Jak usmażyć rybę?

Ryby
Ryby powinny jak najczęściej gościć na naszych stołach, ponieważ dostarczają niezbędnych dla organizmu witamin, minerałów oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Działają korzystnie na wiele układów organizmu, m.in. mogą chronić serce i mózg, obniżyć ciśnienie tętnicze krwi, czy zredukować ilość cholesterolu w organizmie. Aby czerpać z ryby jak najwięcej, trzeba ją odpowiednio przyrządzić. Choć najzdrowsza jest pieczona w piekarniku, gotowana na parze albo grillowana, to i tak najczęściej ją smażymy. Aby zachować jej pełny smak i miała jak najmniej tłuszczu trzeba to zrobić umiejętnie. W jaki sposób?

Wędzone ryby: Warto je jeść czy lepiej unikać?

Ryby
Ryby powinny stale gościć w diecie ze względu na to, jak wiele cennych składników odżywczych dostarczają. Są bogatym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych wspomagających układ nerwowy i krwionośny. Obfitują też w witaminy i minerały. Na rynku dostępne są nie tylko świeże ryby, ale też mrożone, w puszkach lub wędzone. Wielu zastanawia się, czy każde z nich są równie zdrowe i jakie ryby włączyć do diety. Ostatnio sporo kontrowersji wzbudzają ryby wędzone. Podczas tego sposobu konserwowania zyskują one wyjątkowy smak i aromat, niestety tracą część wartości odżywczych, a dodatkowo przedostają się do nich toksyczne substancje smoliste. Czy wędzone ryby są groźne dla zdrowia? Czy warto je jeść, czy lepiej ich unikać?

Dlaczego warto jeść mirunę?

Ryby
Miruna to jedna z najsmaczniejszych i najpopularniejszych ryb oceanicznych, cechująca się chudym, soczystym mięsem. Powszechnie wiadomo, że najzdrowszymi rybami są te tłuste, jednak miruna z powodzeniem może z nimi konkurować. Mimo że nie jest tak tłusta, ma sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych regulujących poziom cholesterolu i poprawiających przepływ krwi. Dzięki temu ten gatunek ryby korzystnie wpływa na układ krwionośny i nerwowy, zapobiega takim chorobom jak miażdżyca, arytmia serca czy udar mózgu. W mirunie znajdziemy także sporo witamin i minerałów, a na szczególną uwagę zasługuje obecność witaminy D, tak często brakującej nam w okresie zimowym. Miruna polecana jest również osobom cierpiącym na alergię, astmę i reumatoidalne zapalenie stawów. Jakie jeszcze właściwości posiada miruna? Dlaczego warto ją jeść?
Zioła do ryby

Jak przyprawić rybę?

Dania rybne
Zioła pomagają wydobyć szeroką gamę smaków ze wszelkiego rodzaju ryb i można ich używać w różny sposób. Ziołami możemy natrzeć ryby do grillowania, dodać ich do sosu śmietanowego lub po prostu posypać nimi rybę przed usmażeniem czy uduszeniem. Nie musisz koniecznie używać świeżych ziół. Zioła do ryb mogą być również suszone - zachowają one aromat tak długo, jak długo będą przechowywane w szczelnym pojemniku z dala od słońca.
przyrządzanie ryby

Jak smażyć ryby?

Dania rybne

Ryby to źródło niezbędnych dla naszego zdrowia kwasów tłuszczowych Omega-3. Możemy przyrządzać je na wiele sposobów, jednak najczęściej decydujemy się rybę po prostu usmażyć. Nie jest to może najzdrowsza z metod, ale komu nie smakuje pyszny i rumiany filecik rybny? Niestety smażenie ryb wymaga nieco więcej umiejętności, niż smażenie mięsa. Nie wystarczy po prostu rozmrozić fileta i wrzucić go na rozgrzaną patelnię. Każdy kto choć raz spróbował tego sposoby, wie, że do niczego dobrego to nie prowadzi. Chcesz, aby ryba przyrządzona przez ciebie była krucha i wprost rozpływała się w ustach? Poznaj kilka trików i sposobów na poprawienie jej jakości i smaku. Pozwolą ci one przygotować rybę tak smaczną i chrupiącą jak w najlepszej smażalni.

ryba w galarecie

Jak przygotować rybę w galarecie?

Dania rybne
Ryba w galarecie to dość wykwintna, elegancko wyglądająca na stole potrawa. Dodatkowo zaletą tej potrawy jest fakt, że można ją przechowywać znacznie dłużej niż rybę świeżą lub ugotowaną. Poniżej znajdziesz instrukcję jak przygotować rybę w galarecie.
Łosoś z piekarnika

Jak zrobić łososia z piekarnika?

Dania rybne

Ten przepis jest bardzo prosty a łosoś - niebo w gębie. Do jego przygotowania potrzebujesz zaledwie folii, cytryny i masła! Przygotowanie łososia nie jest skomplikowane i nie zajmie ci wiele czasu. Doskonała kompozycja smaków sprawi, że nawet najwięksi smakosze będą onieśmieleni. Potrawa jest bardzo lekka, ale sycące i doskonale nadaje się na upalne dni. Poniżej znajdziesz wskazówki, które krok po kroku pomogą ci w jego przygotowaniu.

panierowane paluszki rybne

Jak panierować rybę?

Dania rybne
Ryby mogą być przygotowywane na bardzo wiele sposobów, jednak świeża ryba zawsze najlepiej smakuje usmażona w panierce. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na panierowanie ryby.
ryby

Przechowywanie ryb

Dania rybne
Hasła takie jak: „Nadeszła chwila na pstrąga z grilla” czy „Ryba wpływa na wszystko” zalewają nas z każdej strony i nawet dzieci wiedzą, ze trzeba jeść ryby bo są zdrowe. Stanowią pełnowartościowe źródło białka, są bogate w witaminę D, nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega -3 oraz jod, selen, fluor, magnez i wapń. Każdy z nas wie, że niewłaściwe przechowywanie ryb może doprowadzić do zatruć pokarmowych, zatem jak to robić? Poniżej znajdziecie kilka sprawdzonych sposobów, które ułatwią wam przechowywanie ryb.
duszenie ryby

Jak dusić rybę?

Dania rybne
Ryby są bardzo zdrowym pożywieniem zwłaszcza, jeżeli przygotujemy je bez dodatku tłuszczu, jednak podczas gotowania tracą wiele swoich właściwości. Sposobem, aby ryby zachowały swoje właściwości i smak jest duszenie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak prawidłowo dusić ryby.