Najlepsze i najzdrowsze zamienniki mięsa

Potrawy wegańskie
Zbilansowana dieta powinna zawierać wszystkie składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Rezygnując z mięsa nie dostarcza się mu niezbędnego białka, które jest budulcem komórek i tkanek. Na szczęście istnieje wiele odpowiedników, które śmiało można wykorzystać w kuchni, będąc pewnym, że w diecie nie zabraknie niezbędnych minerałów. Ważny jest rozsądek i niezmienianie nawyków z dnia na dzień. Jeśli do tej pory jadło się mięso regularnie, zmieniając dietę nie należy całkowicie z niego rezygnować. Należy stopniowo zastępować je daniami, które posiadają go mniej: np. kotlecikami mięsno-warzywnymi albo zamiast tradycyjnego gulaszu gulaszem warzywnym. Z artykułu dowiesz się, jakie są zdrowe zamienniki mięsa.

Mleko owsiane: Jakie ma zalety, co zawiera, jak zrobić?

Potrawy wegańskie
Mleko owsiane to wegański napój na bazie ziaren owsa. Śmiało może zastąpić tradycyjne mleko krowie i z powodzeniem mogą je wybrać osoby z nietolerancją laktozy czy z tendencjami do alergii pokarmowych. Prawnie nie może być nazwany mlekiem, gdyż to określenie zarezerwowane jest dla produktów pochodzenia zwierzęcego, stąd w sklepie spotkamy się z napojem owsianym. Jakie ma zalety? Co zawiera i jak zrobić? Dowiesz się w kolejnej części artykułu.

Ser tofu: Dlaczego warto włączyć go do diety?

Odżywianie
Ser tofu to ponoć jeden z najstarszych serów na świecie. Według legendy pierwszy raz został wyprodukowany w 164 roku przed naszą erą w Chinach. Tofu zaliczany jest nie tylko do grupy najstarszych serów, ale także do najzdrowszych. To dlatego, że jego głównym składnikiem jest mleko sojowe, które wykazuje szereg właściwości prozdrowotnych. Tofu zdecydowanie warto włączyć do diety, a tymczasem przyjrzyjmy się bliżej temu wegańskiemu przysmakowi.
Owocowe szaszłyki

Jak zrobić owocowe szaszłyki?

Potrawy wegańskie
Zdrowe, owocowe szaszłyki idealne na przekąskę. Fajna opcja zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Oczywiście miks owoców może być różny, w zależności od upodobań. To jest moja tęczowa propozycja.
Agar agar

Czym zastąpić żelatynę?

Przepisy wegetariańskie
Lato nadeszło a my częściej rozglądamy się za przepisami na domowe lody i galaretki. Jednak czym zastąpić żelatynę jeśli twój organizm jej nie toleruje, jesteś weganem, wegetarianinem, lub po prostu nie możesz jej spożywać ze względów religijnych? Na szczęście istnieje kilka zamienników żelatyny a oto i one:
Jak zrobić wegański zamiennik sera żółtego

Jak zrobić wegański zamiennik sera żółtego

Potrawy wegańskie
Dieta wegańska nie musi być nudna i uboga w produkty. Różnorodność smaków możesz zagwarantować sobie tworząc własne produkty. Jednym z nich jest wegański zamiennik sera żółtego. Jeżeli chcesz poznać przepis na taki produkt to wraz z listą potrzebnych składników znajdziesz poniżej.

Jak zrobić kotlety z twarogu i ziemniaków?

Potrawy wegańskie
Pyszny i prosty przepis na wegetariańskie kotleciki z twarogu i ziemniaków. Jest to świetny pomysł na obiad zarówno dla najmłodszych jak i starszych członków rodziny. Jeśli uwielbiasz pierogi ruskie zapewniam, że będziesz zachwycony.
mleko bananowe

Jak zrobić wegańskie mleko bananowe?

Potrawy wegańskie
Jeżeli nie jesteś zwolennikiem picia zwykłego mleka lub nie możesz przekonać pociech do smaku tego zdrowego napoju, proponujemy mleko bananowe.
tofu

10 korzyści zdrowotnych tofu

Potrawy wegańskie
Wraz z rosnącą świadomością na temat negatywnych skutków otyłości i zwiększającym się zainteresowaniem zdrowym stylem życia tofu znalazło się w świetle reflektorów. Ten miękki produkt przypominający ser ma jednak długą historię, a jej początek znajduje się w Chinach prawie 2000 lat temu. Tofu powstaje w wyniku koagulacji mleka sojowego i ma formę miękkich, białych bloków. Ponieważ zawiera duże ilości białka, minerałów oraz wapnia stanowi świetną alternatywę dla mięsa i jest produktem idealnym dla wegan. Tofu stanowi bogate źródło korzystnych dla zdrowia minerałów, takich jak żelazo, miedź, magnez, mangan, fosfor oraz selen. Korzyści zdrowotne, jakie niesie dla zdrowia tofu są niezliczone. Nie tylko zapobiega chorobom przewlekłym, takim jak cukrzyca czy wysokie ciśnienie krwi, ale także pomaga przeciwdziałać niektórym typom raka, takim jak rak piersi czy rak prostaty. Dodatkowo, tofu wspomaga utratę zbędnych kilogramów i zapewnia młodo wyglądającą cerę oraz gęste włosy.
duszone pory

Jak zrobić duszone pory?

Przekąski Ciepłe
Uwielbiasz pory? Ale czy słyszałaś kiedyś, że można je dusić? To rewelacyjny pomysł na proste i pyszne danie. Gorąco polecam. Pory, dzięki swym walorom smakowym zamienią obiad w prawdziwą ucztę!