Praca
- Rodzaje pracy
- Szukanie pracy
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Marketing i Public Relations
- Zarządzanie Firmą
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe
Kariera po 50Zasady Ubioru w PracyStres w PracyPrzetrwanie w PracyWystąpienia PubliczneWynagrodzenia i ZarobkiPraca w DomuZmiana ZawoduRomans w PracyDobre Nawyki w PracyRezygnacja z PracyRozwój Kariery ZawodowejWypowiedzeniaRelacje i Atmosfera w PracyPodwyżkiPraca a DzieckoEtykieta w PracyNegocjacjeOrganizacja PracyNapastowanie w Miejscu PracyPrawo Pracownika
Pokaż wszystkie 
Niemiłe uwagi koleżanki - jak reagować?
Relacje i Atmosfera w PracyMasz wrażenie, że koleżanka z pracy nie przepuści żadnej okazji, aby ci dokuczyć. Gdy przychodzisz do biura w nowej bluzce, słyszysz: Co ty na siebie włożyłaś? Albo: No, nareszcie kupiłaś coś nowego… Co ma znaczyć, że do tej pory nosiłaś stare ciuchy. Twoja odpowiedź, że o gustach się nie dyskutuje, nie przynosi efektu. Jak reagować na takie uwagi?

Problemy w pracy - jak sobie radzić?
Relacje i Atmosfera w PracyIntrygi, zawiść, obgadywanie za plecami, próba wygryzienia kogoś ze stanowiska… Niestety te i inne tego typu problemy to coraz częstsze zjawisko w pracy. Ty też masz z tym kłopot? Możesz spróbować to zmienić. Istnieje szansa, że problemowi uda się zaradzić, a co za tym idzie, atmosfera w pracy stanie się o niebo lepsza. Nim się za to zabierzesz, musisz mieć niestety świadomość, że część osób będzie próbować zrzucać na ciebie odpowiedzialność za zaistniałą sytuację.

Jak stać się asertywnym?
Rozwój OsobistyZaczynasz zauważać, że szef wymaga od ciebie zostawania po godzinach, kiedy popełnisz błąd, krytykuje cię, czasem wręcz masz wrażenie, że wyżywa się na tobie, a ty wszystko znosisz bez słowa sprzeciwu, choć czujesz że to nie fair. To przykład reakcji uległej, czyli takiej, w której pozwalamy, aby nasze granice osobiste zostały przekroczone, mimo że tego nie chcemy. Aby móc odpowiednio zareagować, musisz nauczyć się asertywności, czyli zachowania, które pozwala wyrażać swoje myśli i emocje w sposób bezpośredni, ale też nienaruszający własnych, a także cudzych granic. Jeśli będziesz asertywna, zyskasz szacunek innych i zadbasz o swoje potrzeby. Jak to zrobić?

Jak sobie radzić z toksycznymi współpracownikami?
Relacje i Atmosfera w PracyCzy kiedykolwiek miałeś do czynienia z toksycznymi współpracownikami? Podobnie jak rodziny, współpracowników też nie możemy sobie wybrać. Większość z nas chcąc czy nie, musi w jakiś sposób dogadać się z kolegami i koleżankami w pracy, aby zachować posadę oraz zdrowie psychiczne. Jeśli któryś z współpracowników stale podważa twój autorytet a dzień w jego towarzystwie staje się męką, oznacza to, że masz do czynienia z osobą toksyczną. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci sobie poradzić z toksycznymi współpracownikami.

Jak się dogadać z innymi ludźmi?
Relacje i Atmosfera w PracyKiedy czujesz że potrafisz się dogadać z każdą osobą na świecie życie jest znacznie przyjemniejsze. W naszych codziennych relacjach napotykamy na różnych ludzi - niektórzy są łatwi w nawiązaniu kontaktu, inni są całkowicie neutralni a pozostali są trudniejsi i aby się z nimi dogadać musimy się bardziej wysilić. Poniżej przedstawiam listę która pomoże ci nawiązać pozytywne relacje z każdą osobą na świecie.

Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?
Problemy w SzkoleJeśli ktoś z twoich znajomych lub ktoś z pracy pachnie nieświeżo a nawet śmierdzi, nie oznacza to, że musisz cierpieć w milczeniu. Nie ma idealnego sposobu aby powiedzieć komuś, że śmierdzi w taki sposób, aby go nie urazić. Istnieją jednak sposoby dobre które przestawiam poniżej.

Jak kontrolować swoje myśli?
Relacje i Atmosfera w PracyCzęsto łapiemy się na tym, że przez nasz umysł przebiega całe mnóstwo negatywnych myśli. Ich natłok może z czasem przybierać na sile, jeśli w porę go nie powstrzymamy. Problem polega na tym, że im bardziej skupiamy się na jakiejś myśli, tym potężniejsza ona się staje. Kontrolowanie swoich myśli jest jednak możliwe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak panować nad swoimi myślami, by mieć wpływ na własne emocje.

Pupilek szefa - problem dla zespołu
Relacje i Atmosfera w PracyPracownicy nie lubią, gdy przełożony faworyzuje jednego z nich. Jak mają postępować w tej trudnej sytuacji? Atmosfera w pracy zależy od wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest ocenianie zespołu przez szefa wedle jasnych kryteriów. Wszystko zaczyna się psuć, gdy jedna osoba jest w widoczny sposób wyróżniana. Trudno się zatem dziwić, że przestajemy ją lubić i obdarzać zaufaniem, a do szefa czujemy coraz większy żal. Badania dowodzą, że faworyzowanie jednego członka zespołu obniża morale reszty, demotywuje, zmniejsza efektywność. To jedno z najpoważniejszych źródeł konfliktów w pracy.

Jak bronić się przed złośliwymi uwagami?
Relacje i Atmosfera w PracyMasz w pracy koleżankę, która jest dla ciebie miła, gdy jesteście same, ale przy innych zmienia się nie do poznania. Zaczyna być złośliwa, dogaduje ci, wytyka potknięcia. Np. gdy zmieniłaś kolor włosów, w cztery oczy pochwaliła, a potem w kuchni kąśliwie skomentowała. Gdy tylko pytasz, dlaczego bywa wobec ciebie tak niesympatyczna, ze śmiechem odpowiada, że przesadzasz. Jak się bronić przed takimi ludźmi? Kilka przydatnych wskazówek znajdziesz poniżej.

Jak być lubianym?
Relacje i Atmosfera w PracyKażdy z nas chce być lubianym i być jak najlepiej odbieranym przez otoczenie. Wprowadza to dobrą atmosferę w pracy, w szkole i w domu. Osoba lubiana z pewnością jest szczęśliwa, ma wielu przyjaciół, którzy wyciągną do niej pomocną dłoń. Jednak być lubianym przez innych, wcale nie jest takie proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci nawiązać dobre kontakty z otaczającymi Cię ludźmi.