Peganizm: Najmodniejsza dieta 2019 roku

Diety Niskowęglowodanowe
Peganizm, czyli dieta pegańska, to prawdziwy żywieniowy hit 2019 roku. Jego głównym założeniem jest połączenie diety paleo (bogatej w mięsne potrawy) z weganizmem. Celem jest racjonalne odżywianie się pozbawione skrajnie restrykcyjnych zasad. Dieta pegańska zakłada spożywanie jak najmniej przetworzonych produktów, za to bogatych w witaminy, minerały i antyoksydanty. Pokarmy powinny mieć też jak najniższy indeks glikemiczny, by zapobiegać gwałtownemu podnoszeniu się poziomu cukru we krwi. Dieta pegańska jest różnorodna i elastyczna, ale ze względu na konieczność kupowania najlepszych produktów, może być kosztowna. Sprawdź, na czym polega peganizm i czy warto stosować się do jego zasad.

Cherimoya: Zdrowy i pyszny owoc o smaku budyniu

Owoce
Ten egzotyczny owoc o konsystencji budyniu ma rewelacyjny, słodki smak i jednocześnie jest bardzo zdrowy. Działa uspokajająco, reguluje trawienie, poprawia odporność i pomaga schudnąć. Zawiera mnóstwo cennych witamin i minerałów. Wykazuje właściwości antybakteryjne i zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory. Świetnie smakuje i będzie zdrowym dodatkiem do naleśników, omletów i deserów. Nie bez przyczyny peruwiański owoc trafił na listę superfoods. W Polsce jest dostępny od października do marca i wtedy też najlepiej go spożywać, bo dostarcza do organizmu najbardziej potrzebnych składników odżywczych i dodaje energii.

Gryczana czy bulgur? Które kasze są najzdrowsze?

Produkty Zbożowe
Kasza to świetna alternatywa dla ziemniaków, ryżu czy makaronu. Jest bardzo pożywna, dostarcza energii, a przy tym jest mniej kaloryczna i często nie zawiera glutenu. Znajdujące się w niej minerały, witaminy i błonnik pozytywnie wpływają na nasze zdrowie – wzmacniają układ krążenia, przyspieszają metabolizm i ułatwiają chudnięcie. Poprawiają także kondycję stawów, wygląd skóry i oczyszczają organizm. Kasza występuje w wielu rodzajach – różni się kolorem, wielkością i smakiem. Dzięki temu bez problemu znajdziemy gatunek dla siebie – idealny pod względem smaku, ale też właściwości leczniczych. Zobacz, które kasze są najzdrowsze.
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?
Owsianka

5 korzyści regularnego jedzenia owsianki

Diety
W owsiance można zakochać się od pierwszego posiłku. Jest to ciepła, wypełniona pożywnym ziarnem potrawa, którą w dodatku bardzo łatwo przygotować. Być może zastanawialiście się kiedyś, jaka jest różnica między płatkami owsianymi a owsem ciętym? Płatki przed zapakowaniem są gotowane na parze i odpowiednio spłaszczane. Natomiast owies cięty to po prostu zwykły owiec, pocięty na drobne kawałki za pomocą ostrego noża. Otrzymany produkt, niezależnie od sposobu przygotowania, pozostaje pełnoziarnisty. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać wersję, którą najbardziej ci smakuje - obie są równie zdrowe. Codzienne jedzenie owsianki pociąga za sobą pewne konsekwencje dla twojego życia. Poznaj najważniejsze z nich:
Właściowości nasion dyni

12 niesamowitych właściwości zdrowotnych pestek dyni

Diety
Bycie na diecie jest trudne i wymaga bardzo dużej samokontroli. A co jeśli okazałoby się, że istnieje pyszna przekąska, która na dodatek jest zdrowa? Otóż okazuje się, że przekąską tą mogą być nasiona dyni. Dynia należy do rodziny dyniowatych, a każdy owoc zawiera około 500 nasion. Są one płaskie i posiadają owalny kształt ze stożkowym czubkiem. W Austrii i na Węgrzech z nasion tych powstaje olej. Nasiona dyni mają kremowy smak i używane są do przygotowywania pysznych potraw lub jako przekąska.
owoce

Jakich owoców nie łączyć?

Diety
Każdy zdrowa, zbilansowana dieta powinna zawierać duże ilości owoców i warzyw. Owoce są mniej kaloryczne, niż inne produkty. Zmniejszają ponadto ryzyko chorób takich jak udar mózgu, cukrzyca, rak i choroby serca. Zaleca się spożywać około dwie szklanki owoców dziennie, aby utrzymać nasz organizm w pełni sił. Jednak nierozsądne mieszanie ze sobą różnego rodzaju owoców może spowodować problemy trawienne, takie jak nadmiar gazów, wzdęcia lub zgaga. Aby unikać problemów trawiennych i wydobyć z owoców to, co najlepsze, należy je umiejętnie łączyć ze sobą i przyrządzać.
Olej kokosowy

60 sposobów wykorzystania oleju kokosowego

Diety
Olej kokosowy uważany jest za najzdrowszy olej świata. Jest on źródłem składników odżywczych jak również ma wiele właściwości zdrowotnych. Kwasy tłuszczowe MCFA zawarte w oleju kokosowym nie mają negatywnego wpływu na cholesterol, obniżają ryzyko chorób serca oraz arteriosklerozy. Olej kokosowy ma właściwości antywirusowe, antybakteryjne i antygrzybicze jak również świetnie radzi sobie z wirusem grypy, wirusem zapalenia wątroby typu C czy nawet zwalcza wirusa HIV. Zmniejsza on ryzyko cukrzycy, chorób serca, poprawia poziom cholesterolu, pomaga zapobiegać osteoporozie i pomaga w chorobie Alzheimera. Poniżej przedstawiam sposoby wykorzystania oleju kokosowego
daktyle

Jakie właściwości mają daktyle?

Przekąski Zimne
Daktyle to słodkie owoce idealne dla osób cierpiących na problemy trawienne. Daktyle bowiem świetnie balansują proces trawienia i biorą w nim czynny udział. Dodają energii przemęczonemu organizmowi już w pół godziny po spożyciu. Są szczególnie polecane kobietom w połogu, aby szybciej doszły do pełnej sprawności. Mówi się, że jeden daktyl dziennie utrzyma w sprawności wzrok nawet do końca życia. Regularne spożywanie daktyli ma naprawdę mnóstwo zalet. Chcesz poznać je wszystkie? Wczytaj się w artykuł.