Sól: Biała śmierć czy niezbędny element diety?

Odżywianie
Nie raz nie dwa słyszymy, że sól to biała śmierć. Tymczasem odpowiednia jej dawka (czyli ok. jedna łyżeczka soli dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia. Badania pokazują, że wspomaga pracę serca, stymuluje pracę mięśni, działa antyseptycznie, wspiera nasz układ immunologiczny, niweluje bóle gardła i uporczywe migreny, a nawet jest w stanie poprawić samopoczucie, ukoić skołatane nerwy i poprawić męską sprawność. Czego jeszcze warto dowiedzieć się o soli? Jaki gatunek wybierać? Co uznać w kontekście soli za mit, a co za prawdę? Sprawdźmy!

Ziołowe kuracje na lepsze trawienie

Diety
Ziołowe napary na bazie mięty, kopru włoskiego, rumianku, kminku czy imbiru pomogą pokonać nie tylko uporczywe dolegliwości trawienne, ale też usprawnią przemianę materii i tym samym przyspieszą metabolizm. Poniżej znajdziesz przepisy na zdrowotne napoje, które wpływają na nasz organizm równie zbawiennie jak woda z cytryną i miodem pita na czczo o poranku.

Opryszczka: Objawy, przyczyny i leczenie

Diety
Swędzenie czy pieczenie ust oraz bolesne pęcherzyki to najczęstsze objawy opryszczki wargowej. Diagnozujemy ją stosunkowo łatwo i odpowiednio wcześnie sięgamy po lecznicze preparaty, hamując tym samym działanie wirusa, który ją powoduje i chroniąc się przed nasileniem dokuczliwych dolegliwości. Niestety, często zapominamy, że opryszczka może rozwinąć się także w innych miejscach, bagatelizujemy objawy, nie wiążemy ich z tą przypadłością i tym samym narażamy się na niebezpieczne powikłania. Poniżej znajdziesz cenne wskazówki, dzięki którym dowiesz się, jak rozpoznać różne rodzaje opryszczki i "zdusić" powodujące ją wirusy w zarodku.
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?
Właściowości nasion dyni

12 niesamowitych właściwości zdrowotnych pestek dyni

Diety
Bycie na diecie jest trudne i wymaga bardzo dużej samokontroli. A co jeśli okazałoby się, że istnieje pyszna przekąska, która na dodatek jest zdrowa? Otóż okazuje się, że przekąską tą mogą być nasiona dyni. Dynia należy do rodziny dyniowatych, a każdy owoc zawiera około 500 nasion. Są one płaskie i posiadają owalny kształt ze stożkowym czubkiem. W Austrii i na Węgrzech z nasion tych powstaje olej. Nasiona dyni mają kremowy smak i używane są do przygotowywania pysznych potraw lub jako przekąska.
daktyle

Jakie właściwości mają daktyle?

Przekąski Zimne
Daktyle to słodkie owoce idealne dla osób cierpiących na problemy trawienne. Daktyle bowiem świetnie balansują proces trawienia i biorą w nim czynny udział. Dodają energii przemęczonemu organizmowi już w pół godziny po spożyciu. Są szczególnie polecane kobietom w połogu, aby szybciej doszły do pełnej sprawności. Mówi się, że jeden daktyl dziennie utrzyma w sprawności wzrok nawet do końca życia. Regularne spożywanie daktyli ma naprawdę mnóstwo zalet. Chcesz poznać je wszystkie? Wczytaj się w artykuł.
owoce

Jakich owoców nie łączyć?

Diety
Każdy zdrowa, zbilansowana dieta powinna zawierać duże ilości owoców i warzyw. Owoce są mniej kaloryczne, niż inne produkty. Zmniejszają ponadto ryzyko chorób takich jak udar mózgu, cukrzyca, rak i choroby serca. Zaleca się spożywać około dwie szklanki owoców dziennie, aby utrzymać nasz organizm w pełni sił. Jednak nierozsądne mieszanie ze sobą różnego rodzaju owoców może spowodować problemy trawienne, takie jak nadmiar gazów, wzdęcia lub zgaga. Aby unikać problemów trawiennych i wydobyć z owoców to, co najlepsze, należy je umiejętnie łączyć ze sobą i przyrządzać.
Żelatyna

Właściwości zdrowotne żelatyny

Diety

Żelatyna jest mieszanką białek i peptydów uzyskiwana poprzez częściową hydrolizę kolagenu, który znajduje się w skórze, kościach i chrząstkach zwierząt oraz ludzi. Kolagen stanowi prawie 1/3 wszystkich białek w organizmie człowieka. Jest to białko włókniste, które wzmacnia tkankę łączną powodując jej elastyczność. Im jesteśmy starsi, tym nasz organizm wytwarza mniej kolagenu a poszczególne włókna kolagenowe łączą się w wiązki przypominające liny. Stawy stają się bardziej zesztywniałe, ścięgna i wiązadła mniej elastyczne a na skórze pojawiają się zmarszczki. Żelatyna ma szereg różnych właściwości zdrowotnych a oto one:

Owsianka

5 korzyści regularnego jedzenia owsianki

Diety
W owsiance można zakochać się od pierwszego posiłku. Jest to ciepła, wypełniona pożywnym ziarnem potrawa, którą w dodatku bardzo łatwo przygotować. Być może zastanawialiście się kiedyś, jaka jest różnica między płatkami owsianymi a owsem ciętym? Płatki przed zapakowaniem są gotowane na parze i odpowiednio spłaszczane. Natomiast owies cięty to po prostu zwykły owiec, pocięty na drobne kawałki za pomocą ostrego noża. Otrzymany produkt, niezależnie od sposobu przygotowania, pozostaje pełnoziarnisty. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać wersję, którą najbardziej ci smakuje - obie są równie zdrowe. Codzienne jedzenie owsianki pociąga za sobą pewne konsekwencje dla twojego życia. Poznaj najważniejsze z nich: