Jak obrać imbir? Na co pomaga?

Warzywa
Imbiru nikomu szczególnie rekomendować nie trzeba. Zaliczany jest do grona najcenniejszych przypraw, bo fantastycznie wzmacnia i podkręca smak potraw. Uchodzi też za naturalny antybiotyk, a tym samym w okresie wzmożonych jesienno-zimowych zachorowań na grypę jest produktem wyjątkowo pożądanym w diecie. Zawarte w imbirze substancje biologicznie czynne sprawiają, że wykazuje działanie antybakteryjne, przeciwzapalne i przeciwbólowe, a tym samym wzmacnia odporność organizmu i przyspiesza powrót do zdrowia rekonwalescentów. Najlepiej sięgać w tym celu po świeży korzeń, który ma intensywniejszy aromat i działa skuteczniej niż ten w formie sproszkowanej. Jak zatem sprytnie i bez większych problemów obrać imbir? Dlaczego warto wykorzystać patent z łyżeczką? Odpowiedzi i wskazówki można znaleźć poniżej.

Dieta przeciwzapalna: Na czym polega? Komu jest zalecana?

Zdrowa Dieta
Dieta przeciwzapalna jest planem żywieniowym, który nie ma na celu redukcji masy ciała, lecz poprawę stanu zdrowia. Opiera się na produktach o właściwościach przeciwutleniających i zmniejszających przewlekły stan zapalny w organizmie. Chroniczne zapalenie jest czynnikiem rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych, np. cukrzycy, miażdżycy, choroby Alzheimera, nowotworów czy reumatoidalnego zapalenia stawów. Dieta przeciwzapalna zmniejsza ryzyko tych schorzeń i zapobiega przedwczesnemu starzeniu się organizmu. Jakie są zasady tego jadłospisu? Jakie produkty mają działanie przeciwzapalne? Jakiej żywności należy bezwzględnie unikać? Kiedy warto przejść na dietę przeciwzapalną? Podpowiadamy.

Mąka kasztanowa: Właściwości i zastosowania

Przepisy bezglutenowe
Sklepowe półki uginają się od różnego rodzaju mąk, które mogą być zdrowszą alternatywą dla mąki pszennej, często unikanej ze względu na zawartość glutenu. Wśród nich warto wymienić mąkę kasztanową – niezwykle zdrowy i bogaty w składniki odżywcze bezglutenowy produkt. W konsystencji nie różni się prawie niczym od najpopularniejszej z mąk, oprócz tego, że ma przyjemny orzechowy zapach i lekko słodki smak. Mąka kasztanowa wykazuje też szereg właściwości korzystnych dla organizmu. Jest doskonałym źródłem białka i błonnika, a także witamin z grupy B, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Wzmacnia też odporność organizmu, stymuluje pracę jelit, podkręca metabolizm oraz obniża ciśnienie i poziom cholesterolu we krwi. Jakie jeszcze cenne właściwości posiada mąka kasztanowa? Dlaczego warto ją jeść? Sprawdźmy.
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

Owsianka

5 korzyści regularnego jedzenia owsianki

Diety
W owsiance można zakochać się od pierwszego posiłku. Jest to ciepła, wypełniona pożywnym ziarnem potrawa, którą w dodatku bardzo łatwo przygotować. Być może zastanawialiście się kiedyś, jaka jest różnica między płatkami owsianymi a owsem ciętym? Płatki przed zapakowaniem są gotowane na parze i odpowiednio spłaszczane. Natomiast owies cięty to po prostu zwykły owiec, pocięty na drobne kawałki za pomocą ostrego noża. Otrzymany produkt, niezależnie od sposobu przygotowania, pozostaje pełnoziarnisty. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać wersję, którą najbardziej ci smakuje - obie są równie zdrowe. Codzienne jedzenie owsianki pociąga za sobą pewne konsekwencje dla twojego życia. Poznaj najważniejsze z nich:
Właściowości nasion dyni

12 niesamowitych właściwości zdrowotnych pestek dyni

Diety
Bycie na diecie jest trudne i wymaga bardzo dużej samokontroli. A co jeśli okazałoby się, że istnieje pyszna przekąska, która na dodatek jest zdrowa? Otóż okazuje się, że przekąską tą mogą być nasiona dyni. Dynia należy do rodziny dyniowatych, a każdy owoc zawiera około 500 nasion. Są one płaskie i posiadają owalny kształt ze stożkowym czubkiem. W Austrii i na Węgrzech z nasion tych powstaje olej. Nasiona dyni mają kremowy smak i używane są do przygotowywania pysznych potraw lub jako przekąska.

Skrobia ziemniaczana: Co to jest? Jak wpływa na zdrowie?

Diety
Skrobia ziemniaczana to doskonałe źródło energii i cennego błonnika pokarmowego, który pomaga doskonale wyregulować trawienie. Potrzebują go także bakterie jelitowe, które odpowiadają za odporność oraz układ krążenia. Skrobia jest dostarczana do naszych organizmów w codziennej diecie. Najwięcej znajduje się jej w ziemniakach, pieczywie, makaronach, ryżu oraz w pieczywie i innych produktach zbożowych. W układzie pokarmowym człowieka skrobia trawiona jest dwuetapowo: w pierwszej kolejności ulega rozszczepieniu na maltodekstrynę – czyli cukier skrobiowy, w drugiej – na będącą cukrem prostym - glukozę. Co jeszcze warto wiedzieć o skrobi ziemniaczanej? Dlaczego powinno włączyć się ją do diety? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz poniżej.

Kolendra: Dokonały zamiennik pietruszki, skuteczny lek i stymulator jelit

Przyprawy
Kolendra to przyprawa ceniona i wykorzystywana w kuchni często i chętnie. Zresztą trudno się tej słabości dziwić. Doskonale wzbogaca smak rozmaitych potraw, sosów czy dipów. I w tej kwestii powiedziane już zostało bardzo dużo. Niewiele osób jednak wie, że znajduje też szerokie zastosowanie w medycynie naturalnej. Jakie konkretnie? Dobroczynnie wpływa na nasz układ pokarmowy, eliminując skutki zatruć, łagodząc stany zapalne żołądka oraz perfekcyjnie oczyszczając organizm z zalęgających w nim toksyn. Dodać też warto, że potrafi obniżyć poziom złego cholesterolu "LDL" i ukoić skołatane nerwy. Przyjrzyjmy się kolendrze siewnej nieco bliżej, a z pewnością nie pożałujemy.
Jak zrobić dietetyczny cukier puder?

Jak zrobić dietetyczny cukier puder?

Diety
Cukier puder nikomu nie kojarzy się z dietą czy zdrowym stylem życia. Jeżeli jednak jesteś na diecie, nie musisz z niego rezygnować. Wystarczy, że zastąpisz go dietetyczną wersją. Czy istnieje jednak coś takiego? Oczywiście! Wystarczy zastąpić zwykły cukier spożywczy, czyli sacharozę, innym, mniej kalorycznym produktem! Jak własnoręcznie przygotować taki dietetyczny cukier puder? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Ketchup

Czy ketchup jest zdrowy?

Diety
Z ketchupem mamy do czynienia najczęściej wtedy, kiedy sięgamy po kaloryczne i niezdrowe fast-foody. Jednak czy sam ketchup również jest niezdrowy? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jakie wartości posiada ten pomidorowy przetwór!