Maliny: Najlepsze na serce i odchudzanie

Owoce
Kuszące wyglądem apetyczne maliny amatorów mają bez liku, a pod względem zastosowań śmiało mogą stanąć w szranki z truskawkami. Fantastycznie sprawdzają się w roli przekąski, dodatku do deserów i ciast czy bazy do przetworów i soków. Jednocześnie skrywają w sobie całą gamę niezbędnych składników odżywczych i tym samym wzmacniają cały organizm. Jedząc maliny zapewniamy ochronę sercu i naczyniom krwionośnym, dbamy o zdrowie kości czy ścięgien i stymulujemy układ immunologiczny. Dzięki nim możemy też poprawić kondycję skóry i wspomóc walkę z nadprogramowymi kilogramami. Czego jeszcze warto dowiedzieć się o malinach? Podpowiadamy.

Papaja: Oczyszcza, spowalnia starzenie i chroni przed chorobami

Owoce
Papaja - zwana również melonowcem zwyczajnym lub owocem aniołów - wyróżnia się nietuzinkowym wyglądem, bardzo oryginalnym smakiem i fantastycznymi właściwościami. Świetnie wpływa na układ pokarmowy, reguluje trawienie i oczyszcza organizm. Poza tym przyspiesza metabolizm, wspomaga odchudzanie, stymuluje pracę układu sercowo-naczyniowego, redukuje stres, poprawia wzrok i - co potwierdziły badania - przeciwdziała rozwojowi nowotworów, wylewom i zawałom. Równie dobroczynnie wpływa na skórę. Zatrzymuje degenerację komórek i spowalnia proces starzenia, poprawia koloryt cery i nawilża naskórek. Czego jeszcze warto dowiedzieć się o papai? Jak ją wykorzystać w lecznictwie, diecie i codziennej pielęgnacji? Podpowiadamy.

Soczewica: Wspiera serce, chroni płód, przyspiesza odchudzanie

Warzywa
Soczewica - podobnie jak inne rośliny strączkowe - zawiera niemalże wszystkie składniki odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Uznawana jest między innymi za jedno z najlepszych źródeł łatwo przyswajalnego białka pochodzenia roślinnego i tym samym uchodzi za bardzo zdrową i pożywną alternatywę dla mięsa. Dzięki solidnej porcji potasu wspiera układ sercowo-naczyniowy i zmniejsza ryzyko zachorowania na miażdżycę, zawał, nadciśnienie czy anemię. Soczewica szczególnie polecana jest kobietom w ciąży i wszystkim tym, którzy chcą się pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Po który rodzaj soczewicy najlepiej sięgać? Jak ją przyrządzić, aby była doskonała w smaku? Do jakich potraw ją dodawać? Podpowiadamy.
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?
Owsianka

5 korzyści regularnego jedzenia owsianki

Diety
W owsiance można zakochać się od pierwszego posiłku. Jest to ciepła, wypełniona pożywnym ziarnem potrawa, którą w dodatku bardzo łatwo przygotować. Być może zastanawialiście się kiedyś, jaka jest różnica między płatkami owsianymi a owsem ciętym? Płatki przed zapakowaniem są gotowane na parze i odpowiednio spłaszczane. Natomiast owies cięty to po prostu zwykły owiec, pocięty na drobne kawałki za pomocą ostrego noża. Otrzymany produkt, niezależnie od sposobu przygotowania, pozostaje pełnoziarnisty. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać wersję, którą najbardziej ci smakuje - obie są równie zdrowe. Codzienne jedzenie owsianki pociąga za sobą pewne konsekwencje dla twojego życia. Poznaj najważniejsze z nich:
Szparagi

Jakie są lecznicze właściwości szparagów?

Diety
Smakosze szparagów wiedzą na czym polega ich wyrafinowany, gorzki smak. Przede wszystkim szparagi są źródłem wielu witamin. Ich wartość odżywczą docenili już starożytni Rzymianie. Jadalny szparag lekarski swoją nazwę zawdzięcza naturalnym właściwościom zdrowotnym. Sezon na szparagi trwa zaledwie kilka tygodni w roku. Zaczyna się w połowie kwietnia, a kończy najpóźniej pod koniec czerwca.
Właściowości nasion dyni

12 niesamowitych właściwości zdrowotnych pestek dyni

Diety
Bycie na diecie jest trudne i wymaga bardzo dużej samokontroli. A co jeśli okazałoby się, że istnieje pyszna przekąska, która na dodatek jest zdrowa? Otóż okazuje się, że przekąską tą mogą być nasiona dyni. Dynia należy do rodziny dyniowatych, a każdy owoc zawiera około 500 nasion. Są one płaskie i posiadają owalny kształt ze stożkowym czubkiem. W Austrii i na Węgrzech z nasion tych powstaje olej. Nasiona dyni mają kremowy smak i używane są do przygotowywania pysznych potraw lub jako przekąska.
owoce

Jakich owoców nie łączyć?

Diety
Każdy zdrowa, zbilansowana dieta powinna zawierać duże ilości owoców i warzyw. Owoce są mniej kaloryczne, niż inne produkty. Zmniejszają ponadto ryzyko chorób takich jak udar mózgu, cukrzyca, rak i choroby serca. Zaleca się spożywać około dwie szklanki owoców dziennie, aby utrzymać nasz organizm w pełni sił. Jednak nierozsądne mieszanie ze sobą różnego rodzaju owoców może spowodować problemy trawienne, takie jak nadmiar gazów, wzdęcia lub zgaga. Aby unikać problemów trawiennych i wydobyć z owoców to, co najlepsze, należy je umiejętnie łączyć ze sobą i przyrządzać.
daktyle

Jakie właściwości mają daktyle?

Przekąski Zimne
Daktyle to słodkie owoce idealne dla osób cierpiących na problemy trawienne. Daktyle bowiem świetnie balansują proces trawienia i biorą w nim czynny udział. Dodają energii przemęczonemu organizmowi już w pół godziny po spożyciu. Są szczególnie polecane kobietom w połogu, aby szybciej doszły do pełnej sprawności. Mówi się, że jeden daktyl dziennie utrzyma w sprawności wzrok nawet do końca życia. Regularne spożywanie daktyli ma naprawdę mnóstwo zalet. Chcesz poznać je wszystkie? Wczytaj się w artykuł.