Królicze mięso: Co zawiera i dlaczego jest sprzymierzeńcem serca?

Mięsa i Podroby
Królicze mięso – jeszcze nie tak dawno określane mianem „pokarmu dla ubogich” – szybko zjednuje sobie podniebienia nawet najbardziej wybrednych smakoszy i jest uwzględniane w menu wykwintnych światowych restauracji. Ujmuje delikatnością, soczystością i całym bogactwem składników odżywczych, spośród których na czoło wybija się łatwo przyswajalne przez organizm białko, ale i cała gama niezbędnych organizmowi witamin czy minerałów. Niestety, w Polsce wciąż przegrywa ze znacznie mniej wysublimowanym smakowo drobiem czy wieprzowiną; mimo że chroni serce przed najgroźniejszymi chorobami. Jakimi walorami odżywczymi odznacza się królicze mięso? Dlaczego pod wieloma względami bije na głowę drób, wieprzowinę czy cielęcinę? Z jakich powodów powinno być obecne w diecie dzieci, alergików i osób zmagających się z chorobami serca? Podpowiadamy.

Otręby: Świetnie działają na jelita i wspierają odchudzanie

Produkty Zbożowe
W czasach, gdy piękny wygląd i bycie "fit" stanowi jeden z największych walorów, zapomniane nieco otręby zyskały drugą młodość. W sumie trudno się temu trendowi dziwić, gdyż zalet posiadają bez liku. Solidna porcja zawartego w nich błonnika pochodzenia roślinnego sprawia, że fantastycznie wpływają na pracę jelit, zapewniają na długo uczucie sytości, a tym samym są jednym z najbardziej pożądanych produktów w dietach odchudzających. Poza tym wspierają rozwój pożytecznej flory bakteryjnej, regulują poziom cukru we krwi, obniżają poziom złego cholesterolu i - jak wskazują eksperci - minimalizują ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Z jakich jeszcze powodów warto włączyć otręby do codziennego jadłospisu? Jaki składnik sprawia, że fantastycznie podkręcają metabolizm? Dlaczego nie wolno przesadzić z ich ilością w diecie? Podpowiadamy.

Len: Polski super produkt na odchudzanie, wrzody i nie tylko

Diety
Moda na bycie "fit" i sięganie po różnego rodzaju produkty określane mianem super żywności (superfood) ma się świetnie. Do tego zacnego grona zaliczane są zarówno sławne jagody acai, spirulina czy nasiona chia. Ale nie tylko. Wbrew pozorom wcale nie musimy szukać produktów, które są w stanie zdziałać cuda wśród egzotycznych specyfików. Lista polskich produktów spełniających kryteria "super żywności" jest całkiem długa. Często otwiera ją len, z dobrodziejstw którego czerpały chętnie i często nasze prababcie i babcie. Pozyskiwania z niego mąka, olej czy tradycyjne siemię wraca do łask. I bardzo dobrze, bo doskonale służą naszemu zdrowiu. W złagodzeniu jakich dolegliwości pomoże nam len? Co ma wspólnego ze skutecznym odchudzaniem i zdrowym sercem? Dlaczego siemię może śmiało bić na głowę sławne nasiona chia? W jaki sposób przyrządzić na bazie lnianego oleju pyszny domowy majonez? Podpowiadamy.
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

Owsianka

5 korzyści regularnego jedzenia owsianki

Diety
W owsiance można zakochać się od pierwszego posiłku. Jest to ciepła, wypełniona pożywnym ziarnem potrawa, którą w dodatku bardzo łatwo przygotować. Być może zastanawialiście się kiedyś, jaka jest różnica między płatkami owsianymi a owsem ciętym? Płatki przed zapakowaniem są gotowane na parze i odpowiednio spłaszczane. Natomiast owies cięty to po prostu zwykły owiec, pocięty na drobne kawałki za pomocą ostrego noża. Otrzymany produkt, niezależnie od sposobu przygotowania, pozostaje pełnoziarnisty. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać wersję, którą najbardziej ci smakuje - obie są równie zdrowe. Codzienne jedzenie owsianki pociąga za sobą pewne konsekwencje dla twojego życia. Poznaj najważniejsze z nich:
Właściowości nasion dyni

12 niesamowitych właściwości zdrowotnych pestek dyni

Diety
Bycie na diecie jest trudne i wymaga bardzo dużej samokontroli. A co jeśli okazałoby się, że istnieje pyszna przekąska, która na dodatek jest zdrowa? Otóż okazuje się, że przekąską tą mogą być nasiona dyni. Dynia należy do rodziny dyniowatych, a każdy owoc zawiera około 500 nasion. Są one płaskie i posiadają owalny kształt ze stożkowym czubkiem. W Austrii i na Węgrzech z nasion tych powstaje olej. Nasiona dyni mają kremowy smak i używane są do przygotowywania pysznych potraw lub jako przekąska.
mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?
Żelatyna

Właściwości zdrowotne żelatyny

Diety

Żelatyna jest mieszanką białek i peptydów uzyskiwana poprzez częściową hydrolizę kolagenu, który znajduje się w skórze, kościach i chrząstkach zwierząt oraz ludzi. Kolagen stanowi prawie 1/3 wszystkich białek w organizmie człowieka. Jest to białko włókniste, które wzmacnia tkankę łączną powodując jej elastyczność. Im jesteśmy starsi, tym nasz organizm wytwarza mniej kolagenu a poszczególne włókna kolagenowe łączą się w wiązki przypominające liny. Stawy stają się bardziej zesztywniałe, ścięgna i wiązadła mniej elastyczne a na skórze pojawiają się zmarszczki. Żelatyna ma szereg różnych właściwości zdrowotnych a oto one:

arbuz

Jakie właściwości ma arbuz?

Dla diabetyków
Arbuz pochodzi z Południowej Afryki, ale znany i dostępny jest dziś na całym świecie. Na szczęście. Dzięki niemu nasze organizmy funkcjonują lepiej, a my jesteśmy zdrowsi. Arbuzy są świetne na upalne dni jak i jako zdrowa przekąska zamiast czekolady czy chipsów. Dzięki niskiej zawartości kalorii możemy sięgać po nie będąc na diecie. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, w czym pomoże Ci jedzenie arbuza. Bo oprócz walorów smakowych, ma też świetne właściwości zdrowotne.
Olej kokosowy

60 sposobów wykorzystania oleju kokosowego

Diety
Olej kokosowy uważany jest za najzdrowszy olej świata. Jest on źródłem składników odżywczych jak również ma wiele właściwości zdrowotnych. Kwasy tłuszczowe MCFA zawarte w oleju kokosowym nie mają negatywnego wpływu na cholesterol, obniżają ryzyko chorób serca oraz arteriosklerozy. Olej kokosowy ma właściwości antywirusowe, antybakteryjne i antygrzybicze jak również świetnie radzi sobie z wirusem grypy, wirusem zapalenia wątroby typu C czy nawet zwalcza wirusa HIV. Zmniejsza on ryzyko cukrzycy, chorób serca, poprawia poziom cholesterolu, pomaga zapobiegać osteoporozie i pomaga w chorobie Alzheimera. Poniżej przedstawiam sposoby wykorzystania oleju kokosowego