Praca
- Rodzaje pracy
- Szukanie pracy
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Marketing i Public Relations
- Zarządzanie Firmą
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe
Kariera po 50Zasady Ubioru w PracyStres w PracyPrzetrwanie w PracyWystąpienia PubliczneWynagrodzenia i ZarobkiPraca w DomuZmiana ZawoduRomans w PracyDobre Nawyki w PracyRezygnacja z PracyRozwój Kariery ZawodowejWypowiedzeniaRelacje i Atmosfera w PracyPodwyżkiPraca a DzieckoEtykieta w PracyNegocjacjeOrganizacja PracyNapastowanie w Miejscu PracyPrawo Pracownika
Pokaż wszystkie 
Niemiłe uwagi koleżanki - jak reagować?
Relacje i Atmosfera w PracyMasz wrażenie, że koleżanka z pracy nie przepuści żadnej okazji, aby ci dokuczyć. Gdy przychodzisz do biura w nowej bluzce, słyszysz: Co ty na siebie włożyłaś? Albo: No, nareszcie kupiłaś coś nowego… Co ma znaczyć, że do tej pory nosiłaś stare ciuchy. Twoja odpowiedź, że o gustach się nie dyskutuje, nie przynosi efektu. Jak reagować na takie uwagi?

Problemy w pracy - jak sobie radzić?
Relacje i Atmosfera w PracyIntrygi, zawiść, obgadywanie za plecami, próba wygryzienia kogoś ze stanowiska… Niestety te i inne tego typu problemy to coraz częstsze zjawisko w pracy. Ty też masz z tym kłopot? Możesz spróbować to zmienić. Istnieje szansa, że problemowi uda się zaradzić, a co za tym idzie, atmosfera w pracy stanie się o niebo lepsza. Nim się za to zabierzesz, musisz mieć niestety świadomość, że część osób będzie próbować zrzucać na ciebie odpowiedzialność za zaistniałą sytuację.

Jak stać się asertywnym?
Rozwój OsobistyZaczynasz zauważać, że szef wymaga od ciebie zostawania po godzinach, kiedy popełnisz błąd, krytykuje cię, czasem wręcz masz wrażenie, że wyżywa się na tobie, a ty wszystko znosisz bez słowa sprzeciwu, choć czujesz że to nie fair. To przykład reakcji uległej, czyli takiej, w której pozwalamy, aby nasze granice osobiste zostały przekroczone, mimo że tego nie chcemy. Aby móc odpowiednio zareagować, musisz nauczyć się asertywności, czyli zachowania, które pozwala wyrażać swoje myśli i emocje w sposób bezpośredni, ale też nienaruszający własnych, a także cudzych granic. Jeśli będziesz asertywna, zyskasz szacunek innych i zadbasz o swoje potrzeby. Jak to zrobić?

Jak sobie radzić z toksycznymi współpracownikami?
Relacje i Atmosfera w PracyCzy kiedykolwiek miałeś do czynienia z toksycznymi współpracownikami? Podobnie jak rodziny, współpracowników też nie możemy sobie wybrać. Większość z nas chcąc czy nie, musi w jakiś sposób dogadać się z kolegami i koleżankami w pracy, aby zachować posadę oraz zdrowie psychiczne. Jeśli któryś z współpracowników stale podważa twój autorytet a dzień w jego towarzystwie staje się męką, oznacza to, że masz do czynienia z osobą toksyczną. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci sobie poradzić z toksycznymi współpracownikami.

Jak się obronić przed atakiem słownym?
Relacje i Atmosfera w PracyWiele osób nie potrafi się obronić przed atakiem słownym. Gdy ktoś na nich wyskakuje z krzykiem, zaczynają się trząść, język zaczyna im się plątać, myśli uciekają z głowy. Zwykle po takiej napaści można poczuć się sfrustrowanym własną bezsilnością oraz nieumiejętnością odparcia ataku słownego. Jest to przejaw syndromu "walcz lub uciekaj". Organizm przygotowuje się albo do walki i skopania komuś tyłka albo do ucieczki od kogoś, kto nam może ten tyłek skopać.
Jeśli następnym razem ktoś na ciebie wyskoczy z japą pamiętaj aby:

Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?
Problemy w SzkoleJeśli ktoś z twoich znajomych lub ktoś z pracy pachnie nieświeżo a nawet śmierdzi, nie oznacza to, że musisz cierpieć w milczeniu. Nie ma idealnego sposobu aby powiedzieć komuś, że śmierdzi w taki sposób, aby go nie urazić. Istnieją jednak sposoby dobre które przestawiam poniżej.

Pupilek szefa - problem dla zespołu
Relacje i Atmosfera w PracyPracownicy nie lubią, gdy przełożony faworyzuje jednego z nich. Jak mają postępować w tej trudnej sytuacji? Atmosfera w pracy zależy od wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest ocenianie zespołu przez szefa wedle jasnych kryteriów. Wszystko zaczyna się psuć, gdy jedna osoba jest w widoczny sposób wyróżniana. Trudno się zatem dziwić, że przestajemy ją lubić i obdarzać zaufaniem, a do szefa czujemy coraz większy żal. Badania dowodzą, że faworyzowanie jednego członka zespołu obniża morale reszty, demotywuje, zmniejsza efektywność. To jedno z najpoważniejszych źródeł konfliktów w pracy.

Jak bronić się przed złośliwymi uwagami?
Relacje i Atmosfera w PracyMasz w pracy koleżankę, która jest dla ciebie miła, gdy jesteście same, ale przy innych zmienia się nie do poznania. Zaczyna być złośliwa, dogaduje ci, wytyka potknięcia. Np. gdy zmieniłaś kolor włosów, w cztery oczy pochwaliła, a potem w kuchni kąśliwie skomentowała. Gdy tylko pytasz, dlaczego bywa wobec ciebie tak niesympatyczna, ze śmiechem odpowiada, że przesadzasz. Jak się bronić przed takimi ludźmi? Kilka przydatnych wskazówek znajdziesz poniżej.

Jak rozpoznać toksyczną koleżankę w pracy?
Stres w PracyToksyczna koleżanka w pracy rozciąga wokół siebie mgłę niechęci. Plotkuje za twoimi plecami, usłużnie informuje szefa o każdym twoim potknięciu.

Jak się zachowywać w nowej pracy?
Savoir-vivre w biurzeZostałeś wybrany spośród wielu kandydatów i w końcu dostałeś wymarzoną pracę. To jednak nie koniec egzaminów. Teraz czeka Cię kolejny, niemniej trudny od pozostałych - Twoi nowi koledzy oraz szef będą Cię uważnie obserwować w początkowych dniach a może nawet tygodniach. Od ich oceny zależeć będą Twoje relacje z kolegami z pracy, z przełożonym oraz Twoja pozycja w grupie.