Siedem najbardziej kalorycznych owoców. Mogą pogrążyć dietę odchudzającą

Owoce
Wszyscy doskonale wiedzą, że podstawą zrównoważonej diety powinny być warzywa i owoce. Dietetycy zalecają, by jeść minimum pięć porcji dziennie tych naturalnych, nieprzetworzonych produktów. W przypadku warzyw nie musimy się martwić o to, że zaszkodzą naszej sylwetce. Nieco bardziej należy uważać w przypadku owoców. Choć są zdrowe oraz pełne witamin i antyoksydantów, to zawierają cukry proste, przez co mogą sprzyjać przybieraniu na wadze. Niektóre z nich mają o wiele więcej kalorii, więc spożywane w nadmiarze mogą pogrążyć dietę odchudzającą. Które owoce są najbardziej kaloryczne i dlaczego lepiej z nimi nie przesadzać? Podpowiadamy.

Otręby: Zdrowe i smaczne, ale które najlepiej wybrać?

Produkty Zbożowe
Z powodu mody na zdrowe odżywianie, coraz większą popularnością cieszą się otręby. Niegdyś były uważane za zbędny produkt, pozostający po przemiale zbóż. Jednak okazuje się, że to właśnie otręby są najlepszym źródłem dobroczynnych składników odżywczych, które przypisywane są produktom zbożowym. Obfitują przede wszystkim w błonnik pokarmowy, który reguluje pracę jelit i "wymiata" z nich zbędne produkty przemiany materii. Otręby wspomogą nie tylko odchudzanie, ale też mogą zmniejszyć ryzyko wielu chorób, m.in. miażdżycy czy cukrzycy. Obniżają bowiem poziom złego cholesterolu i cukru we krwi. Ponadto zawierają cenne minerały i witaminy, jednak ich poziom różni się w zależności od rodzaju otrąb. Zatem które otręby są najzdrowsze? Lepiej wybrać pszenne, żytnie, orkiszowe czy może owsiane? Sprawdź, które mogą być najbardziej odpowiednie dla ciebie.

Co oznaczają kody na jajkach?

Nabiał
Niektórzy z nas nie wyobrażają sobie codziennej diety bez jajek. Spożywamy je chętnie na śniadanie w postaci jajecznicy albo ugotowane na miękko czy twardo. Są niezbędne w domowych wypiekach oraz w przygotowaniu wielu dań obiadowych. Jeszcze kilkanaście lat temu uważano, że są główną przyczyną podwyższonego poziomu cholesterolu, a w konsekwencji rozwoju miażdżycy i chorób układu krążenia. Dziś stanowisko jest zgoła odmienne – jajka są skarbnicą wielu wartości odżywczych. Znaleźć w nich można witaminy oraz przeciwutleniacze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Sklepowe półki uginają się od jajek, a każde z nich oznaczone jest kodem, który daje szereg przydatnych informacji o produkcie. Jak go prawidłowo odczytać? Przekonajmy się.
Owsianka

5 korzyści regularnego jedzenia owsianki

Diety
W owsiance można zakochać się od pierwszego posiłku. Jest to ciepła, wypełniona pożywnym ziarnem potrawa, którą w dodatku bardzo łatwo przygotować. Być może zastanawialiście się kiedyś, jaka jest różnica między płatkami owsianymi a owsem ciętym? Płatki przed zapakowaniem są gotowane na parze i odpowiednio spłaszczane. Natomiast owies cięty to po prostu zwykły owiec, pocięty na drobne kawałki za pomocą ostrego noża. Otrzymany produkt, niezależnie od sposobu przygotowania, pozostaje pełnoziarnisty. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać wersję, którą najbardziej ci smakuje - obie są równie zdrowe. Codzienne jedzenie owsianki pociąga za sobą pewne konsekwencje dla twojego życia. Poznaj najważniejsze z nich:
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?
Lecznicze właściwości rodzynek

Jakie są właściwości lecznicze rodzynek?

Owoce
Rodzynki, jako zdrowy członek rodziny suszonych owoców są nie do zastąpienia. Ten złoty, zielony lub czarny przysmak lubią prawie wszyscy, zwłaszcza dzieci. Do korzyści zdrowotnych wynikających ze spożycia rodzynek możemy zaliczyć ulgę w zaparciach, kwasicy, anemii, gorączce a także pomoc w przypadku wystąpienia dysfunkcji seksualnych. Rodzynki pomagają również w zdrowy sposób przybrać na wadze, a także mają pozytywny wpływ na oczy, zęby i kości.
koktail proteinowy

Jak zrobić koktajl proteinowy?

Diety
Koktajle proteinowe są zwykle robione z owoców z dodatkiem białka serwatkowego. Są one używane do uzupełniania poziomu białka zwłaszcza dla kulturystów, oraz wegetarian. Mogą one znacznie przyspieszyć regenerację po wysiłku, wpłynąć na zwiększenie masy mięśniowej lub zastąpić posiłek. Poniżej znajdziesz instrukcje jak zrobić koktajl proteinowy w domu.
Krewetki królewskie Dukana

Jak zrobić krewetki Dukana?

Przepisy niskowęglowodanowe
Dieta Dukana opiera się na proteinach, które można znaleźć również w owocach morza. Pomimo tego, że zarówno owoce morza jak i ryby zawierają dużą ilość tłuszczy (omega 3) to dr. Dukan zaleca ich spożywanie w nieograniczonej ilości. Krewetki można spożywać podczas diety na wiele sposobów, jednak w trakcie fazy uderzeniowej oraz w dniach proteinowych II fazy musimy się niestety ograniczać do kilku dozwolonych produktów. Stąd właśnie przepisy diety Dukana na fazę I są proste i nie wymagają wielu składników.
tuńczyk puszka

Czy jedzenie tuńczyka z puszki jest bezpieczne?

Ryby
Tuńczyk to ryba, którą możemy spotkać na całym świecie. Jest świetnym dodatkiem do makaronów, past i sałatek. Tuńczyk w puszce jest najbardziej dostępną formą w jakiej możemy kupić tę rybę. Ale czy to rozsądnie jeść ją codziennie? Odpowiedź znajdziesz w artykule.