frytki z awokado

Czym zastąpić tradycyjne frytki?

Przekąski Ciepłe
Frytki kojarzą się przede wszystkim z ziemniakami mało kto wie, że można je przygotować również z awokado. To świetna i zdrowa przekąska, którą można serwować nawet dzieciom.
Jak zrobić domowego falafela?

Jak zrobić domowego falafela?

Dania wegetariańskie
Falafel zyskuje coraz szerszą grupę fanów. To pyszne, wegetariańskie danie może stać się wspaniałą przekąską na spotkanie z przyjaciółmi lub rodzinny obiad. Jego smak przypadnie do gustu wszystkim, nawet dzieciom, a przygotowanie domowego falafela wbrew pozorom nie jest takie trudne. Dokładny przepis znajdziesz poniżej.
placki z ziemniaków

Jak zrobić placki z gotowanych ziemniaków?

Szybkie i proste dania
Szukasz pomysłu na szybkie, tanie i jednocześnie proste w wykonaniu danie obiadowe? Skuś się na przepyszne placki ziemniaczane. Tym razem zrobisz je nie z utartych surowych, ale z gotowanych ziemniaków. To również świetny sposób na wykorzystanie tłuczonych ziemniaków, które zostały ci z obiadu. Po szczegóły zapraszam do dalszej części artykułu.
Ciasto na pierogi

Jak zrobić ciasto na pierogi z mlekiem?

Dania wegetariańskie

Ciasto na pierogi z mleka, jajka i oleju jest dobre do pierogów smażonych oraz do wielkich pierogów typu czebureki. Kolejna rzecz, która różni ten przepis od innych, to podgrzanie mleka do temperatury wrzenia przed zmieszaniem z pierwszą partią mąki. Dzięki temu ciasto jest bardziej elastyczne. Dobrze jest użyć miksera z końcówką do ciasta, w innym przypadku należy je ugnieść dłońmi.

Placuszki serowe

Jak zrobić placuszki serowe?

Dania wegetariańskie
Świeże placuszki serowe są świetnym wyborem dla rodziny na śniadanie lub przekąskę. Twaróg jest bogatym źródłem wapnia, więc jest to bardzo dobre jedzenie dla dzieci, których rozwijający się organizm potrzebuje go w dużej ilości. Jest to bardzo szybki i prosty do wykonania przepis.
słodkie ziemniaki

Jak gotować słodkie ziemniaki?

Dania wegetariańskie
Słodkie ziemniaki to doskonały dodatek do każdego obiadu. Świetnie sprawdzają się zarówno, na co dzień jak i od święta. Są nie tylko smaczne, ale także zdrowe - możesz je, więc śmiało włączyć do swojej codziennej diety. Słodkie ziemniaki są stosunkowo mało kaloryczne (80-100 kcal) i całkowicie wolne od tłuszczu, więc możesz je jeść bez obaw, o ile przyrządzisz je w odpowiedni sposób. Poniżej znajdziesz pięć sposobów na przyrządzenie pysznych słodkich ziemniaczków. Pamiętaj przy tym, że dodatek brązowego cukru lub pianek z syropu kukurydzianego nie powoduje zmiany zawartości witamin i minerałów tylko nieco zwiększa ilość kalorii.
pieczona cukinia z serem

Jak zrobić pieczoną cukinię z serem?

Dania wegetariańskie
Cukinia i parmezan to prawdziwie niebiański duet. Jeśli wszystkie warzywa smakowałyby w ten sposób, już dziś przerzuciłbym się na wegetarianizm. Przygotowanie tego smacznego posiłku jest banalnie proste. Zaledwie pół godziny dzieli cię od wgryzienia się w te pyszne warzywno-serowe pałeczki. Uwaga: mogą uzależniać!
Smażony bakłażan

Jak smażyć bakłażana?

Przekąski Ciepłe
Smażony bakłażan jest wprost przepyszny. Możesz go panierować w mące, jajku i bułce tartej jednak będzie również dobry jeśli bułkę wymieszasz wcześniej z tartym parmezanem.

Jak ugotować ryż z kurkumą?

Dania wegetariańskie
Poniżej przedstawiam przepis na żółty ryż. Oprócz jego pięknego koloru ryż ten ba bardzo bogaty smak dzięki różnym przyprawom, w tym kurkumie, czosnkowi, kminkowi, liściowi laurowemu, cynamonowi
ryż smażony po chińsku

Jak zrobić ryż smażony po chińsku?

Dania wegetariańskie
Kuchnia chińska cieszy się coraz większą popularnością, ponieważ jest lekkostrawna, bogata w wartości odżywcze i prosta w przygotowaniu. Nie inaczej jest też w przypadku smażonego ryżu z warzywami. Marudni mogliby powiedzieć, że danie to byłoby zdrowsze, gdyby nie przygotowywało się go na patelni. Zapewniam was jednak, że nie byłoby wówczas tak smaczne. Zresztą, spróbujcie sami.