oliwa z oliwek jak używać

Jak stosować w kuchni oliwę z oliwek?

Dania niskotłuszczowe
Oliwa z oliwek jest rodzajem tłuszczu pochodzącego z wyciskanych owoców oliwnych. Olej ten jest często używany w kuchni, kosmetyce, w produkcji mydeł i produktów farmaceutycznych. W przeciwieństwie do innych olejów, oliwa jest bogata w niezbędne składniki odżywcze. Dzięki czemu jest jednym z najzdrowszych rodzajów oleju wykorzystywanym w kuchni. Owocowy smak oleju sprzężony ze smakiem potrawy pomaga wzmocnić jej smak. Dowiedz się jak stosować oliwę, by wydobyć z niej wszystko co najlepsze.
Właściwości różnych rodzaji tłuszczów

7 najczęstszych mitów o tłuszczach

Dania niskotłuszczowe
W przeciwieństwie do innych składników odżywczych, kwasy tłuszczowe mają złą reputację. To myślenie powinno jednak jak najszybciej się zmienić, ponieważ "tłuszcz tłuszczowi nierówny". Wyróżnić możemy kwasy nasycone i nienasycone, jednonienasycone i wielonienasycone, a każdy z nich ma inne właściwości i wpływ na zdrowie. Eksperci ds. żywienia już dawno docenili cechy niektórych kwasów tłuszczowych, między innymi tych zawartych w awokado lub oleju kokosowym, jednak wciąż krąży wokół nich wiele teorii na "nie". Poniżej chcemy obalić najbardziej popularne mity związane ze spożywaniem tłuszczów i wyjaśnić, dlaczego nie warto wykluczać ich z codziennej diety:

Jak ugotować zupę dyniową?

Proste przepisy
Zupa, doskonała podczas odchudzania. Można ją jeść na obiad, jak i również na kolację. Zupa dostarcza jest cennym źródłem witaminy A w postaci naturalnego barwnika beta-karotenu.
Jaja przepiórcze

Dlaczego warto jeść jaja przepiórcze?

Przepisy niskokaloryczne
Gdy słyszymy jajko, widzimy piękne bielutkie kurze jajo, które jadamy o każdej porze dnia. Doskonałe zarówno na obiad jak i na kolację. Niestety często słyszymy o działaniu cholesterolu, a białko jaja kurzego stanowi dość częsty alergen. Tu z pomocą przychodzą nam małe nakrapiane jajeczka, które przewyższają tradycyjne jajka zarówno pod względem zdrowotnym jak i smakowym.
Krewetki królewskie Dukana

Jak zrobić krewetki Dukana?

Przepisy niskowęglowodanowe
Dieta Dukana opiera się na proteinach, które można znaleźć również w owocach morza. Pomimo tego, że zarówno owoce morza jak i ryby zawierają dużą ilość tłuszczy (omega 3) to dr. Dukan zaleca ich spożywanie w nieograniczonej ilości. Krewetki można spożywać podczas diety na wiele sposobów, jednak w trakcie fazy uderzeniowej oraz w dniach proteinowych II fazy musimy się niestety ograniczać do kilku dozwolonych produktów. Stąd właśnie przepisy diety Dukana na fazę I są proste i nie wymagają wielu składników.
waga

Jak się odżywiać, aby schudnąć?

Dania niskotłuszczowe
Odchudzanie to proces długotrwały oraz pracochłonny. Są różne sposoby, żeby zrzucić wagę. Niektóre z nich zapewniają redukcję wagi w kilka dni, jednakże są one nieskuteczne ze względu na efekt jojo oraz szkodliwe działanie na organizm. Skuteczność odchudzania zależy od osoby, jej podejścia oraz wytrwałości. Niektóre osoby chcą bardzo schudnąć jednakże nie mają silnej woli, żeby to zrobić. W takich sytuacjach warto zaczynać od małych kroczków. Nie trzeba od razu rezygnować z setek rzeczy w jadłospisie. Wystarczy zastosować się do kilku prosty rad, które wprowadzą do twojej diety odpowiednie produkty. Te produkty pomogą zredukować wagę, ponieważ większość z nich przyspiesza metabolizm oraz nie powodują strat dla organizmu.
Jajecznica bez masła

Jak zrobić jajecznicę Dukana?

Dania niskotłuszczowe
Podczas diety Dukana nie możemy używać masła ani oleju, zatem, aby zrobić jajecznicę potrzebna jest nam koniecznie patelnia teflonowa, do której nic nam nie będzie przywierać. Jeśli takiej nie mamy dr. Dukan proponuje w swojej książce, aby natłuścić patelnię ręczniczkiem papierowym nasączonym kilkoma kroplami oleju. W taki sposób ilość tłuszczu będzie praktycznie niezauważalna. Poniżej znajdziesz prosty przepis na jajecznicę Dukana.
kiełki

Jak hodować kiełki?

Przepisy niskokaloryczne
Świeże kiełki stanowią prawdziwą skarbnicę witamin, zawierają całe pokłady witaminy A, B, C, E i H, dodatkowo znajdziemy w nich żelazo, siarkę, magnez, potas, wapń, cynk, selen oraz lit i chrom. Substancje ze świeżych kiełków są bardzo dobrze przyswajalne przez organizm, dlatego warto mieć je zawsze pod ręką. Smakują wyśmienicie w sałatce, zmieszane z twarożkiem lub na świeżej kromce chleba, przeistaczając najbardziej banalną kanapkę w zapowiedź wiosny.
hummus

Jak zrobić hummus?

Pasty
Hummus to potrawa, którą można albo pokochać albo znienawidzić. Warto jednak wypróbować jak smakuje, zanim podejmie się decyzję. Jedno jest pewne – hummus jest niezwykle korzystny dla naszego zdrowa. Jego główny składnik – ciecierzyca, jest bardzo bogaty w białko i nie zawiera cholesterolu, ani tłuszczów nasyconych. Z tego powodu hummus jest szczególnie wskazany osobom z wysokim poziomem cholesterolu. Dodatkowo, zawarty w hummusie czosnek i sok z cytryny, pełne są antyoksydantów, wpływających korzystnie na odporności kondycję organizmu. Dodatkowe korzyści ze spożywania hummusu to chociażby zawarte w nim kwasy Omega-3, żelazo, witamina B6, magnez, miedź, kwas foliowy.... Mało? Myślę, że wystarczy, żeby spróbować.
robienie sushi w domu

Jak zrobić sushi?

Przekąski Zimne
Ostatnimi czasy sushi stało się bardzo modne. Większość osób uważa jednak, że lepiej je kupić w restauracjach niż zrobić w domu. Wbrew pozorom zrobienie sushi wcale nie jest trudne. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać je samodzielnie w swojej kuchni.