Pomysły na sałatki bez mięsa

Warzywa
Marzysz o tym, żeby odżywiać się zdrowiej i zgubić kilka nadprogramowych kilogramów? Albo lubisz poeksperymentować w kuchni i w swoich kulinarnych wariacjach chciałabyś postawić na warzywa i owoce? Nic prostszego. Poniżej znajdziesz kilka ciekawych przepisów na sałatki, do przygotowania których nie będziesz potrzebować mięsa. Z pewnością cię zainspirują i dostarczą ciekawych smaków.

Kumkwat: Minipomarańcza i jej dobroczynne właściwości

Owoce
Kumkwat to bezapelacyjnie jeden z najbardziej intrygujących owoców z rodziny cytrusów. Do złudzenia przypomina pomarańczę, ale nią nie jest, choć oczywiście właśnie z nią zestawiany bywa najczęściej. Z nią też wiążą się inne nazwy kumkwatu. Popularnie określany jest "złotą pomarańczą" albo "karłowatą pomarańczą". Co w nim znajdziemy? Stanowi wyjątkowo bogate źródło beta-karotenu, dzięki czemu dobroczynnie wpływa na naszą skórę, spowalniając negatywne procesy starzenia się komórek i redukując działanie wolnych rodników. Ponadto dostarczy nam solidnej porcji błonnika, a tym samym usprawni trawienie. Ma też bardzo mało kalorii i wspomoże niejedną odchudzającą dietę. Przy tym jest bardzo plastyczny pod względem kulinarnym i wprost obłędnie smakuje.

Lekkie sałatki do potraw z grilla

Sałatki
Właśnie rozpoczął się sezon na grillowanie, a potrawy z rusztu będą królowały w niejednym ogrodzie podczas majówki. Jako dodatek do grillowanych mięs, szaszłyków i innych przekąsek doskonale sprawdzą się lekkie sałatki, które wzbogacą smak głównych dań. Podpowiadamy trzy sprawdzone przepisy, które zrobią furorę podczas majówkowego grillowania.
Sałatka owocowa

7 pysznych sałatek poniżej 100 kalorii

Sałatki
Dietetyczne sałatki mające mniej niż 100 kalorii nie muszą być nudne i bez smaku. Wystarczy odrobina kreatywności i nie będziemy chcieli ich zamienić na żadne inne. Poniżej 7 pomysłów na pyszne i zdrowe sałatki:
Brukselka

Jak zrobić brukselkę smażoną z czosnkiem?

Sałatki
Ta brukselka jest bardzo smaczna i można ją jeść jako dodatek do dania głównego lub danie samo w sobie. Jest niskokaloryczna i bardzo zdrowa! Jeśli martwisz się o ilość tłuszczu użytego podczas smażenia, to możesz ją upiec w piekarniku lub na grillu - wówczas będzie miała jeszcze mniej kalorii!
lody

Jak zrobić w domu dania z McDonalda?

Sałatki
Tak naprawdę, choć nie wszyscy się do tego przyznają, lubimy fast foody. Jesteśmy jednak świadomi ich wielkiej kaloryczności i tego, że nie są one zdrowe. Możemy jednak pokusić się o przygotowanie domowej wersji popularnych potraw z tzw. Maca. Będziemy pewni ich zawartości, a nasze podniebienie zostanie dopieszczone, poniżej kilka pomysłów.
sałatka z jajka i awokado

Jak zrobić sałatkę z jajkiem i awokado?

Sałatki
Awokado powinno stać się stałym elementem naszej diety. Obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, dostarcza wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych. Jajko to źródło białka. Połączenie ich w pyszną sałatkę to nie tylko doskonały pomysł na lunch, ale również doskonały wybór dla naszego zdrowia. Jak zrobić sałatkę z jajkiem i awokado? Przepis znajdziesz poniżej.
olej z chili

Jak zrobić olej z chili?

Sosy i Dipy
Olej z dodatkiem chili to dobry sposób na wprowadzenie do dań odrobiny meksykańskiego „ognia”. Doskonale nadaje się do gotowania lub jako przyprawa. Im dłużej naciąga on aromatem chili, tym mocniejszy jego smak. Polecam używać go do smażenia, jako dodatek do pizzy lub jako podstawę sosów i marynat. W każdym z tych przypadków sprawdzi się doskonale. W analogiczny sposób możesz również zrobić pikantną oliwę.
Sałatka z pomidora, ogórka i sałaty

Jak zrobić sałatkę z pomidora, ogórka i sałaty?

Sałatki
Wraz z nadejściem wiosny nadeszła pora na świeże i kolorowe sałatki. Oczywiście warzywa należy jeść przez cały rok jednak na wiosnę one zwykle najlepiej smakują. Sałatkę tą przygotuj bezpośrednio przed jedzeniem gdyż kiedy dłużej postoi to ogórki i pomidory puszczą sok i przestaną być chrupiące. Jeśli chcesz, aby sałatka była bardziej dietetyczna to użyj zamiast śmietany majonez light i odtłuszczony jogurt.
sałatka z ogórka

Prosta sałatka na obniżenie poziomu cholesterolu

Zdrowa Dieta
Nieprawidłowy poziom cholesterolu we krwi, to często występujący problem, dotykający około 50% dorosłych ludzi. Większość z nich nie jest świadoma, że ma złe wyniki. Udowodniono, iż wysokie stężenie cholesterolu we krwi można zmniejszyć odpowiednio się odżywiając. Ogórek i czosnek znane są ze swych właściwości leczniczych, ale kombinacja tych dwóch może być silnym sojusznikiem organizmu w walce ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Połączenie czosnku i ogórka w jednej sałatce nie tylko pozwoli obniżyć poziom cholesterolu, ale również wyrówna ciśnienie krwi w organizmie.