Praca
- Rodzaje pracy
- Szukanie pracy
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Marketing i Public Relations
- Zarządzanie Firmą
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe
Kariera po 50Zasady Ubioru w PracyStres w PracyPrzetrwanie w PracyWystąpienia PubliczneWynagrodzenia i ZarobkiPraca w DomuZmiana ZawoduRomans w PracyDobre Nawyki w PracyRezygnacja z PracyRozwój Kariery ZawodowejWypowiedzeniaRelacje i Atmosfera w PracyPodwyżkiPraca a DzieckoEtykieta w PracyNegocjacjeOrganizacja PracyNapastowanie w Miejscu PracyPrawo Pracownika
Pokaż wszystkie 
Jak być docenionym w pracy?
Relacje i Atmosfera w PracyRozpierała cię duma, gdy w obecności całego zespołu szef wybrał twój projekt. Czułaś się doceniona i ważna, ale też, zupełnie niepotrzebnie, zawstydzona. Nie powiedziałaś zatem ani słowa. Zarówno w codziennym życiu, jak i na polu zawodowym kobiety częściej mają problem z chwaleniem się swoimi osiągnięciami. Jak postępować, by inni cię docenili? Kilka wskazówek znajdziesz poniżej.

Jak zarejestrować firmę?
Zakładanie FirmyWniosek o rejestrację firmy możemy wypełnić i złożyć przez internet. Robimy biznesplan i zastanawiamy się nad formą rozliczeń z fiskusem. Rejestrując firmę, musimy wiedzieć, czy będziemy płacić podatek dochodowy (18 lub 32 proc.), czy liniowy (19 proc.). W niektórych przypadkach możliwe jest zastosowanie uproszczonych form opodatkowania (ryczałt ewidencjonowany oraz karta podatkowa). Rejestrujemy działalność gospodarczą u urzędzie gminy. Możemy to zrobić również przez internet (wypełniając wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), ale i tak musimy wybrać się do urzędu, aby go podpisać.

Jak łatwiej podejmować decyzje?
Rozwój Kariery ZawodowejO ile nie chodzi o wybór między kawą a herbatą czy chlebem a zakąską, podejmowanie decyzji to sprawa trudna i męcząca. Którą pracę wybrać, na jakie studia się zdecydować, gdzie zamieszkać – to tylko kilka kwestii, które mogą zaważyć na całym naszym życiu. Czy decyzje o nich podejmujemy świadomie? Według badań im bliżej do ostatecznego terminu, w którym decyzja ma zostać podjęta, tym bardziej prawdopodobne, że przy wyborze kierować się będziemy emocjami, a nie obiektywnymi faktami. O ile emocje mają duże znaczenie, warto jednak wiedzieć dlaczego dokonaliśmy takiego, a nie innego wyboru. Żeby ułatwić ci podjęcie decyzji, przeczytaj poniższe wskazówki. Oszczędzą ci one stresu i pozwolą w łatwy sposób wybrać właściwe rozwiązanie.

Jak się poprawnie wysławiać?
Wystąpienia PubliczneByć może żyjesz w przekonaniu, że twoja mowa nie stanowi problemu. Zazwyczaj korzystasz bowiem z e-maili, smsów lub nie masz potrzeby przemawiać dla szerszej publiczności. Jednak, żeby osiągnąć sukces zawodowy i społeczny musisz nauczyć się dobrze wysławiać. Osoby z doskonałą wymową i wyszukanym słownictwem imponują innym. Dlaczego więc nie dołączyć do nich i nie wspiąć się na kolejny szczebel swojej kariery. Oto kilka porad, dzięki którym z pewnością poprawisz swoją erudycję.

Jak odnieść sukces w życiu?
Rozwój Kariery ZawodowejKażdy z nas chciałby odnosić sukces za sukcesem. Nie jest to jednak wcale takie trudne jak Ci się wydaje. Nie ma w tym zupełnie żadnego sekretu - musisz polegać tylko na własnym wyczuciu, na swoich zmysłach, myśleć pozytywnie, wykazywać inicjatywę i inwencję. Przedstawiamy kilka porad, które poprowadzą Cię na drogę sukcesu.

Jak być asertywnym?
Przetrwanie w PracyAsertywność to umiejętność wyrażania własnej opinii, myśli, oczekiwań, potrzeb oraz uczuć. Być asertywnym to radzić sobie z krytyką, być otwartym na negocjacje i ustępstwa, oraz potrafić odmawiać w sposób nie uległy i nie raniący innych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak być asertywnym, które z pewnością przydadzą Ci się w życiu codziennym.

Jakie pytania zadać pracodawcy na rozmowie kwalifikacyjnej?
Zmiana ZawoduNa końcu każdej rozmowy kwalifikacyjnej pada ze strony rekrutującego pytanie: Czy ma Pan/Pani jakieś pytania lub wątpliwości, które chciałby/chciałaby Pan/Pani wyjaśnić? Dobrze jest w tym momencie zadać rekrutującemu chociaż dwa lub trzy pytania.
Propozycje pytań, które tu przedstawiam mają duże znaczenie dla ocenienia, czy stanowisko, o które właśnie się ubiegasz rzeczywiście spełni twoje oczekiwania. Pozwolą ci zorientować się w jaki sposób funkcjonuje firma i uzyskać informacje na temat tego, co naprawdę dzieje się za jej „drzwiami”.

Jak poprawnie formułować swoje cele w życiu?
Rozwój Kariery ZawodowejKażdy z nas ma jakieś cele w życiu. Niestety dość często zastanawiamy się dlaczego nie możemy ich osiągnąć. Jedną z przyczyn jest to, że bardzo mało ludzi potrafi tak formułować swoje cele by łatwo i przyjemnie je realizować. Oto kilka porad jak poprawnie sformułować dowolny cel w swoim życiu.
Dobrze sformułowany cel powinien być:

Jak się zmotywować?
Przetrwanie w PracyI znów brak ci jakiejkolwiek motywacji. Tak naprawdę czujesz się tak coraz częściej i odnosi się to do różnych dziedzin twojego życia. W końcu dotarło do ciebie że nic i nikt nie jest w stanie cię zmotywować, zmuszasz się aby cokolwiek zrobić. Jeżeli masz ten problem to musisz wiedzieć, że możesz go rozwiązać. Przeczytaj kilka porad, a na pewno ruszysz do działania.

Jak rozbudzić w sobie kreatywność?
Różnorodność kulturKreatywność to bardzo pożądana cecha w dzisiejszych czasach. Kreatywności nie oczekuje się tylko od artystów, ale także od dziennikarzy, branży reklamowej, branży usługowej i wielu innych. Jak być kreatywnym i skąd czerpać inspiracje? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.