Dlaczego warto jeść chude ryby?

Ryby
Ryby to bardzo ważny składnik zbilansowanej diety, zawierają bowiem sporo wartości odżywczych. Lekarze i dietetycy zalecają spożywanie ryb przynajmniej dwa razy w tygodniu. Najzdrowsze, ze względu na wysoką dawkę nienasyconych kwasów tłuszczowych, są te tłuste. Jednak warto również jeść chude ryby, które także zawierają te cenne tłuszcze, choć w mniejszej ilości. Są przy tym mniej kaloryczne i zazwyczaj delikatniejsze w smaku. Chude gatunki ryb takie jak dorsz, sola, morszczuk czy pstrąg to cenne źródło pełnowartościowego białka, selenu i witamin z grupy B. Wzmacniają odporność, wspomagają serce i mózg oraz zapewniają mocne i zdrowe kości. Sprawdź, dlaczego warto włączyć do diety chude ryby, które z nich najlepiej wybrać i czym kierować się przy ich zakupie.

Morszczuk: Jakie ma zalety i dlaczego warto włączyć go do diety?

Ryby
Ryby powinny stale gościć w naszej diecie ze względu na swoje korzystne właściwości, które wynikają z obecności nienasyconych kwasów tłuszczowych. Najwięcej zawierają ich ryby tłuste, jednak znaleźć je można również w chudych gatunkach. Dobrą opcją dla odchudzających się, cierpiących na refluks lub kobiet w ciąży może okazać się morszczuk. Ta niskokaloryczna ryba o delikatnym mięsie i łagodnym smaku jest dobrym źródłem kwasu DHA, usprawniającego układ nerwowy, sercowo-naczyniowy i odpornościowy. Oprócz tego, w morszczuku znajdziemy sporo białka, a także wapnia, selenu i witaminy B12. Dlaczego warto jeść tę rybę? Z jakiego źródła najlepiej kupować morszczuka?

Cała prawda na temat żurku. Jak go przygotować?

Potrawy Wielkanocne
Ugotowanie dobrego żurku może nastręczyć wielu trudności. Przede wszystkim dlatego, że coraz częściej sięgamy po gotowe półprodukty do przygotowania tej świątecznej zupy, zamiast przygotować ją według tradycyjnej receptury. Poza tym przez wiele lat zatarły się różnice między prawdziwym żurem, a białym barszczem, stąd częste pomyłki. Choć zupa wiąże się ze zrobieniem zakwasu, to warto ugotować ją samodzielnie, ponieważ dostarcza wielu witamin, a poza tym wspomaga pracę układu pokarmowego. Zatem, co warto wiedzieć na temat żurku? Jak go ugotować? Przekonajmy się.
oliwa z oliwek jak używać

Jak stosować w kuchni oliwę z oliwek?

Dania niskotłuszczowe
Oliwa z oliwek jest rodzajem tłuszczu pochodzącego z wyciskanych owoców oliwnych. Olej ten jest często używany w kuchni, kosmetyce, w produkcji mydeł i produktów farmaceutycznych. W przeciwieństwie do innych olejów, oliwa jest bogata w niezbędne składniki odżywcze. Dzięki czemu jest jednym z najzdrowszych rodzajów oleju wykorzystywanym w kuchni. Owocowy smak oleju sprzężony ze smakiem potrawy pomaga wzmocnić jej smak. Dowiedz się jak stosować oliwę, by wydobyć z niej wszystko co najlepsze.
Krewetki królewskie Dukana

Jak zrobić krewetki Dukana?

Przepisy niskowęglowodanowe
Dieta Dukana opiera się na proteinach, które można znaleźć również w owocach morza. Pomimo tego, że zarówno owoce morza jak i ryby zawierają dużą ilość tłuszczy (omega 3) to dr. Dukan zaleca ich spożywanie w nieograniczonej ilości. Krewetki można spożywać podczas diety na wiele sposobów, jednak w trakcie fazy uderzeniowej oraz w dniach proteinowych II fazy musimy się niestety ograniczać do kilku dozwolonych produktów. Stąd właśnie przepisy diety Dukana na fazę I są proste i nie wymagają wielu składników.
Jajecznica bez masła

Jak zrobić jajecznicę Dukana?

Dania niskotłuszczowe
Podczas diety Dukana nie możemy używać masła ani oleju, zatem, aby zrobić jajecznicę potrzebna jest nam koniecznie patelnia teflonowa, do której nic nam nie będzie przywierać. Jeśli takiej nie mamy dr. Dukan proponuje w swojej książce, aby natłuścić patelnię ręczniczkiem papierowym nasączonym kilkoma kroplami oleju. W taki sposób ilość tłuszczu będzie praktycznie niezauważalna. Poniżej znajdziesz prosty przepis na jajecznicę Dukana.
robienie sushi w domu

Jak zrobić sushi?

Przekąski Zimne
Ostatnimi czasy sushi stało się bardzo modne. Większość osób uważa jednak, że lepiej je kupić w restauracjach niż zrobić w domu. Wbrew pozorom zrobienie sushi wcale nie jest trudne. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać je samodzielnie w swojej kuchni.

Olej z czarnuszki, czyli złoto faraonów: Eliminuje wrzody, cellulit i zmarszczki

Diety
Choć o nazywanym "złotem faraonów" oleju z czarnuszki (Oleum Nigellae Sativae ) mówi się zdecydowanie mniej niż o sławnej oliwie z oliwek, to może z nią śmiało konkurować. Przynajmniej pod względem właściwości leczniczych i kosmetycznych oraz zastosowań kulinarnych. Największą popularnością cieszy się, rzecz jasna, wśród wrzodowców, gdyż doskonale sprawdza się w walce z bakterią Helicobacter pylori - głównym winowajcą schorzenia. Pomaga też przy innych dolegliwościach trawiennych, zwłaszcza grypie żołądkowej, a ponadto stymuluje produkcję żółci, reguluje cykl menstruacyjny i działa rozkurczowo. Zdolności czarnuszki docenili również przedstawiciele branży kosmetycznej oraz kucharze, gdyż w znaczącym stopniu opóźnia procesy starzenia, eliminuje cellulit i zmarszczki oraz doskonale wzbogaca smak potraw.

Oleje roślinne: Który najcenniejszy dla naszego zdrowia?

Diety
Dobroczynny wpływ olejów roślinnych na nasze zdrowie sprawia, że ich popularność rośnie z dnia na dzień i trudno się temu trendowi dziwić. Są źródłem kwasów omega i witamin, działają przeciwnowotworowo, wspomagają procesy regeneracji skóry. Nie wszystkie mają jednak te same właściwości. Które oleje szczególnie powinniśmy włączyć do naszego jadłospisu? Zapoznaj się z naszą listą i sprawdź, które w twoim przypadku okażą się najbardziej pożądane.

Czym zastąpić drożdże?

Inne zdrowe przepisy
Pandemia związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa narzuciła konkretne rygory i sprawiła, że nagle towarem na wagę złota okazał się nie tylko niezbędny w codziennej higienie papier toaletowy, ale także często wykorzystywane w kuchni (i w ogrodzie) drożdże. To właśnie dzięki nim można śmiało wypiekać w domu apetyczne chleby, bułeczki, ciasta, ciasteczka i pizze. Piekarniczy skarb, jakim niewątpliwe są drożdże, zastąpić trudno, co wcale nie oznacza, że jest to w praktyce niemożliwe. Po jakie produkty sięgać, aby - mimo deficytu drożdży – wyczarować w domu smakowite ciasto i chleb? Odpowiedź jest w sumie oczywista - po inne spulchniacze (czyli sodę lub proszek do pieczenia) albo po prostu wrócić (jak w przypadku chleba) do tradycji i przygotować zakwas. Przydatne wskazówki można znaleźć poniżej.