Olej z czarnuszki, czyli złoto faraonów: Eliminuje wrzody, cellulit i zmarszczki

Diety
Choć o nazywanym "złotem faraonów" oleju z czarnuszki (Oleum Nigellae Sativae ) mówi się zdecydowanie mniej niż o sławnej oliwie z oliwek, to może z nią śmiało konkurować. Przynajmniej pod względem właściwości leczniczych i kosmetycznych oraz zastosowań kulinarnych. Największą popularnością cieszy się, rzecz jasna, wśród wrzodowców, gdyż doskonale sprawdza się w walce z bakterią Helicobacter pylori - głównym winowajcą schorzenia. Pomaga też przy innych dolegliwościach trawiennych, zwłaszcza grypie żołądkowej, a ponadto stymuluje produkcję żółci, reguluje cykl menstruacyjny i działa rozkurczowo. Zdolności czarnuszki docenili również przedstawiciele branży kosmetycznej oraz kucharze, gdyż w znaczącym stopniu opóźnia procesy starzenia, eliminuje cellulit i zmarszczki oraz doskonale wzbogaca smak potraw.
oliwa z oliwek jak używać

Jak stosować w kuchni oliwę z oliwek?

Dania niskotłuszczowe
Oliwa z oliwek jest rodzajem tłuszczu pochodzącego z wyciskanych owoców oliwnych. Olej ten jest często używany w kuchni, kosmetyce, w produkcji mydeł i produktów farmaceutycznych. W przeciwieństwie do innych olejów, oliwa jest bogata w niezbędne składniki odżywcze. Dzięki czemu jest jednym z najzdrowszych rodzajów oleju wykorzystywanym w kuchni. Owocowy smak oleju sprzężony ze smakiem potrawy pomaga wzmocnić jej smak. Dowiedz się jak stosować oliwę, by wydobyć z niej wszystko co najlepsze.
Właściwości różnych rodzaji tłuszczów

7 najczęstszych mitów o tłuszczach

Dania niskotłuszczowe
W przeciwieństwie do innych składników odżywczych, kwasy tłuszczowe mają złą reputację. To myślenie powinno jednak jak najszybciej się zmienić, ponieważ "tłuszcz tłuszczowi nierówny". Wyróżnić możemy kwasy nasycone i nienasycone, jednonienasycone i wielonienasycone, a każdy z nich ma inne właściwości i wpływ na zdrowie. Eksperci ds. żywienia już dawno docenili cechy niektórych kwasów tłuszczowych, między innymi tych zawartych w awokado lub oleju kokosowym, jednak wciąż krąży wokół nich wiele teorii na "nie". Poniżej chcemy obalić najbardziej popularne mity związane ze spożywaniem tłuszczów i wyjaśnić, dlaczego nie warto wykluczać ich z codziennej diety:
Jaja przepiórcze

Dlaczego warto jeść jaja przepiórcze?

Przepisy niskokaloryczne
Gdy słyszymy jajko, widzimy piękne bielutkie kurze jajo, które jadamy o każdej porze dnia. Doskonałe zarówno na obiad jak i na kolację. Niestety często słyszymy o działaniu cholesterolu, a białko jaja kurzego stanowi dość częsty alergen. Tu z pomocą przychodzą nam małe nakrapiane jajeczka, które przewyższają tradycyjne jajka zarówno pod względem zdrowotnym jak i smakowym.
Krewetki królewskie Dukana

Jak zrobić krewetki Dukana?

Przepisy niskowęglowodanowe
Dieta Dukana opiera się na proteinach, które można znaleźć również w owocach morza. Pomimo tego, że zarówno owoce morza jak i ryby zawierają dużą ilość tłuszczy (omega 3) to dr. Dukan zaleca ich spożywanie w nieograniczonej ilości. Krewetki można spożywać podczas diety na wiele sposobów, jednak w trakcie fazy uderzeniowej oraz w dniach proteinowych II fazy musimy się niestety ograniczać do kilku dozwolonych produktów. Stąd właśnie przepisy diety Dukana na fazę I są proste i nie wymagają wielu składników.
Jajecznica bez masła

Jak zrobić jajecznicę Dukana?

Dania niskotłuszczowe
Podczas diety Dukana nie możemy używać masła ani oleju, zatem, aby zrobić jajecznicę potrzebna jest nam koniecznie patelnia teflonowa, do której nic nam nie będzie przywierać. Jeśli takiej nie mamy dr. Dukan proponuje w swojej książce, aby natłuścić patelnię ręczniczkiem papierowym nasączonym kilkoma kroplami oleju. W taki sposób ilość tłuszczu będzie praktycznie niezauważalna. Poniżej znajdziesz prosty przepis na jajecznicę Dukana.
waga

Jak się odżywiać, aby schudnąć?

Dania niskotłuszczowe
Odchudzanie to proces długotrwały oraz pracochłonny. Są różne sposoby, żeby zrzucić wagę. Niektóre z nich zapewniają redukcję wagi w kilka dni, jednakże są one nieskuteczne ze względu na efekt jojo oraz szkodliwe działanie na organizm. Skuteczność odchudzania zależy od osoby, jej podejścia oraz wytrwałości. Niektóre osoby chcą bardzo schudnąć jednakże nie mają silnej woli, żeby to zrobić. W takich sytuacjach warto zaczynać od małych kroczków. Nie trzeba od razu rezygnować z setek rzeczy w jadłospisie. Wystarczy zastosować się do kilku prosty rad, które wprowadzą do twojej diety odpowiednie produkty. Te produkty pomogą zredukować wagę, ponieważ większość z nich przyspiesza metabolizm oraz nie powodują strat dla organizmu.
Pomidory

Jak przygotowywać warzywa i owoce, aby nie straciły na wartości?

Przepisy niskokaloryczne
Warzywa i owoce powinny być spożywane w pięciu porcjach dziennie, stanowią one zdrową i bardzo smaczną przekąskę między posiłkami, lub np. dietetyczny dodatek do mięsa w zastępstwie klusek. Warto wyrabiać codzienną normę spożycia warzyw i owoców, rezultaty zauważymy w naszym samopoczuciu oraz w wyglądzie naszej cery. Jak powinno przygotowywać się warzywa i owoce do spożycia, aby można było je jeść bez obaw?
Koreczki z szynki i ogórka

Jak zrobić koreczki z szynką i ogórkiem konserwowym?

Przepisy niskowęglowodanowe
Poniżej przedstawiam przepis na pyszne koreczki, które będziecie mogli podjadać w fazie II naprzemiennej diety Dukana. Koreczki są bardzo proste a zarazem przepyszne.
robienie sushi w domu

Jak zrobić sushi?

Przekąski Zimne
Ostatnimi czasy sushi stało się bardzo modne. Większość osób uważa jednak, że lepiej je kupić w restauracjach niż zrobić w domu. Wbrew pozorom zrobienie sushi wcale nie jest trudne. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać je samodzielnie w swojej kuchni.