Dlaczego warto pić sok z grejpfruta?

Soki
Grejpfrut to tropikalny owoc, który jest skarbnicą witamin, minerałów i przeciwutleniaczy zwalczających wolne rodniki. Sporządzany z niego sok jest nie tylko pysznym napojem, ale również wykazuje szereg korzystnych właściwości dla zdrowia. Zawiera duże dawki witaminy C i karotenoidów, dzięki czemu pomaga wzmacniać odporność i zmniejsza ryzyko przeziębienia. W dodatku bardzo dobrze wpływa na serce, obniża bowiem ciśnienie i „zły” cholesterol. Zapobiega więc miażdżycy, zawałowi i innym chorobom układu krążenia. Oprócz tego sok z grejpfruta może wspomóc walkę ze zbędnymi kilogramami, gdyż reguluje poziom cukru, oczyszcza z toksyn i podkręca metabolizm. Warto jednak wiedzieć, że w niektórych sytuacjach grejpfrut nie jest wskazany, gdyż może wchodzić w interakcję z lekami. Kto więc może po niego sięgać, a kiedy należy go unikać?

Sześć produktów, które najszybciej obniżają poziom cukru

Dla diabetyków
Dieta współczesnych ludzi obfituje w węglowodany proste. Najgorszy rodzaj cukrów znajduje się nie tylko w słodyczach, napojach czy słonych przekąskach, ale też w białym pieczywie, ryżu czy makaronach. Cukier zawierają też popularne dodatki (np. keczup) i owoce. Nic dziwnego, że coraz więcej osób zmaga się z cukrzycą lub insulinoopornością. Jeśli w naszej diecie przeważają węglowodany proste, dochodzi do gwałtownego wzrostu poziomu glukozy we krwi, a co za tym idzie – do wyrzutu dużej ilości insuliny. Na dłuższą metę bardzo obciąża to trzustkę i grozi jej uszkodzeniem. Zbyt wysoki poziom cukru we krwi nie tylko niszczy naczynia krwionośne i zwiększa ryzyko miażdżycy, ale też błyskawicznie odkłada się w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego tak ważne jest włączenie do diety produktów, które skutecznie regulują, a nawet obniżają poziom glukozy.

Co trzeba wiedzieć o cukinii?

Warzywa
Cukinia jest w Polsce popularnym warzywem. Latem bez problemu można kupić ją w sklepach i na targowiskach, gdzie kusi swoimi pokaźnymi rozmiarami. Poza tym chętnie jest uprawiana na działkach i w przydomowych ogródkach, ponieważ jest niekłopotliwym i niewymagającym warzywem. Cukinię można zjadać na surowo, piec, gotować, zapiekać, dodawać do sałatek czy placków, a także przygotowywać z niej różne przetwory na zimę. Zawarte w niej witaminy i minerały korzystnie oddziałują na cały organizm. Nie dość, że poprawia jego funkcjonowanie, to sprzyja także odchudzaniu. Co trzeba wiedzieć o cukinii? Jaką najlepiej wybierać?

Skrobia ziemniaczana: Co to jest? Jak wpływa na zdrowie?

Diety
Skrobia ziemniaczana to doskonałe źródło energii i cennego błonnika pokarmowego, który pomaga doskonale wyregulować trawienie. Potrzebują go także bakterie jelitowe, które odpowiadają za odporność oraz układ krążenia. Skrobia jest dostarczana do naszych organizmów w codziennej diecie. Najwięcej znajduje się jej w ziemniakach, pieczywie, makaronach, ryżu oraz w pieczywie i innych produktach zbożowych. W układzie pokarmowym człowieka skrobia trawiona jest dwuetapowo: w pierwszej kolejności ulega rozszczepieniu na maltodekstrynę – czyli cukier skrobiowy, w drugiej – na będącą cukrem prostym - glukozę. Co jeszcze warto wiedzieć o skrobi ziemniaczanej? Dlaczego powinno włączyć się ją do diety? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz poniżej.
Wyciąg ze stewii

Przepis na domowy wyciąg ze stewii

Dla diabetyków
Liście stewii są około 35 razy słodsze od białego cukru, a ponadto prawie nie posiadają kalorii. Stewia jest może być wówczas zamiennikiem cukru buraczanego. Jest dostępna w postaci proszku, tabletek lub płynu.W poniższym artykule podajemy przepis oraz sposób przygotowania ekstraktu z liści stewii.
zdrowe jedzenie

Jak zdrowo się odżywiać?

Dla diabetyków
Myślę że każdy z nas chciałby się w jakiś sposób zdrowo odżywiać ale w naszych czasach zdarza się to bardzo rzadko. Powody bywają rożne np. stres, brak czasu lub zły tryb życia. Jedzenie jest częścią naszego życia w związku z tym powinno dostarczać się organizmowi nie tylko podstawowych składników odżywczych ale i przyjemności. Każdy posiłek powinien zawierać witaminy i aby cały organizm mógł dobrze funkcjonować.
Bakłażan duszony z oliwkami i pomidorami

Jak zrobić bakłażan duszony z oliwkami i pomidorami?

Przekąski Ciepłe
Bakłażan duszony z oliwkami i pomidorami jest wegetariańskim daniem niskokalorycznym i bardzo zdrowym. Przepis jest bardzo prosty i można go modyfikować wedle uznania.

Ryż: Jak i ile gotować, zastosowanie, właściwości

Diety
Ryż stanowi jedno z najważniejszych zbóż na świecie i podstawę wyżywienia ludności w wielu krajach. Jest uprawiany na polach ryżowych w ponad stu krajach. Z roku na rok, ryż dzięki swoim składnikom odżywczym staje się coraz bardziej wartościowy również Polsce. Co wytwarzamy z ziaren ryżu? Do głównych produktów wytwarzanych z ryżu zalicza się: płatki, wafle, napoje, syropy, desery, kosmetyki oraz alkohole. Produkty pochodzenia ryżowego są dostępne w każdym sklepie i nie ma problemu z ich zakupem.

Dlaczego warto pić sok ze szpinaku?

Warzywa
Picie soku ze szpinaku przynosi organizmowi same - często bardzo zaskakujące - korzyści. W końcu powstaje na bazie warzywa, które uchodzi za prawdziwą bombę witaminową i tym samym zasila szeregi dobrze wszystkim znanych i uwielbianych superfood. Szpinak - dzięki cennym składnikom, które w sobie skrywa - a zwłaszcza solidnej zawartości przeciwutleniaczy, witamin, minerałów i białka - wszechstronnie wspomaga zdrowie i wspiera profilaktykę groźnych chorób. Okazuje się bardzo przydatny przy leczeniu cukrzycy, miażdżycy i chorób oczu, ponadto wykazuje właściwości antyoksydacyjne, regeneracyjne i wspaniale oczyszcza organizm z toksyn. Z jakich jeszcze powodów warto sięgnąć codziennie po szklankę apetycznego szpinakowego soku? W jakich połączeniach smakuje doskonale? Sprawdźmy!

Szarłat i jego nietuzinkowe właściwości i zastosowania

Produkty Zbożowe
Szarłat, znany również pod nazwą amarantus, to wyjątkowa roślina należąca do pseudozbóż. Uprawiana była już ponad sześć tysięcy lat temu, stanowiąc obok kukurydzy i fasoli główne źródło pożywienia Azteków, Majów i Inków. Pradawne plemiona wierzyły, że nasiona amarantusa dawały siłę wojownikom do walki z wrogiem. Szarłat jest bogaty w składniki odżywcze i wykazuje korzystne działanie na zdrowie, dzięki czemu można go określić mianem produktu superfood. Dziś amarantus jest nazywany zbożem XXI wieku. Przebija rośliny zbożowe pod względem zawartości błonnika i skrobi oraz łatwo przyswajalnego białka. Obfituje też w witaminy i minerały, a przy tym nie zawiera glutenu. Dlatego też szarłat polecany jest weganom, cukrzykom, a także osobom chorującym na celiakię i na serce. Jakie właściwości posiada amarantus? Dlaczego warto go jeść?