produktywność

5 sposobów, aby być bardziej produktywnym w pracy

Relacje i Atmosfera w Pracy
Wiele czynników rozprasza nas w pracy. Głośno utyskujący na swe życie współpracownik, ciągle spływający potok e-maili oraz kusząca chęć przeglądnięcia profilu na facebooku. Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów jak stać się bardziej produktywnym. Oto kilka wskazówek.
stres

10 najbardziej stresujących zawodów

Relacje i Atmosfera w Pracy
To nie sekret, że niektóre zawody są bardziej stresujące niż inne. Poniżej przedstawiamy listę prac, które przez wielu uważane są za najbardziej stresujące. Wybraliśmy je na podstawie ryzyka i związanych z nimi; niebezpieczeństw, wymagań, stopnia kontroli, jaki ma dana osoba nad wykonywaną pracą, odpowiedzialnością i liczbą godzin do przepracowania. Twojego zawodu może nie być na liście, lecz zachęcamy do sprawdzenia ile z tych czynników możesz znaleźć w swojej pracy.
krytyczne spojrzenie

Niemiłe uwagi koleżanki - jak reagować?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Masz wrażenie, że koleżanka z pracy nie przepuści żadnej okazji, aby ci dokuczyć. Gdy przychodzisz do biura w nowej bluzce, słyszysz: Co ty na siebie włożyłaś? Albo: No, nareszcie kupiłaś coś nowego… Co ma znaczyć, że do tej pory nosiłaś stare ciuchy. Twoja odpowiedź, że o gustach się nie dyskutuje, nie przynosi efektu. Jak reagować na takie uwagi?
toksyczni współpracownicy

Jak sobie radzić z toksycznymi współpracownikami?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z toksycznymi współpracownikami? Podobnie jak rodziny, współpracowników też nie możemy sobie wybrać. Większość z nas chcąc czy nie, musi w jakiś sposób dogadać się z kolegami i koleżankami w pracy, aby zachować posadę oraz zdrowie psychiczne. Jeśli któryś z współpracowników stale podważa twój autorytet a dzień w jego towarzystwie staje się męką, oznacza to, że masz do czynienia z osobą toksyczną. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci sobie poradzić z toksycznymi współpracownikami.
Mowa ciała

Jak odczytać mowę ciała?

Atmosfera W Pracy
Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią, może nam coś powiedzieć. Czy patrzysz w dół podczas rozmowy? Bawisz się swoimi włosami? Pochylasz się w jedną stronę? Dowiedz się, co mówi twoje ciało, gdy rozmawiasz z innymi oraz co ciało innych może powiedzieć tobie.
Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?

Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?

Problemy w Szkole
Jeśli ktoś z twoich znajomych lub ktoś z pracy pachnie nieświeżo a nawet śmierdzi, nie oznacza to, że musisz cierpieć w milczeniu. Nie ma idealnego sposobu aby powiedzieć komuś, że śmierdzi w taki sposób, aby go nie urazić. Istnieją jednak sposoby dobre które przestawiam poniżej.
zły mężczyzna

Jak się obronić przed atakiem słownym?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Wiele osób nie potrafi się obronić przed atakiem słownym. Gdy ktoś na nich wyskakuje z krzykiem, zaczynają się trząść, język zaczyna im się plątać, myśli uciekają z głowy. Zwykle po takiej napaści można poczuć się sfrustrowanym własną bezsilnością oraz nieumiejętnością odparcia ataku słownego. Jest to przejaw syndromu "walcz lub uciekaj". Organizm przygotowuje się albo do walki i skopania komuś tyłka albo do ucieczki od kogoś, kto nam może ten tyłek skopać. Jeśli następnym razem ktoś na ciebie wyskoczy z japą pamiętaj aby:
plotki w pracy

Jak bronić się przed złośliwymi uwagami?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Masz w pracy koleżankę, która jest dla ciebie miła, gdy jesteście same, ale przy innych zmienia się nie do poznania. Zaczyna być złośliwa, dogaduje ci, wytyka potknięcia. Np. gdy zmieniłaś kolor włosów, w cztery oczy pochwaliła, a potem w kuchni kąśliwie skomentowała. Gdy tylko pytasz, dlaczego bywa wobec ciebie tak niesympatyczna, ze śmiechem odpowiada, że przesadzasz. Jak się bronić przed takimi ludźmi? Kilka przydatnych wskazówek znajdziesz poniżej.
Pupilek szefa - problem dla zespołu

Pupilek szefa - problem dla zespołu

Relacje i Atmosfera w Pracy
Pracownicy nie lubią, gdy przełożony faworyzuje jednego z nich. Jak mają postępować w tej trudnej sytuacji? Atmosfera w pracy zależy od wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest ocenianie zespołu przez szefa wedle jasnych kryteriów. Wszystko zaczyna się psuć, gdy jedna osoba jest w widoczny sposób wyróżniana. Trudno się zatem dziwić, że przestajemy ją lubić i obdarzać zaufaniem, a do szefa czujemy coraz większy żal. Badania dowodzą, że faworyzowanie jednego członka zespołu obniża morale reszty, demotywuje, zmniejsza efektywność. To jedno z najpoważniejszych źródeł konfliktów w pracy.
Grupa ludzi

Jak się dogadać z innymi ludźmi?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Kiedy czujesz że potrafisz się dogadać z każdą osobą na świecie życie jest znacznie przyjemniejsze. W naszych codziennych relacjach napotykamy na różnych ludzi - niektórzy są łatwi w nawiązaniu kontaktu, inni są całkowicie neutralni a pozostali są trudniejsi i aby się z nimi dogadać musimy się bardziej wysilić. Poniżej przedstawiam listę która pomoże ci nawiązać pozytywne relacje z każdą osobą na świecie.