Jak gotować warzywa, by zachowały smak i wartości odżywcze?

Zupy
Warzywa to bogactwo witamin i innych składników odżywczych, o czym nie trzeba nikogo zbytnio przekonywać. Warzywa dostarczają naszemu organizmowi większość wartości, których potrzebuje on do prawidłowego funkcjonowania. Jednak warto pamiętać, że nie w każdej formie są one zdrowe. W wyniku zbyt długiej obróbki termicznej warzywa tracą wartości odżywcze. Nie oznacza to bynajmniej, że nie powinniśmy ich gotować czy smażyć. Należy robić to w odpowiedni sposób. Podpowiadamy kilka najważniejszych zasad gotowania warzyw, dzięki którym zawsze będą smaczne i zdrowe.

Jak przygotować sałatkę ziemniaczaną?

Sałatki
Słynna, niemiecka kartoffelsalat, jest daniem wybitnie prostym, można by rzec "chłopskim", niemniej rzadko kto jej nie lubi. Smak znają wszyscy, ziemniaczany, nieco słodkawy i odrobinę kwaśmy, pozostaje w pamięci na zawsze. W samych Niemczech znajdziemy kilka wariantów kartoffelsalad, przepis podany poniżej jest chyba tym najbardziej rozpowszechnionym. Jej przygotowanie w domu nie powinno stanowić dla nikogo większego problemu. Zatem delektujmy się tą genialną w swej prostocie sałatką. Smacznego!

Jak przygotować sałatkę z ananasem i serem pleśniowym?

Sałatki
Przepyszna sałatka na kolację, spotkanie ze znajomymi lub grilla. Unikalne połączenie ananasa i kilku gatunków sera. Przyrządź ją według poniższego przepisu, a nie pożałujesz.
Sosy viniagrette

Jak zrobić sos winegret do sałatek?

Sosy i Dipy
Sos winegret to prosty sos do sałatek. Wystarczy parę składników i gotowe. Znając ten przepis nie musisz sięgać po gotowe sosy z torebki. Oprócz suszonych przypraw znajdziesz tam dodatkowo sztuczne konserwanty i barwniki. Przygotowaliśmy dla ciebie kilka przepisów na sosy winegret do sałatek. Oto one:
Sałatka owocowa

7 pysznych sałatek poniżej 100 kalorii

Sałatki
Dietetyczne sałatki mające mniej niż 100 kalorii nie muszą być nudne i bez smaku. Wystarczy odrobina kreatywności i nie będziemy chcieli ich zamienić na żadne inne. Poniżej 7 pomysłów na pyszne i zdrowe sałatki:
oliwa czosnkowa

Jak zrobić oliwę czosnkową?

Proste przepisy
Oliwa czosnkowa przydaje się w kuchni częściej, niż mogłoby się wydawać. Doskonale nadaje się do sałatek, marynat czy podsmażania warzyw. Miękkie, nasiąknięte oliwą ząbki czosnku mogą posłużyć do przyprawienia pizzy lub zapiekanki. Nie zdziwi cię chyba informacja, że do zrobienia własnej oliwy czosnkowej potrzebne są tylko dwa składniki. Jeśli zastanawiasz się, co dokładnie trzeba z nimi zrobić, by osiągnąć zadowalający efekt, zapraszam do dalszej lektury.
Brukselka

Jak zrobić brukselkę smażoną z czosnkiem?

Sałatki
Ta brukselka jest bardzo smaczna i można ją jeść jako dodatek do dania głównego lub danie samo w sobie. Jest niskokaloryczna i bardzo zdrowa! Jeśli martwisz się o ilość tłuszczu użytego podczas smażenia, to możesz ją upiec w piekarniku lub na grillu - wówczas będzie miała jeszcze mniej kalorii!
sos miodowo – musztardowy do sałaty

Jak zrobić sos miodowo – musztardowy do sałaty?

Sosy i Dipy
Sos miodowo-musztardowy to jeden z najsmaczniejszych dressingów do sałatki z kurczakiem. Nadaje nieco jałowemu wydawałoby się mięsu wyjątkowy, pikantno-słodki smak. Żeby przygotować ten sos potrzebujesz zaledwie czterech składników. To, czego nie zużyjesz, możesz przechowywać w lodówce przez maksymalnie dwa tygodnie. Sprawdzony przepis na dressing miodowo-musztardowy znajdziesz poniżej.
sałatka z jajka i awokado

Jak zrobić sałatkę z jajkiem i awokado?

Sałatki
Awokado powinno stać się stałym elementem naszej diety. Obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, dostarcza wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych. Jajko to źródło białka. Połączenie ich w pyszną sałatkę to nie tylko doskonały pomysł na lunch, ale również doskonały wybór dla naszego zdrowia. Jak zrobić sałatkę z jajkiem i awokado? Przepis znajdziesz poniżej.
sałatka z ogórka

Prosta sałatka na obniżenie poziomu cholesterolu

Zdrowa Dieta
Nieprawidłowy poziom cholesterolu we krwi, to często występujący problem, dotykający około 50% dorosłych ludzi. Większość z nich nie jest świadoma, że ma złe wyniki. Udowodniono, iż wysokie stężenie cholesterolu we krwi można zmniejszyć odpowiednio się odżywiając. Ogórek i czosnek znane są ze swych właściwości leczniczych, ale kombinacja tych dwóch może być silnym sojusznikiem organizmu w walce ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Połączenie czosnku i ogórka w jednej sałatce nie tylko pozwoli obniżyć poziom cholesterolu, ale również wyrówna ciśnienie krwi w organizmie.