci jej smak. Oczywiście tylko wówczas, gdy będzie się on dobrze komponował z pozostałymi składnikami dania: źle dobrany ser nie tylko nie przyczyni się do efektu “wow”, ale może nawet popsuć smak sałatki. Podpowiadamy, które sery wybrać i z jakimi składnikami je łączyć, by powstały najsmaczniejsze, pożywne kompozycje!
Sałatka z pomidora, ogórka i sałaty

Jak zrobić sałatkę z pomidora, ogórka i sałaty?

Sałatki
Wraz z nadejściem wiosny nadeszła pora na świeże i kolorowe sałatki. Oczywiście warzywa należy jeść przez cały rok jednak na wiosnę one zwykle najlepiej smakują. Sałatkę tą przygotuj bezpośrednio przed jedzeniem gdyż kiedy dłużej postoi to ogórki i pomidory puszczą sok i przestaną być chrupiące. Jeśli chcesz, aby sałatka była bardziej dietetyczna to użyj zamiast śmietany majonez light i odtłuszczony jogurt.
sałatka ze szpinakiem i granatem

Jak zrobić sałatkę ze szpinakiem i granatem?

Sałatki
Jeśli jesteś fanem szpinaku, a do tego lubisz eksperymentować z ciekawymi owocami? Wypróbuj połączenie szpinaku z owocem granatu. Aby przygotować sałatkę tak jak należy, przeczytaj poniższe wskazówki.

Jak zrobić sałatkę z kurczakiem, pomidorem i ogórkiem?

Sałatki
Zielony ogórek z pomidorem smakuje wyśmienicie, jednak należy pamiętać, że enzym askorbinowy zawarty w ogórkach utlenia znajdującą się w pomidorach witaminę C. Jeśli zależy ci bardzo na tej witaminie (z pewnością dostarczysz jej odpowiednią ilość organizmowi w innych daniach) to zastąp świeżego ogórka ogórkiem kiszonym. Możesz również zneutralizować askorbinazę poprzez zakwaszenie ogórka np. cytryną lub octem wymieszanym z olejem (tak jak zostało to zrobione w sałatce poniżej).