Jak napisać przemówienie?

Języki
Przemówienie to ciekawa, forma wypowiedzi pisemnej, która po przygotowaniu, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczone jest do wygłoszenia. Temat przemówienia, jego treść, adresaci, cel wypowiedzi będą zależeć od okoliczności, w jakich je będziesz wygłaszać. Jeśli musisz przygotować przemówienie, przeczytaj kilka, poniższych zasad i trzymaj się ich, gdy zaczniesz pisać swój monolog.
Nielegalne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej

Na jakie pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie musisz odpowiadać?

Etyka w biznesie
Typowa rozmowa kwalifikacyjna to wyjątkowo stresujące i trudne doświadczenie, szczególnie jeśli jesteś podatny na lęk lub brakuje ci wrodzonej pewności siebie. Jest ona szczególnie nieprzyjemna dla osób, które twierdzą, że trudno im jasno myśleć pod ciśnieniem. Zadawane podczas rozmowy kwalifikacyjnej pytania często wymagają starannie przemyślanych i umiejętnie przedstawionych odpowiedzi. Kluczową sprawą jest również zrozumienie, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej przysługują nam pewne prawa. Istnieje szereg pytań, których potencjalnemu pracodawcy nie wolno zadawać (zgodnie z obowiązującym prawem pracy). Poznanie tych zasad i granic, których nie powinien przekraczać rekruter, zapewni ci mniej stresującą i bardziej efektywną rozmowę kwalifikacyjną. Nie marnując więcej czasu chcielibyśmy przedstawić wam 10 pytań, które są niedopuszczalne na rozmowach kwalifikacyjnych, zgodnie z istniejącymi przepisami:
moda nie biurowa

Czego nie wypada zakładać do pracy?

Savoir-vivre w biurze
Biurowy „dress code” ulega z czasem znacznemu złagodzeniu, wciąż jednak istnieje zbiór zasad, których należy przestrzegać wybierając strój do biura. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych informacji na temat biurowej mody w zależności od tego jak bardzo formalne jest twoje miejsce pracy. Dowiesz się również, czego absolutnie zakładać nie wypada.
Wiązanie krawata

Jak zawiązać krawat?

Savoir-vivre w biurze
Nie ważne czy jesteś młodym mężczyzną czy troskliwą żoną dbającą o wizerunek męża. Tutaj znajdziesz dokładną instrukcję przedstawiającą krok po kroku prawidłowe wiązanie krawata.
Pracownicy

Jak się zachowywać w nowej pracy?

Savoir-vivre w biurze
Zostałeś wybrany spośród wielu kandydatów i w końcu dostałeś wymarzoną pracę. To jednak nie koniec egzaminów. Teraz czeka Cię kolejny, niemniej trudny od pozostałych - Twoi nowi koledzy oraz szef będą Cię uważnie obserwować w początkowych dniach a może nawet tygodniach. Od ich oceny zależeć będą Twoje relacje z kolegami z pracy, z przełożonym oraz Twoja pozycja w grupie.
spotkanie biznesowe

Jak zachowywać się na spotkaniach biznesowych?

Etyka w biznesie
Umiejętność zachowania się w towarzystwie odgrywa ważną rolę w pracy oraz wszystkich kontaktach biznesowych. Od tego czy wiemy jak się zachować w odpowiednim momencie może zależeć zarówno nasz zawodowy sukces jak i porażka.
firmowa Wigilia

Jak zachować się na firmowej imprezie świątecznej?

Relacje Interpersonalne
Zostałeś zaproszony na firmową imprezę świąteczną i nie wiesz jak się na niej zachować? Poniżej znajdziesz wskazówki, dzięki którym zamiast denerwować się spędzisz miły wieczór w towarzystwie współpracowników.