Dziesięć zalet prozdrowotnych soczewicy

Diety
Soczewica należy do roślin strączkowych, które warto włączyć do swojego jadłospisu. Jest tania, sycąca i łatwa do przyrządzenia. Ponadto zawiera duże ilości aminokwasów i składników odżywczych. Jest popularnym składnikiem w kuchni francuskiej i hinduskiej. Dowiedz się, jakie właściwości ma soczewica. Wspiera trawienie Błonnik pokarmowy to składnik pochodzenia roślinnego, który wspiera proces trawienia, choć sam nie ulega trawieniu. Lekarze zalecają, aby nasza dieta w 40 procentach zawierała produkty z błonnikiem pokarmowym. Dzięki temu unikniemy zaparć. Błonnik powoduje też oczyszczanie naszego układu pokarmowego z toksyn oraz wspiera fermentację "dobrych" bakterii. Soczewica zawiera duże ilości błonnika pokarmowego, stanowiąc doskonały dodatek do naszego codziennego menu.

Zalety picia słonej wody

Diety
Słona woda w morzach i oceanach została naturalnie "przyprawiona" przez naturę. Od dziecka każdy nam powtarzał, że picie jej nie wpływa na nas korzystnie. Naukowcy mają jednak odmienne zdanie na ten temat. Picie szklanki słonej wody dziennie może dać wspaniałe efekty i dobroczynnie wpływać na twój organizm. Poniżej znajdziecie kilka zalet picia słonej wody. Utrata na wadze Sól sprawia, że czujesz się mniej głodny, przez co tracisz na wadze. Im mniej soli spożywasz, tym dokucza ci większy apetyt. Wypicie szklanki słonej wody chroni przed podjadaniem. Kiedy czujemy niepohamowany apetyt, szklanka wody z solą sprawi, że nie będzie on aż tak mocny. Nie będziesz dzięki temu spożywać czekolady i śmieciowego jedzenia. Woda pomoże również wchłaniać substancje odżywcze, które przyjmujesz. Pamiętaj, że optymalne odżywianie jest kluczem do dobrego zdrowia.

Dziesięć najlepszych pokarmów zawierających błonnik

Diety
Pokarmy bogate w błonnik, który jest niezwykle ważnym składnikiem w naszej diecie, wspierają ochronę przed chorobami serca, udarem mózgu, zapaleniem uchyłków, zaburzeniami trawiennymi i obniżają ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2, a to z kolei pomaga kontrolować właściwą wagę. Istnieją dwa rodzaje błonnika: rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Włókna rozpuszczalnego błonnika mogą obniżyć poziom cholesterolu oraz cukru we krwi. Nierozpuszczalny błonnik wspomaga trawienie, a także zapobiega zaparciom. Zgodnie z zaleceniami mężczyźni powinni dostarczać do organizmu od 30 do 38 gramów błonnika dziennie, a kobiety od 21 do 25 gramów w ciągu dnia. Niestety większość z nas nie zbliża się do realizacji zalecanego spożycia. Tymczasem błonnik jest łatwo dostępny, bo większość produktów posiada go w swoim składzie. Jeżeli się okaże, że masz problem z błonnikiem w swojej diecie, to możesz skonsultować ten problem z lekarzem i zastosować odpowiednie suplementy. Pamiętaj, jeśli zwiększasz ilość błonnika w diecie, musisz wypijać więcej wody. Oto przykłady pokarmów bogatych w błonnik, które powinno się spożywać:

Fakty i mity na temat soli

Przyprawy
Kuchenna, jodowana, morska czy sodowa - istnieje wiele rodzajów soli, które są stosowane w przemyśle spożywczym jako przyprawa albo konserwant do potraw. Często sami stosujemy zbyt duże ilości soli do naszych dań. Zresztą, jaki smak miałyby bez niej frytki? Należy jednak pamiętać, że zbyt duża ilość tej przyprawy może powodować nieodwracalne skutki w naszym organizmie.
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety
Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.
Właściowości nasion dyni

12 niesamowitych właściwości zdrowotnych pestek dyni

Diety
Bycie na diecie jest trudne i wymaga bardzo dużej samokontroli. A co jeśli okazałoby się, że istnieje pyszna przekąska, która na dodatek jest zdrowa? Otóż okazuje się, że przekąską tą mogą być nasiona dyni. Dynia należy do rodziny dyniowatych, a każdy owoc zawiera około 500 nasion. Są one płaskie i posiadają owalny kształt ze stożkowym czubkiem. W Austrii i na Węgrzech z nasion tych powstaje olej. Nasiona dyni mają kremowy smak i używane są do przygotowywania pysznych potraw lub jako przekąska.
Żelatyna

Właściwości zdrowotne żelatyny

Diety
Żelatyna jest mieszanką białek i peptydów uzyskiwana poprzez częściową hydrolizę kolagenu, który znajduje się w skórze, kościach i chrząstkach zwierząt oraz ludzi. Kolagen stanowi prawie 1/3 wszystkich białek w organizmie człowieka. Jest to białko włókniste, które wzmacnia tkankę łączną powodując jej elastyczność. Im jesteśmy starsi, tym nasz organizm wytwarza mniej kolagenu a poszczególne włókna kolagenowe łączą się w wiązki przypominające liny. Stawy stają się bardziej zesztywniałe, ścięgna i wiązadła mniej elastyczne a na skórze pojawiają się zmarszczki. Żelatyna ma szereg różnych właściwości zdrowotnych a oto one:
owoce

Jakich owoców nie łączyć?

Diety
Każdy zdrowa, zbilansowana dieta powinna zawierać duże ilości owoców i warzyw. Owoce są mniej kaloryczne, niż inne produkty. Zmniejszają ponadto ryzyko chorób takich jak udar mózgu, cukrzyca, rak i choroby serca. Zaleca się spożywać około dwie szklanki owoców dziennie, aby utrzymać nasz organizm w pełni sił. Jednak nierozsądne mieszanie ze sobą różnego rodzaju owoców może spowodować problemy trawienne, takie jak nadmiar gazów, wzdęcia lub zgaga. Aby unikać problemów trawiennych i wydobyć z owoców to, co najlepsze, należy je umiejętnie łączyć ze sobą i przyrządzać.
mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?
winogrona

Jakie właściwości mają winogrona?

Czerwone wino
Jak dużo winogron znajduje się w Twojej dicie w ciągu tygodnia? Jeśli niewiele, to trzeba to zmienić. Winogrona są świetnym składnikiem zdrowej diety. Już Hipokrates doceniał właściwości winogron porównując je do właściwości miodu. I miał rację. Winogrona są naładowane wartościowymi składnikami i niezwykle korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Chcesz wiedzieć więcej? Poniższy artykuł wszystko wyjaśnia.