Prosta owsianka bez gotowania

Prosta owsianka bez gotowania

Zimne śniadania
Śniadanie to najważniejszy posiłek całego dnia. Daje nam energię i siłę na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Warto więc zadbać o to, aby śniadanie było zdrowe i pełnowartościowe. Dobrym przykładem pożywnego śniadania jest owsianka. Jednak nie każdy ma czas, aby codziennie rano gotować owsiankę. teraz możesz przygotować ją w kilka chwil wieczorem i to bez gotowania. Rano będzie pyszna i gotowa do zjedzenia.
Jak zrobić wegański zamiennik sera żółtego

Jak zrobić wegański zamiennik sera żółtego

Potrawy wegańskie
Dieta wegańska nie musi być nudna i uboga w produkty. Różnorodność smaków możesz zagwarantować sobie tworząc własne produkty. Jednym z nich jest wegański zamiennik sera żółtego. Jeżeli chcesz poznać przepis na taki produkt to wraz z listą potrzebnych składników znajdziesz poniżej.
Jak zrobić wegański deser

Jak zrobić wegański deser

Budynie i Puddingi
Szukasz oryginalnego pomysłu na deser wegański? Niestety nie jest to prosta sprawa. Ale twoim deserem nie muszą już być tylko surowe owoce. Przedstawiamy prosty, a zarazem pyszny deser al’a creme brulee. Dokładny przepis i listę potrzebnych składników znajdziesz poniżej.
Owocowe szaszłyki

Jak zrobić owocowe szaszłyki?

Potrawy wegańskie
Zdrowe, owocowe szaszłyki idealne na przekąskę. Fajna opcja zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Oczywiście miks owoców może być różny, w zależności od upodobań. To jest moja tęczowa propozycja.
ciecierzyca

Co zrobić z ciecierzycy?

Warzywa
Dania z ciecierzycą (zwaną też cieciorką) pomagają obniżyć poziom cholesterolu, wzmacniają odporność i mają korzystny wpływ na naszą skórę. W Polsce ciecierzyca jest niedoceniana, a szkoda, bo jest doskonałym źródłem białka, witamin z grupy B, żelaza i błonnika. Z tego też powodu uważa się nią za doskonały zamiennik mięsa. A można z niej tworzyć różne kompozycje smakowe. Poznaj kilka prostych przepisów na dania z ciecierzycą w roli głównej.
grillowane warzywa

Jak grillować warzywa?

Dania wegetariańskie
Bardzo łatwo jest grillować warzywa. Dziwi więc fakt, że wiele ludzi warzyw nie grilluje. Generalnie warzywa kroi się na kawałki, które równomiernie i z łatwością się przypieką. Wszystkie kawałki powinny być mniej więcej takiej samej wielkości i i grubości (nie grubsze niż 2,5 centymetra). Mocz warzywa w zimnej wodzie przez około pół godziny, zanim położysz je na ruszcie. Osusz je i namaść olejem, żeby się nie lepiły do rusztu. Oto jak grillować poszczególne warzywa:
Makaron z grzybami

Jak zrobić makaron z grzybami i szpinakiem?

Makarony
Przepyszne danie wegetariańskie łączące grzyby, świeże liście szpinaku i miękki, ciągnący się ser gorgonzola - niebo w ustach! Wbrew pozorom potrawa nie wymaga od nas dużego wysiłku, ani wyjątkowych umiejętności kulinarnych. Nawet laik poradzi sobie z przygotowaniem tego dania. Doskonałe połączenie smaków sprawi, że twoja rodzina zakocha się w tej wariacji na temat makaronu. Poniżej znajdziesz sprawdzony przepis na wyśmienity makaron, który posmakuje nawet mięsożercom.
fasola szparagowa

Jak gotować fasolkę szparagową?

Potrawy wegańskie
Fasola szparagowa to bardzo smaczna odmiana roślin strączkowych znana niemal na całym świecie. Istnieje wiele rodzajów tej fasoli, które różnią się między sobą smakiem i mięsistością. Fasolkę szparagową możesz ugotować w wodzie, przyrządzić na parze lub nawet w kuchence mikrofalowej. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.
warzywa strączkowe

Jakie warzywa zamiast mięsa?

Warzywa
Dietetycy oraz lekarze zachęcają do zmiany nawyków żywieniowych. W naszej diecie jest za dużo mięsa! – mówią. Jego białko obciąża pracę nerek i wątroby, a zawarty w nim tłuszcz przyczynia się do powstawania miażdżycy oraz nowotworów jelita grubego. Dlatego powinniśmy jeść mięso nie częściej niż trzy razy w tygodniu. Co jeść w zamian? Najlepiej ryby, a także rośliny strączkowe. Te ostatnie z powodzeniem mogą zastąpić kotlet schabowy.
hummus

Jak zrobić hummus z czarnej fasoli?

Sosy i Dipy
Tradycyjny hummus robi się z ciecierzycy, tahini (miazgi sezamowej), oliwy z oliwek, soku z cytryny i czosnku. Dziś chcę polecić ci ciekawą wariację na temat tej smacznej i jednocześnie zdrowej przekąski. Zamiast ciecierzycy wykorzystamy tu czarną fasolę, dodamy też świeżą kolendrę i jej nasiona. Sok z cytryny zastąpimy sokiem z limonki. Naprawdę warto poznać smak tej oryginalnej potrawy!