znak wodny w Wordzie 2010

Jak zrobić znak wodny w Wordzie?

Oprogramowanie Edytorskie
Znak wodny to półprzezroczysty obraz lub tekst znajdujący się w tle dokumentu. Microsoft Word umożliwia wstawienie znaku wodnego w formie tekstu (np. „Tajne”, „Kopia robocza”) lub obrazu (np. logo firmy) oraz pomniejszenie go lub rozmycie. Znak taki widoczny jest na wydruku dokumentu lub w widoku układu wydruku. Poniżej dowiesz się jak wstawić znak wodny w różnych wersjach programu MS Word.
zabezpieczony pdf

Jak odblokować pdf do kopiowania lub druku?

Oprogramowanie Edytorskie
Format pdf jest najczęściej stosowanym formatem w Internecie. Dzieje się tak dlatego, iż jako jedyny daje twórcom dokumentów możliwość zabezpieczenia ich przed kopiowaniem czy drukowaniem. Często jednak zdarza się tak, że chcemy mieć dany dokument w wersji papierowej lub po prostu potrzebujemy skopiować jego fragment do notatnika czy Worda. Jak więc usunąć zabezpieczenia pliku? Bardzo prosto. I to za darmo i bez instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania!
Plik PDF

Jak zrobić plik PDF?

Oprogramowanie Edytorskie
Format PDF służy do przenoszenia treści graficznych i tekstowych. Główną zaletą formatu jest to, że zachowuje on pełny wygląd dokumentu po wydrukowaniu i daje możliwość szyfrowania pliku (aby odczytać taki dokument konieczne jest hasło), można również ograniczyć czynności jakie użytkownik może wykonywać w tym dokumencie np. wyłączyć kopiowanie. Format ten jest rozwijany przez firmę Adobe, która udostępnia darmowy program do czytania plików PDF. Program do tworzenia plików PDF jest już płatny, istnieje jednak wiele sposobów na stworzenie własnego pliku PDF.
justowanie tekstu

Jak wyjustować tekst w Wordzie?

Oprogramowanie Edytorskie
Program Microsoft Word oferuje nam wiele różnych stylów wyrównania tekstu. Domyśle ustawienie dla tekstu to wyrównanie do lewej strony. Oznacza to, że cały tekst jest wyrównany do lewego marginesu. Często jednak zdarza się, że wymagane jest inne, niż domyślne wyrównanie tekstu. Co należy wówczas zrobić? To nic trudnego, wystarczy, że będzie postępować według poniższych wskazówek.
liczba znaków w dokumencie

Jak policzyć znaki w Wordzie?

Oprogramowanie Edytorskie
Microsoft Word to bardzo popularny edytor tekstu, ale dzięki niemu możesz zrobić znacznie więcej niż tylko przelać myśli na „papier”. Jest to również bardzo wygodne narzędzie, które możemy wykorzystać do wykonania określonych zadań, w tym także obliczenia ilości znaków w zaznaczonym tekście. Poniżej dowiesz się jak zrobić to w Wordzie 2010, 2007 i 2003.
gotowy szablon wizytówki

Jak zrobić wizytówki w Wordzie?

Oprogramowanie Edytorskie
Jeśli chcesz zrobić wizytówki, niepotrzebny ci jest specjalny program. Microsoft Word posiada narzędzie po tworzenia i drukowania wizytówek. Jeśli masz już projekt, reszta pójdzie bardzo łatwo. Wykonanie wizytówek w programie Word jest bardzo proste w porównaniu z innymi zaawansowanymi programami. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać wizytówki.
Jak edytować PDF?

Jak edytować PDF?

Oprogramowanie Edytorskie
Portable Document Format (PDF) powstał po to, by ułatwić wymianę już gotowych dokumentów. Mimo to ich edycja od czasu do czasu jest potrzebna. Najprościej zrobić to u źródła, czyli w programie Adobe Acrobat. Mało kto ma jednak dostęp do jego pełnej (niestety płatnej wersji). Co zrobić w takim przypadku? Najprościej skorzystać z jednej z darmowych aplikacji do edycji plików PDF. Listę tych najbardziej popularnych znajdziesz poniżej.
marginesy w Wordzie

Jak ustawić marginesy w Wordzie?

Oprogramowanie Edytorskie
Właśnie zakończyłeś pracę z dokumentem w programie MS Word i potrzebujesz marginesu tylko z jednej strony. Niestety jest on obecny po obu stronach tekstu. Co zrobić w tej sytuacji? Jak zmienić domyślne ustawienia marginesów w Wordzie? Istnieje kilka sposobów, by poradzić sobie z tym problemem.
broszura

Jak zrobić broszurę w Wordzie?

Oprogramowanie Edytorskie
Broszurę reklamującą firmę może wykonać specjalista od reklamy. Taka broszura będzie na pewno trzymała się wyznaczonych standardów, ale jak powszechnie wiadomo będzie także odpowiednio kosztowała. Dlatego równie dobrze możesz ją wykonać samodzielnie. Tutaj właśnie wyciąga do nas pomocną rękę Microsoft Word. Ma on specjalnie przygotowany szablon do przygotowania broszury, który bardzo ułatwi ci pracę. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak korzystając z Word–a zrobić broszurę. 
spis treści w Wordzie

Jak zrobić spis treści w Wordzie?

Oprogramowanie Edytorskie
Na początku każdy, kto zaczyna korzystać z Microsoft Word nie wykorzystuje jego wszystkich możliwości. Z czasem jednak okazuje się, że są one bardzo przydatne. Jeżeli musisz zrobić obszerny dokument podzielony na kilka lub kilkanaście sekcji, z pewnością będzie ci łatwiej, gdy zrobisz także spis treści. Wielu użytkowników Worda robi spis treści ręcznie, przepisując tytuły rozdziałów i numery stron. O ile ten sposób w pewnym sensie przynosi oczekiwany efekt, jednak jest bardzo czasochłonny i całkowicie niepraktyczny. Gdy zmienisz coś w dokumencie, musisz również samodzielnie zmienić spis treści. Możesz także skorzystać ze spisu treści Microsoft Word, który zmieni się automatycznie, gdy tylko wprowadzisz jakieś modyfikacje do dokumentu. Poniżej znajdziesz instrukcje jak zrobić taki automatyczny spis treści.