krytyczne spojrzenie

Niemiłe uwagi koleżanki - jak reagować?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Masz wrażenie, że koleżanka z pracy nie przepuści żadnej okazji, aby ci dokuczyć. Gdy przychodzisz do biura w nowej bluzce, słyszysz: Co ty na siebie włożyłaś? Albo: No, nareszcie kupiłaś coś nowego… Co ma znaczyć, że do tej pory nosiłaś stare ciuchy. Twoja odpowiedź, że o gustach się nie dyskutuje, nie przynosi efektu. Jak reagować na takie uwagi?
kłopoty w pracy

Problemy w pracy - jak sobie radzić?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Intrygi, zawiść, obgadywanie za plecami, próba wygryzienia kogoś ze stanowiska… Niestety te i inne tego typu problemy to coraz częstsze zjawisko w pracy. Ty też masz z tym kłopot? Możesz spróbować to zmienić. Istnieje szansa, że problemowi uda się zaradzić, a co za tym idzie, atmosfera w pracy stanie się o niebo lepsza. Nim się za to zabierzesz, musisz mieć niestety świadomość, że część osób będzie próbować zrzucać na ciebie odpowiedzialność za zaistniałą sytuację.
asertywność w pracy

Jak stać się asertywnym?

Rozwój Osobisty
Zaczynasz zauważać, że szef wymaga od ciebie zostawania po godzinach, kiedy popełnisz błąd, krytykuje cię, czasem wręcz masz wrażenie, że wyżywa się na tobie, a ty wszystko znosisz bez słowa sprzeciwu, choć czujesz że to nie fair. To przykład reakcji uległej, czyli takiej, w której pozwalamy, aby nasze granice osobiste zostały przekroczone, mimo że tego nie chcemy. Aby móc odpowiednio zareagować, musisz nauczyć się asertywności, czyli zachowania, które pozwala wyrażać swoje myśli i emocje w sposób bezpośredni, ale też nienaruszający własnych, a także cudzych granic. Jeśli będziesz asertywna, zyskasz szacunek innych i zadbasz o swoje potrzeby. Jak to zrobić?
toksyczni współpracownicy

Jak sobie radzić z toksycznymi współpracownikami?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z toksycznymi współpracownikami? Podobnie jak rodziny, współpracowników też nie możemy sobie wybrać. Większość z nas chcąc czy nie, musi w jakiś sposób dogadać się z kolegami i koleżankami w pracy, aby zachować posadę oraz zdrowie psychiczne. Jeśli któryś z współpracowników stale podważa twój autorytet a dzień w jego towarzystwie staje się męką, oznacza to, że masz do czynienia z osobą toksyczną. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci sobie poradzić z toksycznymi współpracownikami.
zły mężczyzna

Jak się obronić przed atakiem słownym?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Wiele osób nie potrafi się obronić przed atakiem słownym. Gdy ktoś na nich wyskakuje z krzykiem, zaczynają się trząść, język zaczyna im się plątać, myśli uciekają z głowy. Zwykle po takiej napaści można poczuć się sfrustrowanym własną bezsilnością oraz nieumiejętnością odparcia ataku słownego. Jest to przejaw syndromu "walcz lub uciekaj". Organizm przygotowuje się albo do walki i skopania komuś tyłka albo do ucieczki od kogoś, kto nam może ten tyłek skopać. Jeśli następnym razem ktoś na ciebie wyskoczy z japą pamiętaj aby:
Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?

Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?

Problemy w Szkole
Jeśli ktoś z twoich znajomych lub ktoś z pracy pachnie nieświeżo a nawet śmierdzi, nie oznacza to, że musisz cierpieć w milczeniu. Nie ma idealnego sposobu aby powiedzieć komuś, że śmierdzi w taki sposób, aby go nie urazić. Istnieją jednak sposoby dobre które przestawiam poniżej.
medytacja

Jak kontrolować swoje myśli?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Często łapiemy się na tym, że przez nasz umysł przebiega całe mnóstwo negatywnych myśli. Ich natłok może z czasem przybierać na sile, jeśli w porę go nie powstrzymamy. Problem polega na tym, że im bardziej skupiamy się na jakiejś myśli, tym potężniejsza ona się staje. Kontrolowanie swoich myśli jest jednak możliwe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak panować nad swoimi myślami, by mieć wpływ na własne emocje.
Pupilek szefa - problem dla zespołu

Pupilek szefa - problem dla zespołu

Relacje i Atmosfera w Pracy
Pracownicy nie lubią, gdy przełożony faworyzuje jednego z nich. Jak mają postępować w tej trudnej sytuacji? Atmosfera w pracy zależy od wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest ocenianie zespołu przez szefa wedle jasnych kryteriów. Wszystko zaczyna się psuć, gdy jedna osoba jest w widoczny sposób wyróżniana. Trudno się zatem dziwić, że przestajemy ją lubić i obdarzać zaufaniem, a do szefa czujemy coraz większy żal. Badania dowodzą, że faworyzowanie jednego członka zespołu obniża morale reszty, demotywuje, zmniejsza efektywność. To jedno z najpoważniejszych źródeł konfliktów w pracy.
plotki w pracy

Jak bronić się przed złośliwymi uwagami?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Masz w pracy koleżankę, która jest dla ciebie miła, gdy jesteście same, ale przy innych zmienia się nie do poznania. Zaczyna być złośliwa, dogaduje ci, wytyka potknięcia. Np. gdy zmieniłaś kolor włosów, w cztery oczy pochwaliła, a potem w kuchni kąśliwie skomentowała. Gdy tylko pytasz, dlaczego bywa wobec ciebie tak niesympatyczna, ze śmiechem odpowiada, że przesadzasz. Jak się bronić przed takimi ludźmi? Kilka przydatnych wskazówek znajdziesz poniżej.
plotki w biurze

Jak rozpoznać toksyczną koleżankę w pracy?

Stres w Pracy
Toksyczna koleżanka w pracy rozciąga wokół siebie mgłę niechęci. Plotkuje za twoimi plecami, usłużnie informuje szefa o każdym twoim potknięciu.